بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

کار غیر مستقیم چیست؟ تعریف و نحوه محاسبه آن

کار غیر مستقیمِ پاکسازی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تخصیص نیروی کار غیرمستقیم تعیین می کند که یک شرکت چه کسانی را برای افزایش کارایی باید استخدام کند. شرکت ها در صورت نیاز به کمک اضافی خارج از تیم تولید، هزینه های غیرمستقیم نیروی کار را در بودجه خود لحاظ می کنند.

اگر یک شرکت وظایف خاصی را مشخص کند که در مورد آنها به کمک نیاز دارد، به احتمال زیاد عملیات تجاری را ساده کرده و به اهداف خود دست می یابد. در این مقاله از ایوسی، کار غیر مستقیم چیست، چرا کار غیر مستقیم مهم است، تفاوت بین کار غیر مستقیم و مستقیم و نمونه هایی از کار غیر مستقیم را بررسی می کنیم.

مرتبط: مدیریت عملیات: هر آنچه که باید بدانید

کار غیر مستقیم چیست؟

نیروی کار غیرمستقیم به کارکنانی اطلاق می شود که بر روی وظایفی کار می کنند که به عملکرد شرکت در خارج از تولید محصولات و خدمات کمک می کند. آنها در زمینه هایی مانند بخش های اداری، حسابداری و مهندسی کار می کنند. شرکت‌ها نیروی کار غیرمستقیم را به عنوان بخشی از هزینه‌های سربار خود در نظر می‌گیرند، زیرا هزینه‌هایی فراتر از یک پروژه یا خدمات است.

مطالب مرتبط: هزینه های غیر مستقیم چیست؟ تعریف و مثال

چرا درک کار غیر مستقیم مهم است؟

نیروی کار غیر مستقیم بخش مهمی از موفقیت یک شرکت است. شرکت ها باید اهمیت نیروی کار غیرمستقیم را درک کنند زیرا آنها به محاسبه سودآوری شرکت کمک می کنند و با تعیین قیمت محصولات و خدمات کمک می کنند.

به عنوان مثال، اگر یک شرکت یک حسابدار استخدام کند، آنها مسئول تجزیه و تحلیل گزارش هایی هستند که معاملات مالی کل شرکت را مستند می کند. هنگامی که آنها معاملات یک شرکت را از تمام بخش ها مستند می کنند، می توانند تعیین کنند که آیا شرکت خوب عمل می کند یا خیر و می توانند توصیه هایی در مورد نحوه ادامه هزینه ها ارائه دهند.

حسابداران نیروی کار غیرمستقیم هستند زیرا آنها بدون ایجاد محصولات و خدمات تصمیماتی می گیرند که بر عملکرد شرکت تأثیر می گذارد. حقوق سالانه حسابدار هزینه کار غیرمستقیم برای کارمندی است که به سازمان کمک می کند تا تشخیص دهد چگونه مخارج آینده را کنترل می کند.

دانستن اهمیت نیروی کار غیرمستقیم به یک شرکت اجازه می دهد تا هزینه های سربار محصولات و خدمات خود را در نظر بگیرد. آنها می توانند تمام هزینه های سربار را جمع آوری کنند و به هزینه هر واحد فروخته شده اضافه کنند. این محاسبه به شرکت ها کمک می کند تا هزینه نهایی را که از مشتری دریافت می شود، اندازه گیری کنند. ممکن است هزینه محصول افزایش یابد زیرا هزینه های سربار را به هزینه تولید اضافه می کنید. یک شرکت ممکن است نیاز داشته باشد برای یک محصول هزینه بیشتری بپردازد تا بتواند تمام کارکنان غیرمستقیم کار را جبران کند.

مطالب مرتبط: مدیریت عملیات چیست؟

تفاوت بین کار غیر مستقیم و مستقیم چیست؟

نیروی کار مستقیم هزینه ای است که با تولید محصولات و خدمات مرتبط است. شرکت ها هزینه کار مستقیم را بر اساس ساعات کار مورد نیاز برای ایجاد محصولات برای مشتریان محاسبه می کنند. نیروی کار غیرمستقیم بخشی از فرآیند تولید نیست و فقط به عنوان هزینه برای کارکنانی که در سایر بخش‌های سازمان کمک می‌کنند، دریافت می‌شود.

نحوه محاسبه نیروی کار غیر مستقیم

برای محاسبه هزینه های غیرمستقیم نیروی کار از این مراحل استفاده کنید:

  1. تعداد ساعات کار کارکنان را مشخص کنید.
  2. زمان مرخصی را برای هر کارمند کم کنید.
  3. کل ساعات کار کارکنان ساعتی را در دستمزد ساعتی آنها ضرب کنید.
  4. حقوق سالانه کارکنان را به محاسبات خود اضافه کنید.

کار غیر مستقیمِ پاکسازی

۱. تعداد ساعات کار کارکنان را مشخص کنید

تعداد ساعات کار هر کارمند غیرمستقیم برای شروع محاسبه خود را بیابید. توجه به تعداد ساعات کار کارکنان نشان می دهد که آنها چقدر زمان صرف کارهایی غیر از تولید کرده اند. حسابداران می توانند به نرم افزار حسابداری و سوابق خود نگاه کنند تا تعداد ساعات کار کارکنان در هر بخش را بیابند. آنها می توانند کارکنانی را که در بخش تولید و سایر بخش ها کار می کردند جدا کنند تا تعداد ساعات کار غیرمستقیم را محاسبه کنند.

۲. زمان مرخصی را برای هر کارمند کم کنید

اگر مرخصی با حقوق بخشی از بسته غرامت کارمند است، مرخصی را در نظر بگیرید. فاکتورگیری در زمان مرخصی با حقوق تضمین می کند که آنها آن را به عنوان بخشی از ساعات کار یک کارمند در نظر نمی گیرند، که دقت محاسبه را بهبود می بخشد. کارمندان ممکن است مرخصی استعلاجی با حقوق دریافت کرده باشند یا برای آموزش یا کنفرانس هایی برای شرکت از طرف شرکت حقوق دریافت کرده باشند، که این نیز در محاسبه نیروی کار غیرمستقیم لحاظ نمی شود.

۳. کل ساعات کار کارکنان ساعتی را در دستمزد ساعتی آنها ضرب کنید

تعداد ساعات کار یک کارمند ساعتی در سال را در دستمزد ساعتی آنها ضرب کنید. انجام این محاسبه به شرکت کمک می کند تا بفهمد که برای یک کارمند چقدر کار غیر مستقیم می پردازد. اگر کارمندی در سال گذشته ۱۷۱۵ ساعت در مجموع به ازای هر ساعت ۱۵.۰۰۰ تومان کار کرده است، ۱۷۱۵ را در ۱۵۰۰۰ ضرب کنید و برای یک کارمند سالانه ۲۵.۷۲۵.۰۰۰ تومان پرداخت می کنید. این محاسبه را برای همه کارکنان ساعتی انجام دهید تا آن را به هزینه های غیرمستقیم نیروی کار خود اضافه کنید.

۴. حقوق سالانه کارکنان را به محاسبات خود اضافه کنید

حقوق سالانه ای که شرکت به کارکنان حقوق بگیر می پردازد را جمع آوری کنید. شرکت‌ها باید مطمئن شوند که این مرحله را پس از اتمام مراحل یک تا چهارم تکمیل می‌کنند تا بتوانند مجموع هزینه‌های غیرمستقیم نیروی کار را برای کارکنان ساعتی و کارمندان حقوق بگیر مقایسه کنند.

پس از اتمام این مراحل، می توانید آنها را با هزینه های سربار مقایسه کنید تا ببینید آیا هزینه ها نیاز به تعدیل دارند یا خیر. تعداد کارمندان حقوق بگیر در سازمان را مشخص کنید تا بفهمید چه تعداد حقوق باید به محاسبه ای که برای کارکنان ساعتی انجام داده اید اضافه کنید.

کار غیر مستقیمِ حمل و نقل

نمونه هایی از کار غیر مستقیم

در اینجا نمونه هایی از کار غیر مستقیم آورده شده است:

  • مدیر تولید
  • امنیت
  • بازاریابی
  • منابع انسانی

مدیر تولید

مدیران تولید بر کارکنانی از کارکنان نظارت می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که تمام جنبه‌های پروژه‌ها به موقع هستند. آنها دستورالعمل ها و انتظارات روشنی را در مورد فرآیند تولید و مراحلی که برای تکمیل وظایف خود نیاز دارند به کارکنان ارائه می دهند. آنها می توانند کارکنان را در مورد تنظیمات محدوده پروژه ها در صورتی که مشتریان به آنها اطلاع دهند، اطلاع دهند.

مرتبط: درباره مدیر تولید بیاموزید

امنیت

یک نگهبان مطمئن می شود که فضای کار برای کارمندان برای انجام وظایفشان ایمن است. آنها می توانند در اطراف ساختمان گشت زنی کنند تا فعالیت های مشکوک و اگر تهدیدی برای کارکنان باشد شناسایی کنند. آنها ممکن است در شیفت های صبح یا عصر کار کنند تا نظارت ۲۴ ساعته بر ساختمان داشته باشند.

مرتبط: چگونه یک تحلیلگر امنیت شویم؟

بازاریابی

کارمندان بازاریابی محصولات و خدمات شرکت را پس از عرضه به عموم تبلیغ می کنند. آنها محتوا را در صفحات رسانه های اجتماعی شرکت خود تولید و منتشر می کنند و آن را بهینه می کنند تا کاربران بتوانند آن را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) پیدا کنند. متخصصان بازاریابی بر عملکرد تعامل نظارت می‌کنند تا ببینند آیا به مخاطبان هدف خود می‌رسند یا خیر و بر اساس نتایجی که جمع‌آوری کرده‌اند، استراتژی بازاریابی شرکت خود را اصلاح می‌کنند.

مرتبط: ۱۶۳ نوع بازاریابی توصیف شده + ابهام زدایی

منابع انسانی

کارمندان منابع انسانی کارمندانی را برای بخش های مختلف جذب، مصاحبه و استخدام می کنند. آنها ساختار حقوق و مزایا مناسب را برای جبران خسارت کارکنان و هماهنگی با مدیریت در مورد بهترین شیوه ها برای آموزش و توسعه عملکرد کارکنان تعیین می کنند. منابع انسانی می توانند کتابچه راهنمای کارکنان را به روز کنند تا خط مشی شرکت را منعکس کند.

مرتبط: درباره مدیر منابع انسانی بیاموزید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *