خبرنامه یک سند الکترونیکی با اطلاعات درباره و از سازمان شما است. برای طراحی یک خبرنامه برای سازمان یا شرکت خود، باید بدانید در مورد چه محتوایی بنویسید و بهترین راه برای جذب خوانندگانتان چیست. درک چگونگی ساختار و توزیع خبرنامه می تواند به افزایش مشترکین و افزایش ترافیک به وب سایت سازمان شما کمک کند.
از خبرنامه های ایمیل می توان برای ارائه اطلاعات به افراد در شبکه شرکت شما، مانند کارمندان یا سهامداران، یا مستقیماً به مصرف کنندگان یا مشتریان بالقوه شما استفاده کرد. در این مقاله از ایوسی، ۲۰ نکته مفید را ارائه می دهیم که می توانید هنگام طراحی خبرنامه برای سازمان خود از آنها استفاده کنید.
برای مشاهده و ارسال فرم به برگه کامل بروید. |
نکاتی برای طراحی خبرنامه
هنگامی که اصول نحوه ایجاد یک خبرنامه را یاد گرفتید، می توانید به طراحی خبرنامه توجه کنید. هنگام طراحی خبرنامه سازمان خود می توانید این نکات را دنبال کنید:
۱. یک برنامه توزیع پیدا کنید
برنامه های توزیع ابزارهایی دارند که می توانید از آنها برای ارائه خبرنامه به خوانندگان خود استفاده کنید. می توانید زمان دقیق تحویل را برنامه ریزی کنید و انتخاب کنید که چه کسی می خواهید خبرنامه خود را دریافت کند. همچنین می توانید هر نسخه از خبرنامه خود را در یک سیستم سازماندهی کرده و به آنها دسترسی داشته باشید و مشترکین خود را مدیریت کنید.
۲. یک نرم افزار طراحی ایمیل را انتخاب کنید
برنامههای نرمافزار طراحی ایمیل ابزارهایی دارند که به شما امکان میدهند خبرنامه خود را طراحی کنید و کار خود را ذخیره کنید. به دنبال نرم افزاری باشید که به شما امکان می دهد تصاویر را پیوست کنید و رنگ ها و فونت ها را دستکاری کنید. همچنین می توانید قالب مورد نیاز خود را برای دانلود خبرنامه خود در نظر بگیرید، مانند pdf. که می تواند بر نحوه نمایش خبرنامه شما تأثیر بگذارد. نمونه هایی از نرم افزارهای طراحی ایمیل عبارتند از:
۳. مخاطبان هدف را شناسایی کنید
مخاطبان هدف گروهی از افرادی هستند که ممکن است از خواندن خبرنامه شما بیشترین سود را ببرند. برای مثال، خوانندگان هدف شما ممکن است یک گروه سنی خاص یا کسانی باشند که در همان منطقه جغرافیایی که سازمان شما در آن قرار دارد زندگی می کنند. در طول فرآیند ایجاد، مهم است که محتوای خبرنامه خود را بر اساس علایق مخاطبان هدف خود طراحی کنید. می توانید در نظر بگیرید:
-
اطلاعاتی که مخاطبان هدف شما مرتبط ترین آنها را پیدا می کنند
-
نوع زبانی که مخاطب هدف شما به آن پاسخ می دهد
-
پلتفرم هایی که مخاطبان هدف شما به آنها مراجعه می کنند
-
اقداماتی که می خواهید مخاطبان هدف شما پس از خواندن خبرنامه شما انجام دهند
۴. یک تم ایجاد کنید
موضوع خبرنامه شما می تواند محتوای خبرنامه و فراخوان های شما را برای اقدام تعیین کند. هدف خبرنامه خود و پیام هایی که می خواهید در مورد سازمان خود ارسال کنید را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شاید بخواهید از خبرنامه خود برای تبلیغ یک کنسرت و جزئیات تیترها و قیمت بلیط استفاده کنید. همچنین می توانید از خبرنامه خود برای بحث در مورد اتفاقات جدید در سازمان خود، مانند ترفیع کارکنان استفاده کنید.
۵- خبرنامه را نام ببرید
نامگذاری خبرنامه میتواند مضمون آن را تکمیل کرده و با برند حرفهای شما همخوانی داشته باشد. می توانید نامی ایجاد کنید که تشخیص آن برای خوانندگان هنگام دریافت خبرنامه شما آسان باشد. نام خبرنامه شما همچنین می تواند ادای احترام به نام سازمان یا نماد آن باشد.
۶. یک قالب را انتخاب کنید
قالب خبرنامه شما می تواند تعیین کند که چگونه برای خوانندگان ظاهر می شود. میتوانید دستگاههایی را که خوانندگان برای خواندن خبرنامه شما استفاده میکنند در نظر بگیرید. به عنوان مثال، مخاطبان هدف شما ممکن است در درجه اول از دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به ایمیل ها استفاده کنند، بنابراین ممکن است لازم باشد خبرنامه خود را برای کاربران تلفن همراه طراحی کنید. همچنین میتوانید در نظر بگیرید که آیا میخواهید خبرنامه شما در دستگاههای تلفن همراه و رایانههای رومیزی متفاوت به نظر برسد.
۷. ساختار یک طرح ساده
عناصر طرحبندی خبرنامه میتواند شامل موارد زیر باشد:
-
خط موضوع: خط موضوع خبرنامه خطی از متن است که در صندوق ورودی ایمیل در کنار نام فرستنده ظاهر می شود.
-
سرفصل ها: سرفصل ها محتوای خبرنامه شما را به بخش هایی تقسیم می کنند که خوانندگان می توانند اسکن کنند و عناصر اصلی محتوای شما را نشان می دهند. استفاده از کلمات کلیدی استراتژیک را در نظر بگیرید که می توانند در هنگام بررسی خبرنامه شما، علاقه خوانندگان شما را جلب کنند.
-
عنوانهای فرعی: عناوین فرعی بین سرفصلها ظاهر میشوند تا اجزای خاصتری از یک موضوع گستردهتر را نشان دهند. به عنوان مثال، اگر عنوان “کارمندان جدید” باشد، عنوان فرعی شما ممکن است “تیم بازاریابی” یا “بخش منابع انسانی” باشد.
-
سرصفحه ها: سرصفحه ها اجزای بصری هستند که در بالای خبرنامه شما ظاهر می شوند و اولین چیزی هستند که خوانندگان هنگام باز کردن ایمیل مشاهده می کنند. سرصفحه ها اغلب می توانند شامل نام خبرنامه و سازمان شما و همچنین لوگوی آن باشند.
-
پاورقی: پاورقی ها در پایین خبرنامه ظاهر می شوند و ممکن است ایمیل را قاب کنند. آنها ممکن است شامل پیوندهایی به حساب های رسانه های اجتماعی شما و گزینه هایی برای خوانندگان برای ثبت نام برای ایمیل های بیشتر یا لغو اشتراک باشند.
۸. با فونت های استاندارد تایپ کنید
فونت های استاندارد می توانند خوانایی خبرنامه شما را بهبود بخشند. مهم است که مشترکین شما بتوانند بدون توجه به اینکه خبرنامه شما را از طریق دستگاه های تلفن همراه یا دسکتاپ خود مشاهده می کنند، متن را تفسیر کنند. ابزارهای ایجاد و توزیع ممکن است از فونتهای استاندارد استفاده کنند، که تضمین میکند خبرنامه شما به روشی که میخواهید از یک نرمافزار به نرمافزار دیگر منتقل میکند. نمونه هایی از فونت های استاندارد عبارتند از:
-
آریال
-
تایمز نیو رومن
-
هلوتیکا
-
بدون دندانه
۹. از فضای سفید استفاده کنید
فضای سفید می تواند به تفکیک بخش های متن شما کمک کند، اسکن یا تفسیر خبرنامه شما را آسان تر کند و به تاکید بر محتوای شما کمک کند. اضافه کردن فضای سفید برای جدا کردن بلوک های طولانی متن را در نظر بگیرید یا می توانید فضای اضافی بین عنوان و عنوان فرعی اضافه کنید تا آنها را از یکدیگر متمایز کنید.
۱۰. تصاویر و فیلم ها را پیوست کنید
ضمیمه کردن تصاویر و ویدیوها می تواند محتوای شما را به تصویر بکشد و خبرنامه شما را جذاب تر کند. برای مثال، اگر رویدادی را مستند میکنید، میتوانید تصاویر و پیوندهای ویدیویی را اضافه کنید تا به خوانندگان خود نشان دهید که چگونه و چه اتفاقی افتاده است. اگر در خبرنامه خود درباره اهداف سازمانی آتی صحبت می کنید، مانند ساخت یک ساختمان جدید، می توانید عکس ها و فیلم هایی از روند ساخت و ساز قرار دهید.
۱۱. کمی شخصیت نشان دهید
استفاده از GIF می تواند شخصیت و اعتبار را به خبرنامه شما بیافزاید. GIF ها تصاویر متحرکی هستند که احساسات را بیان می کنند یا کمدی را اضافه می کنند. به عنوان مثال، اگر در مورد هیجان سه ماهه آینده در سازمان خود بنویسید، می توانید از یک GIF از یک فیلم یا برنامه تلویزیونی معروف استفاده کنید که هیجان را به تصویر می کشد.
۱۲. اطلاعات خود را مختصر نگه دارید
داشتن یک خبرنامه مختصر می تواند خوانندگان را تشویق کند تا به طور کامل با محتوای خبرنامه شما ارتباط برقرار کنند. همانطور که متن را می نویسید، می توانید از توضیحات مستقیم و خاص استفاده کنید تا اطلاعات خود را تا حد امکان خلاصه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات به جای ارائه توضیحات گسترده، پیوند دادن به منابع خارجی، مانند وب سایت سازمانتان، ممکن است مفید باشد.
۱۳. یک تیتر خوب بنویسید
عنوان شما اولین خط متنی است که مشترکین شما ممکن است در خبرنامه شما بخوانند. از زبانی استفاده کنید که بتواند علاقه خوانندگان را به خود جلب کند و آنها را تشویق به ادامه خواندن خبرنامه شما کند. همچنین میتوانید هدف خبرنامه را در عنوان خود برای ارائه بینشی به محتوای آن بیان کنید.
۱۴. از برندسازی ثابت استفاده کنید
خبرنامه شما می تواند به عنوان نماینده برند حرفه ای شما باشد، که می تواند به خوانندگان شما کمک کند تا سازمان شما و معنای آن را به راحتی شناسایی کنند. در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید برندسازی ثابت را در خبرنامه خود اعمال کنید:
-
شعار خود را اضافه کنید : اگر کلمات یا عباراتی دارید که به سازمان شما کمک میکند، میتوانید آنها را در خبرنامه خود بگنجانید تا به خوانندگان خود کمک کنید تا برند شما را شناسایی کنند.
-
شامل لوگوها و نمادها: لوگوها و نمادهای سازمانی نیز نشان دهنده سازمان شما هستند. می توانید لوگوی خود را در بالای خبرنامه خود بچسبانید تا اولین چیزی باشد که خوانندگان ممکن است ببینند.
-
از رنگهای امضا استفاده کنید: هنگام تصمیمگیری در مورد رنگهای خبرنامه، طرحهای رنگی مشابهی را انتخاب کنید که در وبسایت، کارتهای ویزیت یا دفتر خود استفاده میکنید تا برندسازی مداوم را تشویق کنید. می توانید از کدهای هگز استفاده کنید تا مطمئن شوید که از سایه های دقیق استفاده می کنید.
۱۵. از ریز عکسها برای مطالب دیگر استفاده کنید
تصاویر کوچک تصاویری هستند که می توانند خوانندگان را به سمت محتوای سازمانی مشابه هدایت کنند. به عنوان مثال، در خبرنامه خود، می توانید تصاویر کوچک مقالات وبلاگ یا نسخه های قبلی خبرنامه را اضافه کنید. ممکن است ویدیویی در وب سایت خود داشته باشید که در مورد محتوای خبرنامه کاربرد دارد، بنابراین می توانید تصویر کوچکی از ویدیو را در خبرنامه قرار دهید. تصاویر بندانگشتی می توانند توجه خوانندگان را به هنگام حرکت در خبرنامه جلب کنند و به شما کمک کنند تا فعالیت خود را در دیگر پلتفرم های آنلاین سازمان خود افزایش دهید.
۱۶. شامل یک فراخوان برای اقدام
استفاده از تماس برای اقدام می تواند به این معنی باشد که از مشترکین خود بخواهید پس از خواندن خبرنامه شما کاری انجام دهند، مانند کسب اطلاعات بیشتر در مورد سازمان شما. در اینجا نمونههایی از فراخوان برای اقدام وجود دارد که میتوانید در خبرنامه خود بگنجانید:
-
بازدید از وب سایت سازمان: اگر در خبرنامه درباره خدمات سازمان خود صحبت می کنید، می توانید مشترکین را به وب سایت خود هدایت کنید تا بتوانند در مورد کارهایی که انجام می دهید و ارائه می دهید اطلاعات کسب کنند.
-
دنبال کردن پلتفرمهای رسانههای اجتماعی: میتوانید لوگوی پلتفرمهای رسانههای اجتماعی را که سازمانتان از آنها استفاده میکند با پیوندهای فعالی که مشترکین را با کلیک روی آنها به آن پلتفرمها هدایت میکنند، اضافه کنید.
-
خرید بلیط برای رویدادها: اگر از خبرنامه خود برای تبلیغ رویدادهای آینده استفاده می کنید، می توانید پیوندی اضافه کنید که خوانندگان را به سایتی هدایت می کند که می توانند بلیط بخرند یا رزرو کنند.
-
ارسال سؤال: خوانندگان شما ممکن است پس از خواندن خبرنامه شما سؤالاتی داشته باشند، بنابراین می توانید یک پورتال برای آنها قرار دهید تا سؤالات خود را مستقیماً برای شما ارسال کنند.
مرتبط: رضایت مشتری چیست؟ (همراه با مزایا و نکات)
۱۷. به یک برنامه ثابت پایبند باشید
مهم است که خبرنامه خود را به طور مداوم توزیع کنید تا خوانندگان خود را حفظ کنید. در مورد محتوایی که می خواهید تبلیغ کنید و اینکه چند وقت یکبار باید آن را تبلیغ کنید فکر کنید. به عنوان مثال، سازمان شما ممکن است ماهانه چندین رویداد را برای خیریه میزبانی کند، بنابراین ممکن است لازم باشد هفته ای یک بار یک خبرنامه برای مستندسازی رویدادهای گذشته و تبلیغ رویدادهای آتی توزیع کنید. در اینجا نمونه هایی از برنامه های تحویل خبرنامه آورده شده است:
-
دو بار در هفته
-
هفتگی
-
دو هفته ای
-
دو بار در ماه
-
ماهانه
-
سه ماه یکبار
-
نیمه سالانه
-
سالانه
۱۸. خبرنامه خود را تصحیح کنید
مهم است که خبرنامه شما عاری از اشتباهات دستوری و املایی باشد. قبل از اینکه توزیع آن را برنامه ریزی کنید، متن خود را با دقت بخوانید و پیش نمایش طرح بندی را مشاهده کنید. همچنین میتوانید از همکاران خود بخواهید که خبرنامه را مرور کنند تا خطاهایی را که ممکن است نادیده گرفته باشید، پیدا کنند. درخواست بازخورد همچنین می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا محتوای خبرنامه شما جذاب است یا خیر و جزئیات مربوط به سازمان شما را به طور کامل مخابره می کند.
۱۹. اجرای آزمایشی را انجام دهید
با اجرای آزمایشی، می توانید مطمئن شوید که خبرنامه شما با استانداردهای شما مطابقت دارد قبل از اینکه به طور رسمی آن را برای خوانندگان ارسال کنید. میتوانید رنگها و قالب آن را بررسی کنید و بررسی کنید که خواندن آن آسان و برای چشم جذاب باشد. میتوانید روی پیوندهای فعال خود کلیک کنید تا مطمئن شوید که به وبسایتهای صحیح میروند و میتوانید مکان مقصد خبرنامه را بررسی کنید. برای مثال، اگر متوجه شدید که ابزار توزیع شما خبرنامه شما را به پوشه هرزنامه ایمیل می فرستد، می توانید تنظیماتی را انجام دهید تا خوانندگان شما بتوانند خبرنامه شما را راحت تر پیدا کنند.
۲۰. تحلیل ها را مرور کنید
ردیابی تجزیه و تحلیل خبرنامه خود، مانند میانگین نرخ باز شدن ایمیل، می تواند به شما این امکان را بدهد که موفقیت آن را تعیین کنید یا اگر نیاز به تغییر دارید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که برنامه فعلی شما به اندازه کافی مکرر نیست که خوانندگان را درگیر کند، می توانید به جای یک بار در ماه، هفته ای یک بار خبرنامه را توزیع کنید. برای نشان دادن عملکرد خوب خبرنامهتان، میتوانید تعداد دفعاتی را که خوانندگان روی پیوندهای فعال شما کلیک کردهاند، بررسی کنید، که ممکن است آنها را به وبسایت سازمان یا پلتفرمهای رسانههای اجتماعی شما هدایت کرده باشد.
نام تمامی محصولات و شرکت ها علائم تجاری صاحبان مربوطه می باشد.