بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۱۰ نوع بازاریابی توصیف شده + ابهام زدایی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

۸۱. بازاریابی یکپارچه

Integrated marketing

بازاریابی یکپارچه چیست؟

بازاریابی یکپارچه، استراتژی تلاش برای ایجاد یک تجربه یکپارچه برای مصرف کننده است، صرف نظر از اینکه چگونه با یک برند در تعامل هستند. به عبارت دیگر، هیچ کسب و کاری نباید وب سایتی داشته باشد که ظاهری خاص داشته باشد و یک کمپین بازاریابی که احساس کند به جای دیگری تعلق دارد.

برای این منظور، بازاریابی یکپارچه بیشتر یک فلسفه است تا یک تاکتیک.

 نمونه های بازاریابی یکپارچه 

گوگل شرکتی است که تجربه بسیار یکپارچه ای را ارائه می دهد. وقتی به آن فکر می کنید، گوگل چندین ویژگی متفاوت دارد. Gmail، Google Docs، Google Analytics و مواردی از این دست وجود دارد،  اما وقتی می‌خواهید وارد Google شوید، پیام آنها واضح است:

انواع بازاریابی یکپارچه

ابزارهای مهم ارتباطات بازاریابی یکپارچه عبارتند از (مطالعه اطلاعات بیشتر در این مطلب):

  • تبلیغات.
  • تبلیغات فروش (SP)
  • فروش شخصی (PS)
  • بازاریابی مستقیم (DM)
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی.
  • بازاریابی اینترنتی.
  • بازاریابی موبایلی.

۸۲. بازاریابی تعاملی

Interactive marketing

بازاریابی تعاملی چیست؟

بازاریابی تعاملی به هر شکلی از بازاریابی گفته می‌شود که می‌تواند با انجام یک عمل خاص آغاز شود. به عنوان مثال بهینه سازی موتور جستجو نوعی بازاریابی تعاملی در عمل است. سئو همیشه در زمان واقعی انجام می شود. شخصی یک کلمه کلیدی را وارد می کند و یک رشته از نتایج را دریافت می کند.

اگر عبارت “انواع بازاریابی توصیف شده” را وارد کنند، وب سایت ایوسی و توضیحات متای ما را می بینند:

وارد بازاریابی تعاملی شوید

۷ عنصر وجود دارد که سبب بهترین نمونه های بازاریابی تعاملی می‌شوند و این عناصر عبارتند از:

  1. ارتباط. اگر می‌خواهید مشتریان بالقوه را به مشتری تبدیل کنید، محتوای تعاملی شما باید با گروه هدفی از مشتریان مرتبط باشد.
  2. سرگرم کنندگی. بهترین نمونه های بازاریابی تعاملی شامل عناصر سرگرم کننده و گیمیفیکیشن است.
  3. طرح. اصول طراحی حرفه ای به ایجاد اعتبار و اعتماد برای کسب و کار شما کمک می کند، که منجر به تبدیل بیشتر می شود.
  4. مالکیت. با تغییر الگوریتم ها، دسترسی و حقوق استفاده به طور منظم در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، بهتر است محتوای تعاملی را در وب سایت خود میزبانی کنید.
  5. ویروسی بودن. حتی اگر محتوای تعاملی شما برای مشتریان هدف شما مرتبط، جذاب و منحصر به فرد باشد، اگر کسی آن را نبیند بی معنی است.
  6. پیگیری چند کاناله. شما نیاز به یک استراتژی برای پیگیری با کسانی دارید که با محتوای تعاملی شما درگیر هستند تا زمان و سرمایه شما هدر نرود.
  7. خدمات مشتری. بازاریابی تعاملی به چیزی بیش از خود تجربه نیاز دارد. بخش بزرگی از آن توانایی تیم شما برای تعامل با مشتریان برای انسانی کردن رابطه است.

مرتبط: ۱۱ مثال بازاریابی تعاملی که الهام بخش، درگیر و تبدیل می شود


۸۳. بازاریابی بین المللی

International marketing

بازاریابی بین المللی چیست؟

همان طور که تصور می کنید بازاریابی بین المللی بازاریابیِ یک محصول یا خدمات در چندین کشور است. برخی از محصولات یا خدمات فقط برای فروش محلی طراحی شده اند، اما برخی دیگر را می توان در هر جایی به بازار عرضه کرد. البته این نام، عنوان دیگری برای بازاریابی جهانی است [شماره ۶۹].

نمونه های بازاریابی بین المللی چیست؟
  • دونات دانکین (Dunkin Donuts): که در حال حاضر حدود ۳۲۰۰ فروشگاه در بیش از ۳۰ کشور جهان دارد.
  • Spotify: یکی از موفق ترین برندهای جهانی است.
  • AirBnB: از قدرت هشتگ ها در رسانه های اجتماعی برای ایجاد تعامل و گسترش آگاهی از برند استفاده کرد.

عناصر بازاریابی بین المللی

هفت عنصر بازاریابی بین المللی عبارتند از:

  • پژوهش.
  • زیر ساخت.
  • بومی سازی محصول
  • بومی سازی بازاریابی
  • ارتباطات
  • بازاریابی درونگرا
  • بازاریابی برون مرزی

مرتبط: بازاریابی بین المللی: استراتژی ها، مثال ها و نکات


۸۴. بازاریابی اینترنتی

Internet marketing

بازاریابی اینترنتی/آنلاین چیست؟

در دنیای امروز، بازاریابی اینترنتی هر نوع بازاریابی است که به صورت آنلاین انجام می شود. این برعکس بازاریابی آفلاین است [شماره ۱۰۰]. این یک اصطلاح کاملاً گسترده است، زیرا طیف گسترده ای از شیوه های بازاریابی مانند بازاریابی محتوا، SEO، PPC و بازاریابی ایمیلی را در بر می گیرد.

نمونه هایی از بازاریابی اینترنتی

از جمله کانال های محبوب بازاریابی اینترنتی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • ایمیل ها،
  • تبلیغات PPC،
  • رسانه های اجتماعی،
  • پیام رسان ها،
  • چت بات ها،
  • اعلان های فشار وب
  • و موتورهای جستجو

نقش بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی امکان ارتباط دو طرفه با مشتریان را فراهم می کند.

از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، هیئت‌های رتبه‌بندی و بررسی، و انجمن‌ها، مصرف‌کنندگان می‌توانند با سایر مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کنند، تأیید یا رد آن‌ها را نسبت به یک محصول یا خدمات اعلام کنند و بر تصمیم‌گیری‌های خرید مشتریان بالقوه تأثیر بگذارند.

چگونه می توانیم بازاریابی اینترنتی را یاد بگیریم؟

۹ مورد از بهترین دوره برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ آنلاین این موارد هستند:

  1. Udacity.
  2. Digital Marketing Career Blueprint.
  3. LinkedIn Learning.
  4. Fundamentals of Digital Marketing by Google.
  5. HubSpot Content Marketing Course.
  6. Wordstream’s PPC University.
  7. Alison Diploma in E-Business.
  8. Udemy.
  9. SkillShare.

۸۵. بازاریابی چپ مغز

Left-brain marketing

بازاریابی چپ مغز چیست؟

بازاریابی چپ مغز بازاریابی است که برای مخاطبان عملی جذاب است. علم به ما می گوید که افراد راست مغز خلاق هستند، در حالی که چپ مغزها روشمندتر هستند. بازاریابی چپ مغز سازمان را بر خلاقیت ارج می نهد.

تفاوت بین بازاریابی راست مغر و چپ مغز

تفاوت اصلی بین بازاریابی چپ مغز و بازاریابی راست مغز این است که بازاریابی چپ مغز متفکران منطقی تر را ارائه می دهد در حالی که بازاریابی راست مغز متفکران خلاق تر را ارائه می دهد.

بازاریابی چپ مغز چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟

اگر می‌خواهید افرادی را هدف قرار دهید که چپ‌مغز هستند، آن‌ها به چیزهایی که خود را مفید نشان می‌دهند علاقه‌مندتر خواهند بود. آنها چیزی را بهتر از رقابت از طریق آمار و مثال دوست دارند.

چگونه از بازاریابی چپ مغز برای مشتریان خود استفاده کنیم؟

استفاده از بازاریابی چپ مغز برای مشتریان چپ‌مغز توصیه می‌شود. طبق آمار، مردان تمایل بیشتری به سمت چپِ مغز دارند. اشاره شده است که زنان می توانند خیلی سریع بین چپ و راست مغز جابجا شوند.

ممکن است متوجه شده باشید که زنان در هنگام خرید بیشتر از مردان گیج می شوند. با این حال، مردان بیشتر متفکران منطقی هستند.

مردان به عنوان چپ مغز غالب در نظر گرفته می شوند. اما، زنان می‌دانند که بین نیمکره چپ و راست مغز جابجا می‌شوند. مردان کارهای منطقی تری مانند مراقبت از خودرو، قایق سواری، ماهیگیری و بهبود خانه را انتخاب می کنند. بنابراین، محصولات مرتبط با این وظایف می توانند مردان را برای تبدیل بهتر به بازار عرضه کنند.

وقتی صحبت از فناوری به میان می آید، مردان همیشه هدف اصلی بازاریابی هستند. می‌توانید از بازاریابی چپ مغز در فناوری با برنامه‌های کاربردی تلفن همراه جالب و سایر ویژگی‌ها مانند شبکه نسل چهارم (۴G) یا (۵G) استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر از طریق چاپ تبلیغ می کنید، می توانید از فونت درشت استفاده کنید، محصول را با رنگ های خنثی نشان دهید. می توانید از پس زمینه سفید نیز استفاده کنید.

به عنوان مثال، برای تبلیغات وب سایت، از یک استراتژی بازاریابی چپ مغز برای استفاده از کدهای QR استفاده کنید تا مشتریان خود را به نمایش اطلاعات اضافی ببرید. همچنین، می توانید اطلاعاتی درباره محصولات خود اضافه کنید.

بازاریابی چپ مغز
بازاریابی چپ مغز
بازاریابی راست و چپ مغز با هم

البته بازاریابی راست و چپ مغز هر دو برای فروش یک محصول ضروری هستند زیرا گاهی اوقات حقایق و آمار نمی توانند یک محصول را بفروشند. گاهی اوقات مغز مشتری از مغز چپ به راست تغییر می کند. بنابراین، مهم است که هر دو مغز را به طور همزمان هدف قرار دهید. شما می توانید از بازاریابی چپ مغز استفاده کنید، اما همچنان باید برخی از استراتژی های بازاریابی سمت راست مغز را نیز اضافه کنید.


۸۶. بازاریابی محلی

Local marketing

بازاریابی لوکال چیست؟

به زبان ساده، بازاریابی محلی استراتژی بازاریابی چیزی برای مخاطبان نزدیک است. این رویکردی است که بیشتر توسط یک مغازه یا رستوران آجر و ملات استفاده می شود.

به عنوان مثال وقتی یک رستوران محلی جزوه ای را از طریق صندوق نامه شما ارسال می کند، این بازاریابی محلی است.

چگونه از بازاریابی محلی استفاده کنید؟

در اینجا ۱۰ استراتژی بازاریابی محلی وجود دارد که می تواند به شما در جذب مشتریان از داخل منطقه خود کمک کند:

  1. فهرست خود را در موتورهای جستجو مدیریت کنید.
  2. کاربران شبکه های اجتماعی نزدیک را هدف قرار دهید.
  3. با گروه های حرفه ای آنلاین شرکت کنید.
  4. حامی رویدادهای محلی شوید.
  5. پیگیری با مشتریان را داشته باشید.
  6. در فهرست های کسب و کار محلی ثبت نام کنید.
  7. تبلیغات متقابل با سایر مشاغل محلی انجام دهید.
  8. شروع یک برنامه ی ارجاعی کنید.
  9. خود را به رسانه های محلی معرفی کنید.
  10. یک رویداد “تجربه” را میزبانی کنید.

۸۷. بازاریابی دم بلند

Long tail marketing

بازاریابی دم بلند چیست؟

بازاریابی دم بلند به استراتژی هدف قرار دادن تعداد زیادی از بازارهای خاص با یک محصول یا خدمات اشاره دارد. عمدتاً توسط مشاغلی استفاده می شود که تحت سلطه یک رهبر بزرگ بازار هستند.

در مواجهه با نبردی برای رشد، یک شرکت می تواند تمرکز خود را به بازارهای مختلف که تقاضای کمتری دارند، تغییر دهد.

این ممکن است غیرمعمول به نظر برسد، زیرا آن بازارهای کم تقاضا به صورت جداگانه سودآور نخواهند بود، اما ممکن است زمانی که دسترسی کلی آنها ترکیب شود، سودآور باشند.

نمونه های بازاریابی دم بلند

مطمئنم اکثر ما از آمازون خرید کرده ایم. و به شما محصولات توصیه شده است. این بازاریابی دنباله دار و نمونه ای از حمله آمازون به چندین جایگاه است.

همچنین eBay یک نمونه معروف از تجارت دم بلند است زیرا این پلتفرم فروشندگانی را دارد که مقادیر کمی از اقلام خاص را برای خریدارانی که به دنبال محصولات خاص هستند بازاریابی می کنند.

علاوه بر این نیز استراتژی نتفلیکس مبتنی بر قواعد نظریه موسوم به “دم دراز” است، که استدلال می کند محصولاتی با تقاضای بازار کمتر یا حجم فروش پایین ممکن است سهمی از بازار را تشکیل دهند که رقیب فیلم های پرفروش و بلاک باسترهای فعلی باشد، اما تنها در صورتی که کانال پخش فیلم به اندازه کافی بزرگ است.

کلمات کلیدی دم بلند در سئو چیست؟

کلمات کلیدی دم بلند عبارات کلیدی طولانی تر و خاص تری هستند که بازدیدکنندگان در زمانی که به نقطه خرید نزدیکتر هستند یا زمانی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند بیشتر از آنها استفاده می کنند. اکثر کلمات کلیدی دم بلند حجم جستجوی کمتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه یا “سر” دارند.

تفاوت بین کلمات کلیدی دم بلند و دم کوتاه چیست؟

کلمات کلیدی دم کوتاه عبارت‌های جستجوی بسیار عمومی‌تری هستند که از یک یا دو کلمه تشکیل شده‌اند، در حالی که کلمات کلیدی دم بلند از سه تا پنج کلمه یا حتی بیشتر تشکیل شده‌اند.


۸۸. بازاریابی وفاداری

Loyalty marketing

بازاریابی وفاداری چیست؟

بازاریابی وفاداری بازاریابی است که بر حفظ مشتریان از طریق ارائه انگیزه های مختلف متمرکز است. منطق بازاریابی وفاداری به این باور بستگی دارد که هزینه به دست آوردن مشتریان جدید بسیار بیشتر از قیمت حفظ مشتریان موجود است.

کافی است کارت‌های وفاداری موجود را بررسی کنید. تسکو با دادن کارت های باشگاه خود می تواند مشتریان را با ارائه تخفیف های مربوطه وسوسه کند.

انواع بازاریابی وفاداری چیست؟

۷ نوع برنامه وفاداری: کدام یک برای برند شما مناسب است؟

  1. برنامه های امتیازی (ما با بازگشت به گذشته صحنه را آماده می کنیم)
  2. برنامه های وفاداری برگشت نقدی
  3. برنامه های کارت پانچ
  4. برنامه های وفاداری سطحی
  5. برنامه های وفاداری ائتلاف
  6. برنامه های وفاداری حق بیمه (برنامه های وفاداری مبتنی بر هزینه)
  7. برنامه های وفاداری ترکیبی

چگونه وفاداری بازاریابی را ایجاد می کنید؟

در ۷ مرحله وفاداری مشتری ایجاد کنید

  1. مشتریان خود را بشناسید (و به آنها اجازه دهید شما را بشناسند).
  2. یک برنامه وفاداری مشتری ایجاد کنید.
  3. یک برنامه ارجاع تنظیم کنید.
  4. با نقاط قوت و ارزش های خود بازی کنید.
  5. مشتریان را در رسانه های اجتماعی جذب کنید.
  6. بازخورد مشتری را تشویق کنید.
  7. ذخیره اطلاعات مشتریان داشته باشید.

۸۹. بازاریابی انبوه

Mass marketing

بازاریابی حجیم چیست؟

بازاریابی انبوه [حجیم] بازاریابی با هدف فروش چیزی به بیشترین تعداد ممکن است. هیچ نیازی برای ایجاد روابط یا ارسال پیام سفارشی وجود ندارد. تمرکز بر فروش حجمی است. البته تنها برخی از شرکت‌ها می‌توانند استراتژی‌های این بازاریابی را اجرا کنند که به طیف وسیعی از مخاطبان مرتبط است. چراکه در واقعیت، برای اکثر مشاغل، بازاریابی انبوه تنها منجر به تولید تعداد زیادی سرنخ با کیفیت پایین می شود.

والمارت احتمالا موفق ترین خرده فروش در بازار انبوه در جهان است. با این حال، بازاریابی آن‌ها اغلب شخصی‌تر از آنچه هست احساس می‌کند.

نام دیگر بازاریابی انبوه بازاریابی شاتگان است [به شماره ۱۴۱ مراجعه کنید]. بسیاری از بازاریابی‌های انبوه توسط رسانه‌های جمعی صورت می‌گیرد.

۷ نوع رسانه جمعی کدامند؟

در اینجا رایج ترین نمونه های رسانه های جمعی آورده شده است:

  • تلویزیون
  • رادیو
  • روزنامه ها.
  • مجلات.
  • رسانه های اجتماعی.
  • رسانه دیجیتال.
  • اینترنت
    و …

مزایای بازاریابی انبوه عبارتند از:

  • کارایی هزینه. بازاریابی انبوه زمانی یک گزینه مقرون به صرفه است که شرکت ها از آن برای تبلیغ محصولاتی استفاده می کنند که مصرف کنندگان آن را ضروری می دانند.
  • دامنه وسیع.
  • افزایش فروش.
  • آگاهی از برند.
  • تنوع در کانال
  • زمان کارآمد.

اطلاعات بیشتر: راهنمای قطعی بازاریابی انبوه (با مزایا و معایب)


۹۰. بازاریابی موبایلی 

Mobile marketing

بازاریابی موبایلی چیست؟

بازاریابی موبایلی هر بازاریابی است که به طور خاص برای مصرف موبایل طراحی شده است. تبلیغات موبایلی در دنیای امروز بسیار مهم است، زیرا ما دائماً تلفن های هوشمند خود را حمل و استفاده می کنیم.

مشتریان بالقوه هرگز تا این حد در دسترس نبوده اند.

طبق تحقیقات، ۷۰ درصد از کل جمعیت جهان صاحب گوشی هوشمند هستند و ۷۰ درصد از این افراد به جای استفاده از لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی، دسترسی به اینترنت را از طریق تلفن همراه خود انتخاب می‌کنند.

کافی است فقط دستگاه خود را روشن کنید. با این کار خیلی زود نمونه های زیادی را خواهید دید.

استراتژی های بازاریابی موبایلی برای مشاغل کوچک

۱۰ استراتژی بازاریابی تلفن همراه برای مشاغل کوچک که در واقع ترافیک را هدایت می کنند

  1. بازاریابی مبتنی بر مکان.
  2. طراحی سایت ریسپانسیو.
  3. تبلیغات رسانه های اجتماعی.
  4. محتوای مناسب برای موبایل
  5. بهینه سازی جستجوی صوتی
  6. بازاریابی پیامکی
  7. فیلم ها و گیف ها.
  8. پشتیبانی در سایت و درون برنامه ای.
  9. شخصی سازی کمپین ها
  10. فرم های انتخابی

بیشتر بخوانید: ۱۰ استراتژی بازاریابی موبایلی برای مشاغل کوچک

مزایای بازاریابی موبایلی چیست؟

۱۱ مزیت قابل توجه بازاریابی موبایلی

  1. مقرون به صرفه بودن.
  2. شخصی سازی موبایل
  3. هدف گذاری مبتنی بر مکان
  4. بی واسطه بودن
  5. تراکنش های فوری و بی درنگ.
  6. دسترسی همه‌کانالی.
  7. مهار رسانه های اجتماعی
  8. قابلیت اشتراک گذاری و ویروسی بودن
  9. ردیابی و تجزیه و تحلیل.
  10. افزایش رتبه در موتورهای جستجو
  11. جلوتر بودن از رقابت.

بیشتر بخوانید: ۱۱ مزیت قابل توجه بازاریابی موبایلی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

10 پاسخ

    1. سلام

      بازاریابی عبارته از فعالیت‌ها و روش‌هایی که به منظور تحقق اهداف تجاری و فروش محصولات و خدمات یه فرد، شرکت یا سازمان صورت می‌گیره. بازاریابی شامل برنامه ریزی، اجرا و کنترل استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلفه که به منظور جذب مشتریان، افزایش فروش و حفظ رضایت مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیره. این فرایند شامل تحلیل بازار، تعیین هدف‌های بازاریابی، تعیین جایگاه در بازار، تعیین برنامه بازاریابی، انتخاب و استفاده از ابزارها و روش‌های بازاریابی مختلف، نگهداری و تقویت رابطه با مشتریان و ارزیابی عملکرد بازاریابیه.

  1. لطفا چند اصطلاح مهم که یه بازاریابِ طراح وب سایت باید بدونه رو لیست کنین و برای هر کدوم هفت هشت کلمه توضیح بنویسین

    1. سلام

      خوبه که درخصوص مواردی مثل سئو، امنیت، تولید محتوا، ui و ux و امثال اینها اندک اطلاعاتی داشته باشین؛ مثلا موارد زیر رو بهتر درک کنین:
         – Search Engine Optimization (SEO): این عبارت به بهبود جایگاه ویدیوها، صفحات وب، یا وب سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجو می‌پردازه.
         – Target audience: این اصطلاح به گروه هدفی اشاره داره که یه بازاریاب به منظور رسیدن به موفقیت در تبلیغات بهش هدف‌مند می‌شه.
         – Conversion rate: نرخ تبدیل، به میزانی اشاره داره که کاربران وب سایت یا مشتریان پتانسیل اقدام به فعالیت خاصی می‌کنند، مثل خرید محصول یا ثبت نام.
         – Call-to-action (CTA): این عبارت به هدایت کاربران به اقدام خاص بعد از مشاهده محتوا یا تبلیغ می‌پردازه، مثل دکمه “خرید کنید” یا “ثبت نام کنید”.
         – Bounce rate: درصد کاربرانی که پس از مشاهده صفحه اصلی یا صفحه مرجع، بدون اقدام بیشتری از سایت خارج می‌شن.
         – Landing page: صفحه‌ایه که کاربران برای ورود و تبدیل شدن به مشتریان بالقوه بر اون فراهم می‌شن.
         – Content marketing: استراتژی استفاده از محتواهای ارزشمند و جذاب برای جذب و نگهداری کاربران وب سایت.
         – Backlink: لینک‌هایی هستند که از سایت‌ها دیگه به سایت می‌رسن و کمک می‌کنه تا سایت در جایگاه جستجو قوی‌تری قرار بگیره.
         – Keyword research: فرآیند جمع‌آوری و تحلیل کلمات کلیدی پرجستجو برای تولید محتوا و بهینه سازی وب سایت برای جستجوگرها.
         – Social media marketing: استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ، تعامل و جذب مشتریان.
         – User experience (UX): تجربه کاربری، به تجربه کاربران در هنگام استفاده از وب سایت می‌پردازه و بر بهبود این تجربه تمرکز داره.
         – Analytics: استفاده از داده‌ها و آمارها برای تحلیل و ارزیابی اثربخشی راهبردها و تبلیغات.
         – A/B testing: روشی برای مقایسه دو نسخه از یه صفحه وب یا تبلیغ و مشاهده کدومیک بهتر به نتایج مدنظر می‌رسه.
         – Responsive design: طراحی وب سایت به گونه‌ای که روی تمام دستگاه‌ها و اندازه‌های صفحه به خوبی نمایش داده بشه.
         – Conversion funnel: مراحل مختلفی که کاربران باید طی کنند تا به تبدیل شدن به مشتریان برسن.
         – Google Analytics: ابزار رایگان آمار و تجزیه و تحلیلی که Google ارائه می‌ده.
         – Cost per click (CPC): مقداری که برای هر کلیک در تبلیغات پرداخت می‌شه.
         – Click-through rate (CTR): درصدی از تعداد کلیک ها نسبت به تعداد نمایش های تبلیغ.
         – Landing page optimization: بهبود صفحه فرود برای افزایش نرخ تبدیل.
         – Email marketing: استفاده از ایمیل برای تبلیغ و ارتباط با مشتریان.
         – Pay-per-click (PPC): مدلی از تبلیغات آنلاین که بر اساس تعداد کلیک ها پرداخت می‌شه.
         – Lead generation: تولید و جذب مشتریان پتانسیل برای تبدیل شدن به مشتریان واقعی.
         – Organic traffic: ترافیک طبیعی وب سایت که از نتایج جستجوی غیرتبلیغاتی نشأت می‌گیره.
         – Heatmap: یک نمودار گرما که نشون می‌ده که کاربران در یه صفحه وب به کدوم ناحیه بیشتر توجه می‌کنن.
         – Influencer marketing: استفاده از شخصیت‌های مشهور و تأثیرگذار برای تبلیغ و ایجاد نیاز در مشتریان.
      و …

  2. سلام من مدیر فروش شرکتمون هستم
    بزای بازاریابی خانه به خانه و نحوه شروع سوال و کمک داشتم

  3. من مدتیه توی کار بازاریابی مواد غذایی هستم
    ولی خیلی برام سخته که یه جای عالی و موندگار برای بازاریابیم انتخاب کنم
    باید از چه روشی برا این کار استفاده کنم؟

    1. سلام
      سوالتون خیلی کلیه، و برای رسیدن به پاسخی مناسب، بهتره خودتون سوالتون رو ریز کنید.
      ولی به هر حال، مواردِ ساده اما بسیار مهمِ زیر می تونه تا حدی راهگشای شما باشه (البته هر کدوم از این موارد، خودش دنیایی بزرگی داره، ولی شما می تونی هر کدوم رو از قدم های کوچیک شروع بکنی و رفته رفته اونها رو ارتقاء بدی):

      پیش از هر چیز بهتره شما بازار هدفتون رو پیدا کنید، تا این طوری نیازی نباشه به صورت رندوم و تصادفی سراغ افراد و مکان های مختلف برین؛ که این هم در زمان و هزینه هاتون براتون صرفه جویی داره، هم نتایج خیلی بهتری رو براتون به همراه داره. به این صورت حس و حالتون هم به مراتب بهتر می شه که این خودش یه مزیت رقابتی عالیه

      و در کنار موضوع شناخت مخاطبین هدف؛ حتما لازمه یه سری مهارت های جانبی بازاریابی رو در خودتون تقویت کنین. مثلا:

    2. مهارت های ارتباطی
    3. شخصیت شناسی
    4. زبان بدن
    5. و …

      و علاوه بر این ها، بهتره بدونید که محصول/خدمات مورد بازاریابی شما چه خصوصیاتی داره؟ و این یعنی

    6. آشنایی کامل با محصولاتتون
    7. رقبای این محصولات
    8. نقاط قوت این محصولات نسبت به موارد مشابه
    9. رنج قیمت این طیف از محصولات
    10. و …

      1. برای بازار هدف هم، خوبه که خودتون مدتی وقت بگذارین و با طرح این قبیل سوالا از خودتون، به دنبال پاسخ های مناسب و صحیحی براشون باشین:

        مخاطبین هدفتون رو چه کسایی تشکیل می دن؟

      2. کجا می تونید اونها رو پیدا کنین؟
      3. چه چیزایی براشون ارزشمند و مهمه؟
      4. چه چیزایی اونها رو نگران میکنه؟
      5. در حال حاضر اونها به چه چیزهایی نیاز دارن؟
      6. و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *