بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

درباره برآوردگر بیاموزید | برآوردگر کیست و چه کاری انجام می دهد؟

محاسبه درآمد خالص - مفهوم انتزاعی محاسبه حقوق و دستمزد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک برآوردگر چه کاری انجام می دهد؟

برآوردگرها داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند تا پول، مواد، کار و زمان مورد نیاز برای یک پروژه را تخمین بزنند. آنها اغلب در سایت های ساخت و ساز کار می کنند و با پیمانکاران، مهندسان، معماران و مشتریان همکاری می کنند. آنها توصیه هایی را برای چگونگی کاهش هزینه ها ارائه می کنند و سوابق دقیقی از هزینه های برآورد شده و واقعی در طول پروژه نگهداری می کنند. برخی از مسئولیت های خاص آنها عبارتند از:

  • تهیه تخمین و سفارش خرید با جزئیات برای کلیه محصولات و مواد
  • درک محدوده کار و اطمینان از تکمیل به موقع برآوردها
  • مدیریت قیمت گذاری پیشنهاد از همه فروشندگان و تهیه تجزیه و تحلیل دقیق هزینه
  • ایجاد و حفظ روابط با پیمانکاران فرعی و فروشندگان
  • برقراری ارتباط با شرکای تجاری و اعضای تیم در مورد برآورد هزینه و هزینه های واقعی پروژه های جدید و فعلی

الزامات برآوردگر

برای به دست آوردن موقعیت به عنوان برآوردگر، چندین مدرک لازم است، از جمله:

تحصیلات

در حالی که برخی از کارفرمایان نامزدهایی را استخدام می کنند که فقط دارای مدرک دیپلم دبیرستان و تجربه در حین کار هستند، اکثر کارفرمایان ترجیح می دهند برآوردگرانی را با مدرک دانشگاهی استخدام کنند. برخی از رشته های ارجح برای این نقش، ریاضیات، مهندسی عمران، علوم ساخت و ساز، مدیریت ساخت و ساز یا علوم کاربردی هستند. اگر بیشتر به کسب مدرک مرتبط با تجارت علاقه دارید، ممکن است بخواهید مدرکی در رشته های مالی، اقتصاد یا حسابداری در نظر بگیرید. مهارت‌های حسابداری قوی برای این نقش ضروری است.

آموزش

هر کسب‌وکاری روش خاص خود را برای انجام کارها دارد، بنابراین کارفرمایان معمولاً قبل از اینکه به آنها اجازه دهند به طور مستقل کار کنند، به طور گسترده برای نقششان آموزش می‌دهند. آموزش در حین کار می تواند تنها چند ماه طول بکشد یا حتی می تواند چندین سال ادامه داشته باشد. دوره کارآموزی در سایه برآوردگر یک راه عالی برای به دست آوردن تجربه دنیای واقعی با این موقعیت در حین دنبال کردن مدرک دانشگاهی است. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که به صورت حرفه‌ای شبکه‌سازی کنید و با افرادی که ممکن است بتوانند به شما در یافتن شغل پس از فارغ‌التحصیلی کمک کنند، روابط برقرار کنید.

از آنجایی که کارفرمایان معمولاً تخمین‌زنان را ترجیح می‌دهند تا کمی تجربه داشته باشند، احتمالاً قبل از درخواست برای موقعیت تخمین‌گر باید در یک موقعیت ابتدایی‌تر کار کنید. همچنین ممکن است بتوانید دوره های کارآموزی را پیدا کنید – اعم از پولی یا بدون حقوق – که می توانید وظایف مورد نیاز برای این موقعیت را تحت نظارت یک برآوردگر مجرب انجام دهید.

گواهینامه ها

در حالی که به طور کلی برای واجد شرایط بودن برای موقعیت برآوردگر نیازی به صدور گواهینامه نیست، بسیاری از کارفرمایان آن را ترجیح می دهند و برخی حتی ممکن است آن را به عنوان یک پیش نیاز ضروری تبدیل کنند. رایج ترین گواهینامه ها برای برآوردگرها عبارتند از:

برآوردگر حرفه ای خبره

این برنامه گواهینامه ارائه شده توسط انجمن برآوردگران حرفه ای آمریکا (ASPE)، گزینه ای برای برآوردگران با پنج سال یا بیشتر تجربه است. این گواهینامه مهارت ها و دانش شما را تأیید می کند و می تواند فرصت های پیشرفت شما را بهبود بخشد. علاوه بر پنج سال تجربه در زمینه تخمین، داوطلبان باید دارای توانایی های فنی نگارش و مهارت های ارتباطی قوی باشند. برای دریافت گواهینامه، داوطلبان باید یک مقاله فنی ۲۵۰۰ کلمه ای بنویسند و در آزمون تخمین عمومی دانش (GEK) قبول شوند. آنها همچنین باید آزمون اختصاصی انضباط را بگذرانند.

کاردان برآورد حرفه ای

همچنین توسط ASPE ارائه شده است، این گواهینامه برای نامزدهایی با کمتر از پنج سال تجربه در یک نقش تخمینی در دسترس است. برای به دست آوردن این مدرک حرفه ای، داوطلبان باید آزمون GEK را بگذرانند.

خبره تخمین حرفه ای (CEP)

این گواهینامه توسط انجمن بین المللی پیشبرد برآورد هزینه ارائه شده است. CEP تأیید می‌کند که یک برآوردگر دارای تخصص حیاتی برای کمک به ارزیابی پروژه‌ها از طریق توسعه بودجه و برآورد منابع مورد نیاز است. برای واجد شرایط بودن، داوطلبان باید هشت سال تجربه مرتبط با صنعت یا چهار سال تجربه و یک مدرک چهار ساله مرتبط با صنعت داشته باشند.

تخمینگر/تحلیلگر خبره هزینه

این گواهی که توسط انجمن بین المللی تخمین و تحلیل هزینه ارائه شده است، تسلط برآوردگر را در تحلیل برآورد هزینه تأیید می کند. داوطلبان باید حداقل پنج سال سابقه کار و مدرک دانشگاهی یا تجربه معادل آن داشته باشند. برای به دست آوردن این مدرک، آنها باید هر دو بخش از آزمون ICEAA را بگذرانند.

مهارت ها

مهارت‌های سخت و نرم بسیاری برای موفقیت در نقش تخمین‌گر لازم است، از جمله:

مهارتهای فنی

اینها شامل مهارت های محاسباتی و کامپیوتری مورد نیاز برای تکمیل وظایف مرتبط با این نقش است. برآوردگرها برای محاسبه نیروی کار، تجهیزات و مواد برای برآورد هزینه کل یک پروژه ساخت و ساز، به مهارت های ریاضی قوی نیاز دارند. آنها همچنین برای استفاده از نرم‌افزارهایی مانند صفحات گسترده و پایگاه‌های اطلاعاتی باید به رایانه مسلط باشند.

مرتبط: مهارت های فنی: تعاریف و مثال ها

مهارت های تحلیلی

این مهارت ها به توانایی فرد در جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای حل مشکلات اشاره دارد. برآوردگرها باید بتوانند روش های مختلف ساخت و ساز را در نظر بگیرند و تجزیه و تحلیل کنند تا مقرون به صرفه ترین راه حل را شناسایی کنند.

مرتبط: مهارت های تحلیلی: تعاریف و مثال ها

مهارت های ارتباطی

این مهارت ها شامل ارتباط نوشتاری و کلامی و همچنین گوش دادن فعال و توانایی تشخیص نشانه های غیرکلامی است. برآوردگران هزینه باید بتوانند هزینه های مربوط به یک پروژه را به مدیریت و پیمانکاران اطلاع دهند.

آنها برای ایجاد مناقصه برای پروژه ها به مهارت های ارتباطی نوشتاری نیاز دارند و باید بتوانند به صورت شفاهی با تیم فروش ارتباط برقرار کنند. آنها همچنین باید قادر به نوشتن گزارش های جامع برای کمک به مدیران در تصمیم گیری در مورد روش های تولید و زمان بندی پروژه باشند.

مرتبط: مهارت های ارتباطی برای موفقیت شغلی

مهارت توجه به جزئیات

تغییرات جزئی در برآوردها می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر هزینه کلی یک پروژه داشته باشد، به‌ویژه زمانی که مربوط به هزینه مواد فردی باشد که به صورت فله یا هزینه‌های کار ساعتی مورد نیاز است. برآوردگرها باید توجه زیادی به جزئیات داشته باشند تا از خطاها یا نادیده گرفتن جلوگیری کنند.

مرتبط: چگونه در محل کار جزئیات گرا باشیم

مهارت های مدیریت زمان

برآوردگران هزینه باید بتوانند برآوردها را به موقع تهیه کنند و اغلب بر روی ضرب الاجل های ثابت کار می کنند. آنها باید بتوانند زمان خود را به طور موثر مدیریت کنند و کارآمد کار کنند.

مرتبط: مهارت های مدیریت زمان: تعریف و مثال

محیط کار برآوردگر

برآوردگرها اغلب به عنوان پیمانکاران تجاری تخصصی کار می کنند، اگرچه در ساخت و ساز، ساخت، تعمیر و نگهداری خودرو و مهندسی عمران نیز به کار می روند. در حالی که برآوردگران ممکن است به عنوان بخشی از کار خود از سایت های ساخت و ساز بازدید کنند یا از خطوط مونتاژ کارخانه بازدید کنند، آنها معمولاً در محیط های اداری با ویژگی های زیر کار می کنند:

  • برای مدت طولانی پشت میز نشستن
  • استفاده از کامپیوتر، پرینتر، دستگاه فکس، اسکنر و سایر تجهیزات اداری
  • برقراری ارتباط با مدیریت ارشد و همچنین تیم فروش برای تهیه برآوردها و پیشنهادات
  • گهگاه در صورت لزوم مسافرت کنید

چگونه یک برآوردگر شویم

این مراحل معمولاً برای دنبال کردن شغلی به عنوان برآوردگر مورد نیاز است:

۱. کسب تحصیلات.

برآوردگران معمولاً باید دارای مدرک لیسانس در ریاضیات، مهندسی عمران، علوم ساختمانی یا سایر رشته های مرتبط نزدیک باشند. برای موقعیت‌های برآوردگر باز در منطقه خود جستجو کنید و سطح تحصیلات مورد نیاز برای این شغل را تعیین کنید. آن سطح تحصیلات را بدست آورید. اگر هنوز در دبیرستان هستید، روی کلاس‌های ریاضی تمرکز کنید، زیرا این نقش به مهارت‌های حسابداری قوی نیاز دارد.

۲. کسب تجربه.

کارآموزی می تواند راهی عالی برای کسب تجربه حرفه ای در این نقش باشد، زیرا آنها وظایف خود را زیر نظر مستقیم یک برآوردگر انجام می دهند. از آنجایی که این نقش به طور معمول نیاز به تجربه دارد، یک کارآموزی یا یک موقعیت ابتدایی ضروری خواهد بود.

۳. گواهینامه ها را دنبال کنید.

در حالی که بسیاری از گواهینامه های حرفه ای حداقل به چهار یا پنج سال تجربه نیاز دارند، گواهینامه AEP یک گزینه عالی برای برآوردگرهای سطح ابتدایی است. اگر تجربه لازم را دارید، یکی از گواهینامه های پیشرفته تر را دنبال کنید. آنها توانایی ها و دانش شما را تأیید می کنند و شما را برای پیشرفت شغلی سریع تر قرار می دهند.

۵. رزومه خود را به روز کنید.

هنگامی که تحصیلات، تجربه و گواهینامه های مورد نیاز را دریافت کردید، رزومه خود را به روز کنید. بالاترین سطح تحصیلات و سابقه کاری مرتبط خود را درج کنید. بر مهارت‌های قابل انتقالی که در نقش‌های دیگر به دست آورده‌اید، تأکید کنید. کلمات کلیدی خاصی را در شرح شغل جستجو کنید که می توانید در سرتاسر رزومه خود برای جلب توجه مدیر استخدامی که در حال اسکن سند است، استفاده کنید.

مرتبط: نحوه ساخت رزومه / راهنمای کامل

۶. برای مشاغل درخواست دهید.

در منطقه خود برای مشاغل باز تخمینگر جستجو کنید و بر اساس تجربه و تحصیلات خود موقعیت هایی را که برای آنها واجد شرایط هستید شناسایی کنید. با رزومه به روز شده خود و یک نامه پوششی خوش ساخت درخواست دهید.

مثال شرح شغل برآوردگر

شرکت xyz به دنبال یک برآوردگر تمام وقت برای پیوستن به تیم خود است. این شخص مسئول ساخت یک برآورد هزینه مفهومی کامل از طرح های معماری خواهد بود. آنها راه حل های مهندسی ارزش را برای کاهش هزینه ها و در عین حال حفظ سطح بالایی از کیفیت، توسعه و اجرا خواهند کرد.

همچنین از آنها انتظار می‌رود که محدوده‌های کاری دقیق را برای چندین معامله بنویسند تا تیم مدیریت پروژه چیزی را از دست ندهد. کاندیدای ایده آل کار کردن در محیطی سریع با چندین پروژه همزمان و ضرب الاجل های تهاجمی راحت خواهد بود.

آن‌ها به‌طور مستقل کار می‌کنند، مهارت‌های ارتباطی و مدیریت زمان استثنایی و توجه قوی به جزئیات دارند. مدرک لیسانس مرتبط با صنعت مورد نیاز است و یک سال تجربه در برآورد هزینه ها ترجیح داده می شود.

مرتبط: هنر تخمین زدن: ویژگی هایی که یک برآوردگر حرفه ای باید داشته باشد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *