ایوسی

۱۵ بهترین پلتفرم CMS برای راه اندازی وب سایت در سال ۲۰۲۴

انواع سیستم مدیریت محتوا

در حال حاضر بیش از ۶۵ میلیون وب سایت فعال از سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می کنند. با یک CMS، کاربران می توانند وب سایت ها را ایجاد کنند و محتوای خود را بدون نیاز به کدنویسی عناصر وب سایت از ابتدا مدیریت کنند. با این حال، ایجاد یک وب سایت بر روی پلت فرم اشتباه CMS، فرآیند را دشوارتر می کند.

حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ سیستم مدیریت محتوا موجود است و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. از آنجایی که هر کدام بازار هدف خود را دارند و ویژگی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند، انتخاب باید هدف و دامنه وب‌سایت را منعکس کند.

برای کمک به شما در یافتن مناسب ترین CMS، این مقاله از ایوسی، ۱۵ مورد از بهترین پلتفرم های CMS را به همراه ویژگی ها و مزایای آنها ارائه می دهد.

با این حال، قبل از پرداختن به همه این موارد، توضیح خواهیم داد که CMS چیست و چه تفاوتی با سایر نرم افزارهای ساخت وب سایت دارد.

CMS چیست؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک نرم افزار کاربردی است که زیرساخت های اساسی ایجاد وب سایت ها را مدیریت می کند. با استفاده از CMS، کاربران می توانند بر روی قسمت های جلویی ساخت وب سایت ، مانند سفارشی سازی طراحی وب سایت و مدیریت محتوا تمرکز کنند.

انواع مختلفی از سیستم های مدیریت محتوا موجود است. سه مورد از محبوب ترین آنها عبارتند از:

سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک نرم افزار است که برای مدیریت و ایجاد وب سایت ها استفاده می شود. این سیستم به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، محتوای وب سایت را ایجاد، ویرایش و مدیریت کنند. نرم افزار CMS ابزار هایی مانند سیستم های مدیریت محتوا، ابزارهای طراحی وب، ابزارهای پشتیبان گیری و غیره را فراهم می کند. CMS ها امکانات متنوعی را ارائه می دهند از جمله مدیریت محتوا، سفارشی سازی قالب، مدیریت کاربران و دسترسی ها، مدیریت بانک اطلاعاتی و غیره. برخی از CMS های معروف عبارتند از وردپرس، جوملا، دروپال و ووکامرس.

CMS در مقابل سازنده وب سایت: چه تفاوت هایی دارند؟

به راحتی می توان یک CMS را با سازنده وب سایت ، یکی دیگر از انواع محبوب نرم افزار برای ایجاد وب سایت ها بدون نیاز به کدنویسی، اشتباه گرفت. در اینجا به برخی از تفاوت های آنها اشاره می کنیم:

چگونه بهترین CMS را انتخاب کردیم

بهترین CMS ها آنهایی هستند که ابزارها و عملکردهای لازم را برای مخاطبان هدف خود فراهم می کنند. بنابراین، ۱۵ بهترین پلت فرم CMS منتخب ما نیازهای مشتریان مختلف را برآورده می کند.

هنگامی که به دنبال بهترین پلتفرم برای نیازهای خود هستید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

تحقیقات ما عواملی مانند مزایا و معایب، مناسب‌ترین گروه وب‌سایت ، قیمت‌گذاری و ویژگی‌های کلیدی بهترین پلتفرم‌های CMS را برجسته می‌کند.

برای مشاهده و ارسال فرم به برگه کامل بروید.

۱۵ بهترین CMS برای سال ۲۰۲۳

در اینجا ۱۵ بهترین و محبوب ترین گزینه CMS و ویژگی های آنها آورده شده است:

۱. وردپرس

وردپرس

بیش از ۴۲ درصد از تمام وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند که آن را به محبوب ترین پلت فرم CMS تبدیل می کند. وردپرس یک نرم افزار متن باز است که به دلیل انعطاف پذیری و مقیاس پذیری شناخته شده است. علاوه بر این، گالری آن با بیش از ۵۸۰۰۰ افزونه وردپرس به کاربران کمک می کند تا هر نوع وب سایتی را ایجاد کنند.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

وردپرس می تواند برای تمام سطوح کاربران، از کسانی که می خواهند یک وبلاگ ساده راه اندازی کنند تا کسانی که یک سایت پیچیده ایجاد می کنند، کار کند. یک نمونه قابل توجه از سایت وردپرس سونی موزیک است که تصاویر و ویدیوهای هنرمندان برجسته خود را نمایش می دهد.

قیمت گذاری:

برای استفاده از نرم افزار رایگان وردپرس، کاربران باید میزبان وب و نام دامنه داشته باشند. برخی از شرکت های میزبانی هر دو را در یک طرح واحد ارائه می کنند، مانند میزبانی وردپرس هاستینگر :

ویژگی های کلیدی:

۲. جوملا

جوملا

جوملا یک CMS منبع باز است که بیش از ۲ درصد از وب سایت ها را در اختیار دارد. در مقایسه با دیگر پلتفرم‌های CMS ، نرم‌افزار اصلی جوملا فوراً کارکردهای بیشتری مانند ویژگی‌های چند زبانه آن را ارائه می‌دهد. با این حال، راه اندازی اولیه می تواند برای کاربران غیر فنی چالش برانگیز باشد.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

جوملا برای وب سایت های حرفه ای که توسط چندین نفر مدیریت می شوند بهترین است. به عنوان مثال وب سایت رسمی تنیسور بین المللی راجر فدرر را در نظر بگیرید. این وب سایت نه تنها نمونه کارها بلکه یک پلت فرم خبری و یک فروشگاه را نیز به نمایش می گذارد.

قیمت گذاری:

درست مانند وردپرس، هاستینگر دارای برنامه های میزبانی جوملا است که با دامنه رایگان ارائه می شود:

ویژگی های کلیدی:

۳. دروپال

دروپال

معماری API انعطاف پذیر آن که برای توسعه دهندگان وب حرفه ای طراحی شده است، از پلتفرم های دیجیتال مختلف پشتیبانی می کند. در مقایسه با جوملا و وردپرس ، دروپال ویژگی های داخلی خود را برای عملکرد و امنیت بهتر بهینه می کند. همچنین شایان ذکر است که وب سایت های دروپال ترافیک وب بیشتری نسبت به سایر نرم افزارهای CMS دارند.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

یک پلتفرم CMS خوب برای کاربران پیشرفته با دانش فنی بالا برای ایجاد سایت های بزرگ و پیچیده. به عنوان مثال، وب سایت رسمی شهر لس آنجلس از دروپال برای ارائه به روز رسانی ها و اطلاعات در مورد شهر استفاده می کند.

قیمت گذاری:

قیمت دروپال به میزبانی وب و نام دامنه بستگی دارد. در اینجا برنامه های میزبانی دروپال Hostinger است که هر دو را ارائه می دهد:

ویژگی های کلیدی:

۴. مجنتو

مجنتو

Magento یکی از بهترین پلتفرم های تجارت الکترونیک موجود است. نرم افزار CMS بر امنیت، سئو و سفارشی سازی برای بهینه سازی انواع سایت های تجارت الکترونیک تمرکز دارد. از آنجایی که این پلتفرم به فروشگاه‌های آنلاین بزرگ‌تر پاسخ می‌دهد، به اندازه کافی قدرتمند است که تعداد زیادی از محصولات و سفارش‌ها را ارائه دهد.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

Magento برای فروشگاه های تجارت الکترونیک در مقیاس متوسط ​​تا بزرگ عالی است. یکی از نمونه‌های فروشگاه بزرگ تجارت الکترونیک که از Magento استفاده می‌کند، Olympus است که دوربین‌ها، تجهیزات صوتی و دوربین‌های دوچشمی را می‌فروشد.

قیمت گذاری:

سه نسخه مختلف مجنتو بر هزینه استفاده از پلتفرم تأثیر می گذارد. پلت فرم منبع باز Magento رایگان است اما به یک ارائه دهنده میزبانی وب و یک دامنه سفارشی نیاز دارد. برنامه های میزبانی ابری Hostinger برای Magento توصیه می شود و با دامنه های رایگان ارائه می شود :

در مورد نسخه های ممتاز Magento Commerce و Magento Commerce Cloud ، مشتریان باید برای قیمت گذاری با بخش فروش تماس بگیرند .

ویژگی های کلیدی:

۵. پرستاشاپ

پرستاشاپ

پرستاشاپ یکی دیگر از پلتفرم های CMS محبوب برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط ​​تجارت الکترونیک است. جامعه فعال و مجموعه وسیعی از ویژگی ها آن را به یک پلت فرم مدیریت فروشگاه آنلاین بسیار انعطاف پذیر تبدیل کرده است. رابط جامع آن نیز به ورود و نظارت آسان بر محصولات کمک می کند.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

پرستاشاپ یک پلتفرم عالی برای مشاغل کوچک تا متوسط ​​تجارت الکترونیک است. به عنوان مثال، هری فی ، یک جواهر فروشی خاص در بریتانیا، حلقه ها و گروه های عروسی مختلف را به صورت آنلاین به فروش می رساند.

قیمت گذاری:

نرم افزار پرستاشاپ رایگان است، اما همچنان به هاست و نام دامنه نیاز دارد. در اینجا برنامه میزبانی PrestaShop ما است که هر دو را ارائه می دهد:

ویژگی های کلیدی:

۶. بتن ۵

بتن ۵

Concrete5 نرم افزار منبع باز است که برای کاربرانی با حداقل دانش فنی طراحی شده است. بلوک های محتوا را با کشیدن و رها کردن ارائه می دهد که مدیریت محتوا و سفارشی سازی را ساده می کند. مدیریت کاربر امن آن نیز آن را به یک CMS عالی برای وب سایت هایی با توسعه دهندگان متعدد تبدیل می کند.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

این پلت فرم CMS برای ایجاد یک وب سایت پیچیده برای مشاغل متوسط ​​تا بزرگ بهترین است. به عنوان مثال، ITV ، یک شرکت پخش است که همچنین سریال‌های تلویزیونی و ویدیوها را به صورت آنلاین نمایش می‌دهد.

قیمت گذاری:

Concrete5 خود رایگان است، اما این شرکت امکان انتخاب بین دو نوع برنامه میزبانی را فراهم می کند :

با این حال، آنها با نام دامنه همراه نیستند، بنابراین لازم است نام دامنه را از جای دیگری خریداری کنید.

ویژگی های کلیدی:

۷. قانع کننده

Contentful

Contentful یک CMS بدون سر است، به این معنی که محتوا به یک صفحه وب متصل نیست. در عوض، از یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) برای ارائه محتوا به عنوان داده استفاده می کند. به همین دلیل، این پلتفرم دارای یک منحنی یادگیری تند برای کاربران غیر فنی است.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

Contentful برای شرکت‌ها یا افرادی که یک وب‌سایت سفارشی ایجاد می‌کنند که سایر پلتفرم‌های دیجیتال را در خود جای داده است بسیار عالی است. یک مثال عالی وب سایت سیستم خطوط هوایی اسکاندیناوی است. در آنجا، بازدیدکنندگان نه تنها می‌توانند یک پرواز رزرو کنند، بلکه می‌توانند برنامه SAS را نیز دانلود کنند.

قیمت گذاری:

Contentful قیمت فریمیوم را ارائه می دهد . یک گزینه رایگان برای کسانی که قبلا یک نام دامنه و ارائه دهنده میزبانی دارند وجود دارد. با این حال، یک برنامه قیمت گذاری برای ابزارها و پشتیبانی اضافی وجود دارد که از ۴۸۹ دلار در ماه شروع می شود.

ویژگی های کلیدی:

۸. Sitecore

Sitecore

Sitecore یکی از CMS های سازمانی پیشرو در بازار است و بر روی ASP.NET ساخته شده است . مشابه Contentful، این پلتفرم دارای ایجاد محتوا برای چندین پلتفرم دیجیتال است. تفاوت این است که این CMS انعطاف پذیر ابزارهای بازاریابی بیشتری را نسبت به سایر پلتفرم های CMS محبوب ادغام می کند.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

این پلتفرم CMS گزینه خوبی برای سازمان های بزرگی است که بودجه کمی ندارند. به عنوان مثال شرکت تجهیزات مخابراتی هواوی است. این وب سایت اطلاعات دقیق و به روز رسانی هایی را با تصاویر با وضوح بالا برای هر محصولی که می فروشد ارائه می دهد.

قیمت گذاری:

قیمت گذاری بستگی به مجوزی دارد که بر اساس بازدیدهای ماهانه، نصب های غیر تولیدی، کاربران همزمان و افزونه ها است.

ویژگی های کلیدی:

۹. آمبراکو

آمبراکو

Umbraco یکی از بهترین جایگزین های وردپرس است که CMS منبع باز و کاربر پسند بر اساس چارچوب دات نت مایکروسافت است. برخلاف دیگر پلتفرم‌های منبع باز، Umbraco توسط تیمی از متخصصان پشتیبانی می‌شود که در سطح سازمانی پشتیبانی می‌کنند.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

Umbraco CMS برای شرکت هایی با انواع محتوا مناسب است. برای مثال، وب‌سایت جانی واکر جزئیات محصولات و همچنین دستور العمل‌ها و ویدیوهای بازاریابی را نشان می‌دهد.

قیمت گذاری:

برای CMS منبع باز، قیمت گذاری رایگان است. با این حال، شما باید میزبان وب و یک نام دامنه داشته باشید. با این حال، طرح حرفه ای Umbraco با ۷۵۰۰ دلار در سال ، مجوزها، پشتیبانی و تخفیف در آموزش را ارائه می دهد.

ویژگی های کلیدی:

۱۰. مکان یابی

Sitefinity

Sitefinity یک پلتفرم CMS عالی برای بازاریابی دیجیتال است. چیزی که این پلتفرم را منحصربه‌فرد می‌کند این است که کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی بازدیدکنندگان را درگیر کنند و حفظ کنند. علاوه بر این، این پلتفرم به ایجاد یک سفر شخصی برای بازدیدکنندگان کمک می کند.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

تجربه چند کانالی Sitefinity برای وب سایت های بزرگ با ترافیک بالا که در محیطی سریع کار می کنند عالی است. به عنوان مثال، سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۲۰ به سایت Sitefinity مهاجرت کرد تا به اطلاعات حیاتی سلامت دسترسی داشته باشد.

قیمت گذاری:

Sitefinity مجوز و اشتراک را ارائه می دهد که هزینه اصلی آن است، اما بسته به نیازهای فردی قابل تنظیم است. علاوه بر این، یک آزمایش ۳۰ روزه برای آزمایش این پلت فرم وجود دارد.

ویژگی های کلیدی:

۱۱. کنتیکو

کنتیکو

Kentico یکی دیگر از CMS های بدون سر است – یک نرم افزار مدیریت محتوای مبتنی بر ابر که از API استفاده می کند. این پلتفرم می تواند محتوا را به طور موثر در پلتفرم های دیجیتال مختلف ارائه دهد. علاوه بر این، ابزارهای بازاریابی عالی آن به دستیابی به مخاطبان بیشتر و تعامل با بازدیدکنندگان کمک می کند.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

برای کسب‌وکارهایی که یک سایت بزرگ می‌سازند که به چند عملکرد نیاز دارد عالی است. نمونه ای از یک سایت تجاری بزرگ که از Kentico استفاده می کند Skype است . این وب سایت محصولات خود و همچنین به روز رسانی های منظم وبلاگ را فهرست می کند.

قیمت گذاری:

برنامه های قیمت گذاری CMS بدون سر و کار Kentico با چندین پشتیبانی و ابزار ارائه می شود:

ویژگی های کلیدی:

۱۲. مگنولیا

مگنولیا

Magnolia یک CMS منبع باز است که برای ارائه ابزارهایی به کاربران طراحی شده است که از تجربیات دیجیتالی درخواستی پشتیبانی می کنند. این پلتفرم از زبان جاوا استفاده می کند و آن را به یک نرم افزار درجه یک سازمانی با قابلیت اطمینان و ثبات عالی تبدیل می کند.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

این CMS برای محصولات فناوری و مشاغل در مقیاس بزرگ که می توانند زمان بیشتری را برای ایجاد پلتفرم های مختلف سرمایه گذاری کنند عالی است. نمونه‌ای از وب‌سایتی که از Magnolia استفاده می‌کند Procore ، یک شرکت نرم‌افزار مدیریت پروژه است. این وب سایت یک محصول آنلاین به همراه نسخه نمایشی آن ارائه می دهد.

قیمت گذاری:

هیچ طرح قیمتی با Magnolia وجود ندارد، زیرا کاربران برای دریافت قیمت باید با نمایندگان فروش خود تماس بگیرند . با این حال، یک برنامه آزمایشی رایگان ۳۰ روزه و همچنین یک درخواست نسخه ی نمایشی در دسترس است.

ویژگی های کلیدی:

۱۳. Hubspot CMS

Hubspot CMS

HubSpot CMS یکی از بهترین گزینه های CMS برای ایجاد یک وب سایت بدون نیاز به به روز رسانی و ویرایش مداوم است. برای مبتدیان نیز عالی است زیرا ابزارهای کاربرپسند این پلتفرم می توانند به انتشار یک وب سایت بدون دانش فنی کمک کنند. ابزارهای فروش و بازاریابی یکپارچه عالی آن نیز به افزایش دسترسی و تعامل کمک می کند.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

HubSpot CMS یک انتخاب برتر برای بازاریابان و وب سایت های اصلی است. یکی از نمونه‌های وب‌سایتی که از این نرم‌افزار CMS استفاده می‌کند، Stellar Recruitment است که دائماً فرصت‌های شغلی را درج می‌کند.

قیمت گذاری:

برنامه های قیمت گذاری CMS Hub عبارتند از:

ویژگی های کلیدی:

۱۴. گراو

Grav

Grav یک پلت فرم CMS مبتنی بر فایل با ناوبری ساده است. پایگاه داده غیر سنتی آن پلتفرم را سبک تر و سریعتر از سایر نرم افزارهای CMS می کند. با این حال، رابط گرافیکی آن نیاز به دانش فنی برای استفاده دارد.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

Grav برای وبلاگ ها و نمونه کارها مناسب است . یکی از نمونه ها TeamSpeak است که یک وب سایت نرم افزار ارتباط صوتی است. در داخل، می توان پیشنهاداتی برای چندین محصول برای دانلود و بخش ورود و ثبت نام برای پیوستن به انجمن پیدا کرد.

قیمت گذاری:

نرم افزار Grav رایگان است . با این حال، برخی از محصولات ممتاز برای کمک به بهینه سازی سایت وجود دارد.

ویژگی های کلیدی:

۱۵. تایپ۳

Typo3

Typo3 به وب سایت های سطح سازمانی پاسخ می دهد زیرا مقیاس پذیری بسیار خوبی را ارائه می دهد. چیزی که آن را منحصربه‌فرد می‌کند این است که رابط کاربری وب را از رابط مدیریت جدا می‌کند. در نتیجه، برای هکرها سخت تر است که خصوصیات وب سایت ها را مختل کنند.

طرفداران:

معایب:

بهترین برای:

Typo3 یک انتخاب عالی برای سایت های سطح سازمانی است. نمونه ای از وب سایت هایی که از Typo3 استفاده می کند، متعلق به گروه Lufthansa ، یک شرکت هواپیمایی بین المللی است. در این وب سایت دو زبانه، بازدیدکنندگان می توانند آخرین اخبار را مطالعه کنند و به دنبال فرصت های شغلی باشند.

قیمت گذاری:

Typo3 رایگان است، اگرچه کاربران باید خدمات میزبانی وب و یک دامنه سفارشی خریداری کنند.

ویژگی های کلیدی:

نتیجه

پس از معرفی بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف، زمان آن فرا رسیده است که فهرست را بیشتر محدود کرده و پنج پلتفرم برتر CMS را از ۱۵ پلتفرم ذکر شده انتخاب کنید:

اکنون که انواع سیستم های مدیریت محتوا و مزایا و معایب آن ها را می شناسید، یکی از آنها را که مناسب ترین نیازهای خود است انتخاب کنید و سایت خود را بسازید .

خروج از نسخه موبایل