نماد سایت ایوسی

نحوه نوشتن نامه حمایتی (همراه با مراحل، مثال ها و نکات)

نحوه نوشتن Cover Letter

نحوه نوشتن Cover Letter

در حالی که نامه های پوششی همیشه مورد نیاز نیستند، بسیاری از مدیران استخدام هنوز برای سنجش مهارت ها، تجربه و پیشینه متقاضی در مورد موقعیت به آن اعتماد دارند. ارسال نامه پوششی نیز راهی عالی برای فراتر رفتن و نشان دادن به کارفرما است که واقعاً به این کار علاقه مند هستید. نکته کلیدی برای نوشتن نامه‌های پوششی مؤثر این است که به طور خلاصه نحوه تطابق تجربه حرفه‌ای شما با نیازهای نقش و فرهنگ شرکت را بیان کنید.

در این مقاله از ایوسی، نحوه نوشتن نامه‌ای را توضیح می‌دهیم که تأثیر اولیه خوبی بر کارفرمایان بالقوه بگذارد.

کاور لتر چیست؟

نامه پوششی که به عنوان درخواست نامه نیز شناخته می شود ، یک یادداشت سه تا چهار پاراگراف برای کارفرمایان است که علاقه شما به شغل و شرکت و آمادگی شما را برای این نقش توضیح می دهد. معمولاً به همراه رزومه شما در یک درخواست شغلی ارسال می شود. این نامه باید مهارت ها، تجربه و دستاوردهای شما را در مورد موقعیتی که به دنبال آن هستید برجسته کند. برخلاف رزومه، نامه‌های پوششی به شما این امکان را می‌دهند که به جزئیات بیشتری در مورد شغل حرفه‌ای خود بپردازید و توضیح دهید که چرا برای این نقش و شرکت مناسب هستید.

یک نامه پوششی به خوبی نوشته شده این پتانسیل را دارد که کارفرمایان را تحت تاثیر قرار دهد و شما را از سایر متقاضیان متمایز کند. برای جلوگیری از نامه پوششی عمومی، باید قبل از نوشتن نامه حمایتی خود، تحقیقات عمیقی در مورد شرکت و نقشی که برای آن درخواست می دهید انجام دهید.

قبل از نوشتن به چه نکاتی توجه کنید

قبل از اینکه نامه پوششی خود را تهیه کنید، تمام اطلاعاتی را که ممکن است نیاز داشته باشید جمع آوری کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید قبل از نوشتن نامه حمایتی در نظر بگیرید:

قالب نامه جلد

یک نامه پوششی باید مانند نامه تجاری با این بخش ها شکل بگیرد:

نامه شما باید یک صفحه باشد و از فونت ساده و حرفه ای مانند nazanin یا mitra با اندازه ۱۱ تا ۱۳ استفاده کنید. نامه شما باید با یک فاصله و حاشیه یک و نیم سانتی (یا یک اینچ) در سمت چپ تراز شود.

نحوه نوشتن نامه پوششی در ۶ مرحله

در اینجا شش مرحله ساده برای نوشتن یک جلد نامه عالی آورده شده است. در بخش‌های زیر، اطلاعات دقیقی درباره مواردی که در هر منطقه باید گنجانده شود با مثال‌هایی ارائه می‌کنیم.

۱. با هدر خود شروع کنید

مانند هر سرصفحه استاندارد نامه‌های تجاری ، باید چند قسمت از اطلاعات شخصی و مربوط به نقش را در بالای نامه خود بگنجانید تا پیگیری یک مدیر استخدام یا استخدام‌کننده آسان‌تر شود. اگر مایل هستید، می‌توانید نام و آدرس خود را در بالای صفحه وسط قرار دهید و ظاهر آن را در رزومه خود نشان دهید.

قالب هدر:

مثال سرصفحه:

علی لنگ
ali.lang@email.com
خیابان …..، کوچه ….. | ۰۹۱۳-۱۱۱-۱۱۱

۵ آبان، ۱۴xx

اصفهان
شرکت ………
بلوار ………..، جنب …….

۲. شامل یک سلام

در تحقیقات خود سعی کنید نام شخصی را که درخواست های شغلی را بررسی می کند پیدا کنید. نامه خود را به این شخص با یک تبریک تجاری معمولی، مانند “جناب [نام و نام خانوادگی] ” یا “[عنوان موقعیت] محترم” ارسال کنید. از استفاده از «به کسانی که ممکن است مربوط باشد» خودداری کنید.

مثال سلام:

۳. یک پاراگراف آغازین بنویسید

در پاراگراف اول، عنوان شغلی را که برای آن درخواست می کنید و جایی که پست پست را مشاهده کرده اید ذکر کنید. علاقه خود را به نقش و شرکت توضیح دهید تا نشان دهید که تحقیقات خود را انجام داده اید. اولین بخش از پوشش نامه شما همچنین اولین برداشتی است که خواننده از شما خواهد داشت، بنابراین مهم است که سریع و مختصر به آن شخص توجه کنید.

نمونه پاراگراف باز:

“من هیجان زده هستم که برای موقعیت طراح گرافیک در “ابر آب زلال” که در آگهی آنلاین یافتم درخواست بدهم. می دانم که شما در حال حاضر چندین خط محصول جدید را اضافه می کنید، و معتقدم مهارت های من در ویدیو و انیمیشن مزیت قابل توجهی برای ایجاد یک راه اندازی موفق فراهم می کند. من به عنوان یکی از طرفداران قدیمی محصولات شما، از این فرصت برای آوردن سبک منحصر به فرد و اشتیاق خود به لباس ساحلی به شرکت هیجان زده هستم.”

۴. یک پاراگراف دوم اضافه کنید

پاراگراف دوم شما باید یک نمای کلی از پیشینه شما باشد زیرا به موقعیت مربوط می شود. دستاوردها، مهارت‌ها و تخصص‌های کلیدی را در بر داشته باشید که شما را به‌ویژه برای این موقعیت مناسب می‌سازد. روی یک یا دو مورد تمرکز کنید و جزئیات خاصی در مورد موفقیت خود ارائه دهید، از جمله تأثیرات قابل اندازه گیری که ایجاد کرده اید.

به کلمات کلیدی ذکر شده در شرح شغل دقت کنید و آنهایی را که با آنها شناسایی می کنید در متن نامه خود بگنجانید. شما فقط باید اطلاعاتی در مورد آخرین تجربیات حرفه ای خود داشته باشید.

مثال پاراگراف دوم:

“من به عنوان مدیر منابع انسانی مجموعه صنعتی xyz، یکی از مدیران ارشد سازمان بودم و مسئولیت بهبود کارایی و عملکرد ۵۴۰ کارمند شرکت را بر عهده داشتم. قبل از آن، در زمینه منابع انسانی، فرصت های شغلی برابر و تنوع کار می کردم. همچنین در شرکت abc، من یک طرح حفظ کارمندان شامل یک برنامه سلامتی، یک برنامه آموزشی داخلی و یک فرآیند انتخاب تبلیغات ایجاد کردم.

۵. با یک پاراگراف پایانی پایان دهید

پاراگراف پایانی باید بر یک دستاورد یا مهارت کلیدی دیگر مرتبط با موقعیت تمرکز کند. به جای تکرار جزئیات از رزومه خود، یک داستان یا حکایت خاص را خلاصه کنید که نشان می دهد شما برای نقش مناسب هستید. اگر در حال تغییر شغل هستید، این فرصت خوبی است تا در مورد مهارت های قابل انتقال یا تجربیات مرتبط از حرفه خود صحبت کنید.

مثال پاراگراف پایانی:

“دستیابی به اهداف بلندپروازانه بازاریابی همیشه اولویت اصلی است و من همیشه به دنبال بهترین منافع شرکت هستم. از ارائه مطالب بازاریابی به مشتریان بالقوه و تمرکز بر نقاط قوت یک سازمان لذت می برم. مهارت های بازاریابی من در گروه تجاری xyz به شرکت کمک کرد سطوح جدیدی را تجربه کند. موفقیت و افزایش ۴۵ درصدی در تعامل با مشتری. من هرگز از وضعیت موجود راضی نیستم و معتقدم که یک شرکت باید به طور مداوم به دنبال راه هایی برای بهبود و دستیابی به مشتریان جدید از طریق کمپین های نوآورانه باشد.

۶. با علامت گذاری حرفه ای پایان دهید

شما باید نامه پوششی خود را با یک پاراگراف به پایان برسانید که در آن به طور خلاصه دلیل درخواست این نقش و اینکه چرا شما مناسب هستید، پایان دهید. نتیجه نامه پوشش را مختصر نگه دارید و توضیح دهید که مشتاقانه منتظر شنیدن کارفرما در مورد مراحل بعدی هستید. با امضای خود در پایین پایان دهید.

مثال پایان دهی به نامه:

“از شما برای وقت و توجه شما متشکرم. من مشتاقانه منتظر کسب اطلاعات بیشتر در مورد موقعیت فروش و TradeLot (lot یک گروه استاندارد از دارایی ها است که به جای یک دارایی واحد معامله می شود.) هستم. رشد برای ادامه موفقیت من ضروری است، و من از این شانس دارم که بخشی از تیم پیشرو صنعت TradeLot باشم. سابقه اثبات شده و محصولات با کیفیت TradeLot ترکیبی برنده برای افزایش سهم بازار این شرکت است.

ارادتمند
ملک خانساری

نمونه نامه های جلد

در اینجا دو نمونه از نامه های پوششی، نسخه سنتی و نسخه کمتر سنتی آورده شده است. شرح شغل را مرور کنید، سپس نامه پوشش را بخوانید. در مثال اول، خواهید دید که چگونه عبارات خاصی از شرح شغل در نامه استفاده می شود. مثال دوم رویکرد خلاقانه تری دارد، یک داستان شخصی را بیان می کند و به طور انتزاعی بیشتر به ویژگی هایی که در آگهی استخدام گفته می شود، توجه می کند. هر دو کمتر از ۳۰۰ کلمه هستند.

مثال ۱: معاون اداری

شرح شغل

در این نقش، شما از مدیران و سایر پرسنل سطح بالا با مدیریت تقویم آنها، ترتیب سفر، ثبت گزارش هزینه ها و انجام سایر وظایف اداری پشتیبانی خواهید کرد. مهارت‌های بین فردی قوی، توجه به جزئیات و مهارت‌های حل مسئله برای موفقیت بسیار مهم است.

صلاحیت های:

جلد نامه

مدیر محترم امور استخدامی،

من می نویسم تا علاقه خود را به افتتاح یک دستیار اداری در [نام شرکت] اعلام کنم.

من به چند دلیل جذب این فرصت شدم. اولاً، من سابقه موفقیت آمیزی در نقش های اداری، اخیراً در شغل فعلی خود به عنوان هماهنگ کننده اداری دارم. یکی از نکات برجسته زمان من در اینجا زمانی بود که من فعالانه برای هماهنگی اجلاسی برای رهبران ارشدمان در سال گذشته وارد عمل شدم. من سفر و اسکان یک گروه ۱۵ نفره از مدیران شرکت را ترتیب دادم، وعده های غذایی و فعالیت ها را ترتیب دادم، با تیم رویدادهای داخلی خود همکاری کردم و اطمینان حاصل کردم که همه چیز طبق برنامه در اجلاس دو روزه انجام شود. با توجه به بازخورد مثبتی که دریافت کردم، اکنون وظیفه دارم حضور در این رویداد را دو برابر کنم و یک تیم داخلی را برای انجام کار هدایت کنم.

من به دلیل فرصت های رشدی که [نام شرکت] فراهم می کند، جذب این نقش شدم. تحقیقاتی که من در مورد فرهنگ شرکت شما انجام داده‌ام به من نشان داده است که فرصت‌های زیادی برای افراد خودانگیخته مانند من وجود دارد. سطح بالای سازماندهی و توجه به جزئیات طبیعت دوم من است و من مشتاق هستم که این مهارت ها را در محیط های جدید و چالش برانگیز به کار ببرم.

مشتاقانه منتظرم تا جزئیات بیشتری از تجربیات و انگیزه هایم را با شما به اشتراک بگذارم. با تشکر از شما برای توجه شما.

با احترام،
[نام شما]

مثال ۲: کپی رایتر برند

شرح شغل

ما به دنبال یک کپی رایتر با تجربه برای پیوستن به تیم خود هستیم. اگر شما یک چشم عالی برای تعادل، هوش سریع و می توانید صدای برند را برای هر رسانه ای تطبیق دهید، این نقش برای شما مناسب است.

مسئولیت ها:

الزامات:

جلد نامه

سلام،

حداقل دو راه کمتر از بدیهی برای بهبود دایره لغات شما (و در نتیجه، مهارت های کپی رایتینگ شما) وجود دارد: مطالعه برای GRE و تبدیل شدن به یک علاقه مند به جدول کلمات متقاطع. من هر دو را انجام داده ام، اما برای این درخواست شغلی، می خواهم روی دومی تمرکز کنم.

مادربزرگم بهترین نویسنده ای بود که تا به حال می شناختم. او یک نویسنده حرفه ای نبود، اما عشق به نویسندگی چیزی بود که ما به اشتراک گذاشتیم. سال گذشته بود که من نیز اشتیاق او به جدول کلمات متقاطع را گرفتم و بلافاصله دیدم که این دو چگونه دست به دست هم دادند. طولی نکشید که معماهای دوشنبه تا چهارشنبه در نیویورک تایمز را حل می کردم و با گذشت زمان کمتر و کمتر به جستجوی کلمات نیاز داشتم. به زودی، من توانستم پنج شنبه-شنبه را نیز تکمیل کنم. در طول این فرآیند، من می‌توانستم حس کنم موجودی کنایه‌ها، پاسخ‌ها و نوبت‌های عباراتم به طور پیوسته در حال افزایش است. در نهایت، من شجاعت به کار بردن پازل های یکشنبه را به دست آوردم.

این شجاعت بود که نقطه عطف واقعی برای من بود. در آژانس فعلی من، به عنوان فردی سخت کوش و روحیه خلاق شناخته می شوم. ارزیابی همتایان و مدیران من این را روشن کرده است. اما در حالی که به توانایی‌هایم اعتماد داشتم، هرگز خود را جسور ندیده بودم. در نظر گرفتن چالش‌های جدید و تسلط بر هر یک در طول مسیر به من احساس تازه‌ای از خودم و شفافیت در مورد حرفه انتخابی‌ام داد.

من حرفه ای را به عنوان یک کپی رایتر شروع کردم زیرا در یافتن ترکیبی از کلمات متناسب با یک فکر یا احساس مهارت داشتم. من این مسیر را ادامه می‌دهم، زیرا فهمیده‌ام چگونه می‌توانم این مهارت را برای رسیدن به ارتفاعات جدید شکل دهم و تقویت کنم. من می خواهم کپی رایتینگ در [نام شرکت] قدم بعدی در سفر من باشد.

بهترین ها،
[نام شما]

نکاتی برای یک نامه موثر

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام نوشتن نامه حمایتی به خاطر بسپارید:

هدر خود را بر اساس فرمت برنامه خود سفارشی کنید

اگر نامه پوشش خود را مستقیماً در یک درخواست شغلی آنلاین می نویسید، نیازی به وارد کردن آدرس یا سایر اطلاعات تماس خود نیست. احتمالاً قبلاً آن را در قسمت های دیگر فرم درخواست تایپ کرده اید. اگر پوشش نامه خود را به عنوان پیوست اضافه کنید، می توانید از همان عنوان رزومه خود استفاده کنید.

از ارجاعات عمومی به توانایی های خود اجتناب کنید

در صورت امکان، حکایات معنی‌داری را بگویید که مهارت‌های شما را به فعالیت‌های حل مسئله مشخص یا نتایج تجاری ملموسی که در حرفه‌تان روی آن کار کرده‌اید، مرتبط می‌کند. هر نامزدی می تواند بگوید که مهارت مطلوبی دارد. برای تأثیرگذاری، باید نمونه هایی از مهارت های خود را به مدیران استخدام نشان دهید.

به عنوان مثال، “مهارت های من برای سازمان شما مناسب است ” مبهم است. یک رویکرد خاص تر می تواند این باشد: “به عنوان یک همکار فروش، اغلب از من خواسته می شود خدمات استثنایی به مشتریان را در مدت کوتاهی ارائه دهم. فراتر از انتظارات مشتریان برای من افتخار شخصی و حرفه ای است، و این مهارتی است که من دارم. مشتاق برای ادامه توسعه.

آن را کوتاه و دقیق نگه دارید

مگر در مواردی که در شرح شغل مشخص شده باشد، طول مورد نیاز برای نامه پوششی وجود ندارد. هنگام تعیین مدت زمان یک جلد نامه ، روی مهمترین جزئیات کار تمرکز کنید. شرح شغل را از نزدیک بخوانید تا بهترین فرصت ها را برای نشان دادن صلاحیت های خود شناسایی کنید.

به کدام دستاوردهای حرفه ای افتخار می کنید؟ یک یا دو مورد را انتخاب کنید و آنها را مستقیماً با تجربه یا شرایط مورد نظر مدیر استخدام، با استفاده از چند جمله دقیق اما مختصر ترسیم کنید. شرح شغل در یک نامزد چه ویژگی هایی را می طلبد؟ استفاده از نامه پوششی را به عنوان راهی برای نشان دادن این ویژگی ها در نظر بگیرید.

قبل از ارسال تصحیح کنید

قبل از ارسال نامه خود را چندین بار بخوانید و مراقب اشتباهات املایی، دستوری یا نقطه گذاری باشید. خواندن آن با صدای بلند می تواند به شما کمک کند عبارات ناخوشایند یا جملات بسیار طولانی را انتخاب کنید. همه ما تمایل داریم که اشتباهات را پنهان کنیم، بنابراین یک مطالعه آهسته و عمدی انجام دهید که هر کلمه را بررسی می کند. اگر سلام شما شامل نام مدیر استخدام است، املای آن را سه بار بررسی کنید.

برنامه‌هایی که نیاز به نامه پوششی دارند، به شما فرصت ارزشمندی می‌دهند تا توانایی‌ها و شخصیت واقعی خود را نشان دهید. از نامه پوششی استفاده کنید تا مهم ترین نقاط قوت خود را بدرخشید و در عین حال نشان دهید که به زمان و توجه مدیر استخدام احترام می گذارید.

خروج از نسخه موبایل