بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه ایجاد یک استراتژی بلند مدت در ۸ مرحله

معیارهای استراتژی بازاریابی محتوا

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک استراتژی بلند مدت ابزار ارزشمندی برای پیاده سازی وظایف و اهداف جدید در یک شرکت است. استراتژی های بلند مدت مراحل و وظایفی هستند که باید در یک مهلت مشخص برای بهبود شرکت انجام شوند. درک چگونگی ایجاد یک استراتژی بلند مدت برای ایجاد یک برنامه قابل مدیریت برای تیم بسیار مهم است.

در این مقاله از ایوسی، نحوه ایجاد یک استراتژی بلندمدت را با تعریف چیستی، توضیح چرایی اهمیت آن و ارائه هشت مرحله برای ایجاد یک استراتژی بلندمدت مورد بحث قرار می دهیم.

استراتژی بلند مدت چیست؟

استراتژی بلندمدت یک برنامه جامع برای یک کسب و کار است که اهداف آینده را مشخص می کند. در طول این فرآیند، شما در حال تعیین و تکمیل اهداف برای رسیدن به یک هدف کلی برای شرکت هستید. برای ایجاد یک استراتژی بلند مدت، ممکن است چندین هدف کوچکتر تعیین کنید که به شما در رسیدن به هدف نهایی کمک می کند. هدف از یک استراتژی بلندمدت، مشاهده بهبود تدریجی در شرکت شما در یک دوره زمانی طولانی است. دستیابی به استراتژی های بلندمدت معمولاً حداقل یک سال طول می کشد، اگرچه می توانید برای چندین سال آینده نیز برنامه ریزی کنید.

یک استراتژی بلندمدت می تواند یک هدف یا چندین هدف را در بر گیرد و می تواند به همان اندازه که می خواهید گسترده یا خاص باشد. به عنوان مثال، می‌توانید یک استراتژی بلندمدت برای افزایش خدمات کلی مشتری ایجاد کنید، که یک هدف نسبتاً گسترده است. هدف مشخص تر، افزایش ۲۵ درصدی نظرات مشتریان پنج ستاره در طول یک سال و نیم است. چند مثال بیشتر از استراتژی های بلند مدت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آگاهی از برند را افزایش دهید

  • کاهش ۵ درصدی هزینه تولید

  • میزبان چهار رویداد تبلیغاتی در سال

  • دو مکان دیگر را ظرف سه سال باز کنید

  • افزایش ۱۵ درصدی کل درآمد شرکت

بیشتر بخوانید: تفاوت های کلیدی بین برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت

چرا یک استراتژی بلند مدت مهم است؟

داشتن یک استراتژی بلند مدت به بهبود کسب و کار در چندین جنبه کمک می کند:

رشد کسب و کار

استراتژی های بلندمدت معمولاً اهداف بزرگ تری هستند که تکمیل آنها زمان بیشتری می برد. هنگام ایجاد این برنامه ها، هدف تعیین اهدافی است که شرکت شما را بهبود می بخشد. با تکمیل طرح، می توانید رشدی را در کسب و کار خود مشاهده کنید، مانند افزایش فروش یا کارمندان بیشتر. این نتایج به اهداف شما بستگی دارد، اما معمولاً اهداف بلندمدتی را تعیین می کنید تا کسب و کار شما بهبود یابد و گسترش یابد.

مدیریت ریسک

استراتژی های بلند مدت نیز می توانند برای مدیریت ریسک مهم باشند. از آنجایی که استراتژی‌های بلندمدت در یک دوره طولانی اتفاق می‌افتند، شما زمان و توانایی لازم را برای برنامه‌ریزی دارید که به کاهش خطرات کمک می‌کند. اگر فکر می کنید تیم شما می تواند آن را بهبود بخشد، می توانید این کار را با تجدید نظر در استراتژی بلندمدت خود انجام دهید. به دلیل بازه زمانی، شما همچنین می توانید نتایج خود را به طور فعال تری پیگیری کنید، که می تواند به کاهش خطرات در زمان وقوع کمک کند. می‌توانید در استراتژی‌های بلندمدت تصمیم‌های پرمخاطره‌تر یا ماجراجویانه‌تر بگیرید، زیرا می‌توانید اصلاحات یا تغییرات استراتژی را اعمال کنید.

بودجه بندی

بودجه بندی برای هر شرکتی مهم است و داشتن استراتژی های بلندمدت می تواند به شما در ایجاد یک بودجه با ثبات مالی کمک کند. این به این دلیل است که می توانید هزینه بودجه را در طول استراتژی خود تقسیم کنید. داشتن یک بودجه ثابت ممکن است به شما کمک کند تا از عهده پروژه های بیشتری مانند توسعه یک محصول جدید برآیید. سپس می توانید از عهده ابتکارات جدید و در عین حال حفظ امور مالی خود برآیید.

آزمایش کردن

بازاریابی آزمایشی زمانی است که شما محبوبیت یک محصول جدید را با قرار دادن آن در معرض مصرف کنندگان برای مدت زمان کمی آزمایش می کنید. استراتژی‌های بلندمدت به شما امکان می‌دهند بازاریابی آزمایشی را پیاده‌سازی کنید، زیرا می‌توانید تغییرات قابل مدیریتی را با ریسک کمی در شرکت خود ایجاد کنید. این به این معنی است که شما می توانید یک محصول جدید ایجاد کنید تا ببینید مشتریان چگونه به آن واکنش آهسته تر نشان می دهند تا به کاهش ریسک کمک کند. اگر می خواهید محصولات جدید را به طور منطقی آزمایش کنید، استراتژی های بلند مدت مهم هستند.

چگونه یک استراتژی بلند مدت ایجاد کنیم

در اینجا هشت مرحله برای ایجاد یک استراتژی بلند مدت برای کسب و کار شما آورده شده است:

۱. اهداف را مشخص کنید

اولین قدم برای ایجاد یک استراتژی بلند مدت، شناسایی اهدافتان است. اینها می توانند اهداف کوتاه مدت و بلند مدت باشند زیرا می توانید هر دو را در استراتژی خود پیاده کنید. سعی کنید تجارت خود را تجزیه و تحلیل کنید و به زمینه هایی فکر کنید که می توانید آنها را بهبود بخشید. همچنین می توانید به ابتکارات جدیدی برای کسب و کار خود فکر کنید که دوست دارید آنها را امتحان کنید. تا جایی که می توانید یا هر تعداد که می خواهید در استراتژی خود بگنجانید، اهداف را مشخص کنید. سعی کنید اهداف خود را واقعی و قابل اندازه گیری کنید. اهداف واقع بینانه، استراتژی بلندمدت شما را قابل مدیریت تر می کند و اهداف قابل اندازه گیری، ردیابی پیشرفت شما را آسان تر می کند.

بیشتر بخوانید: اهداف تجاری چیست؟ تعریف، نحوه تعیین اهداف تجاری و مثالها

۲. استراتژی ایجاد کنید

استراتژی ها نحوه برنامه ریزی شما برای رسیدن به اهدافتان است. بسته به تعداد اهدافی که شناسایی کرده اید ممکن است چندین استراتژی داشته باشید. برای ایجاد استراتژی های خود، به مراحلی که باید برای رسیدن به اهداف خود بردارید فکر کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما این است که دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی بیشتری را برای شرکت خود به دست آورید، برخی از اقدامات بالقوه ای که باید انجام دهید ارسال پست های بیشتر یا استخدام یک مدیر رسانه های اجتماعی است. هنگامی که لیستی از استراتژی ها را تهیه کردید، می توانید آنها را به یک برنامه عملیاتی تبدیل کنید.

۳. یک جدول زمانی ایجاد کنید

بعد از اینکه اهداف و استراتژی های خود را مشخص کردید، می توانید یک برنامه زمانی یا جدول زمانی ایجاد کنید. جدول زمانی تعیین می کند که چه زمانی می خواهید کارهای مختلف را شروع کنید و چه زمانی می خواهید اهداف خاصی را تکمیل کنید. با جدول زمانی خود واقع بین باشید تا زمان زیادی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشید. در حالی که رعایت مهلت های زمانی مهم است، جدول زمانی نیز می تواند انعطاف پذیر باشد. شما می توانید آن را مطابق با نیازهای کسب و کار خود تطبیق یا تجدید نظر کنید. با تیم خود همکاری کنید تا جدول زمانی ایجاد کنید که همه فکر می کنند انجام پذیر و قابل قبول است.

داشتن یک جدول زمانی می تواند به شما و تیمتان در هنگام اجرای استراتژیتان پاسخگو باشد. ممکن است به شما کمک کند تا کار را به موقع انجام دهید.

۴. برنامه های فروش و بازاریابی را تنظیم کنید

یک استراتژی بلند مدت باید برنامه های فروش و بازاریابی شما را در نظر بگیرد، به این معنی که باید آنها را در صورت لزوم تنظیم کنید. این به این دلیل است که اولویت های شرکت شما می تواند تغییر کند، بنابراین برنامه فروش و بازاریابی شما باید منعکس کننده آن باشد. با این تیم ها کار کنید تا ببینید چگونه آنها پیش بینی می کنند که چه تغییراتی ممکن است لازم باشد ایجاد کنید. جنبه هایی مانند مخاطبان هدف، رقابت و سایر اجزای فروش و بازاریابی را در نظر بگیرید. برنامه های جدید را توسعه دهید یا برنامه های قدیمی خود را طوری تنظیم کنید که به بهترین وجه با اهداف استراتژی بلندمدت شما مطابقت داشته باشد. اگر می‌خواهید محصولاتی را برای گروه هدف دیگری بفروشید، سعی کنید آن تغییر را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک استراتژی بازاریابی برنامه ریزی کنیم

۵. با تیم خود ارتباط برقرار کنید

اگر می خواهید استراتژی بلندمدت خود را در شرکت خود ادغام کنید، سعی کنید آشکارا با تیم خود ارتباط برقرار کنید. ارتباط می تواند به همسو کردن تیم شما کمک کند تا همه از استراتژی و تغییراتی که ممکن است ایجاد شود آگاه باشند. این همچنین می تواند به آنها کمک کند تا در صورت داشتن پیشنهاد یا سؤال، احساس راحتی کنند. برای تقویت ارتباط، می توانید با برگزاری جلسات آزاد با آنها شروع کنید تا افکار و نظرات آنها را جویا شوید. سعی کنید برای هر جلسه یک هدف داشته باشید. همچنین می توانید جلسات انفرادی را برای گفتگوی شخصی تر با اعضای تیم خاص برای دریافت نظر مستقیم آنها پیشنهاد دهید.

۶. در برنامه خود تجدید نظر کنید

بعد از اینکه استراتژی بلندمدت خود را ایجاد کردید، می توانید آن را بررسی و تجدید نظر کنید. سعی کنید به دنبال هر گونه خطا، ناسازگاری یا هر چیز بی ربط با استراتژی باشید. برای تغییر آن، به هر هدف یا مرحله نگاه کنید و از خود بپرسید که آیا آن ضروری و قابل دستیابی است یا خیر. همچنین می توانید از سایر اعضای تیم بخواهید که به آن نگاه کنند و بازخورد خود را ارائه دهند. استراتژی بلند مدت خود را در صورت لزوم تجدید نظر کنید. برنامه شما همیشه می تواند تغییر کند، به این معنی که می توانید با پیشرفت هر مرحله آن را به روز کنید.

۷. استراتژی خود را اجرا کنید

اکنون می توانید استراتژی بلند مدت خود را پیاده سازی کنید. اگر استراتژی شما جامع، آسان برای درک و واقع بینانه باشد، ممکن است دنبال کردن و انجام آن آسان تر باشد. برای اطمینان از اینکه استراتژی را دنبال می کنید، جلسات مکرر برگزار کنید تا پیشرفت تیم را بررسی کنید. این بررسی ها می تواند به شما و تیمتان در هنگام اجرای استراتژی پاسخگو باشد. همچنین می توانید به هر تیم وظایف متفاوتی را اختصاص دهید تا همه در آن شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای نهایی برنامه ریزی استراتژیک

۸. نتایج را ارزیابی کنید

همانطور که در حال تکمیل برنامه هستید، به یاد داشته باشید که گاهی اوقات نتایج را ارزیابی کنید. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا برنامه شما کار می کند یا نیاز به بهبود دارد. ردیابی و ارزیابی نتایج برای ایجاد انگیزه در تیم، به ویژه زمانی که نتایج مثبتی را مشاهده می کنید، اغلب ارزشمند است. می توانید از این اطلاعات برای اصلاح طرح و بهبود آن استفاده کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *