نماد سایت ایوسی

قیف فروش ایمیل: راهنمای کلی، مزایا و راه اندازی

قیف فروش ایمیل

استراتژی های ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین ابزارهایی است که بازاریابان برای تولید و تبدیل بالاترین سرنخ های فروش خود استفاده می کنند. زمانی که بازاریابی ایمیلی به طور موثر استفاده شود، می تواند به افزایش علاقه سرنخ ها، کاهش هزینه های بازاریابی و بهبود درآمدزایی کمک کند. درک نحوه طراحی و پیاده سازی یک قیف فروش ایمیل می تواند به شما کمک کند تا تلاش های فروش و بازاریابی را هماهنگ کنید و اجرای بودجه و کارایی را افزایش دهید.

در این مقاله از ایوسی، قیف های فروش ایمیل، مراحل، نحوه ساخت آن و مزایا را مورد بحث قرار می دهیم.

قیف فروش ایمیل چیست؟

قیف فروش ایمیلی توضیحی است درباره اینکه چگونه یک بازاریاب با ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و آموزشی منظم، سرنخ‌های فروش را به مشتری تبدیل می‌کند. معمولاً بازاریابان موفق قبل از ایجاد قیف فروش ایمیلی، نیازهای مشتریان خود را در زمان‌های مختلف پیش‌بینی می‌کنند.

قیف‌های فروش ایمیل با استراتژی‌های بازاریابی سنتی که با ایمیل‌های هرزنامه منجر به فروش اشکال می‌شوند، تفاوت زیادی دارد. با یک قیف فروش ایمیل، بازاریاب از طریق ایمیل‌های تبلیغاتی و آموزشی، روابط ارزشمندی با مشتریان بالقوه خود ایجاد می‌کند. ابزارهای اتوماسیون ایمیل می توانند ساخت قیف های فروش ایمیل را ساده کنند. این ابزارها به شما اطلاع می دهند زمانی که مشتری بالقوه اقدامی را در وب سایت شما انجام می دهد یا از آن صرف نظر می کند. می توانید از این اطلاعات برای نوشتن ایمیل های شخصی سازی شده برای سرنخ های خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط: ۱۳ نکته بازاریابی ایمیلی برای تقویت استراتژی شما

۵ مرحله قیف فروش ایمیل

اکثر قیف های ایمیل دارای پنج مرحله هستند، از جمله:

۱. مرحله آگاهی

مرحله آگاهی زمانی است که یک مشتری، که به عنوان مشتری بالقوه نیز شناخته می شود، کسب و کار شما را به صورت آنلاین پیدا می کند و برای خبرنامه های ایمیل شما ثبت نام می کند. یک مشتری بالقوه ممکن است از طریق نتایج موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی یا تبلیغات نمایشی در مورد یک نام تجاری جدید اطلاعات کسب کند. به همین دلیل است که برای کسب و کارها ایجاد وب سایت، وبلاگ و حساب های رسانه های اجتماعی و سرمایه گذاری در تبلیغات مهم است.

حتی پس از اینکه مشتریان بالقوه از کسب و کار شما مطلع شدند، اگر احساس نکنند که خبرنامه شما برایشان ارزشمند است، ممکن است ایمیل های خود را رها نکنند. یک پیشنهاد جذاب برای مشتریان بالقوه ایجاد کنید تا آنها را وادار کنید تا در خبرنامه ایمیل شما مشترک شوند. چنین پیشنهادهایی شامل تخفیف یا کتاب الکترونیکی رایگان است.

۲. مرحله نامزدی

در اینجا، ایمیل‌هایی ارسال می‌کنید که بر نقاط درد مشتری خود تأکید می‌کنند و خدمات خود را به عنوان راه‌حل قرار می‌دهند. برخی از مشتریان از مشکل خاصی آگاه نیستند. اگر آنها ایمیل های آموزشی منظمی از شما دریافت کنند، ممکن است شما را یک متخصص بدانند و شروع به اعتماد کنند. این به ایجاد تعامل با مشتری کمک می کند. نمونه هایی از تعاملات موثر کپی محصول و نظرات مشتریان است.

۳. مرحله بررسی

در مرحله بررسی، سرنخ های فروش شما متوجه شده اند که خدمات شرکت شما راه حل مشکلات آنهاست. با این حال، ممکن است هنوز تمایلی به خرج کردن پول خود نداشته باشند. ایمیل هایی که در مرحله بررسی ارسال می کنید ایمیل های تبلیغاتی هستند. ایمیل های تبلیغاتی با هشدار دادن به آنها در مورد پیشنهادات حساس به زمان، منجر به خرید خدمات شما می شود.

۴. مرحله تبدیل

مرحله تبدیل جایی است که مشتری احتمالی شما خدمات شما را خریداری می کند. توجه داشته باشید که اگر پیشنهادی به آنها ندهید، ممکن است اکثر سرنخ ها به خودی خود تبدیل نشوند. ارائه راه حل های خود و ایجاد فوریت، استراتژی هایی هستند که فروشندگان و بازاریابان می توانند برای افزایش تبدیل از آنها استفاده کنند.

۵. مرحله نگهداری

در حالی که مرحله تبدیل پایان یک تراکنش را نشان می دهد، مرحله نگهداری در مورد حفظ توجه مشتریان است. برای دستیابی به نرخ نگهداری بالاتر، سعی کنید تعامل خود را با مشتری ادامه دهید. ارسال ایمیل در مورد پیشنهادات، محصولات افزایش فروش و فروش متقابل را در نظر بگیرید تا آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

مرتبط: دانلود مجموعه فرم های ضروری فروش

مزایای قیف فروش ایمیل

در اینجا دلیلی برای ایجاد قیف فروش ایمیل وجود دارد:

مرتبط: چگونه یک ایمیل فروش بنویسیم که پاسخ دریافت کند

چگونه یک قیف فروش ایمیل بسازیم

راه های مختلفی برای ایجاد قیف فروش ایمیل وجود دارد. با این حال، این مراحل اساسی موثرترین استراتژی ها برای ایجاد قیف های فروش ایمیل با تبدیل بالا هستند:

۱. سرنخ های فروش را در قیف خود ایجاد کنید

اولین گام در ایجاد یک قیف فروش ایمیل موثر، جذب مشتریان احتمالی برای ثبت نام در سرویس ایمیل شما است. می‌توانید با روش‌هایی مانند آهن‌ربای سرنخ، خبرنامه‌ها و وبینارها در قیف‌های فروش خود ترافیک ایجاد کنید. آهنربای سرنخ به محتوای رایگان و ارزشمندی اطلاق می شود که شما به مشتریان احتمالی فروش خود در ازای آدرس ایمیل آنها ارائه می دهید. مشتریان بالقوه فقط در صورتی می توانند برای خبرنامه ایمیل شما ثبت نام کنند که فکر کنند محتوای موجود در آهنربای اصلی شما برای آنها ارزشمند است، سعی کنید محتوای مفیدی ایجاد کنید که مخاطب هدف شما بتواند با آن ارتباط برقرار کند و از محتوا به عنوان آهنربا استفاده کند.

شرکت در خبرنامه برای کسب و کارهایی کار می کند که راه حل های منحصر به فرد یا محتوای مفید وب سایت را ارائه می دهند. روی راه حل منحصر به فرد خود در صفحه فرود خود تأکید کنید و فرمی را نصب کنید که مشتریان احتمالی بتوانند آدرس ایمیل خود را رها کنند. وبینارها به مردم یاد می دهند که چگونه مشکلات را حل کنند. ایجاد یک وبینار رایگان برای مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید و از افراد بخواهید که با آدرس ایمیل خود در وبینار ثبت نام کنند.

مطالب مرتبط: اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چیست؟ – راهنما

۲. با ایمیل های شخصی سازی شده اعتماد و اقتدار ایجاد کنید

هنگامی که مشتریان بالقوه را به قیف فروش ایمیل خود جذب کردید، برای ایجاد اقتدار و اعتماد، ایمیل های آموزشی ارسال کنید. چنین ایمیل هایی باید بر روی نیازهای فردی هر مشتری متمرکز باشد و خدمات شما را به عنوان یک راه حل نشان دهد.

ایجاد ایمیل های شخصی شده با ابزارهای اتوماسیون ایمیل امروزی را در نظر بگیرید. این ابزارها لیست های تقسیم بندی شده ای را بر اساس نحوه ثبت نام مشتری احتمالی شما در خبرنامه ایجاد می کنند. هنگامی که بدانید چه چیزی هر مشتری بالقوه را جذب می کند، به راحتی می توانید نیازهای آنها را پیش بینی کنید و ایمیل های شخصی سازی شده بنویسید. نمونه‌هایی از ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده که کار می‌کنند، مطالعات موردی، نظرات مشتریان و اطلاعات درباره وبینارها هستند.

۳. مشتریان بالقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید

اکنون که یک رابطه فروش محکم با سرنخ های خود ایجاد کرده اید، می توانید آنها را تشویق به خرید کنید. حتی اگر مشتریان می دانند که شما راه حل مشکل آنها هستید، ممکن است تمایلی به خرج کردن پول خود نداشته باشند. ارسال چند ایمیل تبدیل می تواند آنها را به خرید محصولات شما سوق دهد. نمونه هایی از ایمیل های تبدیل عبارتند از:

۴. مشتریان خود را حفظ کنید

متقاعد کردن یک مشتری موجود برای خرید خدمات شما آسان تر از یک سرنخ فروش جدید است. اگر مشتریان خود را حفظ کنید، آنها احتمالاً محصولات بیشتری از شما خواهند خرید. تعامل فعال با مشتریان فعلی خود از طریق فعالیت‌های پس از فروش می‌تواند به افزایش ماندگاری کمک کند و فرصت‌هایی را برای فروش مجدد، فروش متقابل و همچنین کسب ارجاع فراهم کند.

بیشتر بخوانید: قیف فروش چیست؟

خروج از نسخه موبایل