بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۹ نقش یک مدیر ارشد بازاریابی (CMO) چیست؟

مدیر ارشد بازاریابی (cmo) چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سازمان‌های بزرگ اغلب از یک مدیر ارشد بازاریابی (CMO) استفاده می‌کنند که تمام تلاش‌های تبلیغاتی را مدیریت می‌کند. به دلیل ماهیت گسترده عنوان شغلی، CMOها اغلب نقش های زیادی را در سازمان خود می پذیرند. یادگیری بیشتر در مورد این نقش ها می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این حرفه سخت برای شما مناسب است یا خیر.

 در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می دهیم که یک مدیر ارشد بازاریابی چیست و در مورد ۹ نقش کلیدی CMO بحث می کنیم.

CMO چیست؟

مدیر/افسر ارشد بازاریابی (chief marketing officer) یک مدیر اجرایی ارشد در یک سازمان است که مسئول نظارت بر تلاش‌های تبلیغاتی و فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت است. آنها معمولاً مسئول مدیریت متخصصان بازاریابی در یک سازمان هستند و به مدیر اجرایی (مدیر عامل) شرکت گزارش می دهند.

مسئولیت های یک CMO می تواند به طور قابل توجهی بر اساس صنعت و نیازهای یک کارفرما متفاوت باشد. CMOها با مجموعه مهارت‌های متنوع، اغلب نقش‌های متعددی برای ارائه ارزش افزوده به کارفرمایان خود دارند.

مرتبط:  ۸ نقش مدیریتی که هر استارت آپی به آن نیاز دارد

نقش CMO چیست؟

۹ نقش رایج یک CMO عبارتند از:

۱. مدیر بازاریابی

به عنوان ارشدترین مقام بازاریابی در یک سازمان، CMO تصمیماتی را اتخاذ می کند که ساختار کلی تلاش های بازاریابی را هدایت می کند. آنها همچنین ممکن است اهداف بازاریابی را تعیین کنند که با اهداف کلی C-suite شرکت هماهنگ باشد.

بسته به شرکتی که در آن کار می کنید، جنبه های بازاریابی که بر آن نظارت می کنید ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، در یک سازمان کوچک، یک CMO ممکن است تصمیمات خاصی را در مورد کمپین های فردی بگیرد.

در مقابل، یک مدیر ارشد مدیریت که برای یک سازمان بزرگتر کار می کند، ممکن است تمرکز کلی را برای تلاش های بازاریابی شرکت تعیین کند، در حالی که تصمیمات فردی را به کارکنان سطح بالا یا میانی در بخش بازاریابی واگذار می کند.

مرتبط:  مدیران سطح C: تعریف و مثال

۲. بهینه ساز موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک عنصر مهم از استراتژی های بازاریابی بسیاری از شرکت ها است. یک تیم بازاریابی ممکن است از تکنیک های SEO استفاده کند تا اطمینان حاصل شود که صفحات وب شرکت در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند، زمانی که افراد کلمات کلیدی خاصی را جستجو می کنند.

ترافیک ارگانیک می تواند به شرکت کمک کند تا در معرض دید قرار گیرد و فروش را با بودجه محدود افزایش دهد. به عنوان یک بهینه ساز موتور جستجو، یک CMO سیاست هایی را ایجاد می کند تا اطمینان حاصل کند که شرکت از صفحات رقیب پیشی می گیرد. کار آنها به تیم بازاریابی کمک می کند تا وظایف سئو را به طور دقیق انجام دهد و ترافیک وب سایت شرکت را افزایش دهد.

مطالب مرتبط:  راهنما: سئو چیست؟

۳. مدیر رسانه های اجتماعی

یک CMO که به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی خدمت می کند، تیم بازاریابی را راهنمایی می کند و سیاست های رسانه های اجتماعی را اجرا می کند. ایجاد یک حضور جذاب در رسانه های اجتماعی برای یک شرکت می تواند به فروش کمک کند زیرا مشتریان بالقوه ای که حساب های شرکت را دنبال می کنند ممکن است تبلیغات آنلاین را فریبنده ببینند.

برای ایجاد تبلیغات هدفمند، یک شرکت ممکن است به یک پلتفرم رسانه اجتماعی برای نمایش یک تبلیغ برای مخاطبان بالقوه خود نیز بپردازد. به‌عنوان مدیر ارشد مدیریت، ممکن است بر توسعه استراتژی‌های تبلیغات رسانه‌های اجتماعی نظارت کنید تا اطمینان حاصل کنید که سازمان به مخاطبان صحیح نزدیک می‌شود و بازگشت سرمایه‌اش را به حداکثر می‌رساند.

مطالب مرتبط:  بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

۴. قصه گو

ایجاد یک روایت قانع کننده در مورد یک شرکت می تواند راهی موثر برای بازاریابی آن به عموم باشد. به عنوان مدیر ارشد یک سازمان، نقش شما ممکن است شامل بیان یک داستان قانع کننده در رسانه های اجتماعی، در کنفرانس ها، در تبلیغات و سایر اشکال ارتباطی باشد.

این داستان ها می توانند به شما کمک کنند تا با ارزش های سازمان ارتباط برقرار کنید، محصولات و خدمات جدید را به مشتریان بگویید و نوآوری های اخیر را توضیح دهید. می توانید از درک کلی خود از اهداف بازاریابی شرکت برای ایجاد یک پیام واحد برای تمام تلاش های داستان سرایی استفاده کنید.

مطالب مرتبط:  داستان سرایی: عناصر یک داستان خوب و چگونگی توسعه فرآیند

۵. مبتکر

به عنوان یک مقام ارشد بازاریابی در یک سازمان، اغلب این مسئولیت CMO است که به دنبال فرصت هایی برای نوآوری باشد. برای کمک به توسعه ایده‌های جدید، می‌توانید با روندهای صنعت آشنا شوید.

این همچنین می تواند به شما در شناسایی فرصت های بازاریابی بالقوه و برنامه ریزی کمپین های بازاریابی آینده کمک کند. هنگامی که به عنوان مدیر ارشد مدیریت یک سازمان کار می کنید، ممکن است به رهبران شرکت بینشی در مورد خواسته ها و خواسته های مشتری ارائه دهید و تکنیک های بازاریابی نوآورانه ای را برای تیم خود توسعه دهید.

مرتبط:  ۳ نوع نوآوری: تعاریف و جزئیات

۶. مولد رشد

ایجاد رشد یک شرکت اغلب نقش اصلی CMO است. در حالی که برخی از شرکت ها سطح تولید را متناسب با نیاز مشتریان خود حفظ می کنند، بسیاری از شرکت ها فرآیندهای تولید خود را به منظور رشد و افزایش سودآوری تنظیم می کنند.

به عنوان مولدهای رشد، CMOها ممکن است ابتکارات بازاریابی را توسعه دهند که محصولات یا خدمات را برجسته می کند. هدف آنها اغلب افزایش مخاطبین هدف شرکتشان و تشویق مشتریان فعلی به خرید محصولات جدید است که هر دو ممکن است منجر به رشد کلی سازمان شوند.

مطالب مرتبط:  رشد بازاریابی چیست؟ تعریف، مؤلفه ها و کمپین ها

۷. مدافع مشتری / وکیل خدمات مشتری

CMO ها اغلب با ارائه پشتیبانی و حمایت از آنچه مشتریان هدف می خواهند و نیاز دارند، از پایگاه مشتری شرکت خود حمایت می کنند. آنها ممکن است رفتارهای خرید را ارزیابی و تجزیه و تحلیل کنند تا راه هایی را برای جذاب تر کردن بازاریابی برای مشتریان شناسایی کنند.

در نظر گرفتن علایق مشتری در حین توسعه کمپین های بازاریابی می تواند شهرت مثبتی ایجاد کند که ممکن است مشتریان را برای خرید و افزایش فروش شرکت ترغیب کند.

۸. مدیر برند

مدیریت برند شرکت یکی از مهمترین نقش هایی است که CMO ها انجام می دهند. به عنوان یک  مدیر برند ، شما معمولاً مسئول اطمینان از اینکه تمام تلاش‌های بازاریابی در جهت ایجاد برند مورد نظر شرکت کار می‌کنند، هستید.

این اغلب شامل ایجاد یک راهنمای سبک برند است که می‌تواند به تیم بازاریابی کمک کند تا با انتخاب کلمات خاص، داستان‌هایی که ارزش‌های شرکت را نشان می‌دهند و ایجاد پست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی که برند را توسعه می‌دهند، ثبات را تضمین کند.

مطالب مرتبط:  چگونه در ۹ مرحله هویت برند خود را بسازیم

۹. افزایش دهنده قابلیت

CMO ها اغلب بر گسترش قابلیت بازاریابی شرکت های خود نظارت می کنند. آنها بر اساس تجربه و تحقیقات بازار خود تصمیمات آگاهانه ای در مورد چگونگی بهبود عملیات بازاریابی می گیرند. آن‌ها همچنین حوزه‌هایی را که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشند، شناسایی می‌کنند، که می‌تواند به آن‌ها در انتخاب عناصر استراتژی بازاریابی شرکت خود کمک کند تا ابتدا روی توسعه تمرکز کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *