بنر وب سایت مجموعه ایوسی

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۴ روش برای تمرین مراقبت از خود در محل کار (و چرا مهم است)

روش های عملی برای تمرین مراقبت از خود در محل کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

خودمراقبتی کارهایی است که برای بازیابی و افزایش سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی خود انجام می دهید. در حالی که خودمراقبتی اغلب شامل کارهایی می شود که در اوقات فراغت خود انجام می دهید، راه های زیادی برای تطبیق این فعالیت ها در روز کاری شما وجود دارد. با یافتن راه هایی برای تامین رفاه خود در حین کار، می توانید کارمند مولدتر و با انگیزه تری باشید.

در این مقاله از ایوسی، اهمیت خودمراقبتی در محل کار را به همراه ۱۴ راه برای شروع مراقبت بهتر از خود در طول روز کاری به اشتراک می گذاریم.

مطالب مرتبط: چگونه از فرسودگی شغلی جلوگیری کنیم: ۶ مرحله

چرا تمرین خودمراقبتی در محل کار مهم است؟

تمرین مراقبت از خود در محل کار بخش مهمی از مبارزه با احساس استرس یا فرسودگی شغلی است. هنگامی که راه هایی برای مدیریت سلامت روانی و جسمی خود در محل کار پیدا کنید، می توانید در طول روز احساس آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشید. خودمراقبتی همچنین راهی است برای یادآوری اینکه شما قبل از یک کارمند یک فرد هستید. با گنجاندن یک روال خودمراقبتی در روز خود، می توانید احساس تمرکز و رضایت بیشتری از روز کاری خود داشته باشید.

مطالب مرتبط: ۹ راه برای بهبود مهارت های توسعه فردی

۱۴ روش برای تمرین مراقبت از خود در محل کار

در اینجا چندین روش مختلف برای استفاده از خودمراقبتی در محل کار وجود دارد:

۱. یک ناهار مقوی و خوشمزه بچینید

به‌جای اینکه دوباره از کافه تریا بیرون بیایید، هر روز صبح چند دقیقه بیشتر صرف ناهاری کنید که می‌توانید منتظر آن باشید. موادی را انتخاب کنید که به شما احساس انرژی بدهد. البته، اضافه کردن یک خوراکی کوچک که می‌توانید در پایان ساعت ناهار خود میل کنید، جالب است.

مطالب مرتبط: ۹ راه برای بهبود خود

۲. استراحت خود را در خارج از منزل انجام دهید

هنگامی که به یک استراحت سریع از کار خود نیاز دارید، برای هوای تازه و ورزش سبک به بیرون بروید. پیاده روی در طبیعت یا اطراف بلوک می تواند به شما کمک کند ذهن خود را پاک کنید و بدن خود را جوان کنید. حتی انجام برخی حرکات کششی سبک در خارج از ساختمان می تواند خون شما را به جریان بیاندازد و به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

۳. آب بیشتری بنوشید

این ممکن است یک مورد اساسی به نظر برسد، اما نوشیدن آب بیشتر در طول روز می تواند به شما کمک کند که انرژی بیشتری داشته باشید. اگر برای یادآوری نوشیدن آب به کمک نیاز دارید، یک بطری آب مخصوص برای میز خود تهیه کنید. حتی می توانید کمی سرگرم شوید و از دوست کاری خود بخواهید که رفیق آب شما باشد. با تزریق میوه، خیار یا نعناع تازه در نوشیدنی های خود، این فرآیند را سرگرم کننده تر کنید.

مطالب مرتبط: ۴۰ راه برای یافتن شادی در محل کار

۴. برای خود اهداف تعیین کنید

با تعیین اهداف شخصی و حرفه ای برای خود، هدفی به روز کاری خود اضافه کنید. ممکن است متوجه شوید که با داشتن فهرستی از اهداف، انگیزه و اشتیاق بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. هنگام ایجاد اهداف خود، از روش SMART استفاده کنید، به این معنی که آنها خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند. این چارچوب می تواند به شما در ایجاد اهدافی کمک کند که با سبک زندگی و پهنای باند شخصی شما هماهنگی بیشتری داشته باشند.

۵. یک فضای کاری ارگونومیک ایجاد کنید

از آنجایی که زمان زیادی را در محل کار می گذرانید، ایجاد فضای کاری که راحتی و وضعیت بدنی خوب را تشویق می کند بسیار مهم است. کمی وقت بگذارید و تحقیق کنید که یک فضای کاری ارگونومیک چگونه به نظر می رسد. سرمایه گذاری روی چیزهایی مانند میز ایستاده را در نظر بگیرید تا سطح راحتی خود را در محل کار افزایش دهید. حتی ممکن است متوجه شوید که با در میان گذاشتن این موضوع به کارفرمای خود، آنها هزینه ها را به شما بازپرداخت می کنند. در کنار احساس بهتر، مراقبت بهتری از بدن خود نیز خواهید داشت.

۶. لباس مورد علاقه خود را بپوشید

تا زمانی که لباس مورد علاقه شما مطابق با کد لباس دفتر شما باشد، هر چند وقت یکبار آن را در محل کار خود بپوشید. حتی استفاده از یک اکسسوری کوچک یا رنگ سرگرم کننده در لباس کارتان می تواند روز کاری را لذت بخش تر کند. لباسی را انتخاب کنید که به شما احساس اعتماد به نفس می دهد و شخصیت منحصر به فرد شما را به نمایش می گذارد. ممکن است متوجه شوید که پوشیدن لباس مناسب می‌تواند رفتار شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند بیشتر شبیه یک حرفه‌ای واقعی باشید.

۷. مسئولیت های خود را محدود کنید

در حالی که مهم است که یک عضو مفید تیم باشید ، تعیین حد و مرز برای خود در محل کار نیز مهم است. یادگیری “نه” گفتن می تواند یک مهارت چالش برانگیز برای یادگیری باشد، اما می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. به عنوان مثال، اگر لیست کارهای شما از قبل پر شده است و همکارتان از شما می خواهد که به آنها لطفی کنید، خیلی خوب است که بگویید: ” دوست دارم کمک کنم، اما امروز خیلی سرم شلوغ است.” احترام گذاشتن به ظرفیت خود برای انجام کار می تواند به شما کمک کند تا به ضرب الاجل های مهم تر خود برسید و در عین حال توانایی کار با سرعتی آرام تر را دارید.

۸. با همکاران معاشرت کنید

اگر معاشرت با دیگران برای شما شادی می آورد، سعی کنید با همکاران خود ارتباط برقرار کنید. هنگامی که متوجه شدید چیزی در کار آنها وقفه دارد، سعی کنید یک گفتگوی آرام با آنها شروع کنید. حتی می توانید یک نظر یا شوخی خنده دار به اشتراک بگذارید تا حال و هوا را زنده کنید. با نشان دادن علاقه به زندگی همکارانتان، آنها ممکن است تمایل بیشتری به گپ زدن با شما داشته باشند. همراه با ایجاد رفاقت در محل کار، این اجتماعی شدن می تواند روز را سریعتر طی کند.

مطالب مرتبط: ۱۶ راه برای ایجاد یک محل کار شاد

۹. بازخورد بخواهید

درک نحوه عملکرد شما در محل کار می تواند آگاهی و رفاه عاطفی شما را بهبود بخشد. به جای اینکه مدام متعجب باشید که مدیرتان به تلاش‌های شما چگونه می‌بیند، از آنها بخواهید که برای بحث در مورد عملکرد شما با یکدیگر ملاقات کنند. این یک فرصت عالی برای یادگیری نقاط قوت و چیزهایی است که می توانید بهبود بخشید. از این بحث برای بررسی اهداف خود و دریافت مشاوره از مدیر خود استفاده کنید. ممکن است متوجه شوید که درخواست بررسی عملکرد رابطه شما با مدیرتان را تقویت می کند و به آنها نشان می دهد که شما ابتکار عمل دارید.

۱۰. کمی مرخصی درخواست کنید

اگر مدتی است که یک روز مرخصی گرفته اید، ممکن است قرار باشد برای استراحت کمی یا فقط چند روز استراحت در خانه داشته باشید. حتی برخی از افراد پس از چند روز مرخصی از محل کار احساس بهتری دارند تا به کارهای شخصی، قرار ملاقات ها یا کارهای خانگی برسند. کاری که در روز تعطیل خود انتخاب می‌کنید به این بستگی دارد که چه چیزی به شما کمک می‌کند در هنگام بازگشت به محل کار احساس انرژی کنید. با ارائه درخواست مرخصی با حقوق و آماده سازی کار خود برای غیبت موقت شروع کنید.

۱۱. میز خود را تزئین کنید

کمی وقت بگذارید تا فضای کاری خود را با چیزهایی شخصی کنید که باعث لبخند زدن شما می شود. اضافه کردن چند زیورآلات یا تزئینات یک راه ساده برای سفارشی کردن میز شما است. تعدادی عکس یا عزیزان یا مکان های زیبا را اضافه کنید تا کمی شادی را به محل کار خود بیاورید. حتی می‌توانید برخی از آثار هنری مورد علاقه خود را برای نشان دادن سلیقه شخصی خود و افزودن جذابیت بصری به میز خود اضافه کنید.

۱۲. به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید

وقتی روی کاری کار می‌کنید که می‌توانید به موسیقی گوش دهید، یک لیست پخش نشاط‌آور برای خودتان تهیه کنید. آهنگ هایی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند احساس شادی داشته باشید و روی کاری که انجام می دهید متمرکز شوید. اگر آهنگ‌های همراه با اشعار تمرکز را به چالش می‌کشند، به انتخاب قطعات دستگاهی فکر کنید. موسیقی می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند و کار را سرگرم کننده تر کند.

۱۳. اشتباهات خود را بپذیرید

اشتباه کردن بخشی عادی از فرآیند یادگیری است. به جای اینکه روی اشتباهی که در محل کار خود مرتکب شده اید فکر کنید، آن را به عنوان فرصتی برای رشد در نقش خود در نظر بگیرید. هنگامی که مسئولیت کاری را که انجام داده اید به عهده گرفتید، با نشان دادن توانایی های خود در حل مسئله، شروع به تغییر وضعیت کنید. هنگامی که به این وضعیت فکر می کنید، به جای اشتباه اولیه خود، از راه حلی که می فهمید لذت ببرید.

مرتبط: نحوه عذرخواهی حرفه ای برای یک اشتباه (با مثال)

۱۴. یاد بگیرید که حضور داشته باشید

در حین کار، سعی کنید به جای سایر مسئولیت های خود، ذهن خود را به کار فعلی که انجام می دهید، نگه دارید. وقتی متوجه شدید که در مورد کارهای خانه و کارهای بعد از کار رویاپردازی می کنید، سعی کنید تمرکز خود را به لحظه حال معطوف کنید. هوشیار بودن می تواند به شما کمک کند کار عمدی بیشتری انجام دهید و به شما در مدیریت سطوح استرس کمک کند. اگر احساس می کنید که در یک لحظه چیزهای زیادی دارید، یک لحظه به انجام تمرینات تنفس عمیق اختصاص دهید یا حتی ده دقیقه را برای مدیتیشن اختصاص دهید تا به خود کمک کنید تا دوباره روی زمان حال تمرکز کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *