بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

برون سپاری چیست؟ (شامل انواع و مزایا)

برون سپاری فرآیند کسب و کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در محیط‌های تجاری یا صنایعی که دستخوش تغییرات منظم می‌شوند، شرکت‌ها اغلب در سیستم‌ها و استراتژی‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد کارایی را افزایش دهند و سودآور باقی بمانند. یکی از این استراتژی ها برون سپاری است که به سازمان ها اجازه می دهد تا وظایف تجاری را به شرکت ها یا کارمندان خارجی با هدف کاهش هزینه های فرآیند و افزایش سود منعقد کنند. یادگیری بیشتر در مورد اینکه برون سپاری چیست و چرا سودمند است می تواند به شما کمک کند از آن برای ساده کردن وظایف مهم تجاری و افزایش بهره وری استفاده کنید.

در این مقاله از ایوسی، درباره چیستی برون سپاری بحث می کنیم، چند نوع مختلف برون سپاری را فهرست می کنیم، مزایای برون سپاری را شرح می دهیم، چند ملاحظات مهم را به اشتراک می گذاریم و چند مثال مرتبط ارائه می دهیم.

موارد کلیدی:

  • برون سپاری شامل قرارداد با یک شرکت شخص ثالث است که فرآیندها یا عملکردهای تجاری خاصی را ارائه می دهد.

  • چهار نوع اصلی برون سپاری شامل برون سپاری خشکی، برون سپاری خارج از کشور، برون سپاری نزدیک به ساحل و منبع یابی در محل است.

  • برون سپاری می تواند به یک شرکت کمک کند تا هزینه ها و هزینه های نیروی کار خود را کاهش دهد و از مهارت هایی که در حال حاضر برای بهبود عملیات فاقد آن هستند استفاده کند.

برون سپاری چیست؟

برون سپاری روشی است که سازمان ها برای استخدام پیمانکاران خارجی یا شرکت های خارجی برای انجام وظایف یا ایجاد کالا استفاده می کنند. شرکت ها اغلب فعالیت ها را در زنجیره ارزش خود از جمله فرآیندهای طراحی، تولید، عرضه، بازاریابی و خدمات برون سپاری می کنند. وقتی شرکت‌ها رشد سریعی را تجربه می‌کنند، به مهارت‌ها یا تخصص‌هایی نیاز دارند که درون سازمانی ندارند یا فرآیندهایی دارند که فقط به صورت دوره‌ای مورد نیاز است، اغلب به جای سرمایه‌گذاری و آموزش کارکنان داخلی، وظایف را برون‌سپاری می‌کنند.

ارائه‌دهنده شخص ثالثی که استخدام می‌کنند از کارکنان خود برای تکمیل کار یا پروژه با هزینه کمتری از هزینه شرکت استخدام‌کننده استفاده می‌کند. این به شرکت کمک می کند تا هزینه ها و هزینه های نیروی کار خود را کاهش دهد و کارایی را به حداکثر برساند و در عین حال تخصیص منابع را نیز بهبود بخشد. توابع، خدمات یا فرآیندهای تجاری که شرکت ها اغلب برون سپاری می کنند عبارتند از:

انواع برون سپاری

چهار نوع اصلی برون سپاری وجود دارد:

برون سپاری خشکی

برون سپاری خشکی استخدام ارائه دهندگان شخص ثالث واقع در همان منطقه یا کشور است. شرکت‌ها ممکن است هزینه‌های نیروی کار خود را کاهش دهند و از کارکنان ماهر با محدودیت‌های فرهنگی یا زبانی کم یا بدون محدودیت بهره ببرند. این نوع برون سپاری ممکن است هزینه بیشتری نسبت به انواع دیگر داشته باشد، اما تمایل به برقراری ارتباط آسان تر دارد.

منابع فراساحای

برون سپاری فراساحلی استخدام ارائه دهندگان شخص ثالث مستقر در سطح بین المللی است. برون سپاری فراساحلی می تواند به شرکت ها امکان دسترسی به نیروی کار ماهر و پس انداز بالاتر نسبت به سایر انواع برون سپاری را بدهد. از آنجایی که اغلب شامل کارمندانی با مناطق زمانی، فرهنگ ها یا زبان های مختلف می شود، ایجاد رابطه با ارائه دهنده شخص ثالث ممکن است به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد.

برون سپاری نزدیک به ساحل

برون سپاری نزدیک به استخدام ارائه دهندگان شخص ثالث واقع در یک کشور مجاور یا مجاور با زبان، مهارت و فرهنگ یکسان است. این می تواند ارتباط و بازدید در محل را آسان تر کند. به عنوان مثال، یک شرکت در ایالات متحده ممکن است ترجیح دهد با یک ارائه دهنده شخص ثالث در کانادا کار کند، زیرا کشور در همان قاره است و از بسیاری از مناطق زمانی یکسان استفاده می کند.

برون سپاری در محل

با برون سپاری در محل، پیمانکاران در محل شرکت به جای یک مکان دور کار می کنند. این نوع برون سپاری اغلب برای عملکردهای فناوری اطلاعات (IT) ضروری است. پیمانکاران خارجی ممکن است سخت افزار را تعمیر کنند، تخصص خود را در پروژه های ساخت و ساز یا فناوری اطلاعات ارائه دهند و به صورت دوره ای با طرف های مربوطه مشورت کنند.

مطالب مرتبط:  نحوه برون سپاری کار برای موفقیت در کسب و کار (با نکات)

مزایای برون سپاری

برون سپاری مزایای متعددی دارد، از جمله:

فرصت های اضافی برای صرفه جویی در هزینه

گسترش عملیات تجاری با استخدام کارکنان بیشتر اغلب برای سازمان ها پرهزینه است. برون سپاری می تواند به آنها کمک کند تا هزینه های مرتبط با استخدام و جذب کارمندان داخلی بیشتری را کاهش دهند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت به فضای اداری بیشتری برای سازگاری با رشد نیاز دارد، عملیات برون سپاری مانند ورود داده ها و بازاریابی تلفنی می تواند به کاهش این نیاز کمک کند. همچنین ممکن است به آن کمک کند تا عملیات کلی خود را کوچکتر کند تا از صرف پول بیشتر از توانش برای اجاره جلوگیری کند و در نتیجه باعث افزایش پس انداز شود.

استراتژی رشد کسب و کار و شایستگی های اصلی بهبود یافته است

هنگامی که یک شرکت رشد سریعی را تجربه می کند، ممکن است عملیات پشتیبان آن نیز افزایش یابد. این عملیات ممکن است بر منابع مالی آن تأثیر بگذارد و دستیابی به مأموریت سازمانی آن را دشوارتر کند. برون سپاری کارکردهای اداری کمتر مهم می تواند به شرکت کمک کند تا منابع خود را برای حمایت از مهم ترین فعالیت های خود و دنبال کردن استراتژی های رشد تجدید تخصیص دهد. همچنین می تواند به آن کمک کند تا ابتکارات شرکتی مهمی را دنبال کند که به نفع همه کارکنان باشد بدون اینکه خدمات یا کیفیت به خطر بیفتد.

افزایش کارایی

برون سپاری می تواند یک استراتژی مفید به خصوص برای شرکت هایی باشد که برای سودآوری به کارکردهای اداری گرانتر یا پیچیده نیاز دارند. برون سپاری این عملکردها به یک شرکت شخص ثالث می تواند به افزایش کارایی و بهره وری کمک کند، زیرا به شرکت اجازه می دهد زمان بیشتری را برای سایر عملیات های تجاری صرف کند. به عنوان مثال، شرکتی که مبلمان طراحی می‌کند ممکن است بتواند زمان بیشتری را برای استخدام و آموزش کارکنان به تکنیک‌های طراحی به جای تکنیک‌های فروش و بازاریابی صرف کند، اگر این کارها را به شخص ثالث واگذار کند.

مرتبط: بهره وری کسب و کار: چیست و چگونه آن را بهبود بخشیم

کنترل عملیاتی بهتر

اگر یک شرکت دارای چندین بخش ضعیف مدیریت شده یا عملیات تجاری است که هزینه های بالایی را به همراه دارد، ممکن است ایده خوبی باشد که آنها را برون سپاری کنید. به عنوان مثال، اگر یک بخش فناوری اطلاعات پروژه های زیادی داشته باشد، کارکنانش کم باشد یا بودجه ای بیش از سهم آن در سازمان داشته باشد، شرکت ممکن است تصمیم به امضای قرارداد برون سپاری قراردادی با یک شخص ثالث معتبر بگیرد. چنین توافقی می تواند مدیریت را ملزم کند که درخواست های خود را اولویت بندی کند و به آن اجازه کنترل عملیاتی بیشتری بدهد، که می تواند دستیابی به خروجی مورد نیاز را آسان تر کند و عملکرد کارآمد را تضمین کند.

مرتبط:  برون سپاری عملیاتی: تعریف و مزایا

انعطاف پذیری کارکنان بیشتر

برون سپاری به عملیات تجاری که تقاضای دوره ای یا فصلی را تجربه می کنند اجازه می دهد تا در صورت لزوم به منابع اضافی دسترسی پیدا کنند. وقتی عملیات کند می شود، می تواند آن عملیات را یک بار دیگر بدون نیاز به شرکت برون سپاری تکمیل کند. به عنوان مثال، یک بخش حسابداری که فاقد تعداد ایده‌آل کارکنان در طول دوره‌های حسابرسی و فصول مالیاتی است، ممکن است برخی از کارها را برای تأمین منابع مورد نیاز خود برای یک دوره ثابت با هزینه کمتر برون سپاری کند.

افزایش تداوم کسب و کار و مدیریت ریسک

شرکت ها گهگاه دوره هایی از جابجایی بالای کارکنان را تجربه می کنند که می تواند عدم اطمینان را افزایش دهد و بر تولید و بهره وری تأثیر بگذارد. برون سپاری برخی از عملکردهای تجاری می تواند به شرکت ها کمک کند تا سطح مشخصی از تداوم عملیات خود را فراهم کنند و ریسک مربوط به یک منطقه یا بخش عملیاتی خاص را کاهش دهد. به عنوان مثال، اگر مدیر منابع انسانی یک شرکت در مرخصی پزشکی طولانی مدت باشد و دو دستیار آنها اخطارهای استعفای خود را ارائه کرده باشند، برون سپاری می تواند به کاهش ریسک کمک کند و اطمینان حاصل کند که شرکت می تواند حتی در زمانی که واحد منابع انسانی کوچک می شود به فعالیت خود ادامه دهد. برون سپاری همچنین می تواند زمان استخدام دستیاران جدید را در اختیار شرکت قرار دهد.

فرصت های توسعه داخلی کارکنان را گسترش داد

پروژه‌های بزرگ‌تر یا پیچیده‌تر می‌توانند به مهارت‌هایی نیاز داشته باشند که کارکنان فعلی یک شرکت ممکن است آن‌ها را نداشته باشند. برون سپاری در محل می تواند کارکنان واجد شرایطی را برای مدیران شرکت فراهم کند که مهارت های مورد نیاز خود را دارند. این کارمندان همچنین می توانند با کارکنان داخلی همکاری نزدیک داشته باشند و به آنها در کسب مجموعه مهارت های جدید کمک کنند.

به عنوان مثال، ممکن است برای یک شرکت نیاز به ارتقا یا جایگزینی تجهیزات ساخته شده به صورت سفارشی باشد، اما ممکن است فاقد مهندسانی باشد که دارای مهارت های لازم برای طراحی تجهیزات جدید باشند. ممکن است شرکت تصمیم بگیرد پروژه را برون سپاری کند و مهندسان برون سپاری را با تیم داخلی خود بخواهند تا به آنها کمک کنند تا مهارت های خود را بهبود بخشند و مهارت های جدید به دست آورند. برون سپاری به شرکت این امکان را می دهد که افرادی را به دست آورد که دارای طیف وسیع تری از مهارت های فنی هستند.

مطالب مرتبط:  مهارت های سخت در مقابل مهارت های نرم: تفاوت چیست؟

وفاداری بیشتر به برند

سازمان های خدمات مشتری، بازاریابی و فروش اغلب می توانند با برون سپاری برخی از وظایف خود، عملیات خود را بهینه کنند. به عنوان مثال، یک شرکت بازاریابی که فاقد تخصص تبلیغات آنلاین است، ممکن است تبلیغات آنلاین خود را به سازمانی برون سپاری کند که قبلاً تجربه زیادی در آن زمینه دارد و به آن اجازه می دهد تبلیغاتی را ایجاد کند که با مأموریت و پایگاه مشتری خود سازگارتر باشد. این می تواند وفاداری به برند آن را تقویت کرده و به آن اجازه می دهد تعداد بیشتری از مشتریان را حفظ کند.

ملاحظات برون سپاری

در حالی که برون سپاری می تواند چندین مزیت داشته باشد، همچنین برای شرکت ها مهم است که برخی ملاحظات لازم را قبل از تصمیم به برون سپاری عملکردها یا فرآیندهای تجاری انجام دهند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

محدوده کنترل

هنگامی که یک شرکت وظایف کل یک بخش را برون سپاری می کند، مدیریت خود را به شرکت دیگری واگذار می کند. ممکن است ارائه دهنده جدید همان ماموریت و استانداردهای شرکت را نداشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است بیشتر به سود علاقه مند باشد تا معیارهای خاصی که برون سپاری را هدایت می کند. علاوه بر این، بسیاری از قراردادها قیمت ثابتی دارند، بنابراین ممکن است لازم باشد شرکت قبل از اینکه بتواند سود خود را افزایش دهد، هزینه ها را کاهش دهد. ارائه‌دهندگان شخص ثالث به سازمان‌ها اجازه می‌دهند سطوح مختلف کنترل بر عملیات و فرآیندهای خود را داشته باشند، بنابراین مهم است که آن‌ها بهترین را برای نیازهایشان انتخاب کنند.

هزینه ها

هزینه های برون سپاری اغلب بسته به تقاضا برای آن در بخش یا صنعت خاص متفاوت است. قراردادی که یک شرکت با شرکت خارجی یا شرکت برون سپاری شده امضا می کند، تمام هزینه های مربوطه را شرح می دهد، اما هر خدماتی که در قرارداد ذکر نشده است ممکن است هزینه های اضافی را در پی داشته باشد. علاوه بر این، شرکت همچنین ممکن است هزینه های قانونی را برای حفظ وکیل برای بررسی قرارداد و انجام هرگونه تعدیل مورد نیاز بپردازد. هزینه های مرتبط با یک شرکت برون سپاری اغلب به طور مستقیم با تخصص و خدمات آن مرتبط است. شرکت هایی که طیف وسیع تری از خدمات را ارائه می دهند نیز ممکن است هزینه بیشتری دریافت کنند.

محرمانه بودن و امنیت

مهم است که شرکت ها هنگام برون سپاری کارمندان از داده های محرمانه و مالکیت معنوی خود محافظت کنند. در صورت داشتن سوابق پزشکی، حقوق و دستمزد یا هر پرونده حساس دیگری که شرکت برون سپاری آن را مدیریت می کند، محرمانه بودن این اسناد ممکن است به خطر بیفتد، مگر اینکه اقدامات لازم را برای ایمن سازی این پرونده ها انجام دهند. اگر عملکرد تجاری برون سپاری شامل به اشتراک گذاری داده ها یا دانش اختصاصی شرکت، مانند فرمول ها یا نقشه های محصول باشد، برای شرکت بسیار مهم است که اقدامات پیشگیرانه را برای محافظت از اطلاعات حساس اجرا کند.

مطالب مرتبط:  مزایا و معایب برون سپاری (با نکات)

تعهدات قراردادی

هنگامی که یک شرکت بخشی از عملیات خود را به شرکت دیگری منتقل می کند، وضعیت مالی آن شرکت بر سازمانی که آن را استخدام کرده نیز تأثیر می گذارد. بررسی دقیق صورت های مالی شرکت می تواند ارزیابی سلامت مالی شرکت برون سپاری را آسان تر کند. اگر ارائه‌دهنده از نظر مالی ضعیف عمل کند، ممکن است تعهدات قراردادی خود را نپذیرد و ممکن است یک انتخاب برون سپاری مؤثر نباشد. همچنین می تواند درخواست ورشکستگی کند و از طلبکاران خود درخواست حمایت کند. مهم است که شرکت ها این احتمالات را قبل از قرارداد با شخص ثالث در نظر بگیرند.

این مقاله فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و به منظور ارائه مشاوره حقوقی نیست. برای هر گونه مشکل حقوقی که ممکن است با آن مواجه شوید، باید با یک وکیل مشورت کنید.

روحیە کارکنان

برون سپاری اغلب بر کارکنان داخلی تأثیر می گذارد، به ویژه زمانی که یک سازمان تصمیم می گیرد کل بخش را برون سپاری کند. کارمندان ممکن است نگران باشند که شغلشان در معرض خطر است یا برون سپاری را منفی تر درک کنند. برای حفظ روحیه کارکنان، مهم است که بخش منابع انسانی شرکت، کارمندان را از قبل در مورد تغییرات آتی آگاه کند و قبل از تصمیم به برون سپاری برخی از وظایف خود، از آنها بازخورد دریافت کند.

مطالب مرتبط:  راه هایی برای حفظ روحیه بالا در طول جستجوی شغل

کیفیت

برون سپاری همچنین پتانسیل تأثیرگذاری بر کیفیت را دارد و شرکت هایی که محصول خاصی را تولید می کنند یا بر فرآیند خاصی نظارت می کنند، ممکن است ترجیح دهند قبل از برون سپاری عملکرد خود، یک برنامه آموزشی را اجرا کنند تا نگرانی های مربوط به کیفیت را کاهش دهند. قبل از تصمیم گیری برای برون سپاری یک کار تجاری، برای سازمان ها مفید است که در نظر بگیرند که چه مدت ممکن است برای آموزش تیم های جدید طول بکشد و تعیین کنند که آیا هزینه آموزش و آموزش احتمالاً بیشتر از مزایای بالقوه برون سپاری است یا خیر. این شرکت همچنین ممکن است یک استراتژی برون سپاری برای کمک به حداکثر رساندن کیفیت ایجاد کند.

مطالب مرتبط: چگونه یک استراتژی برون سپاری ایجاد کنیم

نمونه هایی از برون سپاری

در اینجا چند نمونه از نحوه سود شرکت ها از برون سپاری آورده شده است:

صرفه جویی در هزینه

یک تولید کننده گوشی های هوشمند ممکن است قطعات داخلی محصولات خود را از شرکت های دیگر خریداری کند. این می تواند به کاهش هزینه های تولید مرتبط با تولید آن به تنهایی کمک کند. همچنین می تواند توسعه شبکه ای از تامین کنندگان قابل اعتماد برای محصولات آینده خود را آسان تر کند.

منابع تخصصی

یک شرکت حقوقی ممکن است اسناد خود را با استفاده از یک ارائه دهنده خدمات ابری ذخیره کند. این ارائه‌دهنده می‌تواند به شرکت اجازه دسترسی به فن‌آوری دیجیتالی را بدهد که در غیر این صورت ساخت یا مالکیت مستقیم آن ممکن است پرهزینه باشد. ویژگی‌های پیشرفته آن همچنین ممکن است به شرکت کمک کند تا با ارزش‌ترین داده‌های خود را راحت‌تر ایمن کند.

عملیات ساده

زنجیره‌ای از تعمیرگاه‌های خودرو ممکن است وظایف بخش‌های منابع انسانی خود مانند بیمه سلامت و حقوق و دستمزد را برون سپاری کنند تا عملیات خود را ساده‌تر کنند. این به آن اجازه می‌دهد تا منابع خود را به بخش‌های دیگری که مربوط به تجارت کلی هستند، مجدداً تخصیص دهد. با ساده کردن عملیات خود، می تواند کارایی را بهبود بخشد و کارهای غیرضروری را که در غیر این صورت بر زمان در دسترس برای انجام سایر وظایف تأثیر می گذارد، حذف کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *