بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۱ نکته برای بهینه سازی پست های وبلاگ خود برای سئو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

11 نکته برای بهینه سازی پست های وبلاگ خود برای سئو مانند یک حرفه ای (چک لیست)

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه پست های وبلاگ خود را برای سئو بهینه کنید؟

با بهینه سازی پست های خود برای سئو، می توانید رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را بهبود بخشید و ترافیک بیشتری را به سایت وردپرس خود وارد کنید.

در این مقاله از ایوسی، ما بهترین نکات سئوی خود را برای کمک به شما در بهینه سازی پست های وبلاگ خود برای سئو مانند یک حرفه ای به اشتراک می گذاریم. اینها نکاتی است که ما در وبلاگ های خود استفاده می کنیم و میلیون ها بازدیدکننده را از موتورهای جستجو جذب می کنند.

چرا پست های وبلاگ وردپرس خود را برای سئو بهینه کنید؟

بهینه سازی پست های وبلاگ خود برای سئو به شما کمک می کند تا به طور مداوم ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو به وب سایت وردپرس خود دریافت کنید.

از آنجایی که موتورهای جستجو اغلب بزرگترین منبع ترافیک وب سایت هستند، این می تواند برای وبلاگ، فروشگاه آنلاین یا وب سایت کسب و کار کوچک شما بسیار ارزشمند باشد.

اگر به سادگی پست های وبلاگ خود را منتشر می کنید و سئوی وردپرس را بهینه نمی کنید، در این صورت میزان ترافیکی که می توانید دریافت کنید و درآمدی که می توانید کسب کنید را محدود می کنید.

با این گفته، در اینجا چک لیست بهینه سازی پست وبلاگ ما برای بهینه سازی وبلاگ شما برای سئو مانند یک حرفه ای است.

۱. محتوای خود را با تحقیق کلمات کلیدی مناسب برنامه ریزی کنید

بسیاری از مبتدیان فقط از بهترین حدس های خود برای نوشتن در مورد موضوعاتی استفاده می کنند که احساس می کنند کاربرانشان به آن علاقه دارند.

نیازی نیست به حدس‌های کورکورانه تکیه کنید، مخصوصاً زمانی که می‌توانید برای یافتن اینکه کاربران دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.

تحقیق کلمات کلیدی تکنیکی است که توسط سازندگان محتوا و کارشناسان سئو استفاده می شود. این به شما کمک می کند موضوعاتی را که کاربران شما به آنها علاقه مند هستند بر اساس داده های موتور جستجو کشف کنید.

سپس، می توانید از این کلمات کلیدی برای برنامه ریزی استراتژی محتوای خود استفاده کنید. این اطمینان حاصل می کند که شما در مورد موضوعاتی که مردم واقعاً به دنبال آن هستند می نویسید و این یک راه عالی برای ایجاد یک مخاطب درگیر است.

توصیه می کنیم از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush استفاده کنید. آنها داده های عمیق کلمه کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابت، ردیابی موقعیت کلمات کلیدی و هزاران ویژگی مفید دیگر را ارائه می دهند.

نمونه داده های کلمه کلیدی Semrush
نمونه داده های کلمه کلیدی Semrush

اگر از Semrush استفاده می کنید، می خواهید ابزار SEO Writing Assistant آنها را بررسی کنید. این به شما کمک می کند LSI و کلمات کلیدی مرتبط، خوانایی، لحن زبان و میانگین طول مقاله را کشف کنید.

برای دستورالعمل‌های دقیق، به راهنمای ما در مورد نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای پست‌های وبلاگ خود مراجعه کنید.

۲. کلمات کلیدی معنایی را برای کلمه کلیدی تمرکز خود پیدا کنید

بعد از اینکه تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام دادید و ایده های کلمه کلیدی را کشف کردید، زمان آن است که یکی را انتخاب کنید که بیشترین حجم جستجو و رقابت کم را داشته باشد.

این کلمه کلیدی تمرکز شما خواهد بود. این عبارت جستجویی است که کاربران شما به احتمال زیاد از آن برای جستجوی مقاله شما استفاده می کنند.

اگر از All in One SEO استفاده می‌کنید، یکی از بهترین افزونه‌های سئو وردپرس، می‌توانید کلمه کلیدی تمرکز را در تنظیمات سئو مقاله خود تنظیم کنید. این به شما این امکان را می دهد که ببینید چقدر از آن در مقاله خود استفاده کرده اید.

عبارت کلیدی فوکوس را اضافه کنید
عبارت کلیدی فوکوس را اضافه کنید

در مرحله بعد، شما باید کلمات کلیدی Indexing Semantic Latent (LSI) را پیدا کنید. اینها جستجوهای مربوط به کلمه کلیدی تمرکز شما هستند.

ساده ترین راه برای یافتن آنها این است که به سادگی کلمه کلیدی تمرکز خود را در جستجوی Google وارد کنید و به پایین نتایج که در آن لیست می شوند بروید.

کلمات کلیدی LSI در جستجوی گوگل
کلمات کلیدی LSI در جستجوی گوگل

شما باید تعداد زیادی از این کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید تا بتوانید کامل ترین محتوا را برای خوانندگان خود داشته باشید.

بسیار مهم است که سعی نکنید آنها را در محتوای خود قرار دهید. این برای کاربران شما عجیب به نظر می رسد، و موتورهای جستجو در تشخیص پر کردن کلمات کلیدی بسیار خوب هستند.

برای جزئیات بیشتر، می‌توانید راهنمای کامل ما را در مورد نحوه استفاده صحیح از عبارت کلیدی فوکوس ببینید.

۳. عنوان پست وبلاگ موثر بنویسید

عنوان پست وبلاگ شما برای رتبه بندی جستجو بسیار مهم است.

یک عنوان خوب پست وبلاگ باعث می شود مقاله شما با پرس و جوی جستجو مرتبط تر باشد. مهمتر از آن، این کار باعث می شود که کاربران با دیدن مقاله شما در نتایج جستجو، روی آن کلیک کنند.

با استفاده از کلمه کلیدی تمرکز خود در عنوان، می توانید عنوان پست وبلاگ خود را سئو دوستانه تر کنید.

عنوانی برای سئو ایجاد کنید
عنوانی برای سئو ایجاد کنید

علاوه بر افزودن کلمه کلیدی تمرکز، توصیه می کنیم تیتر خود را جذاب و قابل کلیک کنید. دلیل آن این است که نرخ کلیک ارگانیک شما (CTR) نقش مهمی در سئو دارد.

بهترین راه برای انجام این کار استفاده از ابزار تحلیل سرفصل است. این کار تیتر شما را ارزیابی می‌کند و نکاتی را برای بهبود تیترها ارائه می‌کند تا آنها را جذاب‌تر و قابل کلیک‌تر کند.

AIOSEO یک ابزار تحلیل سرفصل داخلی دارد که به تیتر شما امتیاز می دهد و نکاتی را برای بهتر کردن تیتر شما ارائه می دهد.

تحلیلگر سرفصل AIOSEO
تحلیلگر سرفصل AIOSEO

برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه استفاده از تحلیلگر سرفصل در وردپرس برای بهبود عناوین سئو را ببینید.

۴. پیوند داخلی را به یک عادت تبدیل کنید

هنگامی که برای مدتی وبلاگ نویسی کردید، به اندازه کافی محتوایی خواهید داشت که می خواهید کاربران بخوانند. با پیوند داخلی، می توانید خوانندگان جدیدی را برای بررسی پست های مرتبط قدیمی خود بفرستید.

پیوند داخلی یک راه عالی برای ایجاد یک رابطه متنی بین پست های جدید و قدیمی شما است. همچنین به شما این امکان را می دهد که پیوند پیوند مربوطه را به مقالات قدیمی خود ارسال کنید.

وردپرس جستجوی پست های قدیمی خود را در داخل ویرایشگر پست آسان می کند. به سادگی متنی را که می خواهید پیوند دهید انتخاب کنید و روی دکمه پیوند کلیک کنید.

یک پاپ آپ متنی زیر کلمات برجسته شده شما ظاهر می شود. سپس، می‌توانید برای جستجوی مقالات قدیمی‌تری که می‌خواهید به آن‌ها پیوند دهید، شروع به تایپ کنید.

یک پیوند به یک پست اضافه کنید
یک پیوند به یک پست اضافه کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای مبتدیان ما در مورد نحوه افزودن پیوند در وردپرس را ببینید.

ایجاد پیوند داخلی به یک عادت باعث می شود که سئوی داخلی شما خوب باشد و مقالات قدیمی شما همچنان لینک های جدید دریافت کنند.

اگر می خواهید راه ساده تری برای مدیریت لینک های داخلی خود در طول زمان و افزودن آسان لینک های جدید به پست های قدیمی داشته باشید، توصیه می کنیم از AIOSEO استفاده کنید.

این شامل یک ویژگی منحصر به فرد مدیریت پیوند است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به باز کردن پست، به محتوای قدیمی و جدید خود پیوند اضافه کنید. به‌علاوه، توصیه‌های پیوند، گزارش‌های پیوند مفصل و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

برای راه‌اندازی این افزونه، راهنمای ما را در مورد نحوه راه‌اندازی صحیح All in One SEO برای وردپرس ببینید.

پس از آن، به All in One SEO » دستیار پیوند در داشبورد وردپرس خود بروید.

با این کار داشبورد دستیار پیوند ظاهر می شود. پیشنهادهایی برای پست‌های مرتبطی که می‌توانید به آنها پیوند دهید و متن لنگر برای استفاده ارائه می‌دهد. به سادگی روی دکمه “افزودن پیوند” کلیک کنید و پیوند به طور خودکار به پست شما اضافه می شود.

دستیار پیوند پیوند را اضافه کند
دستیار پیوند پیوند را اضافه کند

در اصل، شما می توانید همین کار را به صورت دستی انجام دهید، اما اگر به دنبال صرفه جویی در زمان و داشتن چشم انداز تصویری بزرگ در پیوندهای داخلی و خارجی خود هستید، استفاده از AIOSEO یک انتخاب عالی است.

۵. تصاویر و ویدیوها را به پست های وبلاگ خود اضافه کنید

افزودن تصاویر و ویدئوها به پست‌های وبلاگ، آنها را برای خوانندگان جذاب‌تر و جالب‌تر می‌کند. محتوایی که خوانندگان دوست دارند نیز در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند.

می توانید تصاویر سرگرم کننده، گالری تصاویر، تصاویر آموزشی و موارد دیگر اضافه کنید.

به عنوان مثال، SeedProd انواع اسکرین شات ها و تصاویر جذاب را اضافه می کند تا پست های طولانی تر وبلاگ را تجزیه کند.

نمونه تصویر پست وبلاگ SeedProd
نمونه تصویر پست وبلاگ SeedProd

هنگام افزودن تصاویر، باید مراقب کپی رایت تصویر باشید. اغلب مبتدیان تصاویر را از سایت های دیگر برای استفاده کپی می کنند، که اگر بدون مجوزهای مناسب این کار را انجام دهید، می تواند شما را با مشکل قانونی مواجه کند.

نگران نباشید، مکان‌های زیادی برای یافتن تصاویر بدون حق امتیاز برای استفاده در پست‌های وبلاگتان وجود دارد.

همچنین می توانید از عکس های اصلی خود استفاده کنید یا از سایر نرم افزارهای طراحی وب مانند Adobe Photoshop یا Canva برای ایجاد عکس های خود استفاده کنید.

هنگامی که ساخت تصاویر خود را به پایان رساندید، باید مطمئن شوید که تصاویر خود را برای سئو بهینه کرده اید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو را ببینید.

ویدیوها حتی بیشتر از تصاویر جذاب هستند. می توانید با ایجاد نمایش اسلاید، وبلاگ و موارد دیگر، پست های وبلاگ خود را به ویدیو تبدیل کنید.

MonsterInsights ویدیوهای آموزشی را مستقیماً در پست های خود جاسازی می کند، برای کاربرانی که ترجیح می دهند به جای خواندن، تماشا کنند.

نمونه جاسازی ویدیو MonsterInsights
نمونه جاسازی ویدیو MonsterInsights

اگر می‌خواهید ویدیوهای حرفه‌ای بسازید، بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدیو را انتخاب کنید.

با این حال، هرگز نباید مستقیماً ویدیوها را در پست های وبلاگ خود آپلود کنید. وردپرس برای ارائه ویدیوها بهینه نشده است و سرویس میزبانی وردپرس شما نمی تواند آنها را مدیریت کند.

در عوض، توصیه می‌کنیم ویدیوهای خود را در یک سایت میزبان ویدیو مانند YouTube یا Vimeo و یا آپارات (بیشتر مختص ما ایرانی ها) آپلود کنید. این سایت ها برای میزبانی ویدیوهای شما ساخته شده اند و حتی می توانند منبع ترافیک اضافی باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه جاسازی آسان ویدیوها در پست های وبلاگ وردپرس را ببینید.

۶. توضیحات متا را به پست وبلاگ خود اضافه کنید

توضیحات متا یک متا تگ HTML است که می توانید به هر صفحه ای اضافه کنید. هدف آن ارائه شرح کوتاهی از مقاله شما برای موتورهای جستجو و سایر خزنده ها است.

برخی از کارشناسان سئو بر این باورند که تگ توضیحات متا نامربوط شده است. با این حال، بسیاری دیگر مخالف خواهند بود. در ایوسی، توصیه می کنیم از توضیحات متا برای همه پست های خود استفاده کنید.

یک متا توضیحات خوب می تواند چیزهای بیشتری را در مورد یک مقاله توضیح دهد. وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و لینکدین نیز زمانی که مقالات شما در آن پلتفرم‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند، آن را نمایش می‌دهند.

حتی می توانید داده های متا نمودار باز Facebook را اضافه کنید تا وقتی پست شما در فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود، توضیحات خود را کنترل کنید.

نمونه توضیحات متا فیس بوک
نمونه توضیحات متا فیس بوک

از آنجایی که اکنون می دانید که مردم توضیحات متا شما را می خوانند، می خواهید مطمئن شوید که مفید است.

همچنین می‌خواهید حداقل یک بار در توضیحات متا برای اهداف جستجو، کلمه کلیدی تمرکز خود را ذکر کنید. محدودیت کاراکتر برای توضیحات متا ۱۵۵ کاراکتر است.

سعی کنید در این حد بمانید، در غیر این صورت توضیحات متای شما پس از ۱۵۵ کاراکتر کوتاه می شود. همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که از کلمه کلیدی تمرکز خود در توضیحات متا استفاده می‌کنید و نه بعداً.

خوشبختانه، AIOSEO اضافه کردن توضیحات متا را بسیار آسان می کند. مستقیماً در زیر ویرایشگر پست، کادری را می بینید که می توان توضیحات شما را در آن اضافه کرد.

توضیحات متا AIOSEO
توضیحات متا AIOSEO

برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه افزودن کلمات کلیدی و توضیحات متا در وردپرس را ببینید.

۷. خواندن مقالات خود را آسان‌تر کنید

خوانایی عامل مهمی است که توسط موتورهای جستجو مورد توجه قرار می گیرد. مقالاتی که خواندن آنها آسانتر است اغلب از مقالاتی که تجربه کاربری خوبی ارائه نمی دهند رتبه بالاتری دارند.

صفحه نمایش کامپیوتر و موبایل هنوز بستر مناسبی برای مطالعه نیستند.

به همین دلیل است که اکثر کاربران فقط مقالات را اسکن می کنند. در واقع، مطالعات نشان داد که کاربران کمتر از یک ثانیه برای تصمیم گیری در مورد ماندن در صفحه یا ترک آن وقت صرف می کنند.

این مدت زمان بسیار کوتاهی است تا بتوانید کاربر را متقاعد کنید که بماند و در آن حرکت کند. با بهبود خوانایی، می توانید امکان اسکن سریع یک مقاله را برای کاربران خود فراهم کنید.

می‌توانید با استفاده از جملات کوتاه‌تر، پاراگراف‌های کوچک‌تر، علائم نگارشی، عنوان‌ها و فهرست‌های گلوله‌دار، خوانایی را بهبود ببخشید. توصیه می‌کنیم فضای خالی اطراف متن اضافه کنید و از تصاویر استفاده کنید تا متن خود را برای چشم راحت‌تر بخوانید.

اگر از افزونه All in One SEO استفاده می کنید، به طور خودکار مسائل خوانایی را تجزیه و تحلیل می کند و در قسمت تجزیه و تحلیل برای شما پیشنهاد می دهد.

تجزیه و تحلیل خوانایی AIOSEO
تجزیه و تحلیل خوانایی AIOSEO

همچنین می‌توانید از ابزارهای چک‌کننده گرامر آنلاین مانند Grammarly برای بررسی گرامر، علائم نگارشی و اشتباهات املایی استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه افزودن و بهبود امتیاز خوانایی در پست‌های وردپرس را ببینید.

۸. از دسته ها و برچسب ها برای سازماندهی محتوا استفاده کنید

دسته‌ها و برچسب‌ها به شما کمک می‌کنند محتوای خود را نه تنها برای خودتان، بلکه برای خوانندگان و موتورهای جستجو مرتب کنید.

مشکل این است که بسیاری از مبتدیان وردپرس اغلب به اشتباه از آنها استفاده می کنند.

اگر به وب سایت خود به عنوان یک کتاب فکر می کنید، دسته بندی ها فهرست مطالب و برچسب ها قسمت شاخص کتاب خواهند بود.

دسته ها برای تقسیم محتوای شما به موضوعات اصلی مورد بحث در وبلاگ وردپرس استفاده می شوند. از سوی دیگر، برچسب ها موضوعاتی هستند که در یک پست وبلاگ جداگانه مورد بحث قرار می گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای مبتدیان ما را در مورد استفاده از دسته ها و برچسب ها برای حداکثر سود سئو ببینید.

۹. هدف قرار دادن قطعه برجسته در نتیجه جستجو باشید

گوگل سعی می کند به افرادی که جستجو می کنند کمک کند تا در اسرع وقت به سوالات خود پاسخ دهند. به عنوان بخشی از این تلاش، آنها نتیجه یا جعبه پاسخ برجسته را معرفی کرده اند.

این نتیجه جستجوی برجسته است که در بالا ظاهر می شود. Google یک قطعه سفارشی از محتوای مقاله ایجاد می کند که بخشی را برجسته می کند که الگوریتم های آنها معتقدند پاسخ سؤال کاربر است.

قطعه ویژه گوگل
قطعه ویژه گوگل

طبق تحقیقات انجام شده توسط Advanced Web Ranking، جعبه های پاسخ تقریباً ۳۲.۳٪ CTR را تضمین می کنند. این باعث می شود که آنها برای استراتژی سئو شما بسیار مهم باشند.

هیچ مجموعه دستورالعمل خاصی توسط Google در مورد نحوه دریافت قطعه برجسته ارائه نشده است. توصیه آنها این است که محتوای خود را بهبود بخشید و مطمئن شوید که اطلاعاتی را که کاربران به دنبال آن هستند ارائه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه ظاهر شدن در جعبه پاسخ گوگل با سایت وردپرس خود را ببینید.

۱۰. پست های وبلاگ خود را جامع کنید

موتورهای جستجو مقالاتی را دوست دارند که موضوعی را با جزئیات کامل پوشش می دهند. به همین دلیل است که از شما خواسته ایم کلمات کلیدی مرتبط معنایی (LSI Keywords) را به عنوان بخشی از مرحله برنامه ریزی محتوای خود جمع آوری کنید.

این کلمات کلیدی مرتبط به شما ایده ای از انواع مختلف جستجوهای کاربر در مورد آن موضوع خاص می دهد. با پوشش دادن آن کلمات کلیدی در مقاله خود، می‌توانید آن را جامع‌تر، آموزنده‌تر و مفیدتر کنید.

شما باید از سرفصل ها و زیرعنوان ها برای گنجاندن آن کلمات کلیدی استفاده کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید زمینه را پوشش دهید.

به غیر از کلمات کلیدی LSI، نکته دیگر برای ایجاد محتوای کامل این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل تایپ کنید و سپس به “تصویر” بروید. حباب های موضوعی را با کلمات کلیدی مختلف خواهید دید.

کلمات کلیدی جستجوی تصویر در گوگل
کلمات کلیدی جستجوی تصویر در گوگل

توصیه می‌کنیم این موارد را هنگام ایجاد محتوای خود اضافه کنید تا بتوانید جامع‌ترین محتوای ممکن را داشته باشید.

۱۱. پست های وبلاگ قدیمی را بهینه کنید

بسیاری از مبتدیان تمایل دارند پس از انتشار یک پست وبلاگ، آن را فراموش کنند. در واقع، شما پس از انتشار پست وبلاگ خود را برای سئو بهینه سازی نکرده اید.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید پس از انتشار پست وبلاگ خود انجام دهید:

  • آن را با خوانندگان به اشتراک بگذارید – محتوای جدید و قدیمی خود را با خوانندگان و مشترکین به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه اشتراک گذاری پست های وبلاگ خود با خوانندگان را ببینید.
  • افزودن پیوندهای داخلی – پس از انتشار یک پست، می توانید به مقاله های قدیمی مرتبط بازگردید و پیوندی به پست وبلاگ جدید خود اضافه کنید. این به مقالات جدید شما پیوند می دهد و در عین حال به کاربران امکان می دهد راحت تر آن را کشف کنند.
  • رتبه بندی جستجو را ردیابی کنید – شما یک پست را برای سئو بهینه کرده اید، اما چگونه می توانید رتبه بندی جستجوی آن را پیگیری کنید؟ توصیه های ما در مورد بهترین ابزارهای ردیاب رتبه سئو برای ردیابی کلمات کلیدی را ببینید.

توصیه می کنیم پست های قدیمی را به طور منظم بهینه سازی کنید تا بتوانید به بهبود رتبه خود ادامه دهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند که یاد بگیرید چگونه پست های وبلاگ خود را برای سئو مانند یک حرفه ای بهینه کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد انتخاب های تخصصی ما از بهترین نرم افزار چت زنده برای مشاغل کوچک را ببینید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

  1. مقاله تون خوب بود. به کار خوبتون خود ادامه دهید
    فقط اینکه مقاله کلمه کلیدی SEO هم دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *