بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۱ مزیت قابل توجه بازاریابی موبایلی

دسترسی همه‌کانالی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که کاربران گوشی های هوشمند به طور متوسط ​​۶۳ بار در روز گوشی خود را چک می کنند. ۸۳ درصد از افراد در کنار دوستان و خانواده دستگاه های خود را چک می کنند و میانگین زمان صرف شده روی گوشی های هوشمند ۱۷۱ دقیقه در روز است.

به این ترتیب ما به گوشی های هوشمند معتاد شده ایم. بنابراین، برای بازاریابان، داشتن یک استراتژی بازاریابی موبایلی قوی ضروری است.

برای کسانی که هنوز در مورد مزایای آن فکر می کنند، در این مقاله از ایوسی، ۱۱ مزیت آزمایش شده و قدرتمند بازاریابی تلفن همراه را آورده ایم که نمی توانید آنها را نادیده بگیرید.

۱. مقرون به صرفه بودن

بیایید با بزرگ شروع کنیم. در مقایسه با سایر روش های بازاریابی، بازاریابی موبایلی بسیار مقرون به صرفه است. برای مثال چاپ، تلویزیون و فضای باز هزینه های تولید و خرید بسیار بالاتری دارند. ماهیت دقیقا هدفمند بازاریابی موبایلی به این معنی است که هر دلاری که خرج می کنید بسیار سخت تر عمل می کند. علاوه بر این، از آنجایی که بازاریابی تلفن همراه انواع کانال‌های ارتباطی را ارائه می‌دهد، می‌توانید آن‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد.

مورد KLM را در نظر بگیرید. آنها یک کمپین تلفن همراه برای تشویق مشتریان به رزرو پرواز با دستگاه های تلفن همراه خود انجام دادند. این کمپین از رویکردهای مختلفی مانند ارائه مزایای سالن و همچنین ویدیوهای آموزشی استفاده کرد. این کمپین فقط سه هفته اجرا شد – با نتایج عالی. افزایش ۱۷ درصدی بازدید از وب سایت تلفن همراه KLM که منجر به افزایش ۳۴ درصدی رزرو و ۳۸ درصد افزایش درآمد موبایلی شد.

۲. شخصی سازی موبایل

به عنوان یک بازاریاب، از قبل می‌دانید که پیام‌هایی که شخصی‌سازی شده‌اند، شانس بیشتری برای یادآوری و وادار کردن مصرف‌کنندگان به اقدام دارند. یک نظرسنجی توسط یک آژانس پیشرو بازاریابی دیجیتال و تجزیه و تحلیل نشان داد که از هر ۱۰ مصرف کننده ۷ نفر می گویند که محتوا و تبلیغاتی را ترجیح می دهند که متناسب با علایق شخصی آنها باشد. بازاریابی موبایلی در این ویژگی برتر است.

این فقط محتوا نیست، بلکه اعلان‌های فشاری نیز قابل شخصی‌سازی هستند. با جمع آوری داده های مجاز، تقسیم بندی کاربران آسان تر می شود و منجر به کمپین های قدرتمند می شود. به عنوان مثال، تویوتا ایالات متحده آمریکا ۱۰۰۰۰۰ آگهی ویدیویی مختلف ممکن برای یک وسیله نقلیه هیبریدی ایجاد کرد که همه بر اساس بینش فیس بوک به سلیقه بیننده شخصی سازی شده است.

۳. هدف گذاری مبتنی بر مکان

بخش مهمی از شخصی سازی استفاده از خدمات مکان است. این می تواند یک مزیت بزرگ برای بازاریابان باشد زیرا مردم بسیار به گوشی های هوشمند خود وابسته هستند. از geofencing استفاده کنید، که منجر به اعلان‌ها، هشدارها یا سایر پیشنهادات زمانی می‌شود که دستگاهی وارد یک مکان خاص می‌شود – به عنوان مثال، یک استادیوم ورزشی یا یک مرکز خرید.

چنین مکان یابی پیام بازاریابی شما را بسیار شخصی تر، متمرکزتر و به احتمال زیاد مورد توجه قرار می دهد. طبق یک گزارش، ۷۰ درصد از تمام کمپین‌های تلفن همراه از رستوران‌های خدمات سریع، از موقعیت مکانی استفاده می‌کنند.

۴. بی واسطه بودن

وقتی پیام‌های بازاریابی آنلاین شما به رایانه‌های رومیزی یا لپ‌تاپ ارسال می‌شود، ممکن است مصرف‌کننده برای مدتی فرصت دیدن آنها را نداشته باشد. با یک گوشی هوشمند، رفتار مصرف کننده متفاوت است. اعلان‌های فشار موبایل می‌توانند از این مزیت استفاده کنند. به عنوان مثال، یک برنامه خبری می تواند فوراً اخبار مرتبط و فوری را ارسال کند. یا یک فروشگاه خرده فروشی می تواند فروش یک روزه را اعلام کند.

هشدارهای مهمی که به اقدامات مصرف کننده پاسخ می دهند، راه دیگری برای استفاده از این جنبه فوریت است. این به ویژه برای کسانی که در فین تک هستند مهم است. Lloyds TSB، اولین بانکی که هشدارهای متنی از جمله اطلاعات موجودی و جزئیات پنج تراکنش آخر مشتریان را ارائه کرد، درباره مفید بودن تلفن همراه به عنوان یک کانال خدماتی مثبت است. آنیتا هاکین، رئیس اینترنت در Lloyds TSB می‌گوید: «این در مورد ارائه انتخاب نحوه ارتباط مشتری با بانک است. در مورد نحوه قرار دادن یک برنامه بانکداری آنلاین به عنوان مرکزی که در اطراف آن یک استراتژی تعامل مشتری همه‌کانالی ایجاد می‌کنید، بیشتر بیاموزید.

۵. تراکنش های فوری و بی درنگ

برای خرده‌فروشان الکترونیکی، بازاریابی تلفن همراه مزیت بی‌نظیر ترویج معاملات فوری را ارائه می‌دهد. شما می توانید بلافاصله نیازهای مصرف کننده را برآورده کنید. چنین معاملاتی را می توان در فروشگاه نیز ارائه کرد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ۳۹ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند در صورت پذیرش فروشگاه‌ها و اپلیکیشن‌های بیشتر از پرداخت‌های موبایلی بیشتر استفاده می‌کنند، در حالی که ۶۱ درصد می‌گویند که اکنون تراکنش‌های نقدی را با پرداخت‌های موبایلی جایگزین می‌کنند.

راحتی خرید از طریق موبایل نیز چیزی است که مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر به آن وابسته شده اند. Catbird، یک شرکت جواهرسازی، یک موضوع تجارت تلفن همراه سفارشی را ایجاد کرد که مستقل از فروشگاه دسک‌تاپ بود تا یک تجربه یکپارچه و همه‌کانالی را تقویت کند. این امر منجر به رشد بیش از ۴۵ درصدی تراکنش های تلفن همراه شد.

۶. دسترسی Omnichannel

بازاریابی موبایلی ممکن است یک فرآیند یکپارچه به نظر برسد. اما این اصطلاح در واقع کانال های متعددی را در بر می گیرد و راه های موثر زیادی برای دستیابی به مصرف کنندگان در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال، اکثر ترافیک وب سایت امروزه از طریق تلفن های همراه است. سپس، برنامه های تلفن همراه برای یک تجربه طراحی شده سفارشی وجود دارد. یا به پیام های متنی نگاه کنید که میانگین نرخ باز شدن آنها ۹۸ درصد است.

راه‌های ارزشمند دیگری نیز برای دستیابی به ارتباط وجود دارد. کدهای QR در مکان‌های بیرونی یا به صورت چاپی را می‌توان برای پیشنهادات و اطلاعات بیشتر در تلفن‌های همراه اسکن کرد تا مثالی دیگر بزنیم. بسته به رفتار و سابقه مشتری احتمالی خود، می‌توانید یک استراتژی موبایلی ایجاد کنید که با پیام مناسب در مکان مناسب در زمان مناسب به آنها برسد. از آنجایی که گوگل اخیراً اعلان‌های فشاری را به‌عنوان یک روند بازاریابی مهم فهرست کرده است که دیگر نمی‌تواند توسط بازاریابان نادیده گرفته شود، در اینجا یک راهنمای مفید و عمیق ارائه شده است.

۷. مهار رسانه های اجتماعی

بیش از ۳.۵ میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد و این تعداد روزانه در حال افزایش است. در سال ۲۰۲۰، میانگین استفاده روزانه کاربران اینترنت از رسانه های اجتماعی در سراسر جهان به ۱۴۵ دقیقه در روز رسید. اکثر این موارد در گوشی های هوشمند است. واضح است که یک استراتژی بازاریابی تلفن همراه که رسانه های اجتماعی را در بر می گیرد بسیار منطقی است. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند برای تقویت تلاش‌های بازاریابی موجود استفاده شوند، یا همچنین می‌توان از آن برای اخبار، پیشنهادات و کمپین‌های جداگانه استفاده کرد.

سونی هند را در نظر بگیرید که از فیس بوک و یوتیوب برای ایجاد و پرورش مخاطبان خود استفاده می کرد. تمرکز آن بر یکپارچه‌سازی برنامه‌های خود در رسانه‌های اجتماعی، TVC و راه‌اندازی محصول برای تعامل مؤثر بود. نتایج: تعداد طرفداران آنها از ۵۰۰۰۰۰ به بیش از ۲ میلیون در عرض ۱۲ ماه پس از حضور در فیس بوک افزایش یافت. و ویدیوهای یوتیوب آن روزانه بیش از ۱۳۰۰ طرفدار را به صفحه فیس بوک خود می آورد. برای سایر شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی که به دنبال فراز و نشیب هستند، در اینجا یک منبع بازاریابی تلفن همراه برای کسب، تعامل و حفظ وجود دارد.

۸. قابلیت اشتراک گذاری و ویروسی بودن

جنبه ویروسی بودن هنگام بازاریابی تلفن همراه به استفاده از رسانه های اجتماعی و همچنین کانال های دیگر مرتبط است. برخی از راه‌هایی که پیام‌های بازاریابی ویروسی می‌شوند، برداشتی جالب از رویدادهای موضوعی، طنز مناسب یا چیزی است که بسیار غیرعادی است. گاهی اوقات، یک اقدام مرتبط با یک علت کار می‌کند، مانند چالش معروف ALS Ice Bucket Challenge، با ۲.۴ میلیون ویدیو در فیس‌بوک پست شده و ۲۸ میلیون نفر در حال آپلود، لایک یا نظر دادن روی یک ویدیوی مرتبط با سطل یخ هستند.

برای روی آوردن به اشتراک‌پذیری، این بخشی از تجربه تلفن همراه مصرف‌کننده است که بازاریابان باهوش سعی می‌کنند به روش‌های مختلف آن را تقویت کنند. قرار گرفتن در معرض رایگان، ثبت نام های بیشتر و تبلیغات شفاهی مثبت تنها برخی از مزایای آن است. بازاریابان موبایل باید اشتراک‌گذاری پیام‌های خود را از طریق برنامه‌ها یا توابع ارسال در کانال‌های دیگر آسان کنند. اگر انگیزه بیشتری وجود داشته باشد، احتمال اشتراک گذاری مصرف کنندگان بیشتر خواهد بود – به عنوان مثال، سرویس ذخیره سازی ابری Dropbox به کاربران گفت که هر دوستی که دعوت می کند، فضای ذخیره سازی خود و همچنین دوستشان را ۵۰۰ مگابایت افزایش می دهد.

۹. ردیابی و تجزیه و تحلیل

یکی دیگر از ویژگی های قدرتمند و سودمند بازاریابی تلفن همراه، توانایی ردیابی پاسخ های کاربران به راحتی است. این به شما داده های بیشتر و بینش بیشتری برای عمل کردن می دهد. معیارهایی مانند هزینه اکتساب، ارزش طول عمر و تعامل کاربر سیگنال های مهمی برای بررسی سلامت کمپین شما و انجام اصلاحات لازم در دوره هستند. به نوبه خود، این منجر به صرف کارآمد بودجه کمپین می شود.

۱۰. رتبه بندی موتورهای جستجو را افزایش دهید

به طور فزاینده ای، بیشتر و بیشتر مصرف کنندگان از یک دستگاه تلفن همراه به جای رایانه رومیزی برای انجام جستجو و مرور اینترنت استفاده می کنند. یک سایت بهینه شده برای موبایل ضروری است. این بدان معنی است که عناصری مانند سرعت صفحه، طراحی و افزونه های مرتبط. به این یک تلاش مناسب سئو و ذکر رسانه های اجتماعی را اضافه کنید و نتیجه خالص رتبه بالاتر در موتورهای جستجو است. این البته به معنای دید و بازدید بیشتر است.

۱۱. جلوتر بودن از رقابت

علیرغم مزایای واضح بازاریابی تلفن همراه، یک نظرسنجی اخیر نشان داد که تقریباً ۲۴ درصد از ۱ میلیون وب سایت محبوب برتر در جهان سازگار با موبایل نیستند. مطالعه دیگری نشان داد که ۶۰ درصد از مشاغل کوچکتر در نمونه جمعیت دارای وب سایت های قدیمی تر هستند که سازگار با موبایل نیستند. برای فین‌تک، خرده‌فروشی، خدمات مصرف‌کننده و سایر کسب‌وکارهای موجود در آن فهرست، به این معنی است که بخش عظیمی از توجه و درآمد مصرف‌کننده را از دست می‌دهند. در واقع، ۶۱ درصد از مصرف کنندگان می گویند که بیشتر از سایت های سازگار با موبایل خرید می کنند. یک استراتژی بازاریابی تلفن همراه برای جذب چنین افرادی و بیشتر به این معنی است که می توانید یک قدم جلوتر از رقبا باشید و وفاداری طولانی مدت و موقعیت قوی تری نسبت به بقیه ایجاد کنید.

اهمیت دستگاه های تلفن همراه در زندگی مصرف کنندگان در سال های آینده به طور تصاعدی افزایش می یابد. آن دسته از بازاریابان که استراتژی تلفن همراه قوی دارند، می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند و همچنین در مورد پیشرفت‌های فناوری آینده از مزیت حرکت اول برخوردار شوند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *