ایوسی

همه چیز درباره مدیر فروشگاه خرده فروشی

مدیر فروشگاه های خرده فروشی چه می کند؟

مدیر فروشگاه خرده فروشی یک متخصص خدمات مشتری است که مسئول عملیات روزانه یک خرده فروشی یا فروشگاه بزرگ است. برخی از وظایف مدیران فروشگاه های خرده فروشی معمولاً عبارتند از:

الزامات مدیر فروشگاه خرده فروشی

تبدیل شدن به یک مدیر فروشگاه خرده فروشی به ترکیبی از موارد زیر نیاز دارد:

تحصیلات

بسیاری از کارفرمایان زمانی که دارای پیشینه قوی در خرده فروشی و مدیریت هستند، نامزدهای دارای مدرک دیپلم دبیرستان یا GED را انتخاب می کنند. ادامه تحصیل در مقطع کاردانی یا لیسانس در یک رشته مرتبط با کسب و کار می تواند به داوطلب کمک کند تا پتانسیل درآمد خود را افزایش دهد و اصول اولیه کسب و کار را مطالعه کند و سپس در محل کار درخواست کند.

آموزش

مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی اغلب موقعیت‌های خود را از طریق پیشرفت در یک موقعیت خرده‌فروشی سطح پایین به دست می‌آورند. همکاری نزدیک با یک مدیر خرده فروشی در حالی که در یک موقعیت سطح پایین کار می کنید می تواند به نامزد کمک کند تا اصول مدیریت یک فروشگاه خرده فروشی را بیاموزد. اغلب، مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی، بخش‌های مستقل یک فروشگاه خرده‌فروشی را قبل از گرفتن سمتی به عنوان مدیر فروشگاه مدیریت می‌کنند.

گواهینامه ها

مدیران فروشگاه های خرده فروشی برای کسب موقعیت خود نیازی به گواهینامه ندارند. با این حال، گواهینامه‌هایی برای مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی وجود دارد که می‌خواهند ظرفیت درآمد خود را افزایش دهند یا در هنگام درخواست برای پست‌های مدیریتی جدید، خود را رقابتی‌تر کنند.

گواهی مدیریت خرده فروشی (RMC) رایج ترین گواهینامه ای است که مدیران فروشگاه های خرده فروشی به دنبال آن هستند. این یک برنامه تجاری معتبر است که می تواند در یک سال تکمیل شود و به مدیران فروشگاه های خرده فروشی دیدگاهی آکادمیک از نقش خود در حوزه خرده فروشی ارائه می دهد. این گواهی همچنین به مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی استراتژی‌های حل مشکل و مدیریت محل کار را ارائه می‌دهد.

مهارت ها

برخی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک مدیر فروشگاه خرده‌فروشی باید تسلط یابد عبارتند از:

مهارت های رهبری

مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی وظیفه دارند هر بخش از فروشگاه را مدیریت کنند و اطمینان حاصل کنند که هر یک از کارکنان در موقعیت‌های خود به خوبی عمل می‌کنند. توانایی‌های رهبری به مدیر فروشگاه خرده‌فروشی کمک می‌کند روحیه فروشگاه خود را بالا نگه دارد و بخش‌های جداگانه یک فروشگاه را در زمان‌های شلوغ یا چالش‌برانگیز به‌طور کارآمد نگه دارد.

مهارت های ارتباطی

یک مدیر فروشگاه خرده‌فروشی اغلب از انواع مهارت‌های ارتباطی برای ارائه پاسخ به مشتریان و کارمندان، حل اختلافات یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات استفاده می‌کند. یک مدیر خرده فروشی موثر می تواند سبک ارتباطی خود را با شرایط تنظیم کند و نحوه استفاده صحیح از تکنیک های کلامی و نوشتاری را درک کند.

مهارت های سازمانی

این متخصصان باید بتوانند بدون توجه به شرایط، عملکرد فروشگاه خود را به خوبی حفظ کنند. مدیریت بسیاری از بخش‌ها در فروشگاه، برنامه‌های زمانی تک تک کارکنان، ارتباطات مشتری و سفارش‌های موجودی به طور همزمان مستلزم آن است که مدیر بسیار سازماندهی شده باشد و از زمان خود به نحو احسن استفاده کند.

مهارت های حل مسئله

این نقش حلال اصلی مشکل در هنگام بروز مشکلات در فروشگاه است. مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی از مهارت‌های حل مسئله و تفکر انتقادی برای انتظار نتایج و شناسایی مؤثرترین راه‌حل‌ها استفاده می‌کنند.

سواد کامپیوتر

مدیر فروشگاه خرده‌فروشی باید بتواند از نرم‌افزار مدیریت خرده‌فروشی فروشگاه خود برای پردازش سفارش‌ها و رسیدهای حمل و نقل، پیاده‌سازی زمان‌بندی کارمندان، انجام تنظیمات برای قیمت‌های موجودی انبار و پیگیری پیشرفت فروشگاه به سمت اهدافش استفاده کند.

محیط کاری مدیر فروشگاه خرده فروشی

مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی در فروشگاه‌هایی با اندازه‌ها و صنایع مختلف کار می‌کنند. اگر شرکتی که برای آن کار می کنند کوچک است، مدیر فروشگاه خرده فروشی ممکن است مستقیماً به صاحب فروشگاه گزارش دهد. مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی برای شرکت‌های بزرگ‌تر معمولاً به تیم مدیریت ارشد شرکت گزارش می‌دهند. مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی ماهر ممکن است بین مکان‌های چالش‌برانگیز فروشگاه جابه‌جا شوند تا به ایجاد شیوه‌های بهتر و بهبود بهره‌وری یک مکان قبل از استخدام مدیر جدید کمک کنند.

مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی تمام وقت کار می‌کنند و اغلب در ساعاتی که صرف کار می‌کنند انعطاف‌پذیری دارند، با این حال، طیف وسیع مسئولیت‌های آن‌ها اغلب به این معنی است که آنها اغلب ساعت‌های طولانی کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که به همه چیزهایی که مسئولیت دارند توجه کرده‌اند.

چگونه مدیر فروشگاه خرده فروشی شویم

برای تبدیل شدن به یک مدیر فروشگاه خرده فروشی می توانید این مراحل کلی را دنبال کنید:

۱. دیپلم دبیرستان یا معادل آن را کسب کنید.

شما می توانید بدون مدرک دیپلم یا معادل آن در خرده فروشی حرفه ای در سطح پایه شروع کنید، اما تبدیل شدن به یک مدیر فروشگاه خرده فروشی معمولاً به آن نیاز دارد. برای کسانی که دیپلم دبیرستان ندارند، آزمون توسعه آموزش عمومی (GED) می تواند برای کسب مدرک معتبر ملی معادل مدرک دبیرستان شرکت کند.

۲. در خرده فروشی کار کنید.

یک موقعیت ابتدایی در یک فروشگاه خرده فروشی و در صورت امکان برای شرکتی که می خواهید مدیر فروشگاه شوید را بپذیرید. این تجربه به شما این امکان را می دهد که مهارت های خدمات مشتری را تمرین کنید و در مورد نحوه سازماندهی و فروش محصولات یک فروشگاه بیاموزید.

۳. مدرک بازرگانی کسب کنید.

اگر تحصیلات پس از متوسطه را دنبال می کنید، مدرک کاردانی یا لیسانس در یک رشته مرتبط با تجارت می تواند شما را به کاندیدای رقابتی تری برای موقعیت های مدیریت فروشگاه خرده فروشی تبدیل کند و بسیاری از دانش اساسی مورد نیاز برای مدیریت موثر یک خرده فروشی را در اختیار شما قرار دهد. فروشگاه. در این مدت، ممکن است بخواهید گواهینامه RMC خود را نیز دریافت کنید.

۴. مدیر بخش شوید.

پس از اتمام تحصیلات خود و شروع به کار در زمینه خرده فروشی، می توانید به عنوان مدیر بخش در یک فروشگاه کار کنید. این نقش می تواند به شما کمک کند تجربه مدیریتی کسب کنید و به شما کمک کند تا از کار در سطح کاردانی به مسئولیت های بزرگتر در فروشگاه خود منتقل شوید.

۵. به مدیر فروشگاه مراجعه کنید.

اگر تجربه خرده‌فروشی شما با زنجیره بزرگ‌تری از فروشگاه‌های خرده‌فروشی است، می‌توانید مکان‌ها را برای ایمن کردن موقعیت مدیریت فروشگاه خرده‌فروشی منتقل کنید. اگر تجربه خرده‌فروشی شما با یک شرکت کوچکتر بدون مکان‌های زیاد است، یا اگر نمی‌توانید موقعیتی برای انتقال پیدا کنید، می‌توانید موقعیت‌های مدیریت فروشگاه‌های خرده‌فروشی را در فروشگاه‌های دیگر جستجو کنید.

خروج از نسخه موبایل