نکات کلیدی:
- هنگام درخواست برای ارتقاء، یک مورد مبتنی بر داده ها را در مورد اینکه چرا باید ارتقا پیدا کنید، ایجاد کنید.
- در نامه خود، راه هایی را که موقعیت فعلی شما برای شغل جدید مناسب می کند، درج کنید.
- راههای خاصی را پیشنهاد دهید که تأثیر گذاشتهاید و اینکه چرا به طور منحصربهفردی واجد شرایط به عهده گرفتن مسئولیتهای مورد نیاز هستید.
- یک ارجاع قابل اعتماد از داخل سازمان پیدا کنید تا شما را برای نقش یا ارتقاء تأیید کند.
از کجا بفهمیم که مستحق ارتقای شغلی هستیم؟
برای فهمیدن مستحق ارتقای شغلی هستید یا خیر، میتوانید به روشهای زیر رجوع کنید:
- ارزیابی عملکرد: بررسی عملکرد شغلی خود و ارزیابی نتایج و دستاوردهای خود در جایگاه کنونی میتواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا مستحق ارتقا هستید یا خیر. مطالعه نظامندی از عملکرد و دستاوردهای خود از طریق ارزیابیهای سالیانه، بازخورد همکاران و مدیران و بررسی میزان انطباق با استانداردهای شغلی ممکن است مفید باشد.
- مشورت با مدیران و منابع انسانی: در مورد میل شما برای ارتقا و نقاط قوت و ضعف شغلی خود با مدیران و منابع انسانی صحبت کنید. آنها میتوانند اطلاعات ارزشمندی درباره فرصتهای ارتقا و نیز امکانات و مهارتهایی که باید توسعه دهید، به شما ارائه کنند.
- آگاهی از الزامات شغلی: مطالعه و درک الزامات و شرایط لازم برای جایگاههای بالاتر و پستهای مورد نظر خود میتواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا شرایط لازم را دارا هستید یا خیر. بررسی صفحات شرکت، توصیف وظایف شغلی و الزامات مربوطه میتواند الگویی برای شما باشد.
- آموزش و توسعه: تلاش برای بهبود و توسعه مهارتها و دانش فنی خود میتواند به شما کمک کند تا مستحق ارتقا شغلی شوید. حضور در دورههای آموزشی، مشارکت در پروژههای استراتژیک و کسب تجربههای جدید، میتواند دلیلی برای پیشرفت شغلی شما باشد.
با این روشها و همچنین مطالعه و بررسی میزان رضایت شغلی خود، میتوانید بهتر بفهمید که آیا مستحق ارتقای شغلی هستید یا خیر.
مرتبط: آیا آمادهی گام بعدی هستید؟ راهنمای مشخصکننده مستحقان ارتقای شغلی
نوشتن نامه درخواست ترفیع موثر می تواند گام مهمی در کسب یک موقعیت جدید باشد. یک نامه به خوبی نوشته شده و به موقع ممکن است شانس شما را برای ارتقای شغلی افزایش دهد. این نامه باید ارزش شما برای شرکت، توانایی شما برای موفقیت در یک نقش بالاتر و موقعیت خود را به عنوان یک نامزد قابل دوام برجسته کند.
در این مقاله از ایوسی، نحوه نوشتن نامه درخواست ارتقاء را توضیح می دهیم و یک الگو و نمونه برای کمک به شما در نوشتن نامه ارائه می دهیم.
مرتبط: ۱۲ گام برای ورود به مدیریت (با مزایا)
نامه درخواست ارتقاء چیست؟
نامه درخواست ارتقاء یک سند کتبی است که برای سرپرست شما در نظر گرفته شده است تا برای یک موقعیت بالاتر در شرکت در نظر گرفته شود. نامه باید توضیح دهد که چرا دقیقاً شما شایسته موقعیتی هستید که می خواهید. نوشتن نامه درخواست ارتقاء در زمان مناسب نیز می تواند شانس شما را برای ارتقاء افزایش دهد، زیرا شرکت ها اغلب به صورت داخلی استخدام می کنند و برای ابتکار عمل ارزش قائل هستند.
اگرچه می توانید نامه درخواست ارتقاء را ایمیل کنید، ارسال یک نسخه فیزیکی رویکرد حرفه ای تری است. همچنین می توانید آن را از طریق پست تایید شده ارسال کنید، بنابراین هنگام تحویل نامه به شما اطلاع داده می شود. به خاطر داشته باشید که نامه درخواست ارتقاء شما باید همیشه با یک مکالمه حضوری با سرپرستتان همراه باشد.
مطالب مرتبط: چگونه یک نامه الکترونیکی حرفه ای بنویسیم
نحوه نوشتن نامه درخواست ارتقاء
در اینجا مهمترین عناصر نوشتن نامه درخواست ارتقاء موفق آورده شده است:
۱. نامه را در زمان مناسب ارسال کنید
اولین قدم شما تعیین زمان ارسال نامه است. به خاطر داشته باشید که درخواست شما برای ارتقاء نباید برای مدیرتان تعجب آور باشد. بهتر است در طول زمان روی بسیاری از گفتگوهای معنادار در مورد عملکرد خود، تمایل خود برای پیشرفت در نقش خود، راه هایی که می توانید نقاط قوت خود را بهبود بخشید و از آنها استفاده کنید و آنچه از حرفه خود می خواهید سرمایه گذاری کنید. اگر این نوع مکالمات را نداشته اید، بهتر است صبر کنید و شروع به بیان این افکار به سرپرست خود در یک محیط یک به یک کنید.
اگر سرپرست شما عملکرد اثبات شده شما را در طول زمان و توانایی شما در گسترش نقش ها و مسئولیت های خود تأیید کرده است، ممکن است زمان خوبی برای ارسال نامه درخواست ارتقاء خود باشد. مجدداً، به جای اینکه نامه خود را صرفاً ارسال یا ایمیل کنید، زمانی را برای شما و سرپرستتان برنامه ریزی کنید تا شخصاً نامه را در یک جلسه تک به تک بررسی کنید. این به شما این فرصت را می دهد تا نکات خاصی را با جزئیات توضیح دهید و به سؤالاتی که ممکن است سرپرست شما داشته باشد پاسخ دهید.
بیشتر بخوانید: نحوه درخواست ترفیع: راهنمای گام به گام
۲. از یک عنوان و سلام حرفه ای استفاده کنید
اگر نامه ای فیزیکی ارسال می کنید، با یک عنوان رسمی شروع کنید که شامل نام، موقعیت، اطلاعات تماس، تاریخ و سپس نام، موقعیت و اطلاعات تماس گیرنده است. اگر نامه یک ایمیل است، از یک موضوع واضح و آموزنده استفاده کنید، مانند ” درخواست تبلیغات “.
پس از عنوان، نامه خود را با یک سلام حرفه ای باز کنید، مانند ” آقای/خانم عزیز. ” و نام خانوادگی کارفرمای شما. اگر با آنها رابطه معمولی تری دارید، مناسب است از نام کوچک آنها در احوالپرسی استفاده کنید.
مرتبط: ۸ ویژگی یک عنوان جذاب برای تبلیغ نویسی
۳. درخواست خود را بیان کنید، سپس شرایط خود را به تفصیل شرح دهید
پس از سلام، متن نامه خود را با بیان مستقیم و مشخص هدف آن آغاز کنید. برای مثال، میتوانید با گفتن این جمله شروع کنید: ” این نامه برای درخواست ارتقاء از نقش فعلی من به عنوان همکار بازاریابی به نقش آزاد مدیر بازاریابی است. ”
در مرحله بعد، از چند پاراگراف کوتاه برای تشریح دستاوردها و تجربیاتی که شما را برای این نقش واجد شرایط می کند، استفاده کنید. مهارت های خاصی را که شما را به یک کاندیدای خوب برای موقعیت بالاتر تبدیل می کند، شرح دهید. برخی از مواردی که ممکن است شامل شود عبارتند از:
- زمانی که با شرکت بوده اید
- تجربه مرتبط در مقام بالاتر
- تحصیلات یا گواهینامه های مرتبط با موقعیت شما
- پروژه های موفقی که با تاثیر قابل اندازه گیری به پایان رسانده اید
- چرا فکر می کنید می توانید در نقش جدید برتر باشید
- از کمک یا مشارکت مدیرتان در حرفه شما متشکریم
- وفاداری شما به شرکت
مرتبط: چگونه خود را به صورت حرفه ای معرفی کنیم
۴. راه حل هایی برای تکمیل نقش فعلی خود ارائه دهید
از آنجایی که دریافت ترفیع به احتمال زیاد به این معنی است که شما نقش فعلی خود را خالی خواهید کرد، می توانید پیشنهاد دهید به یافتن یا آموزش فردی برای تصاحب موقعیت فعلی شما کمک کنید. این پیشنهاد مهارت های رهبری شما را نشان می دهد و به تسهیل دوره گذار کمک می کند.
۵. نامه را پایان دهید
پس از متن نامه خود، از یک پاراگراف پایانی کوتاه برای ابراز تشکر از توجه آنها استفاده کنید. همچنین میتوانید تمایل خود را برای ارتقای رتبه مجدداً بیان کنید و بپرسید که آیا اقدامات بعدی برای در نظر گرفتن این نقش وجود دارد، مانند برنامهریزی مصاحبه.
نامه را با یک بسته حرفه ای، مانند “با احترام” و امضا و نام تایپ شده خود پایان دهید.
مرتبط: نحوه پایان دادن به نامه (با نمونه های پایانی)
الگوی نامه درخواست ارتقاء
استفاده از این الگو را برای نامه درخواست ارتقاء در نظر بگیرید تا به شما در نوشتن نامه خود کمک کند:
نام شما عنوان شما اطلاعات تماس شما
تاریخ
نام گیرنده عنوان گیرنده اطلاعات تماس گیرنده
[ آقا /خانم نام خانوادگی ]
از اینکه برای خواندن این نامه وقت گذاشتید متشکرم. دلیل اینکه من برای شما نامه می نویسم این است که به طور رسمی درخواست می کنم که برای موقعیت باز [ عنوان شغلی مورد نظر ] در نظر گرفته شوم .
من در انتظار چنین فرصتی سخت کار کرده ام و برای این چالش بعدی آماده هستم. من همچنین معتقدم که در موقعیت فعلی خود به اندازه کافی موفقیت داشته ام تا بتوانم برای ترفیع در نظر گرفته شوم. در سال گذشته من داشتم:
[ دستاورد ۱ را با اعداد به اختصار شرح دهید ]
[ موفقیت ۲ را با اعداد به اختصار شرح دهید ]
اگرچه من به دستاوردهای ذکر شده در بالا افتخار می کنم، اما همچنین می دانم که بخشی از یک تیم هستم و از شما سپاسگزارم که در هر مرحله از راه به من کمک و حمایت می کنید.
میدانم که نقش [ عنوان شغلی مورد نظر ] به زمان بیشتری و مجموعهای از مهارتهای جدید نیاز دارد، اما احساس میکنم که ویژگیهای لازم برای انجام موفقیتآمیز مسئولیتهای شغلی را دارم. نمونه ای از آن می تواند [ موقعیت خاصی که مجموعه مهارت های مورد نیاز برای شغل مورد نظر را برجسته می کند ] باشد. همچنین، با داشتن [ تعداد سال ] در سازمان، روی موفقیت [ شرکت ] سرمایه گذاری کرده ام و می خواهم بخشی از پیشرفت آن باشم.
از آنجایی که یک ترفیع نهایی موقعیت فعلی من را خالی میگذارد، به هر نحوی که بتوانم به انتقال آرام کمک خواهم کرد. چندین کارمند فعلی مستقیماً با من کار کردهاند و پتانسیل این را دارند که مسئولیتهای شغلی من را بر عهده بگیرند و خوشحال میشوم که آنها را برای تصدی مسئولیت آموزش دهم.
اگر من را برای این تبلیغ در نظر بگیرید بسیار سپاسگزار خواهم بود و مجدداً از وقتی که در اختیار شما قرار دادید سپاسگزارم. من خوشحال می شوم که در فرصتی مناسب برای مصاحبه برنامه ریزی کنم.
ارادتمند، [ نام شما ]
بیشتر بخوانید: نحوه درخواست ترفیع
مثال ایمیل درخواست تبلیغات
این نمونه ایمیل درخواست ارتقاء ممکن است به شما کمک کند تا ایمیل خود را بنویسید:
موضوع: سمت مدیر فروش
خانم گیلکی عزیز
من می خواهم به طور رسمی درخواست کنم که برای موقعیت باز مدیر فروش منطقه ای مورد توجه قرار بگیرم.
من در انتظار چنین فرصتی سخت کار کرده ام و احساس می کنم برای این چالش بعدی آماده هستم. من همچنین معتقدم که در موقعیت فعلی خود به اندازه کافی موفقیت داشته ام تا بتوانم برای ترفیع در نظر گرفته شوم. در سال گذشته من داشتم:
– افزایش فروش شرکت در بخش اختصاص یافته من نسبت به سال قبل ۳۰ درصد.
– آموزش چندین کارمند جدید که هنوز در شرکت هستند و در موقعیت های خود به خوبی عمل می کنند.
اگرچه من به دستاوردهای ذکر شده در بالا افتخار می کنم، اما همچنین می دانم که بخشی از یک تیم هستم و نمی توانستم همه آنها را به تنهایی انجام دهم. همچنین از کمک و حمایت شما در طول کارم سپاسگزارم.
می دانم که نقش مدیر فروش وقت بیشتری را از من می طلبد و به مجموعه ای از مهارت های جدید نیاز دارد، اما احساس می کنم ویژگی های لازم برای انجام موفقیت آمیز مسئولیت های شغلی را دارم. به عنوان مثال وضعیتی از پاییز گذشته است که مدیر فروش خروجی در یک مرخصی یک ماهه مرتبط با سلامتی بود و من با موفقیت نقش و مسئولیت های آنها را مدیریت کردم. همچنین، که به مدت سه سال در سازمان بودم، روی موفقیت فروش و بازاریابی هاوارد سرمایه گذاری کردم و می خواهم بخشی از پیشرفت شرکت باشم.
از آنجایی که یک ترفیع احتمالی موقعیت فعلی من را خالی میگذارد، هر طور که بتوانم به اطمینان از انتقال آرام کمک خواهم کرد. چندین کارمند فعلی مستقیماً با من کار کردهاند و پتانسیل این را دارند که مسئولیتهای شغلی من را به عهده بگیرند و من خوشحال میشوم که به آموزش آنها کمک کنم.
اگر من را برای این تبلیغ در نظر بگیرید بسیار سپاسگزار خواهم بود و از وقتی که در اختیار شما قرار دادید سپاسگزارم. من خوشحال می شوم که در فرصتی مناسب برای مصاحبه برنامه ریزی کنم.
با احترام،
جواد احمدی
نماینده فروش
مقالات مرتبط بیشتر:
- پرواز به بلندای هرچه بیشتر: درخواست ارتقا پست سازمانی
- ۱۸ دلیل که شما شایسته ترفیع هستید
- نحوه درخواست افزایش حقوق (با نمونه های مستند)
- ۵ نکته مذاکرهای برای تعدیل هزینه زندگی
- سوال مصاحبه: “انتظارات حقوق شما چقدر است؟”
- ۱۲ مهارت مهم مذاکره (با تعریف و نکات)
- نحوه درخواست ترفیع
- ۱۰ مهارت ارتباطی برای موفقیت شغلی
- چگونه ارزش خود را بالا ببریم و بیشتر به خود اعتماد کنیم