بازاریابی دیجیتال یک تجارت بزرگ است و گردآوری کمپین های بازاریابی موبایلی یکی از مهمترین وظایفی است که امروزه بازاریابان باید انجام دهند.
تقریباً همه به یک دستگاه تلفن همراه دسترسی دارند، که باعث می شود آنها به اندازه ایمیل ها گسترده شوند.
استراتژی های بازاریابی موبایلی برای کسب و کارهای کوچک بر استفاده از تکنیک های ساده برای بهبود نرخ تبدیل شما تمرکز دارد. با استفاده از این استراتژیها به عنوان بخشی از راهحل بازاریابی چند کاناله، کسبوکارهای کوچک میتوانند با پیشنهاداتی که مخصوصاً برای آنها تنظیم شده است، به مشتریان بیشتری دست یابند.
چگونه استراتژی های بازاریابی تلفن همراه برای مشاغل کوچک می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد
با بیش از پنج میلیارد کاربر منحصر به فرد در دستگاه های تلفن همراه، بازاریابی برای افرادی که دارای تلفن های هوشمند هستند می تواند آگاهی برند شما را افزایش دهد و نرخ تبدیل شما را بهبود بخشد. اعداد نشان می دهد که میزان استفاده از دستگاه تلفن همراه چقدر قابل توجه بوده است:
- شصت و هشت درصد از کمپین های ایمیل بر روی یک دستگاه تلفن همراه باز می شوند.
- هزینه تبلیغات موبایلی ۷۲ درصد از تبلیغات دیجیتال خریداری شده در ایالات متحده را تشکیل می دهد
- بازاریابان دیجیتال بیش از نیمی از بودجه خود را صرف تبلیغات موبایلی می کنند.
- هنگامی که به عنوان بخشی از یک رویکرد بازاریابی چند کاناله استفاده می شود، بازاریابی تلفن همراه می تواند منجر به فروش بیشتر شود.
- استفاده از تلفن های هوشمند ۷۰ درصد از مردم را تشویق می کند تا پس از استفاده از تلفن های خود در فروشگاه خرید کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد یک محصول یا خدمات به دست آورند.
- بیش از ۹۰ درصد از مشاغلی که از استراتژی شخصی سازی پیشرفته استفاده می کنند شاهد رشد درآمد در سال ۲۰۱۸ بوده اند.
- دستگاه های تلفن همراه مسئول بیش از ۴۰ درصد تراکنش هایی هستند که افراد به صورت آنلاین انجام می دهند.
استراتژی های بازاریابی موبایلی برای کسب و کارهای کوچک می تواند به افراد کمک کند اطلاعاتی درباره محصولات شما پیدا کنند که در نهایت به تبدیل آنها به مشتری کمک می کند.
۱۰ استراتژی بازاریابی تلفن همراه برای مشاغل کوچک که در واقع ترافیک را هدایت می کنند
اگر میخواهید ترافیک را به سمت سایت خود هدایت کنید، باید یک برنامه جامع تهیه کنید که استراتژیهای بازاریابی تلفن همراه را برای مشاغل کوچک در خود جای دهد.
۱. بازاریابی مبتنی بر مکان
اگر کسب و کار کوچک شما یک اپلیکیشن موبایل دارد، میتوانید از تکنیکهای بازاریابی مبتنی بر مکان مانند geofencing برای بازاریابی برای کاربران تلفن همراه در یک منطقه خاص استفاده کنید.
این به ویژه برای مشاغل کوچکی که فروشگاه های آجر و ملات دارند مفید است. همچنین میتواند برای سایتهای تجارت الکترونیکی که توصیههای محلی، مانند تحویل غذا یا خدمات مسافرتی را ارائه میدهند، کاربردی باشد.
بیش از ۸۰ درصد از بازاریابان می گویند بازاریابی مبتنی بر مکان منجر به افزایش در سه معیار کلیدی می شود: افزایش ۸۵ درصدی در پایگاه مشتری، افزایش ۸۳ درصدی در نرخ پاسخگویی و افزایش ۸۳ درصدی در تعامل با مشتری.
۲. طراحی سایت واکنش گرا
شما میخواهید وبسایت، تبلیغات موبایلی و محتوای بازاریابی شما چیزی بیش از موبایلپسند باشد—شما میخواهید بهینهسازی شده برای موبایل باشد.
بهینه سازی وب سایت شما برای موبایل می تواند شانس شما را برای افزایش نرخ تبدیل موبایل به ۵ درصد یا بیشتر سه برابر کند، اما تنها ۳۵ درصد از شرکت ها از آن استفاده می کنند. تقریباً نیمی از وبسایتهای دارای بهینهسازی موبایل دارای طراحی واکنشگرا هستند.
علاوه بر طراحی سایت ریسپانسیو، چند تاکتیک دیگر نیز وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی وب سایت خود از آنها استفاده کنید. رایجترین راهها برای بهینهسازی وبسایت شما، پلتفرمهای توسعه مخصوص موبایل، ایجاد HTML5 در سایت شما و استفاده از طراحی تطبیقی است.
۳. تبلیغات رسانه های اجتماعی
اگرچه ایمیل پرمصرفترین پلتفرم برای بازاریابی است، اما رسانههای اجتماعی اکنون یک کانال بازاریابی پیشرو هستند که کسبوکارهای کوچک باید روی آن تمرکز کنند.
در حالی که باید در همه پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی یک نمایه ایجاد کنید، لازم نیست از همه آنها برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. برای مشاهده عملکرد پست های شما در پلتفرم های مختلف، مقداری تست A/B انجام دهید.
رسانههای اجتماعی مردم را تشویق میکنند تا از برندهای مورد علاقهشان چیزهایی بخرند. در واقع، ۷۶ درصد از مصرفکنندگان آمریکایی چیزی را خریداری کردهاند، زیرا برندی که دوستش دارند، پستی را با آن محصول به اشتراک گذاشته است. وقتی صحبت از استراتژی رسانه های اجتماعی می شود، آگاهی از برند هدف اصلی اکثر شرکت ها است.
۴. محتوای مناسب برای موبایل
بهینه سازی موبایل به طور کلی به عناصر زیرساخت سایت شما اشاره دارد. با این حال، این همان چیزی نیست که موبایل فرندلی باشد. مصرف محتوا در دستگاه های تلفن همراه با دسکتاپ متفاوت است.
شما جملات کوتاهتر، سرصفحههای جذاب و رسانههای مرتبط مانند تصاویر و ویدیوهای باکیفیت میخواهید. احتمال بیشتری وجود دارد که مردم از طریق محتوا مرور کنند، بنابراین انجام این کار را برای آنها آسان کنید.
وقتی در حال ایجاد ویدیو هستید، میتوانید از زیرنویسها استفاده کنید تا افراد را درگیر خود نگه دارید. اکثر مردم – ۸۵٪ از آنها – ویدیوها را در فیس بوک بدون هیچ صدا پخش می کنند. زیرنویسها به شما امکان میدهند پیام خود را حتی زمانی که صدا در حالت بیصدا است، منتقل کنید.
۵. بهینه سازی جستجوی صوتی
همانطور که دستگاه های هوشمند با قابلیت های صوتی راه خود را به خانه ها باز می کنند، مردم به طور فزاینده ای به جستجوی صوتی روی می آورند.
در حال حاضر در سرتاسر جهان، بیش از نیمی از خانوارها دارای دستگاهی با قابلیت صوتی هستند که نسبت به تعداد مالکیت فعلی ۴۲ درصد افزایش داشته است. از بین افرادی که دستگاهی با قابلیت صوتی ندارند، ۳۴ درصد از آنها علاقه خاصی به داشتن آن دارند.
جستجوی صوتی پتانسیل افزایش فروش را دارد. متداولترین اقداماتی که افراد پس از انجام جستجوی صوتی انجام میدهند شامل تماس با کسبوکاری که پیدا کردهاند، کاوش در وبسایت یک شرکت یا بازدید از یک فروشگاه محلی است. همه اینها اقداماتی برای فروش هستند.
۶. بازاریابی پیامکی
یک کمپین پیام متنی موفق با دادن فرصتی به افراد برای شرکت در پیامهای آینده شروع میشود. سه چهارم مردم در دریافت پیامک های شرکت هایی که دوستشان دارند مشکلی ندارند و ۹۰ درصد مردم این پیام ها را در عرض سه دقیقه پس از دریافت آن ها می خوانند. این بدان معناست که پیامهای متنی نرخ باز شدن نجومی دارند – مردم تقریباً ۱۰۰٪ پیامهای متنی را میخوانند.
وقتی صحبت از استفاده از پیامهای متنی در استراتژیهای بازاریابی تلفن همراه شما میشود، کوپنهای دیجیتال یک تکنیک موثر هستند. کوپن هایی که مردم از طریق پیامک دریافت می کنند ده برابر بیشتر از کوپن های سایر منابع استفاده می شود.
۷. فیلم ها و GIF ها
دوران خواندن پیام های پرمخاطب در صندوق ورودی شما گذشته است. مردم محتوایی میخواهند که سرگرمکننده و قابل هضم باشد، که ویدیوها و GIFها را کاندیدای اصلی برای بهبود استراتژیهای تلفن همراه میکند.
تقریباً ۷۵٪ از مردم هنگام یادگیری یک محصول جدید، صرف نظر از اینکه چقدر زمان می برد، ترجیح می دهند ویدیو را تماشا کنند.
ادغام ویدیو در کمپین های رسانه های اجتماعی شما یک راه موثر برای تشویق مشارکت مشتری است. بیش از نیمی از مصرف کنندگان پس از تماشای یک ویدیو در رسانه های اجتماعی با یک برند درگیر می شوند. وقتی صحبت از تعامل با هزاره ها به میان می آید، این عدد حتی بیشتر است.
۸. پشتیبانی در سایت و درون برنامه ای
تجربه مشتری یکی از راه های برتر برای حفظ نرخ حفظ مشتری است. یکی از راه های بهبود تجربه آنها ارائه پشتیبانی است که دسترسی به آن آسان باشد.
خواه این یک ویژگی چت زنده تعبیه شده در وب سایت شما باشد یا یک ویژگی پشتیبانی درون برنامه ای که ارتباط فوری با شخصی را آسان می کند، پشتیبانی مشتری برای تجربه مشتری شما بسیار مهم است.
بیش از ۴۰٪ از افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند انتظار دارند یک ویژگی چت زنده را مشاهده کنند. این عدد برای مشتریانی که از وبسایت شما با دستگاه تلفن همراه بازدید میکنند نزدیکتر به ۵۰ درصد است. این روش ترجیحی برای برقراری ارتباط برای تقریباً نیمی از مردم است.
۹. کمپین ها را شخصی کنید
شخصی سازی یکی از موثرترین استراتژی های هدف گذاری برای کسب و کارهای کوچک است. فقط با کمی اطلاعات در مورد بازدیدکنندگان یا مشتریان سایت خود، می توانید کمپین هایی را بر اساس محل زندگی افراد و نحوه تعامل آنها با وب سایت خود تنظیم کنید.
مشتریان انتظار دارند این را ببینند – ۵۲٪ از افرادی که ایمیل هایی دریافت می کنند که شخصی سازی نشده اند، می گویند که از جای دیگری خرید می کنند.
شخصیسازی فراتر از بازاریابی ایمیلی است، اگرچه – ۵۱ درصد از مردم میخواهند ببینند شرکتها نیازهایشان را پیشبینی میکنند و تبلیغات دیجیتالی را بر اساس تجربیات قبلی ارائه میکنند، و ۸۰ درصد از مردم بیشتر از شرکتهایی خرید میکنند که پیشنهادات شخصی دارند.
۱۰. فرم های انتخاب کنید
گرفتن مجوز از افراد برای برقراری ارتباط با آنها، بهترین روش بازاریابی دیجیتال است. چه بخواهید لیست ایمیل خود را بسازید و چه بخواهید بازاریابی پیامکی خود را افزایش دهید، باید از فرم های انتخابی استفاده کنید.
یک فرم انتخاب کردن می تواند به سادگی یک پنجره بازشو در وب سایت شما باشد. همچنین می تواند به اندازه پیشنهادی برای دانلود کتاب الکترونیکی که به آدرس ایمیل نیاز دارد پیچیده باشد.
نکاتی برای استفاده از استراتژی های بازاریابی تلفن همراه برای مشاغل کوچک
برای اینکه بیشترین موفقیت را از تلاشهای بازاریابی خود مشاهده کنید، باید یک برنامه جامع تهیه کنید که چندین استراتژی بازاریابی تلفن همراه برای مشاغل کوچک را در خود جای دهد. در حالی که سایت تجارت الکترونیک شما ممکن است به همه این تاکتیک ها نیاز نداشته باشد، روش های مناسب می توانند نرخ تبدیل شما را بهبود بخشند.
یک رویکرد چند کاناله به جای چسبیدن به یک کانال بازاریابی، موفقیت بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد. از این دستورالعمل ها برای ادغام استراتژی های بازاریابی تلفن همراه در برنامه بازاریابی چند کانالی خود استفاده کنید:
- تقسیم بندی لیست: یک لیست تقسیم شده می تواند ترافیک را به صفحات فرود و محصولات مناسب هدایت کند.
- اتوماسیون ایمیل: یک کمپین خودکار در زمان مناسب به دست مشترکین شما می رسد.
- بهینه سازی کمپین: یک کمپین بهینه سازی شده از رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات دیجیتال برای دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده می کند.
با ابزارهای مناسب، میتوانید یک کمپین دیجیتال کاملاً کاربردی راهاندازی کنید که ایمیلها را در روز مناسب ارسال میکند و آنها را به پلتفرمهای رسانههای اجتماعی ارسال میکند.
بسته شدن
موثرترین استراتژی های بازاریابی تلفن همراه برای مشاغل کوچک از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است، اما این تکنیک ها به طور گسترده در دنیای بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرند. هنگام راه اندازی کمپین بعدی خود، این نکات را به خاطر بسپارید:
- بازاریابی برای دستگاه های تلفن همراه با رایانه های رومیزی متفاوت است. محتوا باید مختصرتر و جذاب تر باشد.
- مردم می خواهند تلاش های بازاریابی شخصی را ببینند. از ایمیل گرفته تا کوپن های دیجیتال، شخصی سازی منجر به فروش بیشتر می شود.
- اتوماسیون سریعترین راه برای یک کمپین موثر است. ابزارهای بازاریابی دسترسی بیشتر به مشتریان را آسان تر می کند.
اگر روی استفاده از چند مورد از این استراتژی های بازاریابی موبایلی برای مشاغل کوچک تمرکز کنید، کمپین بازاریابی بعدی شما موفقیت آمیز خواهد بود.