ایوسی

بالافروشی چیست؟ نکات و مثال ها

Upselling چیست؟ - پرفروشی چیست؟ - فروش بالا چیست؟ - فروش افزایشی چیست؟

بالافروشی / فروش بالا / فروش افزایشی / افزایش فروش / پرفروشی (Upselling) یک تکنیک فروش است که به شما امکان می دهد درباره مشتری خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و محصول یا خدماتی را به آنها ارائه دهید که به بهترین وجه نیازها و اهداف آنها را برآورده می کند.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که بالافروشی چیست، تفاوت آن با بیع (فروش) متقابل چیست و نکاتی برای فروش موفق با مثال‌هایی ارائه می‌کنیم.

پرفروش چیست؟

افزایش فروش زمانی است که یک فروشنده نسخه ارتقا یافته یا ممتاز محصولی را که می فروشد ارائه می دهد. افزایش فروش همچنین می تواند شامل ارائه افزونه هایی برای افزایش عملکرد محصول باشد. هدف بالافروشی افزایش کل فروش و معرفی گزینه هایی به مشتریان است که ممکن است با نیازهای آنها سازگارتر باشد. افزایش فروش اغلب در گفتگو در مورد اهداف مشتری در خرید محصول و آنچه که آنها امیدوارند در طول زمان به دست آورند، ساخته می شود.

افزایش فروش به ایجاد رابطه با مشتریان کمک می کند تا بدانند چه چیزهای دیگری را ارائه می دهید، چگونه می توانند عملکرد بیشتری برای پول خود داشته باشند و با نشان دادن اینکه شما بر روی نیازها و اهداف آنها سرمایه گذاری کرده اید. افزایش فروش لزوما یک فرآیند فوری نیست. در حالی که باید در زمان خرید، فروش بالا را ارائه دهید، می توانید از تکنیک های بازاریابی مانند ایمیل مستقیم و خبرنامه های ایمیل نیز استفاده کنید تا مشتریان خود را در مورد گزینه های خود به روز نگه دارید.

مرتبط: اهداف هوشمند: تعریف و مثال

فروش بالا در مقابل فروش متقابل

فروش متقابل و پرفروشی تکنیک‌های فروش متفاوتی هستند، اما اغلب با هم برای افزایش سودآوری کلی یک فروش استفاده می‌شوند. افزایش فروش بر ارتقا یا بهبود محصولی که مشتری از قبل خریداری کرده است متمرکز است. فروش متقابل به مشتری پیشنهاد خرید محصول یا خدمات مرتبط است. به عنوان مثال، یک سرویس خانه داری ممکن است با ارائه یک بسته با اتاق های بیشتر، مشتری را با خرید یک بسته تمیز کردن هفتگی افزایش دهد و با ارائه خدمات تمیز کردن عمیق فرش، فروش متقابل را به همراه داشته باشد.

فروش متقابل و افزایش فروش بر این فرض استوار است که فروش بر اساس توصیه ها انجام می شود. مشتری از قبل به شرکت و محصولات علاقه مند است و زمانی که احساس می کند فروشنده به اهدافش اهمیت می دهد، احتمال بازگشت مشتری بیشتر است.

مرتبط: ۱۱ روش برای ارائه خدمات عالی به مشتریان

فروش بالا در مقابل فروش متقابل
فروش بالا در مقابل فروش متقابل

نکات پرفروش

افزایش فروش بخش مهمی از فروش است و می تواند خدمات ارزشمندی برای مشتریان شما باشد. در اینجا چند نکته برای فروش موفق وجود دارد:

مرتبط: هوش هیجانی: تعریف و مثال

نمونه های پرفروش

در اینجا چند نمونه از افزایش فروش آورده شده است:

مرتبط: دانلود مجموعه فرم های ضروری فروش

خروج از نسخه موبایل