بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تفاوت های کلیدی بین برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت

تفاوت بین برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف تجاری کوتاه مدت و بلند مدت ضروری است. این به شما کمک می کند تا منابع را برای رسیدن به اهداف سازمانی به کارآمدترین شکل ممکن هماهنگ کنید. برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت همچنین تضمین می کند که شما به بالاترین سطح رضایت مشتری و ROI دست یابید. تفکیک اهداف کسب و کار شما جنبه حیاتی برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت است.

از راهنمای ما در این مقاله از ایوسی، استفاده کنید تا به شما در درک تفاوت های مهم بین برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت کمک کند.

اهداف کوتاه مدت کسب و کار چیست؟

اهداف کوتاه مدت ذاتا برای تحقق اهداف بلند مدت کسب و کار ضروری هستند. می‌توانید اهداف مرتبط با یکدیگر را در بخش‌های مختلف، مانند تبلیغات و بازاریابی، انتخاب کنید و این اهداف را بر اساس کوتاه‌مدت و کدام‌یک بلندمدت از هم جدا کنید. به عنوان مثال، ممکن است هدفتان این باشد که در شش ماه آینده هر ماه یکبار بودجه تبلیغاتی خود را دوبرابر کنید. این هدف بسیار کوتاه مدت است، اما احتمالاً اثرات بلندمدتی دارد که می تواند به شما در دستیابی به یک هدف بلندمدت کمک کند، مانند افزایش درآمد خود به میزان ۱۰ درصد در طول پنج سال آینده.

نمونه ای از اهداف کوتاه مدت کسب و کار

شما احتمالاً برای دستیابی به چندین هدف تجاری کوتاه مدت  به طور همزمان تلاش خواهید کرد. برخی از این اهداف ممکن است با یکدیگر همپوشانی داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است اصلاً ارتباطی نداشته باشند.

یکی از رایج ترین اهداف کوتاه مدت تجاری که در بین انواع شرکت های انتفاعی یافت می شود، اولویت دادن به فروش و بازاریابی است. از آنجایی که بسیاری از شرکت ها در این زمینه ها تخصص ندارند، استفاده از منابع خارجی برای رسیدن به این هدف غیرمعمول نیست. نمونه هایی از منابع خارجی شامل ارائه دهندگان خدمات فروش و بازاریابی شخص ثالث و برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر رایگان یا مقرون به صرفه است. با وجود منابع مناسب، افزایش تولید سرنخ، افزایش نتایج کمپین های PPC و دستیابی به اهداف دیگری که به طور کلی به نفع شرکت است امکان پذیر می شود.

مثال دیگری از یک هدف تجاری کوتاه مدت که به دستیابی به اهداف بلندمدت کمک می کند، اجرای اشکال مختلف فناوری برای گوش دادن بهتر به مشتریان است. با گوش دادن بهتر به مشتریان (هدف کوتاه مدت)، می توانید توسعه محصول خود (هدف بلند مدت) را برای دستیابی به سطوح بالاتری از رضایت مشتری (هدف بلند مدت) اصلاح کنید. برای دستیابی به این هدف می توانید از اشکال مختلف فناوری استفاده کنید، از جمله نظرسنجی های دیجیتالی وب سایت، ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان و ایمیل برای ارسال پرسشنامه.

اهداف میان مدت کسب و کار چیست؟

درک اهداف میان مدت کسب و کار برای درک کامل تفاوت های بین برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت بسیار مهم است. اهداف کسب و کار میان مدت آنهایی هستند که به دستیابی به اهداف تجاری کوتاه مدت کمک می کنند اما نه به طور دائم.

نمونه هایی از اهداف تجاری میان مدت

اهداف میان مدت کسب و کار انواع مختلفی دارند.

به عنوان مثال، اگر شرکت شما با مشکلات کیفی (مشکلات کوتاه مدت و با اولویت بالا) مواجه است، ممکن است دوره های آموزشی کارکنان را اجرا کنید. این دوره‌ها فعلاً مشکل را برطرف می‌کنند، اما شما قصد دارید راه‌حل محکم‌تری ارائه دهید تا مطمئن شوید که مشکل کیفیت خود را به عنوان یک مشکل طولانی مدت نشان نمی‌دهد. حل مشکل به صورت موقت هدف میان مدت تجاری است و دوره های آموزشی به عنوان راه حل میان مدت عمل می کند.

مثال دیگری از یک هدف تجاری میان مدت، تعمیر یک قطعه از تجهیزات خراب (مشکل کوتاه مدت و با اولویت بالا) است. شما اقدام کرده اید (دستگاه را تعمیر کرده اید) تا اطمینان حاصل کنید که همچنان به سطوح بالایی از بهره وری دست خواهید یافت. با این حال، این مشکل را برای همیشه حل نمی کند. در عوض، سرمایه گذاری در قرارداد خدمات به عنوان یک راه حل بلند مدت عمل می کند زیرا احتمال خرابی مجدد دستگاه را کاهش می دهد. هدف برنامه ریزی میان مدت معمولاً ریشه کن کردن موقت بروز مشکلات کوتاه مدت است.

اهداف بلند مدت کسب و کار چیست؟

اهداف بلند مدت آنهایی هستند که به دلیل ماهیت خود بر جهت کلی شرکت تأثیر می گذارند. به طور کلی، توانایی دستیابی به اهداف بلندمدت، بازتابی واقعی از میزان سازگاری کارکنان سطوح ارشد با مأموریت شرکت است. اهداف بلند مدت بسیار استراتژیک هستند. آنها به دنبال رفع مشکلات به صورت دائمی هستند تا اطمینان حاصل شود که شرکت می تواند به حداکثر پتانسیل خود برسد. برای دستیابی به اهداف بلندمدت برنامه ریزی زیادی وجود دارد، زیرا تمام جنبه های شرکت از جمله عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را در نظر می گیرد.

نمونه هایی از اهداف بلند مدت کسب و کار

یک مثال از یک هدف بلند مدت کسب و کار این است که درآمد خود را در پنج سال آینده سه برابر کنید. برای تحقق این هدف بلند مدت چندین هدف کوتاه مدت تعیین خواهید کرد. نمونه هایی از اهداف کوتاه مدتی که می توانید برای دستیابی به این هدف بلند مدت تعیین کنید عبارتند از:

  • قرارداد با یک مشاور تبلیغاتی برای یک دوره ۱۲ ماهه برای کمک به شما در تعیین دقیق روندهای خرید مشتری

  • مطالعه رقابت خود برای یک دوره شش ماهه

  • ایده های طوفان فکری برای روش های تبلیغاتی جدید

  • از تحقیقات خود برای طراحی کمپین های تبلیغاتی جدید استفاده کنید

مثال دیگری از یک هدف بلند مدت کسب و کار، دستیابی به حداکثر و دائمی ۱۰۰ درصد میزان رضایت مشتری است. برای دستیابی به این هدف، شما اهداف کوتاه‌مدتی مانند طراحی مجدد سیاست‌های خدمات مشتری، جمع‌آوری بازخورد مشتری و اجرای برنامه وفاداری مشتری را تعیین می‌کنید. همانطور که می بینید، تمام اهداف بلند مدت تنها در صورتی قابل دستیابی هستند که ابتدا اهداف کوتاه مدتی را تعیین کرده و به آنها دست یابید.

چگونه ماموریت شما از برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت پشتیبانی می کند

بیانیه ماموریت یک شرکت، که هدف و  ارزش های اصلی آن را برجسته می کند ، یک عنصر حیاتی در برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت موثر است. اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت شما اهداف متمایزی در کمک به شما در دستیابی به این مأموریت خواهند داشت. علاوه بر ایجاد یک مأموریت روشن و هدفمند، باید برنامه‌های بلندمدت را برای اطمینان از درک کامل مأموریت در کل سازمان تا زمانی که شرکت در حال فعالیت است، تنظیم کنید.

هنگام تفکیک اهداف کوتاه مدت و بلند مدت از یکدیگر، بررسی خواهید کرد که چگونه آنها از ماموریت شما حمایت می کنند. شما همچنین در نظر خواهید گرفت که شرکت امروز در کجا قرار دارد و می خواهید طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده کجا باشد. این چیزی است که به شما امکان می دهد اهداف بلندمدت واقع بینانه ایجاد کنید. به طور کلی، دستیابی به اهداف بلندمدت بین ۵ تا ۱۵ سال به طول می انجامد.

اهداف SMART چیست؟

دستیابی به اهداف شما زمانی آسان تر می شود که  اهداف هوشمندانه باشند.

  • S خاص

  • M قابل سنجش

  • A قابل دستیابی، قابل حصول

  • R مرتبط، واقع بینانه

  • T بر اساس زمان، زمان اندازه گیری شده است

با اهداف SMART، همه در یک صفحه هستند زیرا خود اهداف بسیار خاص هستند. از آنجایی که اهداف SMART قابل اندازه گیری هستند، مهم است که معیارها و معیارهایی را در محل خود قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که توانایی تحقق اهداف خود را دارید. شما می توانید از اهداف SMART برای برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت استفاده کنید. مانند هر هدف دیگری، تمام اهداف SMART باید به ماموریت شرکت شما کمک کنند.

استفاده از اهداف SMART برای برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت

بیایید نگاهی به یک مثال عمیق از استفاده از اهداف SMART برای برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت بیندازیم.

ماموریت شرکت: Green Service Reps Inc. خدمات مرکز تماس با کیفیت خدمات مشتری را در صنایع مختلف ارائه می دهد. با ارائه یک تجربه مشتری بی‌نظیر در کانال‌های متعدد، به مشتریان کمک می‌کنیم تا نرخ رضایت مشتری را افزایش دهند و ردپای کربن خود را کاهش دهند.

اهداف بلند مدت:

  • چندین دفاتر مرکز تماس را باز کنید

  • از اشکال مختلف فناوری سبز برای ارائه یک تجربه مشتری بی‌نظیر استفاده کنید

  • برای مطالعه ترجیحات و نیازهای مشتری با ارائه دهندگان خدمات مختلف شریک شوید

  • روش های بازاریابی بلندمدت را برای تضمین مشتریان جدید ایجاد کنید

اکنون که اهداف بلندمدت خود را مشخص کرده اید، باید از برنامه ریزی کوتاه مدت برای رسیدن به آن اهداف استفاده کنید. وظایفی که برای دستیابی به اهداف بلندمدت خود انجام می دهید، برنامه های کوتاه مدت شما را می سازد. با در نظر گرفتن این موضوع، باید عملکردهایی را که برای دستیابی به اهداف بلندمدت نیاز دارید مشخص کنید.

به عنوان مثال: برای افتتاح چندین دفاتر مرکز تماس، به فردی که مسئول برنامه ریزی و تامین مالی باشد نیاز دارید. این به شما امکان می دهد املاک و مستغلات را بدست آورید و هر گونه جنبه ساخت و ساز مربوطه را برون سپاری کنید. برای استفاده از اشکال مختلف فناوری سبز برای ارائه یک تجربه مشتری بدون درز، به فردی که مسئول مدیریت مرکز تماس باشد نیاز دارید. این شخص می‌تواند برنامه‌ای تنظیم کند که فناوری‌هایی را که برای راه‌اندازی مراکز تماس استفاده می‌کنید، مشخص می‌کند. این شخص همچنین می تواند مسئولیت مشارکت با ارائه دهندگان خدمات مختلف را برای مطالعه ترجیحات و نیازهای مشتری بر عهده بگیرد.

شما همچنین به فردی که مسئول استخدام نماینده باشد نیاز خواهید داشت. این شخص می تواند برای جمع آوری بودجه لازم برای جذب عوامل با کیفیت برنامه ریزی کند.

از آنجایی که می دانید برای دستیابی به اهداف بلندمدت خود به چه کارکردهایی نیاز دارید، می توانید برنامه های کوتاه مدت خود را فهرست کنید که شامل موارد زیر است:

  • برنامه ریزی

  • منابع مالی

  • جذب نماینده

  • مدیریت مرکز تماس

  • مدیریت حسابداری

اهداف SMART شما مشخص می کند که چه کسی مسئول چه چیزی است و چگونه این افراد به دستیابی به اهداف بلند مدت شرکت شما کمک می کنند. از آنجایی که اهداف SMART قابل اندازه گیری هستند، باید یک چارچوب زمانی تعیین کنید که در آن هر یک از آن طرف های مسئول باید به اهداف خود دست یابند.

به عنوان مثال: از آنجایی که شما یک هدف بلند مدت برای افتتاح چندین دفتر مرکز تماس دارید، پس اهداف کوتاه مدت SMART شما که از این هدف بلندمدت پشتیبانی می کند چیزی شبیه به این خواهد بود:

  • محمد احمدی: تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ حداقل تعداد سرمایه را جمع آوری کنید.

  • محسن قلندری: برای خرید یا اجاره ملک در مدت ۳۰ روز با یک مشاور املاک شریک شوید.

  • مریم قادری: تا ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ تعداد ۵۰ نماینده را جذب کنید.

  • عزیز جوادی: افتتاحیه بزرگ در ۲۰ خرداد ۱۴۰۱.

با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت به اهداف تجاری دست یابید

برنامه ریزی کوتاه مدت شما موقتی و قابل انعطاف است. از سوی دیگر، برنامه ریزی بلندمدت دقیق تر است. به عنوان مثال، شما یک برنامه بلندمدت برای دو برابر کردن فروش خود در پنج سال آینده دارید. این برنامه تغییر نمی‌کند، با این حال، برنامه‌های کوتاه‌مدتی که برای رساندن زندگی به هدف بلندمدت می‌کنید می‌توانند تغییر کنند و احتمالاً تغییر خواهند کرد. برای رسیدن به این هدف بلند مدت از روش های مختلفی استفاده خواهید کرد. علاوه بر این، شما آن روش‌ها را اندازه‌گیری می‌کنید، از شر روش‌هایی که کار نمی‌کنند خلاص می‌شوید و از روش‌هایی که کار می‌کنند استفاده می‌کنید.

یکی دیگر از تفاوت های قابل توجه بین برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت این است که دومی مستقیماً بر جهت شرکت تأثیر می گذارد. بیایید فرض کنیم که شما یک برنامه بلندمدت برای افزایش میزان رضایت مشتری تا ۹۹ درصد در هفت سال آینده دارید. این هدف تاثیر زیادی بر تمام جنبه های شرکت خواهد داشت.

برخی از برنامه های کوتاه مدتی که برای رسیدن به این هدف در نظر می گیرید چنین تاثیرات ماندگاری نخواهد داشت. در واقع، برخی از آنها ممکن است اثرات منفی داشته باشند، اما به همین دلیل است که برنامه‌های کوتاه‌مدت مشخص نمی‌شوند. شما می توانید در هر زمان از شر آنها خلاص شوید و آنها را با برنامه های مناسب تری جایگزین کنید که به شما کمک می کند به طور موثرتر و کارآمدتر به اهداف بلندمدت خود برسید.

در اینجا یک مرور کلی از یک استراتژی است که می توانید اجرا کنید که شامل برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت برای دستیابی به هدف بلندمدت افزایش نرخ رضایت مشتری تا ۹۹٪ در هفت سال آینده است:

برنامه بلندمدت: سه روش جدید خدمات مشتری را برای دستیابی به نرخ رضایت مشتری ۹۹% در هفت سال آینده ایجاد کنید.

برنامه های کوتاه مدت:

  • ربات های چت را به مدت یک سال در شبکه های اجتماعی مستقر کنید.

  • ربات های چت را به مدت یک سال در وب سایت مستقر کنید.

  • یک بخش خدمات مشتریان ایمیل برای یک سال ایجاد کنید.

  • گزینه خدمات مشتری را از طریق پیام رسان فیس بوک به مدت یک سال توسعه دهید.

  • ارائه انجمن بازخورد مشتری به مدت یک سال.

  • یک پایگاه دانش خود خدمت برای یک سال ایجاد کنید.

  • از پشتیبانی ویجت روی صفحه برای یک سال استفاده کنید.

  • اندازه گیری اثربخشی روش در طول یک سال.

  • پنج روش با عملکرد برتر را به مدت دو سال به کار بگیرید.

  • چهار روش با عملکرد برتر را به مدت دو سال به کار بگیرید.

  • سه روش با عملکرد برتر را به مدت دو سال به کار بگیرید.

همانطور که می‌بینید، در بخش‌های مختلف برنامه هفت ساله، روش‌هایی را حذف می‌کنید که به اهداف بلندمدت کلی کمک نمی‌کنند، اما برنامه بلندمدت شما سر جای خود باقی می‌ماند. برنامه ریزی بلند مدت شما به طور مداوم بر دستاوردهایی است که از طریق برنامه ریزی کوتاه مدت به دست می آورید. در قلب برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت معیارها قرار دارند. باید مدام اندازه گیری کنید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. این به شما امکان می دهد برنامه های خود را بر اساس آن اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که اهداف برنامه ریزی بلندمدت خود را برآورده می کنید.

شما می توانید تمام اهداف کوتاه مدت و بلندمدتی را که می خواهید تعیین کنید، اما کلید دستیابی به آنها برنامه ریزی است. حتی با وجود تمام انگیزه‌های موجود در دنیا، تا زمانی که برنامه محکمی نداشته باشید، رسیدن به اهداف بسیار بعید است. به طور تصادفی، اگر بدون هیچ برنامه ریزی با آنها ملاقات کنید، احتمالاً با حداقل کارایی و اثربخشی به آنها خواهید رسید. با در نظر گرفتن این موضوع، همیشه از برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *