در حال حاضر بیش از ۶۵ میلیون وب سایت فعال از سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می کنند. با یک CMS، کاربران می توانند وب سایت ها را ایجاد کنند و محتوای خود را بدون نیاز به کدنویسی عناصر وب سایت از ابتدا مدیریت کنند. با این حال، ایجاد یک وب سایت بر روی پلت فرم اشتباه CMS، فرآیند را دشوارتر می کند.
حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ سیستم مدیریت محتوا موجود است و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. از آنجایی که هر کدام بازار هدف خود را دارند و ویژگیهای متفاوتی را ارائه میدهند، انتخاب باید هدف و دامنه وبسایت را منعکس کند.
برای کمک به شما در یافتن مناسب ترین CMS، این مقاله از ایوسی، ۱۵ مورد از بهترین پلتفرم های CMS را به همراه ویژگی ها و مزایای آنها ارائه می دهد.
با این حال، قبل از پرداختن به همه این موارد، توضیح خواهیم داد که CMS چیست و چه تفاوتی با سایر نرم افزارهای ساخت وب سایت دارد.
CMS چیست؟
سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک نرم افزار کاربردی است که زیرساخت های اساسی ایجاد وب سایت ها را مدیریت می کند. با استفاده از CMS، کاربران می توانند بر روی قسمت های جلویی ساخت وب سایت ، مانند سفارشی سازی طراحی وب سایت و مدیریت محتوا تمرکز کنند.
انواع مختلفی از سیستم های مدیریت محتوا موجود است. سه مورد از محبوب ترین آنها عبارتند از:
- CMS منبع باز – جامعه ای از توسعه دهندگان نرم افزار را به جای مالکیت یک شرکت واحد نگهداری می کنند. توسعه دهندگان شخص ثالث به کد منبع دسترسی دارند و می توانند عملکردهای نرم افزار را توسعه و بهبود بخشند.
- Cloud CMS – یک سیستم از پیش ساخته شده که بدون نیاز به دانلود سخت افزار یا نرم افزار قابل دسترسی است. کاربران می توانند محتوای وب را به صورت ایمن از طریق ابر مدیریت کنند و به راحتی از چندین دستگاه به آن دسترسی داشته باشند.
- CMS اختصاصی – با هزینه مجوز ارائه می شود زیرا دارایی قانونی یک شرکت، سازمان یا فردی است که آن را ایجاد کرده است. هزینه می تواند یک بار پرداخت اولیه، هزینه ماهانه یا هزینه سالانه باشد.
سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک نرم افزار است که برای مدیریت و ایجاد وب سایت ها استفاده می شود. این سیستم به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، محتوای وب سایت را ایجاد، ویرایش و مدیریت کنند. نرم افزار CMS ابزار هایی مانند سیستم های مدیریت محتوا، ابزارهای طراحی وب، ابزارهای پشتیبان گیری و غیره را فراهم می کند. CMS ها امکانات متنوعی را ارائه می دهند از جمله مدیریت محتوا، سفارشی سازی قالب، مدیریت کاربران و دسترسی ها، مدیریت بانک اطلاعاتی و غیره. برخی از CMS های معروف عبارتند از وردپرس، جوملا، دروپال و ووکامرس.
CMS در مقابل سازنده وب سایت: چه تفاوت هایی دارند؟
به راحتی می توان یک CMS را با سازنده وب سایت ، یکی دیگر از انواع محبوب نرم افزار برای ایجاد وب سایت ها بدون نیاز به کدنویسی، اشتباه گرفت. در اینجا به برخی از تفاوت های آنها اشاره می کنیم:
- میزبانی – در حالی که سازندگان وب سایت تمایل دارند خدمات میزبانی را همراه با محصول خود ارائه دهند، نرم افزار CMS معمولاً خود میزبانی می شود بنابراین کاربران می توانند خدمات میزبانی وب را جداگانه انتخاب کنند. انتخاب میزبانی CMS ایده آل ترین خواهد بود، زیرا این سرویس به طور خاص برای این نوع وب سایت ها بهینه شده است.
- کاربرپسندی – سازندگان وب سایت اغلب ویرایشگرهای کاربر پسند را برای ایجاد محتوا و سفارشی کردن سایت ارائه می دهند. در همین حال، برخی از پلتفرمهای CMS ممکن است به دلیل ماهیت رابطهایشان، منحنی یادگیری تندتری برای کاربران غیر فنی داشته باشند.
- مقیاس پذیری – اکثر نرم افزارهای CMS، به ویژه آنهایی که منبع باز هستند، انواع افزونه ها و افزونه ها را برای مقیاس بندی سایت ارائه می دهند. با این حال، سازندگان وب سایت معمولاً از نظر میزان رشد سایت محدودتر هستند.
چگونه بهترین CMS را انتخاب کردیم
بهترین CMS ها آنهایی هستند که ابزارها و عملکردهای لازم را برای مخاطبان هدف خود فراهم می کنند. بنابراین، ۱۵ بهترین پلت فرم CMS منتخب ما نیازهای مشتریان مختلف را برآورده می کند.
هنگامی که به دنبال بهترین پلتفرم برای نیازهای خود هستید، موارد زیر را در نظر بگیرید:
- هزینه ‒ بررسی کنید که آیا هزینه پلت فرم وب سایت با بودجه شما مناسب است یا خیر.
- مقیاسپذیری – به افزونهها و افزونهها نگاه کنید تا ببینید وبسایت شما چقدر میتواند با استفاده از پلتفرم رشد کند.
- سهولت استفاده – یک CMS متناسب با سطح مهارت خود انتخاب کنید، زیرا پلتفرم هایی با منحنی های یادگیری تندتر از سایرین وجود دارد.
تحقیقات ما عواملی مانند مزایا و معایب، مناسبترین گروه وبسایت ، قیمتگذاری و ویژگیهای کلیدی بهترین پلتفرمهای CMS را برجسته میکند.
برای مشاهده و ارسال فرم به برگه کامل بروید. |
۱۵ بهترین CMS برای سال ۲۰۲۳
در اینجا ۱۵ بهترین و محبوب ترین گزینه CMS و ویژگی های آنها آورده شده است:
۱. وردپرس
بیش از ۴۲ درصد از تمام وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند که آن را به محبوب ترین پلت فرم CMS تبدیل می کند. وردپرس یک نرم افزار متن باز است که به دلیل انعطاف پذیری و مقیاس پذیری شناخته شده است. علاوه بر این، گالری آن با بیش از ۵۸۰۰۰ افزونه وردپرس به کاربران کمک می کند تا هر نوع وب سایتی را ایجاد کنند.
طرفداران:
- هزینه به نیازها و بودجه های فردی منعطف است.
- با استفاده از گالری گسترده ای از مضامین رایگان وردپرس و افزونه های عالی، آن را سفارشی کنید.
معایب:
- همه افزونه ها و تم های وردپرس قابل اعتماد یا با کیفیت نیستند.
- فاقد پشتیبانی شخصی مشتری است، در عوض، در درجه اول به انجمن ها، آموزش ها و مستندات متکی است.
بهترین برای:
وردپرس می تواند برای تمام سطوح کاربران، از کسانی که می خواهند یک وبلاگ ساده راه اندازی کنند تا کسانی که یک سایت پیچیده ایجاد می کنند، کار کند. یک نمونه قابل توجه از سایت وردپرس سونی موزیک است که تصاویر و ویدیوهای هنرمندان برجسته خود را نمایش می دهد.
قیمت گذاری:
برای استفاده از نرم افزار رایگان وردپرس، کاربران باید میزبان وب و نام دامنه داشته باشند. برخی از شرکت های میزبانی هر دو را در یک طرح واحد ارائه می کنند، مانند میزبانی وردپرس هاستینگر :
- شروع وردپرس از ۳.۹۹ دلار در ماه شروع می شود .
- وردپرس تجاری از ۶.۹۹ دلار در ماه شروع می شود .
- WordPress Pro از ۱۱.۵۹ دلار در ماه شروع می شود .
ویژگی های کلیدی:
- مدیریت کاربر – اختصاص نقش ها و دسترسی به انواع مختلف کاربر: مدیران، ویرایشگران، نویسندگان، مشارکت کنندگان و مشترکین.
- مدیریت رسانه ‒ شامل متن جایگزین و زیرنویس هنگام درج تصاویر برای بهبود سئو.
- نظرات داخلی – به بازدیدکنندگان اجازه می دهد در صفحات و پست ها نظر بدهند.
۲. جوملا
- جوملا
جوملا یک CMS منبع باز است که بیش از ۲ درصد از وب سایت ها را در اختیار دارد. در مقایسه با دیگر پلتفرمهای CMS ، نرمافزار اصلی جوملا فوراً کارکردهای بیشتری مانند ویژگیهای چند زبانه آن را ارائه میدهد. با این حال، راه اندازی اولیه می تواند برای کاربران غیر فنی چالش برانگیز باشد.
طرفداران:
- یک سایت با صدها صفحه فرعی را به طور موثر مدیریت کنید.
- از احراز هویت ۲ عاملی برای جلوگیری از نفوذ استفاده کنید.
معایب:
- اصطلاحات توسعه وب ارائه شده در کنترل پنل برای مبتدیان مناسب نیست.
- عدم سازگاری بین ماژول ها، افزونه ها و پلاگین های مختلف.
بهترین برای:
جوملا برای وب سایت های حرفه ای که توسط چندین نفر مدیریت می شوند بهترین است. به عنوان مثال وب سایت رسمی تنیسور بین المللی راجر فدرر را در نظر بگیرید. این وب سایت نه تنها نمونه کارها بلکه یک پلت فرم خبری و یک فروشگاه را نیز به نمایش می گذارد.
قیمت گذاری:
درست مانند وردپرس، هاستینگر دارای برنامه های میزبانی جوملا است که با دامنه رایگان ارائه می شود:
- هاست اشتراکی پریمیوم با ۲.۹۹ دلار در ماه .
- هاست اشتراکی تجاری با ۴.۹۹ دلار در ماه .
ویژگی های کلیدی:
- ابزار مدیریت بنر برای کسب درآمد از وب سایت کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید.
- تنظیمات چند زبانه بیش از ۷۰ زبان برای وبسایتها با استفاده از نرمافزار اصلی پلتفرم موجود است.
- جستجو کردن. به بازدیدکنندگان کمک کنید تا با استفاده از ابزار جستجوی داخلی یا ویژگی جستجوی هوشمند، اطلاعات مناسب را در یک سایت پیدا کنند.
۳. دروپال
- دروپال
معماری API انعطاف پذیر آن که برای توسعه دهندگان وب حرفه ای طراحی شده است، از پلتفرم های دیجیتال مختلف پشتیبانی می کند. در مقایسه با جوملا و وردپرس ، دروپال ویژگی های داخلی خود را برای عملکرد و امنیت بهتر بهینه می کند. همچنین شایان ذکر است که وب سایت های دروپال ترافیک وب بیشتری نسبت به سایر نرم افزارهای CMS دارند.
طرفداران:
- کمتر در برابر تهدیدات امنیتی آسیب پذیر است زیرا نرم افزار CMS تست های امنیتی را به طور منظم انجام می دهد.
- ماژول های داخلی به گسترش عملکرد یک سایت کمک می کنند.
معایب:
- به دانش کدنویسی PHP ، CSS و HTML نیاز دارد.
- مدیریت پلت فرم، مانند ارتقاء به نسخه جدید، می تواند زمان بر باشد.
بهترین برای:
یک پلتفرم CMS خوب برای کاربران پیشرفته با دانش فنی بالا برای ایجاد سایت های بزرگ و پیچیده. به عنوان مثال، وب سایت رسمی شهر لس آنجلس از دروپال برای ارائه به روز رسانی ها و اطلاعات در مورد شهر استفاده می کند.
قیمت گذاری:
قیمت دروپال به میزبانی وب و نام دامنه بستگی دارد. در اینجا برنامه های میزبانی دروپال Hostinger است که هر دو را ارائه می دهد:
- هاست اشتراکی پریمیوم با ۲.۹۹ دلار در ماه .
- هاست اشتراکی تجاری با ۴.۹۹ دلار در ماه .
ویژگی های کلیدی:
- چند زبانه. ترجمه خودکار زبان از بیش از ۱۰۰ زبان پشتیبانی می کند.
- شخصی سازی. با استفاده از داده های موقعیت جغرافیایی، تاریخچه مرورگر، نوع دستگاه و طبقه بندی رفتار، یک تجربه مشتری شخصی سازی شده ایجاد کنید.
- اتوماسیون بازاریابی برای افزایش دسترسی، کمپین های بازاریابی خودکار ایجاد کنید.
۴. مجنتو
- مجنتو
Magento یکی از بهترین پلتفرم های تجارت الکترونیک موجود است. نرم افزار CMS بر امنیت، سئو و سفارشی سازی برای بهینه سازی انواع سایت های تجارت الکترونیک تمرکز دارد. از آنجایی که این پلتفرم به فروشگاههای آنلاین بزرگتر پاسخ میدهد، به اندازه کافی قدرتمند است که تعداد زیادی از محصولات و سفارشها را ارائه دهد.
طرفداران:
- چندین فروشگاه را در مکان های مختلف با استفاده از زبان ها و ارزهای مختلف مدیریت کنید.
- مدیریت محتوا به دستگاه های تلفن همراه پاسخگو است.
معایب:
- راه اندازی اولیه پیچیده
- سفارشی کردن طراحی و فهرست بندی محصولات زمان بر است.
بهترین برای:
Magento برای فروشگاه های تجارت الکترونیک در مقیاس متوسط تا بزرگ عالی است. یکی از نمونههای فروشگاه بزرگ تجارت الکترونیک که از Magento استفاده میکند، Olympus است که دوربینها، تجهیزات صوتی و دوربینهای دوچشمی را میفروشد.
قیمت گذاری:
سه نسخه مختلف مجنتو بر هزینه استفاده از پلتفرم تأثیر می گذارد. پلت فرم منبع باز Magento رایگان است اما به یک ارائه دهنده میزبانی وب و یک دامنه سفارشی نیاز دارد. برنامه های میزبانی ابری Hostinger برای Magento توصیه می شود و با دامنه های رایگان ارائه می شود :
- هزینه راه اندازی ابری ۹.۹۹ دلار در ماه است.
- Cloud Professional ۱۴.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد.
- Cloud Enterprise ۲۹.۹۹ دلار در ماه هزینه دارد.
در مورد نسخه های ممتاز Magento Commerce و Magento Commerce Cloud ، مشتریان باید برای قیمت گذاری با بخش فروش تماس بگیرند .
ویژگی های کلیدی:
- وارسی. درگاه پرداخت امن با استفاده از Worldpay و Cybersource.
- ویژگی های لمسی داشبورد مدیریت بکاند به لمس حساس است و ویرایش را آسانتر میکند.
- مدیریت کاتالوگ محصولات را به صورت مجازی با استفاده از مدیریت موجودی، از جمله ایجاد محصول فوری و قیمت گذاری پویا، به نمایش بگذارید.
۵. پرستاشاپ
- پرستاشاپ
پرستاشاپ یکی دیگر از پلتفرم های CMS محبوب برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط تجارت الکترونیک است. جامعه فعال و مجموعه وسیعی از ویژگی ها آن را به یک پلت فرم مدیریت فروشگاه آنلاین بسیار انعطاف پذیر تبدیل کرده است. رابط جامع آن نیز به ورود و نظارت آسان بر محصولات کمک می کند.
طرفداران:
- دسترسی به ویژگیهای تجارت الکترونیک کاربر پسند برای کاربران در تمام سطوح مهارت برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین حرفهای.
- انتخاب گسترده ای از تم ها و ماژول ها برای سفارشی سازی وجود دارد.
معایب:
- عدم مقیاس پذیری برای تبدیل شدن به یک فروشگاه تجارت الکترونیک بزرگتر.
- به افزونهها و افزونهها متکی است که میتواند پرهزینه باشد.
بهترین برای:
پرستاشاپ یک پلتفرم عالی برای مشاغل کوچک تا متوسط تجارت الکترونیک است. به عنوان مثال، هری فی ، یک جواهر فروشی خاص در بریتانیا، حلقه ها و گروه های عروسی مختلف را به صورت آنلاین به فروش می رساند.
قیمت گذاری:
نرم افزار پرستاشاپ رایگان است، اما همچنان به هاست و نام دامنه نیاز دارد. در اینجا برنامه میزبانی PrestaShop ما است که هر دو را ارائه می دهد:
- هاست اشتراکی پریمیوم با ۲.۹۹ دلار در ماه .
- هاست اشتراکی تجاری با ۶.۹۹ دلار در ماه .
- راه اندازی ابری با ۱۲.۹۹ دلار در ماه.
ویژگی های کلیدی:
- سئو. عناوین متا، توضیحات و URL ها را برای بهینه سازی محتوا مدیریت کنید.
- گزینه های پرداخت. انتخاب بزرگی از روشهای پرداخت، از جمله PayPal، Skrill، Stripe، WorldPay و پردازش آفلاین.
- مدیریت فروشگاه چندگانه چندین فروشگاه را مدیریت کنید که اجزا و ویژگیهای مشترک دارند.
۶. بتن ۵
- بتن ۵
Concrete5 نرم افزار منبع باز است که برای کاربرانی با حداقل دانش فنی طراحی شده است. بلوک های محتوا را با کشیدن و رها کردن ارائه می دهد که مدیریت محتوا و سفارشی سازی را ساده می کند. مدیریت کاربر امن آن نیز آن را به یک CMS عالی برای وب سایت هایی با توسعه دهندگان متعدد تبدیل می کند.
طرفداران:
- رابط کاربر پسند با ویرایشگر سبک انعطاف پذیر.
- ابزارهای داخلی سئو، مانند اضافه کردن توضیحات متا و ایجاد نقشه سایت.
معایب:
- هیچ جامعه ای از توسعه دهندگان یا مستندات.
- هنگام ایجاد تغییرات، ذخیره خودکار وجود ندارد.
بهترین برای:
این پلت فرم CMS برای ایجاد یک وب سایت پیچیده برای مشاغل متوسط تا بزرگ بهترین است. به عنوان مثال، ITV ، یک شرکت پخش است که همچنین سریالهای تلویزیونی و ویدیوها را به صورت آنلاین نمایش میدهد.
قیمت گذاری:
Concrete5 خود رایگان است، اما این شرکت امکان انتخاب بین دو نوع برنامه میزبانی را فراهم می کند :
- میزبانی سلف سرویس از ۲.۷۸ دلار در ماه شروع می شود.
- میزبانی مدیریت شده؛ برای قیمت با Concrete5 تماس بگیرید.
با این حال، آنها با نام دامنه همراه نیستند، بنابراین لازم است نام دامنه را از جای دیگری خریداری کنید.
ویژگی های کلیدی:
- طراحی تعاملی. همه وب سایت های Concrete5 در دستگاه های مختلف یکسان کار می کنند.
- ابزار بازاریابی. برای گسترش نام تجاری، پروفایل های رسانه های اجتماعی مانند پروفایل های فیس بوک، توییتر، اینستاگرام یا لینکدین را اضافه کنید.
- امنیت _ برای محافظت از سایت از SSL، سابقه ورود، تأیید محتوا، کپچا، مسیر حسابرسی و تأیید ایمیل استفاده کنید.
۷. قانع کننده
- Contentful
Contentful یک CMS بدون سر است، به این معنی که محتوا به یک صفحه وب متصل نیست. در عوض، از یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) برای ارائه محتوا به عنوان داده استفاده می کند. به همین دلیل، این پلتفرم دارای یک منحنی یادگیری تند برای کاربران غیر فنی است.
طرفداران:
- قابل تطبیق با تمامی پلتفرم های دیجیتال، از مرورگرهای وب گرفته تا اپلیکیشن های موبایل.
- انعطاف پذیر با انواع مختلف محتوا.
معایب:
- بدون تنظیم طرح واقعی، روی قسمت پشتی تمرکز کنید.
- تولید محتوا در پلتفرم های مختلف نیاز به دانش فنی دارد.
بهترین برای:
Contentful برای شرکتها یا افرادی که یک وبسایت سفارشی ایجاد میکنند که سایر پلتفرمهای دیجیتال را در خود جای داده است بسیار عالی است. یک مثال عالی وب سایت سیستم خطوط هوایی اسکاندیناوی است. در آنجا، بازدیدکنندگان نه تنها میتوانند یک پرواز رزرو کنند، بلکه میتوانند برنامه SAS را نیز دانلود کنند.
قیمت گذاری:
Contentful قیمت فریمیوم را ارائه می دهد . یک گزینه رایگان برای کسانی که قبلا یک نام دامنه و ارائه دهنده میزبانی دارند وجود دارد. با این حال، یک برنامه قیمت گذاری برای ابزارها و پشتیبانی اضافی وجود دارد که از ۴۸۹ دلار در ماه شروع می شود.
ویژگی های کلیدی:
- مدیریت کاربر. کاربران دیگر را اضافه کنید و نقش هایی را برای ایجاد محتوا با استفاده از یک حساب اختصاص دهید.
- مدل سازی محتوا از فیلدها برای سازماندهی انواع مختلف محتوا، مانند تصاویر یا متن استفاده کنید.
- چارچوب برنامه . برنامه های کاربردی اضافی را از نرم افزار ابری محتوا و شخص ثالث برای بهینه سازی ابزارها و عملکردها ادغام کنید.
۸. Sitecore
- Sitecore
Sitecore یکی از CMS های سازمانی پیشرو در بازار است و بر روی ASP.NET ساخته شده است . مشابه Contentful، این پلتفرم دارای ایجاد محتوا برای چندین پلتفرم دیجیتال است. تفاوت این است که این CMS انعطاف پذیر ابزارهای بازاریابی بیشتری را نسبت به سایر پلتفرم های CMS محبوب ادغام می کند.
طرفداران:
- رابط بصری و کاربر پسند.
- ویژگی هایی که امکان پشتیبانی بیشتر از حریم خصوصی داده ها را در انطباق با آخرین مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) فراهم می کند.
معایب:
- هزینه بالا در مقایسه با سایر گزینه های CMS.
- عدم پشتیبانی، جامعه و اسناد به روز شده.
بهترین برای:
این پلتفرم CMS گزینه خوبی برای سازمان های بزرگی است که بودجه کمی ندارند. به عنوان مثال شرکت تجهیزات مخابراتی هواوی است. این وب سایت اطلاعات دقیق و به روز رسانی هایی را با تصاویر با وضوح بالا برای هر محصولی که می فروشد ارائه می دهد.
قیمت گذاری:
قیمت گذاری بستگی به مجوزی دارد که بر اساس بازدیدهای ماهانه، نصب های غیر تولیدی، کاربران همزمان و افزونه ها است.
ویژگی های کلیدی:
- داده های شخصی شده در مورد نوع تعاملات و رفتاری که بازدیدکنندگان وب سایت نشان می دهند بینش دریافت کنید.
- اتوماسیون بازاریابی کمپین های بازاریابی را راه اندازی کنید تا به طور خودکار به اقدامات بازدیدکنندگان در یک سایت پاسخ دهد.
- تجزیه و تحلیل تعامل به تعاملات بازدیدکنندگان امتیاز دهید و رتبه بندی کنید تا پیگیری ها را اولویت بندی کنید.
۹. آمبراکو
- آمبراکو
Umbraco یکی از بهترین جایگزین های وردپرس است که CMS منبع باز و کاربر پسند بر اساس چارچوب دات نت مایکروسافت است. برخلاف دیگر پلتفرمهای منبع باز، Umbraco توسط تیمی از متخصصان پشتیبانی میشود که در سطح سازمانی پشتیبانی میکنند.
طرفداران:
- نمایش محتوا در بسیاری از سیستم عامل های دیجیتال مختلف.
- وصله های امنیتی برای ایمن سازی سیستم مستقیماً پس از شناسایی یک تهدید.
معایب:
- بسیاری از پلاگین ها برای عملکرد گسترده در دسترس نیستند.
- هیچ جامعه ای از توسعه دهندگان وجود ندارد.
بهترین برای:
Umbraco CMS برای شرکت هایی با انواع محتوا مناسب است. برای مثال، وبسایت جانی واکر جزئیات محصولات و همچنین دستور العملها و ویدیوهای بازاریابی را نشان میدهد.
قیمت گذاری:
برای CMS منبع باز، قیمت گذاری رایگان است. با این حال، شما باید میزبان وب و یک نام دامنه داشته باشید. با این حال، طرح حرفه ای Umbraco با ۷۵۰۰ دلار در سال ، مجوزها، پشتیبانی و تخفیف در آموزش را ارائه می دهد.
ویژگی های کلیدی:
- طرح شبکه. آزادانه محتوا یا اجزای سفارشی را در هر پیکربندی اضافه کنید.
- ابزار چند زبانه محتوای چند زبانه را مستقیماً در ویرایشگر ایجاد و مدیریت کنید.
- عقبگرد. تغییرات را پیگیری کنید و به نسخه های مختلف محتوای وب نگاه کنید.
۱۰. مکان یابی
- Sitefinity
Sitefinity یک پلتفرم CMS عالی برای بازاریابی دیجیتال است. چیزی که این پلتفرم را منحصربهفرد میکند این است که کسبوکارها میتوانند به راحتی بازدیدکنندگان را درگیر کنند و حفظ کنند. علاوه بر این، این پلتفرم به ایجاد یک سفر شخصی برای بازدیدکنندگان کمک می کند.
طرفداران:
- برای کمک به بهینهسازی سفر بازدیدکنندگان، اطلاعاتی ارائه دهید.
- از رابط کشیدن و رها کردن برای ایجاد و مدیریت کارآمد طراحی و محتوا استفاده کنید.
معایب:
- ادغام های شخص ثالث محدود.
- بدون به روز رسانی خودکار
بهترین برای:
تجربه چند کانالی Sitefinity برای وب سایت های بزرگ با ترافیک بالا که در محیطی سریع کار می کنند عالی است. به عنوان مثال، سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۲۰ به سایت Sitefinity مهاجرت کرد تا به اطلاعات حیاتی سلامت دسترسی داشته باشد.
قیمت گذاری:
Sitefinity مجوز و اشتراک را ارائه می دهد که هزینه اصلی آن است، اما بسته به نیازهای فردی قابل تنظیم است. علاوه بر این، یک آزمایش ۳۰ روزه برای آزمایش این پلت فرم وجود دارد.
ویژگی های کلیدی:
- بازاریابی ایمیلی. ایمیل های بازاریابی ارسال کنید تا بازدیدکنندگان را به روز و علاقه مند نگه دارید.
- طراحی تعاملی. همه دستگاه ها از قالب های ارائه شده در پلت فرم پشتیبانی می کنند.
- مدیر رسانه های اجتماعی اکانت های فیسبوک، گوگل، مایکروسافت، توییتر، لینکدین و گیت هاب را مستقیماً از Sitefinity مدیریت کنید.
۱۱. کنتیکو
- کنتیکو
Kentico یکی دیگر از CMS های بدون سر است – یک نرم افزار مدیریت محتوای مبتنی بر ابر که از API استفاده می کند. این پلتفرم می تواند محتوا را به طور موثر در پلتفرم های دیجیتال مختلف ارائه دهد. علاوه بر این، ابزارهای بازاریابی عالی آن به دستیابی به مخاطبان بیشتر و تعامل با بازدیدکنندگان کمک می کند.
طرفداران:
- بهبود استراتژی دیجیتال، از جمله مدیریت محتوا، تجارت الکترونیک و ابزارهای بازاریابی آنلاین آسان است.
- جدیدترین پروتکل های امنیتی و ویژگی های پشتیبان گیری از داده ها را پیاده سازی کنید.
معایب:
- هزینه بالاتر از سایر سیستم عامل های CMS است.
- برای رشد یک سایت به دانش فنی نیاز است.
بهترین برای:
برای کسبوکارهایی که یک سایت بزرگ میسازند که به چند عملکرد نیاز دارد عالی است. نمونه ای از یک سایت تجاری بزرگ که از Kentico استفاده می کند Skype است . این وب سایت محصولات خود و همچنین به روز رسانی های منظم وبلاگ را فهرست می کند.
قیمت گذاری:
برنامه های قیمت گذاری CMS بدون سر و کار Kentico با چندین پشتیبانی و ابزار ارائه می شود:
- برنامه توسعه دهنده به صورت رایگان.
- طرح مقیاس برای ۲۴۴۹ دلار در ماه .
- طرح سازمانی برای قیمت سفارشی.
ویژگی های کلیدی:
- بررسی املای داخلی اشتباهات تایپی را در تمام وب سایت ها بررسی کنید.
- برنامه ریزی. به طور منظم وظایف، از جمله اجرای گزارش های خلاصه شبانه و همگام سازی داده ها را برنامه ریزی کنید.
- امتیاز دهی پیشرو. بینشی از سفر و رفتار بازدیدکنندگان دریافت کنید.
۱۲. مگنولیا
- مگنولیا
Magnolia یک CMS منبع باز است که برای ارائه ابزارهایی به کاربران طراحی شده است که از تجربیات دیجیتالی درخواستی پشتیبانی می کنند. این پلتفرم از زبان جاوا استفاده می کند و آن را به یک نرم افزار درجه یک سازمانی با قابلیت اطمینان و ثبات عالی تبدیل می کند.
طرفداران:
- مقیاس پذیری عالی برای رشد یک سایت.
- آسان برای ویرایش صفحات و شخصی سازی محتوا.
معایب:
- عدم حمایت و اجتماع
- برای استفاده از ویژگی های خاص به تجربه در زبان جاوا نیاز دارد.
بهترین برای:
این CMS برای محصولات فناوری و مشاغل در مقیاس بزرگ که می توانند زمان بیشتری را برای ایجاد پلتفرم های مختلف سرمایه گذاری کنند عالی است. نمونهای از وبسایتی که از Magnolia استفاده میکند Procore ، یک شرکت نرمافزار مدیریت پروژه است. این وب سایت یک محصول آنلاین به همراه نسخه نمایشی آن ارائه می دهد.
قیمت گذاری:
هیچ طرح قیمتی با Magnolia وجود ندارد، زیرا کاربران برای دریافت قیمت باید با نمایندگان فروش خود تماس بگیرند . با این حال، یک برنامه آزمایشی رایگان ۳۰ روزه و همچنین یک درخواست نسخه ی نمایشی در دسترس است.
ویژگی های کلیدی:
- استفاده مجدد از محتوا ویژگیهای ایجاد یک بار، انتشار در همه جا (COPE) به مدیریت محتوا در یک مکان کمک میکند و اطمینان حاصل میکند که همه آنها همگام هستند.
- کمپین های Omnichannel. برای بهینه سازی تجربه مشتری کمپین های هدفمند ایجاد کنید.
- برنامه تک صفحه ای (SPA). از همان ویرایشگر برای صفحات وب برای ویرایش و مدیریت محتوای برنامه های تک صفحه ای (SPA) استفاده کنید.
۱۳. Hubspot CMS
- Hubspot CMS
HubSpot CMS یکی از بهترین گزینه های CMS برای ایجاد یک وب سایت بدون نیاز به به روز رسانی و ویرایش مداوم است. برای مبتدیان نیز عالی است زیرا ابزارهای کاربرپسند این پلتفرم می توانند به انتشار یک وب سایت بدون دانش فنی کمک کنند. ابزارهای فروش و بازاریابی یکپارچه عالی آن نیز به افزایش دسترسی و تعامل کمک می کند.
طرفداران:
- تعامل را با استفاده از ایمیل و ابزار رسانه های اجتماعی افزایش دهید.
- یک تیم اختصاصی برای نظارت بر پلتفرم ۲۴/۷ برای بررسی حملات و مدیریت اسکنهای معمولی ویروس فراهم کنید.
معایب:
- گالری محدود برای پلاگین ها و تم ها.
- بدون پشتیبانی فنی مستقیم
بهترین برای:
HubSpot CMS یک انتخاب برتر برای بازاریابان و وب سایت های اصلی است. یکی از نمونههای وبسایتی که از این نرمافزار CMS استفاده میکند، Stellar Recruitment است که دائماً فرصتهای شغلی را درج میکند.
قیمت گذاری:
برنامه های قیمت گذاری CMS Hub عبارتند از:
- طرح شروع، ۲۳ دلار در ماه هزینه دارد.
- طرح حرفه ای، هزینه ۳۶۰ دلار در ماه .
- طرح سازمانی با هزینه ۱۲۰۰ دلار در ماه .
ویژگی های کلیدی:
- محتوای هوشمند با استفاده از بینش و اطلاعات بازدیدکنندگان، محتوا و دعوت به اقدام را در سایت شخصی سازی کنید.
- ابزار مدیر طراحی یک ابزار کشیدن و رها کردن کاربر پسند برای آسانتر کردن سفارشیسازی.
- سئو. با پیروی از توصیه های سئو یکپارچه محتوا را بهینه کنید.
۱۴. گراو
- Grav
Grav یک پلت فرم CMS مبتنی بر فایل با ناوبری ساده است. پایگاه داده غیر سنتی آن پلتفرم را سبک تر و سریعتر از سایر نرم افزارهای CMS می کند. با این حال، رابط گرافیکی آن نیاز به دانش فنی برای استفاده دارد.
طرفداران:
- نصب سریع با حداقل فضای سرور مورد نیاز.
- عملکرد طبقه بندی قدرتمند برای ایجاد روابط بین صفحات.
معایب:
- کتابخانه ای برای مشاهده همه فایل های آپلود شده در یک سایت وجود ندارد.
- عدم مدیریت موجودی برای سایت های تجارت الکترونیک.
بهترین برای:
Grav برای وبلاگ ها و نمونه کارها مناسب است . یکی از نمونه ها TeamSpeak است که یک وب سایت نرم افزار ارتباط صوتی است. در داخل، می توان پیشنهاداتی برای چندین محصول برای دانلود و بخش ورود و ثبت نام برای پیوستن به انجمن پیدا کرد.
قیمت گذاری:
نرم افزار Grav رایگان است . با این حال، برخی از محصولات ممتاز برای کمک به بهینه سازی سایت وجود دارد.
ویژگی های کلیدی:
- ابزارهای سئو URL ها را بهینه کنید و متادیتا را به صفحات وب اضافه کنید.
- حافظه پنهان هوشمند سیستم به طور خودکار حافظه پنهان را به روز می کند.
- چند سایتی. چندین سایت را از یک حساب اجرا کنید.
۱۵. تایپ۳
- Typo3
Typo3 به وب سایت های سطح سازمانی پاسخ می دهد زیرا مقیاس پذیری بسیار خوبی را ارائه می دهد. چیزی که آن را منحصربهفرد میکند این است که رابط کاربری وب را از رابط مدیریت جدا میکند. در نتیجه، برای هکرها سخت تر است که خصوصیات وب سایت ها را مختل کنند.
طرفداران:
- مشکلات امنیتی را به صورت خودکار حل کنید.
- انعطاف پذیری و مقیاس پذیری عالی برای ایجاد یک وب سایت برای مشاغل کوچک و بزرگ.
معایب:
- راه اندازی پیچیده برای کاربران غیر فنی.
- دارای منحنی یادگیری تند برای سفارشی کردن محتوا.
بهترین برای:
Typo3 یک انتخاب عالی برای سایت های سطح سازمانی است. نمونه ای از وب سایت هایی که از Typo3 استفاده می کند، متعلق به گروه Lufthansa ، یک شرکت هواپیمایی بین المللی است. در این وب سایت دو زبانه، بازدیدکنندگان می توانند آخرین اخبار را مطالعه کنند و به دنبال فرصت های شغلی باشند.
قیمت گذاری:
Typo3 رایگان است، اگرچه کاربران باید خدمات میزبانی وب و یک دامنه سفارشی خریداری کنند.
ویژگی های کلیدی:
- چند سایتی و چند زبانه. پشتیبانی از چندین وب سایت و زبان
- مدیریت محتوای هوشمند ایجاد و ارائه محتوا در تمام کانال های دیجیتال، از برنامه ریزی محتوا تا بهینه سازی.
- بازاریابی دیجیتال. ابزارهای بازاریابی را برای کمک به ارائه پیام واضح و ثابت برند ادغام کنید.
نتیجه
پس از معرفی بسیاری از سیستمهای مدیریت محتوای مختلف، زمان آن فرا رسیده است که فهرست را بیشتر محدود کرده و پنج پلتفرم برتر CMS را از ۱۵ پلتفرم ذکر شده انتخاب کنید:
- وردپرس – با ارائه گالری گسترده تر از افزونه ها و تم ها در مقایسه با سایر گزینه های CMS، وردپرس انعطاف پذیری زیادی را برای ایجاد هر نوع وب سایتی فراهم می کند.
- Magento – به طور خاص برای وب سایت های تجارت الکترونیک بزرگ در نظر گرفته شده است، ابزارها و مقیاس پذیری عالی را برای موجودی و مدیریت محصول ارائه می دهد.
- محتوا – با استفاده از یک API بیشتر از یک وب سایت ایجاد کنید. صاحبان سایت می توانند از محتوای یک سایت برای سایر پلتفرم های دیجیتال مانند یک اپلیکیشن موبایل استفاده کنند.
- Kentico – ابزارهای بازاریابی یکپارچه ای را ارائه می دهد که هدف آنها بهبود تعامل و دسترسی است.
- Typo3 – بخش جلویی وب را از رابط مدیریت جدا می کند که برای امنیت عالی است.
اکنون که انواع سیستم های مدیریت محتوا و مزایا و معایب آن ها را می شناسید، یکی از آنها را که مناسب ترین نیازهای خود است انتخاب کنید و سایت خود را بسازید .