بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه یک استراتژی بازاریابی برنامه ریزی کنیم

استراتژی بازاریابی: چیست، چگونه کار می کند، چگونه می توان یکی را ایجاد کرد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

استراتژی های بازاریابی بر عملکرد کلی کسب و کار شما تأثیر می گذارد زیرا برای جذب مشتریان جدید ضروری هستند. برنامه ریزی استراتژی های بازاریابی موثر که اهداف شما را ارتقا می دهد، می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کسب و کار شما کجا خوب است و کجا می تواند بهبود یابد. برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی که کارآمد و متناسب با نیازهای کسب و کار شما باشد، مجموعه ای از مراحل ضروری را طی می کند.

در این مقاله از ایوسی، مراحل حیاتی مورد نیاز برای راه اندازی یک استراتژی بازاریابی موفق را مورد بحث قرار خواهیم داد.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن طرح بازاریابی (با مثال)

چگونه یک استراتژی بازاریابی موفق ایجاد کنیم

یک استراتژی بازاریابی قوی مجموعه ای از اقداماتی است که توسط یک سازمان برای جلب توجه عمومی برای افزایش فروش یا آگاهی از برند انجام می شود. در زیر راهنمای گام به گام برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق است:

۱. اهداف تجاری را تعیین کنید

اولین قدم برای یک استراتژی بازاریابی صحیح، شناسایی اهداف کسب و کارتان است – با انجام این کار، می توانید استراتژی های بازاریابی مورد نیاز برای رسیدن به این اهداف را توسعه دهید. اهداف از یک کسب‌وکار به کسب‌وکار دیگر متفاوت است، اما نمونه‌هایی از اهداف تجاری می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بهبود ارتباط با جامعه

  • کاهش انرژی برای عملیات

  • افزایش آگاهی محصول

  • بهبود ارزش سهامداران

  • افزایش سود

  • افزایش درصد فروش

  • کاهش بدهی

  • ایجاد بهترین ارزش محصول نسبت به هزینه

یک راه عالی برای تعیین اهداف، استفاده از روش SMART است که مخفف شناخته شده ای در مدیریت پروژه است:

  • خاص: در مورد آنچه می خواهید به دست آورید، خاص باشید، مانند تعیین هدف افزایش دسترسی به جامعه.

  • قابل اندازه‌گیری: معیارهای ملموس مانند کلیک‌های بیشتر وب‌سایت یا دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی را ایجاد کنید.

  • دست یافتنی: اهدافی را تعیین کنید که نشان دهنده بودجه پروژه و توانایی های تیم باشد.

  • مرتبط: شناسایی اهداف بر اساس داده ها یا تحقیقات دیگر برای کمک به کسب و کار به هدف خود.

  • محدود به زمان: برای اهداف اندازه گیری شده ضرب الاجل تعیین کنید، مانند یک دوره شش ماهه برای مشاهده افزایش قابل توجه بازدید از وب سایت.

مطالب مرتبط: اهداف تجاری چیست؟ تعریف، نحوه تعیین اهداف تجاری و مثالها

۲. تحقیقات بازار انجام دهید

هدف تحقیقات بازار این است که بفهمیم چرا مردم محصول یا خدمات شما را می خرند. داده هایی که جمع آوری می کنید می توانند به سؤالات مربوط به تأثیرات شخصی، فرهنگی و اجتماعی پاسخ دهند. دو نوع تحقیق بازار وجود دارد:

  • تحقیقات بازار اولیه: این شامل مطالعه مشتریان فعلی شما، مانند نظرسنجی پس از خرید برای خریداران آنلاین است.

  • تحقیقات بازار ثانویه: این اطلاعاتی است که دیگران در مورد مشتریان بالقوه شما جمع آوری کرده اند، مانند داده های بازار منطقه ای از یک سازمان تجاری رسمی.

تحقیقات بازار از یک کسب‌وکار به کسب‌وکار دیگر متفاوت است، اما حوزه‌های رایج تحقیق شامل گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی، جمعیت‌شناسی یا یک منطقه یا کشور خاص، اندازه بازار و رشد بالقوه است. این نوع تحقیق می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر با پرداختن به چهار سوال اساسی کمک کند:

  • مشتریان من چه کسانی هستند؟

  • آنها در حال حاضر چه چیزی می خرند؟

  • چرا آنها برای محصولات مشابه من خرید می کنند؟

  • چه چیزی آنها را متقاعد می کند که محصولات من را بخرند؟

مطالب مرتبط: نحوه انجام تحقیقات بازار

۳. شخصیت خریدار خود را شناسایی کنید

با کمک تحقیقات بازار و با پاسخ به چهار سوال قبلی، می توانید یک شخصیت خریدار ایجاد کنید تا به شناسایی نیازهای مخاطب هدف خود کمک کند. شخصیت خریدار یک شخصیت توصیفی و تخیلی است که نماینده مخاطب هدف شما است. برای مثال، شخصیت خریدار برای یک برند آرایشی مقرون به صرفه ممکن است یک زن جوان با درآمد متوسط ​​باشد.

هنگامی که جزئیات شخصیت خریدار خود را بدانید، می توانید تشخیص دهید که چه زمانی، کجا و چگونه مخاطبان هدف شما محصولات را خریداری می کنند. همچنین می‌توانید از زبان و تصاویری استفاده کنید که برای جمعیتی که شخصیت خریدار شما نشان می‌دهد، هنگام ایجاد بازاریابی مناسب برای این گروه، جذاب باشد.

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن شخصی خریدار شما

راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

۴. بیاموزید که رقبای شما چه کسانی هستند

شناخت رقبا به اندازه شناخت مشتریان مهم است. این به این دلیل است که رقابت شما می تواند به شما یاد دهد که چگونه استراتژی های خود را بهبود بخشید و از چه چیزهایی اجتناب کنید. هنگامی که رقبای خود را شناسایی می کنید، می توانید محصولات، استراتژی های بازاریابی، قیمت ها و زنجیره تامین آنها را از نزدیک بررسی کنید و آنها را با محصولات خود مقایسه کنید. این یک راه عالی برای درک مزایا و زمینه های بهبود کسب و کار شما است.

۵. از ۷ P های بازاریابی استفاده کنید

۷ Ps بازاریابی یک نظریه محبوب است که مشاغل برای توسعه استراتژی های بازاریابی رقابتی از آن استفاده می کنند. با این مدل می توانید اهداف بازاریابی را تعیین کنید. عنوان این مدل به هفت کلمه کلیدی اشاره دارد که با حرف “P” شروع می شود و به شما کمک می کند تا به حوزه های تجاری زیر بپردازید:

  • محصول/خدمت: اولین نکته این نظریه به راه هایی می پردازد که می توانید با اعمال تغییر در برند یا کیفیت، آنچه را که می فروشید بهبود بخشید. این تضمین می کند که شما با کیفیت ترین محصول ممکن را ارائه می دهید.

  • مکان: آدرس «مکان» به هر جایی که محصول به صورت فیزیکی ظاهر می‌شود، مانند تولید یا فروشگاه‌ها، یا به‌عنوان یک تصویر، مانند یک وب‌سایت یا مجله. در نظر گرفتن مکان به شما این امکان را می دهد که اطمینان حاصل کنید که مشتریان محصول شما را در جایی می بینند که به احتمال زیاد آن را خریداری می کنند یا تصور مثبتی از آن دارند.

  • قیمت: در نظر گرفتن کامل قیمت، و همچنین هرگونه هزینه یا تخفیف ضمیمه، به شما این امکان را می دهد که ارزش کالا را از دیدگاه مشتری به طور کلی ارزیابی کنید.

  • ترفیع: این نکته به شما یادآوری می کند که آیا می توانید استراتژی های فروش خود از جمله روابط عمومی و بازاریابی مستقیم را بهبود ببخشید یا خیر.

  • شواهد فیزیکی: نکته پنجم در مورد ارائه برخی مدارک ملموس برای خرید است، حتی اگر چیزی به سادگی یک رسید باشد. این به طور مثبت این ایده را تقویت می کند که مشتری معامله ارزشمندی انجام داده است.

  • مردم: اینجا جایی است که به موضوعاتی مانند فرهنگ شرکت و مهارت های کارمندان خود می پردازید. آنها بخشی از فرآیند فروش و بازاریابی هستند، بنابراین اطمینان از اعتماد به نفس و تجهیز آنها برای انجام کارهایشان کلیدی است.

  • فرآیندها: آخرین نکته به روش هایی که شما محصول را به مشتریان خود تحویل می دهید و اینکه آیا شرکت شما به تحقیق و توسعه بیشتری نیاز دارد، می پردازد.

مرتبط: هفت P بازاریابی چیست؟

۶. تست استراتژی بازاریابی

آزمایش استراتژی‌های بازاریابی در مقیاس کوچک قبل از راه‌اندازی کامل یک محصول، خدمات یا کمپین جدید، راهی عالی برای دریافت ایده از واکنش مردم به راه‌اندازی است. به این ترتیب، می‌توانید داده‌های ارزشمندی را در کانال‌های بازاریابی به‌دست آورید و ایده‌های بازاریابی خود را قبل از درگیر شدن با مخاطبان گسترده‌تر تغییر دهید.

اگر نتیجه آزمایش منجر به عملکرد ضعیف شود، به این معنی نیست که باید از استراتژی بازاریابی خود دست بکشید. شما می توانید با تغییر طرح های تبلیغاتی یا کانال های توزیع تنظیم کنید.

راه های مختلفی برای انجام موثر بازاریابی آزمایشی وجود دارد. تو می توانی:

  • با گروهی از مشتریان کار کنید و از خدمات یا محصول خود بازخورد مستقیم بخواهید.

  • یک آزمایش اینترنتی مانند انتشار آگهی فقط در یک منطقه از کشور انجام دهید.

  • قبل از انتشار کامل، یک عرضه محصول منطقه ای را انتخاب کنید.

  • یک برنامه بازاریابی مستقیم هدفمند برای تعیین بهترین استراتژی های تبلیغاتی انجام دهید.

مرتبط: تست چند متغیره در مقابل تست A/B در بازاریابی (سؤالات متداول)

۷. اجرای استراتژی بازاریابی

هنگامی که داده ها و درک کافی را جمع آوری کردید، می توانید استراتژی بازاریابی خود را اجرا کنید و شروع به پیگیری عملکرد آن کنید. مواردی وجود دارد که ممکن است لازم باشد استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهید. برای مثال، ممکن است مجبور شوید یک محصول را به خاطر بیاورید یا با استراتژی یک رقیب جدید مقابله کنید. در این موارد، خوب است که استراتژی اولیه خود را مجدداً مرور کنید و اگر به شما کمک می کند تا با شرایط متغیر بازار سازگار شوید، تحقیقات بیشتری انجام دهید.

مرتبط: ۱۰ استراتژی بازاریابی برای جذب و حفظ مشتریان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *