بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنما: فرهنگ تجارت

فرهنگ تجارت بین المللی و آداب تجارت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

فرهنگ یک کسب و کار در طول زمان و زمانی که مدیریت و کارکنان ارزش های شرکت خود را تعیین می کنند، توسعه می یابد. بسیاری از شرکت ها قصد دارند فرهنگی داشته باشند که واجد شرایط ترین نامزدها را جذب کند، در حالی که کارمندان احتمالی ممکن است به دنبال محل کاری باشند که از ارزش های شخصی آنها حمایت کند. فرهنگ کسب و کار هر شرکت منحصر به نگرش ها و اقدامات آن است.

در این مقاله از ایوسی اهمیت فرهنگ کسب و کار را هم برای کارفرمایان و هم برای کارمندان توضیح می دهیم و نکاتی را برای ترویج فرهنگ کسب و کار مثبت در محل کارتان ارائه می دهیم.

فرهنگ کسب و کار چیست؟

فرهنگ کسب و کار ترکیبی از ارزش ها، رفتارها و اهداف در یک محل کار است. فرهنگ تحت تأثیر کارمندان و کارفرمایان و همچنین مشتریان یا شرکای تجاری است. فرهنگ تجاری یک شرکت شامل عناصر مختلفی است، از سیاست های رسمی گرفته تا تعاملات گاه به گاه بین همکاران. برخی از شرکت ها محیطی آرام را برای جذب کارکنان خلاق ترویج می کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای دستیابی به اهداف خود به حرفه ای بودن و ساختار نیاز داشته باشند.

چرا فرهنگ کسب و کار مهم است؟

فرهنگ کسب و کار مهم است زیرا حس اجتماعی را در بین کارکنان ایجاد می کند و ارزش های حرفه ای را حفظ می کند. فرهنگ می تواند توانایی یک شرکت برای برقراری ارتباط داخلی، غلبه بر موانع و جذب استعدادهای با کیفیت را تعیین کند. در طول فرآیند استخدام، کارفرمایان اغلب در نظر می‌گیرند که متقاضی چقدر با همکارانش کنار می‌آید و در فرهنگ شرکت خود عمل می‌کند. برخی از مزایای یک فرهنگ تجاری قوی عبارتند از:

  • نامزدی
  • بهره وری
  • حفظ کارکنان
  • شهرت مثبت

نامزدی

فرهنگ شرکت می تواند به طور مستقیم بر میزان مشارکت افراد در کار خود تأثیر بگذارد. هنگامی که کارکنان از فرهنگ محل کار خود لذت می برند، احتمالاً تلاش و مراقبت بیشتری را برای مسئولیت های خود انجام می دهند. فرهنگ قوی شرکت دارای ارزش های واضحی است که می تواند کارکنان را برای موفقیت ترغیب کند. همچنین می تواند ارتباط روشنی بین وظایف فردی هر کارمند و ماموریت شرکت ایجاد کند.

مطالب مرتبط: کلید رضایت کارکنان و چگونگی دستیابی به آن

بهره وری

بهره وری کارکنان می تواند به طور مستقیم با فرهنگ شرکت مرتبط باشد. افرادی که از جو کار خود لذت می برند احتمالاً کار با کیفیت بهتری تولید می کنند. بسیاری از سازمان‌ها مرخصی با حقوق و مزایای دیگری را ارائه می‌دهند و به کارکنان فرصت‌هایی را برای استراحت می‌دهند تا بتوانند در هنگام کار بهره‌ورتر باشند. افراد مختلف به محیط های متفاوتی نیاز دارند تا بیشترین بهره وری را داشته باشند، بنابراین مهم است که بدانیم سبک کار شما چگونه با فرهنگ شرکت مقایسه می شود.

حفظ کارکنان

بسیاری از شرکت ها تلاش می کنند تا فرهنگ خود را تا حد امکان پذیرا کنند تا بهترین نامزدها را برای یک موقعیت استخدام کرده و نگه دارند. هنگامی که یک شرکت مزایای سخاوتمندانه و محیط کار مثبت را ارائه می دهد، متقاضیان با استعداد احتمالا درخواست می دهند. فرهنگ شرکت همچنین می تواند کارکنان فعلی را تشویق کند که به جای در نظر گرفتن فرصت های شغلی دیگر، به شغل خود در سازمان خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: پرسش و پاسخ: نرخ های حفظ کارمندان چیست؟

شهرت مثبت

شرکت‌هایی با ارزش‌های قوی که در جامعه خود فعال هستند، اغلب شهرت خوبی کسب می‌کنند که می‌تواند فرصت‌های تجاری جدیدی ایجاد کند و مشتریان را به ارمغان بیاورد. بسیاری از مصرف کنندگان از زمانی که یک شرکت یکپارچگی نشان می دهد و با سرمایه گذاری در فرهنگ محل کار برای کارکنان خود ارزش قائل است، قدردانی می کنند. یک شهرت مثبت همچنین می تواند افراد با استعداد را تشویق کند تا مهارت های خود را به شرکت بیاورند.

عناصر فرهنگ کسب و کار چیست؟

فرهنگ کسب و کار شامل طیف گسترده ای از عناصر است که بر شیوه های تجاری و رفتارهای محل کار تأثیر می گذارد. هدف کسب‌وکارها این است که فرهنگ کاملاً مشخصی داشته باشند تا نامزدهایی را جذب کنند که در محیط خاص خود پیشرفت کنند. کارمندان و کارفرمایان هر دو از درک مهم ترین عناصر فرهنگ محل کار در سازمان خود سود می برند. برخی از رایج ترین عناصر فرهنگ کسب و کار عبارتند از:

  • ارزش های
  • ماموریت
  • سیاست های
  • محیط
  • رفتارهای کارکنان

ارزش های

ارزش ها اعتقادات اولیه یک شرکت هستند که به شکل گیری طرز فکر و رفتار کارکنان کمک می کنند. شرکت ها ارزش های خود را بر اساس نوع کاری که انجام می دهند و نیازهای کارکنان خود انتخاب می کنند. هنگامی که به دنبال شغل جدید هستید، به دنبال شرکتی باشید که ارزش های شما را به اشتراک بگذارد تا تجربه شما در محل کار را بهبود بخشد. چند نمونه از ارزش های شرکت عبارتند از:

  • توجه
  • صداقت
  • فداکاری
  • خلاقیت
  • قابلیت اطمینان

ماموریت

مأموریت یک شرکت، هدف و اهداف کسب و کار را خلاصه می کند و انگیزه مشترک کارکنان را توضیح می دهد. ماموریت یا چشم انداز یک کسب و کار با تشویق همه کارکنان به کار در جهت یک هدف مشترک، مستقیماً بر فرهنگ تأثیر می گذارد. کارمندانی که به ماموریت شرکت خود ایمان دارند، احتمالاً در رشد شرکت سرمایه گذاری می کنند و به کار خود متعهدتر هستند.

بیشتر بخوانید: بیانیه ماموریت چیست؟ تعریف و مثال

سیاست های

خط مشی شرکت شامل قوانین، مقررات و مزایای استخدام است. سیاست با سرمایه گذاری بر روی شادی کارکنان، پاداش دادن به موفقیت ها و فراهم کردن فرصت هایی برای رشد، بر فرهنگ تأثیر می گذارد. خط مشی شرکت می تواند تجربه کار یک کارمند در یک شرکت را غنی کند و نامزدهای واجد شرایط بیشتری را جذب کند. نمونه هایی از سیاست هایی که بر فرهنگ شرکت تأثیر می گذارد عبارتند از:

  • نوع لباس پوشیدن
  • زمان پرداخت
  • رویه های ارزیابی
  • فواید سلامتی
  • برنامه کاری انعطاف پذیر

محیط

مکان و طراحی دفتر یک محل کار نیز می تواند به فرهنگ شرکت کمک کند. شرکتی که برای همکاری منظم ارزش قائل است ممکن است طراحی دفتر باز را انتخاب کند در حالی که یک کسب و کار با بسیاری از کارگران مستقل ممکن است مکانی با دفاتر خصوصی انتخاب کند. محیط همچنین شامل مزایایی مانند تجهیزات باکیفیت، یک اتاق استراحت مجهز یا یک باشگاه ورزشی است. برخی از شرکت ها به کارمندان خود اجازه می دهند تا از راه دور کار کنند تا بتوانند محیط خود را سفارشی کنند.

رفتارهای کارکنان

اعمال و رفتار کارکنان یکی از جنبه های مهم فرهنگ شرکت است. روشی که افراد کار خود را تکمیل می کنند و با یکدیگر در دفتر ارتباط برقرار می کنند می تواند بر توانایی آنها برای موفقیت تأثیر بگذارد. رفتارهای کارکنان که بر فرهنگ تأثیر می گذارد می تواند شامل رویدادهای تیم سازی، آداب ایمیل، به اشتراک گذاشتن قدردانی با دیگران و داشتن نگرش مثبت با مشتریان باشد.

نکات فرهنگ کسب و کار

اگرچه بسیاری از شرکت‌ها فرهنگ تجاری تثبیت‌شده‌ای دارند، اما بسته به نیازهای کسب‌وکار و کارمندان آن می‌تواند در طول زمان تغییر کند. به دنبال راه هایی برای بهبود فرهنگ شرکت خود می توانید به افزایش رضایت شغلی و ایجاد یک تیم قوی از همکاران کمک کنید. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی بهبود فرهنگ کسب و کار در محل کار خود به عنوان یک کارمند یا به عنوان یک مدیر آورده شده است:

اولویت ها را تعیین کنید.

فرهنگ محیط کار ایده آل خود را در نظر بگیرید و اینکه کدام عناصر برای شما مهم هستند. تصمیم بگیرید که چه اقداماتی می توانید برای حمایت از ارزش های اصلی خود انجام دهید.

رفتار مدل با الگوبرداری از نوع رفتاری که دوست دارید در محل کار مشاهده کنید،

می توانید همکاران خود را تشویق کنید تا از فرهنگ شرکت حمایت کنند. در نظر بگیرید که هر روز چه گام هایی می توانید برای ایجاد یک محیط مثبت بردارید.

بازخورد بخواهید

از همکاران خود بپرسید که ارزش های آنها چیست و چگونه دوست دارند فرهنگ شرکت بهبود یابد. از بازخورد دیگران برای ایجاد یک استراتژی واقع بینانه برای بهبود فرهنگ استفاده کنید.

تغییرات را اندازه گیری کنید

به گام‌هایی که در جهت بهبود فرهنگ شرکت برمی‌دارید و موفقیت‌آمیزتر هستند توجه داشته باشید. اندازه گیری هر گونه تغییر در فرهنگ شرکت می تواند به شما در ایجاد تغییرات کوچک در طول زمان کمک کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *