ایمیل فروش نوعی از مکاتبات تجاری است که محصول یا خدماتی را به مشتری احتمالی معرفی می کند. ایمیل های فروش مشتریان جدید را جذب می کنند و روابط با مشتریان فعلی را تقویت می کنند، محصولات یا خدمات جدید را به آنها معرفی می کنند و وفاداری آنها را به برند تقویت می کنند. دانستن نحوه استفاده از این روش ارتباطی در انواع نقش های توسعه کسب و کار و بازاریابی بسیار ارزشمند است. در این مقاله، نحوه نوشتن ایمیل فروش عالی برای ایجاد و حفظ شبکه مشتری به طور موثر بحث می کنیم.
مرتبط: قیف فروش ایمیل: راهنمای کلی، مزایا و راه اندازی
نحوه نوشتن ایمیل فروش
بیایید نگاهی عمیقتر به پنج بخش مجزای ایمیل فروش و نحوه کار آنها بیندازیم:
۱. خط موضوع
موضوع ایمیل شما بیانیه کوتاهی از قصد است. این اولین برداشتی است که پیام شما ایجاد میکند و میتواند روی اینکه گیرنده ایمیل شما را با دیدن آن در صندوق ورودی خود باز کرده و بخواند، تأثیر بگذارد.
موضوع شما باید بیانیه ای مختصر و صادقانه باشد که باعث ایجاد علاقه و تقویت اعتماد شود. استفاده از یک سوال مختصر که دعوت به گفتگو می کند یا یک جمله کوتاه که هدف ایمیل شما را خلاصه می کند را در نظر بگیرید. برای بهینه سازی خط موضوع خود، از زبانی استفاده کنید که ارزش فوری را برای گیرنده نشان دهد.
۲. بیانیه افتتاحیه
بیانیه افتتاحیه مستقیماً هدف ایمیل را بیان می کند. هنگامی که یک گیرنده ایمیل شما را باز می کند، باید فوراً دلیل تماس شما را به او اطلاع دهد. این مرحله اولین فرصت برای گیرنده است تا تصمیم بگیرد که آیا میخواهد به خواندن ادامه دهد تا درباره آنچه شما ارائه میدهید بیشتر بداند.
هدف خاص پیام خود را فوراً بیان کنید. برخی از موثرترین بیانیه های آغازین با یک ارتباط شخصی شروع می شوند که اغلب از بیانیه اول شخص استفاده می کنند. نمونههای دیگر ارتباط شخصی شامل ذکر شخصی است که او را به شما ارجاع داده یا دستاورد اخیری که به دست آوردهاند. از آنجایی که ایمیل شامل نام شما در بالای موضوع است، لازم نیست در ابتدای پیام فروش خود را معرفی کنید.
مطالب مرتبط: ۲۰ راه برای شروع ایمیل
۳. پاراگراف های بدنه
مانند سایر ایمیلهای تجاری، بدنه جایی است که جزئیات لازم را ارائه میدهید و توضیح میدهید که چه چیزی ارائه میدهید و چگونه میتواند برای گیرنده سودمند باشد. این بخش از ایمیل فروش فرصتی است که خواننده را متقاعد کنید تا پیشنهاد اولیه شما را در نظر بگیرد و سپس برای کسب اطلاعات بیشتر پاسخ دهد.
متن ایمیل فروش شما باید با جزئیات بیشتری نشان دهد که محصول یا خدمات شما چه چیزی را ارائه می دهد، ارزش آن را به مشتری نشان دهد و تحقیقاتی را ارائه دهد که از ادعاهای شما پشتیبانی می کند. یک بخش بدن موثر باید ساده و دقیق باقی بماند و تنها بر با ارزش ترین اطلاعات تمرکز کند تا علاقه ایجاد کند و گیرنده را متقاعد کند.
۴. بسته شدن
بخش پایانی یک ایمیل فروش جایی است که میتوانید مستقیماً از گیرنده دعوت کنید تا به ایمیل شما پاسخ دهد یا یک تماس تلفنی یا جلسه برای بحث بیشتر درباره پیشنهاد خود برنامهریزی کنید. مهم است که یک فراخوان روشن برای اقدام ارائه دهید تا مشتریان دقیقا بدانند که چگونه گام های بعدی را بردارند. بیانیه یا سوالی را بگنجانید که آنها را ترغیب میکند که با هم تماس بگیرند.
۵. امضاء
امضا اطلاعات تماس، اولویتها و در دسترس بودن شما را نشان میدهد. ارائه تمام اطلاعات لازم بسیار مهم است تا گیرنده چندین گزینه برای تماس با شما داشته باشد. همچنین می توانید پیوندی به پروفایل های شبکه حرفه ای خود یا وب سایت شرکت خود اضافه کنید.
نکاتی برای نوشتن ایمیل های فروش موثر
این احتمال وجود دارد که مشتریان احتمالی و فعلی شما هر روز ایمیل های فروش زیادی دریافت کنند. قوی ترین ایمیل های فروش ساختار، لحن و محتوا را بهینه می کنند تا گیرندگان بتوانند به سرعت پیام را بخوانند و درک کنند. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در نوشتن ایمیل های فروش موثرتر کمک می کند:
- آن را کوتاه و ساده نگه دارید. فقط اطلاعاتی را درج کنید که برای دریافت کننده درک آنچه شما ارائه می دهید ضروری است. میتوانید جزئیات بیشتری را در ایمیل بعدی یا در حین فروش خود ارائه دهید.
- از نقاط گلوله استفاده کنید. برای طرح ایده های کلیدی یا فهرست بندی موارد تحقیقاتی که ادعاهای شما را پشتیبانی می کنند، از نقاط گلوله در متن ایمیل خود استفاده کنید. این ساختار می تواند به شما کمک کند مختصر بنویسید و محتوا را در صفحه پویاتر نشان دهد.
- با شخصیت باشید شما می توانید پیام خود را با خوش بینانه، مفید و سازنده به نظر برسانید. ممکن است راههای مناسبی برای ترکیب طنز بیابید تا ایمیل فروش خود را از بازاریابی رقبا متمایز کنید. برخی از راههای شخصیت ماندن عبارتند از خطوط موضوعی عجیب و غریب و بیانیههای آغازین که حمایت شما را از اهداف تجاری منحصر به فرد آنها ارائه میکند.
- تشابهات را ایجاد کنید. سعی کنید موارد مشترک خود را با گیرنده خود پیدا کنید. اجرای این استراتژی ممکن است زمانی که شما یک تماس حرفه ای متقابل دارید آسان باشد. علاوه بر این، شما همچنین می توانید قدرت پیام خود را برای متقاعدسازی با همدلی با آنها افزایش دهید.
- توسل به احساسات مثبت. لحن مثبت می تواند به گیرندگان کمک کند که در بحث در مورد یک رابطه تجاری با شما احساس راحتی بیشتری کنند. شما باید علاوه بر سایر استراتژیهای مطلوب، از زبان مودبانه استفاده کنید، مانند تعریف کردن از موفقیتهای حرفهای اخیر یا قاببندی پیام خود برای الهام بخشیدن به آنها برای برداشتن گامی جدید و فعال به سمت رشد.
- یک ضرب الاجل تعیین کنید. در حالی که می توانید تاریخ احتمالی برای ملاقات یا صحبت تلفنی ارائه دهید، همچنین می توانید به گیرنده مهلتی برای پاسخ دادن بدهید. این استراتژی می تواند یک جدول زمانی برای ردیابی ایمیل های بعدی در اختیار شما قرار دهد. به گیرنده اطلاع دهید که اگر فرصتی برای پاسخگویی به اولین تلاش شما نداشته باشد، از این مهلت برای تعیین زمان تماس مجدد استفاده خواهید کرد.
زمان ارسال ایمیل فروش
موقعیتهای مختلفی وجود دارد که در آن شما میتوانید یک ایمیل فروش ارسال کنید، اما اینها روشهای معمول و مؤثر هستند:
- به عنوان مقدمه. ایمیلهای فروش مقدماتی به عنوان «ایمیل سرد» شناخته میشوند، زیرا فرستنده اولین تماس ناخواسته را با گیرنده برقرار میکند. میتوانید ایمیلهای فروش سردی را برای فهرستی از مشتریان جدید بالقوه ارسال کنید تا خود را به عنوان نماینده یک محصول یا خدمات معرفی کنید. اگر مخاطب فروش تعدادی از مشتریان فعلی هستید، می توانید یک تبریک مقدماتی بنویسید، که اغلب به عنوان “ایمیل گرم” نامیده می شود، تا نقش خود را در مدیریت قراردادهای تجاری آنها اعلام کنید.
- برای برنامه ریزی جلسه فروش. فروشندگان اغلب ایمیلی می فرستند و از گیرنده زمان می خواهند تا در مورد اینکه چگونه یک محصول یا خدمات می تواند به بهبود زندگی یا کسب و کار آنها کمک کند، صحبت کنند. در ایمیل درخواست زمانبندی، میتوانید بخواهید یک تماس تلفنی یا جلسه اطلاعاتی برای ارائه محصول یا خدمات خود تنظیم کنید.
- برای پیگیری بعد از جلسه فروش. ارسال یک ایمیل پس از ملاقات با یک مخاطب حرفه ای برای تشکر از آنها برای وقت و توجه آنها محترمانه تلقی می شود. همچنین می تواند جزئیات بیشتری را در اختیار آنها بگذارد تا به آنها در تصمیم گیری آگاهانه در مورد پیشنهاد کمک کند.
- به عنوان تلاش دیگری برای اتصال. ممکن است لازم باشد پس از اولین تلاش سرد خود یک ایمیل فروش اضافی ارسال کنید تا بررسی کنید که آیا گیرنده پیام شما را دریافت کرده است یا خیر. یک ایمیل بعدی می تواند نشان دهد که شما برای شروع یا حفظ یک رابطه تجاری سرمایه گذاری کرده اید.
- هنگام ارائه یک معامله ویژه. همچنین میتوانید یک ایمیل برای به اشتراک گذاشتن یک پیشنهاد ویژه با مشتریان ارسال کنید تا آنها را متقاعد کنید تا در مورد یک پیشنهاد تجاری جدید بحث کنند. برای مشتریان جدید، ممکن است این یک راه قوی برای جلب توجه آنها و متقاعد کردن آنها باشد که محصول یا خدمات شما ارزش بررسی دارد. برای مشتریان فعلی، یک معامله ویژه میتواند راهی برای تشکر و پاداش دادن به آنها برای حمایت مستمرشان یا بهبود قرارداد موجود با شما باشد.
مطالب مرتبط: اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چیست؟ – راهنما