نماد سایت ایوسی

۲۰ نمونه از دارایی های بازاریابی

بیشترین بهره را از دارایی های بازاریابی خود ببرید

بیشترین بهره را از دارایی های بازاریابی خود ببرید

استراتژی بازاریابی یک سازمان در ایجاد و توزیع اطلاعات بین کارکنان و مردم کلیدی است. مواد بازاریابی منعکس کننده چیستی شرکت، ارزش آن و نحوه عملکرد آن است. این دارایی ها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند و هر کسب و کاری باید وثیقه بازاریابی را با دقت طراحی کند.

در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که دارایی های بازاریابی چیست، انواع مختلف دارایی های بازاریابی و ۲۰ نمونه از دارایی های بازاریابی را مورد بحث قرار می دهیم.

دارایی های بازاریابی چیست؟

دارایی های بازاریابی هر اقلامی هستند که یک سازمان برای آموزش و تبلیغ محصولات، خدمات یا برند خود به مردم استفاده می کند. این دارایی ها می توانند فیزیکی مانند بروشورها یا دیجیتالی مانند محتوای وب باشند. ماموریت یک شرکت، استراتژی بازاریابی و مخاطبان هدف به تعیین اینکه کدام دارایی موثرتر است کمک می کند.

انواع دارایی های بازاریابی

تیم های بازاریابی از دارایی های بازاریابی برای اهداف مختلفی استفاده می کنند:

دارایی های بازاریابی داخلی

دارایی های بازاریابی داخلی برای آموزش کارکنان سازمان در مورد محصولات یا ابتکارات جدید طراحی شده اند. هدف دارایی های بازاریابی داخلی کمک به کارکنان برای توضیح و فروش محصولات شما به مشتریان است. بازاریابی داخلی همچنین می تواند کارمندان را تشویق کند تا اطلاعات مربوط به شرکت را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند و تبلیغات دهان به دهان و آگاهی از برند را افزایش دهند.

دارایی های بازاریابی خارجی

دارایی های بازاریابی خارجی بر مشتریان بالقوه تمرکز دارد. آنها بر تحقیقات بازار و تلاش های بازاریابی هدفمند تکیه می کنند تا اطمینان حاصل کنند که قطعاتشان با مصرف کنندگان طنین انداز می شود و اقداماتی را تحریک می کنند، مانند تماس با شرکت، بازدید از وب سایت یا خرید.

بازاریابی ورودی در مقابل بازاریابی خارجی

متخصصان بازاریابی از دارایی های بازاریابی متفاوتی برای مخاطبان مختلف استفاده می کنند. تلاش های بازاریابی درونگرا مشتریان بالقوه ای را هدف قرار می دهد که در حال حاضر برای محصولات یا خدمات شما خرید می کنند. این مشتریان اغلب در حال تحقیق درباره محصولات هستند و قصد خرید دارند. استراتژی های بازاریابی برون گرا بر هر مشتری بالقوه تمرکز می کند، صرف نظر از اینکه آیا آنها در بازار محصول شما هستند یا خیر.

بیشتر بخوانید: چگونه از بازاریابی برون گرا به بازاریابی درونگرا گذر کنیم

چرخه عمر دارایی بازاریابی

دارایی های بازاریابی چندین مرحله توسعه را طی می کنند، از جمله:

۲۰ نمونه از دارایی های بازاریابی

در اینجا چند نمونه از دارایی های بازاریابی وجود دارد که می توانید با توسعه استراتژی های بازاریابی خود، آنها را کشف کنید:

مواد آموزشی

مواد آموزشی خط مشی ها و رویه های شرکت را برای کارکنان جدید توضیح می دهد. کارمندان می توانند این دانش و راهنمایی را در تعاملات خود با مشتریان و اربابان رجوع اعمال کنند. مواد آموزشی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

راهنمای برند

راهنمای برند یک شرکت، ماموریت و چشم انداز آن را مشخص می کند. در مورد ارزش ها و اولویت های سازمان و استراتژی هایی که برای دستیابی به ماموریت خود استفاده می کند بحث می کند. راهنمای برند به کارکنان کمک می کند تا هدف سازمان خود را بهتر درک کنند و چگونه تلاش های آنها به هدف کلی شرکت کمک می کند.

برگه های تقلب

برگه های تقلب دارایی های بازاریابی داخلی هستند که می توانند به عنوان یک نقطه مرجع مناسب برای کارمندان برای اطلاعات قابل توجهی که اغلب استفاده می کنند، مانند:

ایمیل ها

ایمیل های بازاریابی بسته به گیرندگان می توانند دارایی داخلی یا خارجی باشند. ایمیل های ارسال شده به کارمندان دارایی های داخلی هستند و ایمیل های ارسال شده به مشتریان فعلی یا احتمالی دارایی های خارجی هستند. بازاریابی ایمیلی می تواند شامل موارد زیر باشد:

بیشتر بخوانید: ۱۳ نکته بازاریابی ایمیلی برای تقویت استراتژی شما

ماتریس پیام رسانی

ماتریس پیام سازمان شما نوع و لحن همه پیام‌های داخلی و خارجی را مشخص می‌کند. این تضمین می‌کند که پیام‌ها با موقعیت برند و استراتژی‌های بازاریابی شما سازگار می‌مانند.

فروش ورق

برگه های فروش اسناد یک صفحه ای هستند که یک محصول یا خدمات را توصیف می کنند. آنها معمولاً شامل متن، تصاویر، آرم ها و اطلاعات تماس هستند.

توضیحات محصول

توضیحات محصول طولانی، ویژگی ها و مشخصات محصول، مانند اندازه، رنگ، موارد استفاده و مواد را توصیف می کند. شرکت ها می توانند از توضیحات محصول برای منعکس کردن صدا و تصویر برند خود استفاده کنند. به عنوان مثال، یک شرکت اسباب بازی کودکان ممکن است توضیحات محصول را از دیدگاه یک کودک بنویسد.

بروشورها

بروشورها اطلاعاتی در مورد یک شرکت، محصول یا خدمات ارائه می دهند. آنها شامل کپی، تصاویر و اطلاعات تماس برای شرکت هستند. سازمان ها می توانند از بروشورها به صورت داخلی یا خارجی استفاده کنند.

کاغذهای سفید

کاغذهای سفید موضوعات پیچیده را با ارائه تحقیق در مورد موضوع، اطلاعات پیشینه و پیشنهادهایی برای اقدام توضیح می دهند. کاغذهای سفید می توانند به جایگاه سازمان شما به عنوان یک مرجع در مسائل مرتبط با صنعت کمک کنند و باعث ایجاد اعتماد در بین مصرف کنندگان شوند.

کتابهای الکترونیکی

کتاب های الکترونیکی کتاب هایی هستند که به صورت دیجیتالی منتشر می شوند و می توانند خوانندگان را آموزش دهند و سرگرم کنند. آنها می توانند به یک شرکت کمک کنند تا مخاطبان بیشتری را جذب کند و صنعت و محصولات خود را تبلیغ کند.

مقالات وبلاگ

مقالات وبلاگ معمولاً مقالات کوتاه و غیر رسمی هستند که شرکت ها به وب سایت خود اضافه می کنند. افزودن مداوم مقالات وبلاگ می تواند:

لوگوها

لوگوی سازمان شما نشان دهنده بصری شرکت شما است. این سبک، زیبایی و رنگ‌های نام شرکت شما را نشان می‌دهد.

فیلم های

می توانید ویدیوها را در استراتژی های بازاریابی خود در وب سایت خود، از طریق ایمیل و حساب های رسانه های اجتماعی خود بگنجانید.

تصاویر

تصاویر به مشتریان کمک می کند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند. تصاویر متفکرانه ای را به مواد بازاریابی خود، از جمله وب سایت، فیدهای رسانه های اجتماعی و اسناد فیزیکی خود اضافه کنید. شرکت شما می‌تواند عکس‌های اصلی را سفارش دهد یا برای ابتکارات بازاریابی، عکاسی سهام بخرد.

محتوای وب سایت

بسیاری از مشتریان و مخاطبین از وب سایت یک شرکت به عنوان اولین قدم برای یادگیری در مورد آنها بازدید می کنند. لحن و سبک وب سایت شما باید با برند شما هماهنگ باشد و محصولات، خدمات و سایر اطلاعات شما را به شیوه ای واضح و جذاب به اشتراک بگذارد. مطمئن شوید که سایت شما کاربر پسند و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است.

بیشتر بخوانید: مدیریت دارایی دیجیتال چیست؟

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها گرافیک هایی هستند که تصاویر و متن را برای ارتباط داده هایی مانند تحقیق و آمار در خود جای می دهند. اینفوگرافیک ها به ارائه این داده های پیچیده به شیوه ای جذاب تر و جذاب تر به مصرف کنندگان کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک چیست؟

محتوای رسانه های اجتماعی

کانال های رسانه های اجتماعی شرکت شما فرصتی برای تعامل مستقیم با مشتریان و اربابان رجوع است. محتوای شما باید منعکس کننده صدای برند شما باشد و ارزش های شما را نشان دهد.

آگهی ها

تبلیغات محصولات و خدمات شما را تبلیغ می کنند و به مردم می گویند که چگونه با شما تماس بگیرند. بسته به شرکت خود، می توانید تبلیغات فیزیکی یا دیجیتالی را انتخاب کنید، از جمله:

کارت بازرگانی

کارت ویزیت زمانی می تواند مفید باشد که کارمندان خارج از دفتر هستند و می خواهند اطلاعات تماس خود را به اشتراک بگذارند. آنها دارایی های بازاریابی هستند زیرا می توانند به فروشندگان و سایر اعضای تیم در شروع و بستن معاملات کمک کنند. کارت ویزیت نیز یکی دیگر از نمایش های بصری سبک و شخصیت برند شما است.

نمایش می دهد

نمایشگرهای بصری برای نمایشگاه های تجاری، رویدادهای صنعتی و بیلبوردها بخشی از دارایی های بازاریابی سازمان شما هستند. آنها می توانند توجه را جلب کنند، علاقه ایجاد کنند و اطلاعات تماس را ارائه دهند.

خروج از نسخه موبایل