بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۰ رفتار کلیدی رهبری برای رهبران موثر

عادات مدیران کارآمد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اتخاذ رفتار رهبری مثبت می تواند به تیم شما انگیزه دهد تا موثرتر باشد و توانایی آن را برای رسیدن به اهداف افزایش دهد. این رفتارها همچنین به شما کمک می کند تا استعدادهای برتر را در بخش خود حفظ کنید، زیرا اعضای تیم ممکن است برای فرصت کار در کنار شما ارزش قائل شوند. یادگیری اینکه چگونه مانند یک رهبر رفتار کنید می تواند تأثیر مستقیمی بر توانایی شما در ایجاد درآمد برای کارفرما و دستیابی به موفقیت سازمانی داشته باشد.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد اینکه چرا رفتارهای رهبری در یک سازمان بسیار ضروری است بحث می کنیم و چند قدم ساده را که می توانید برای توسعه رفتار رهبری موثر خود بردارید، به اشتراک می گذاریم.

رفتار رهبری چیست؟

رفتار رهبری به صفات و اعمالی اطلاق می شود که فرد را به عنوان یک رهبر مؤثر می کند. این رفتار فرآیندی است که از طریق آن شخص می تواند کار دیگران را برای رسیدن به اهداف خاص هدایت، هدایت و تحت تأثیر قرار دهد. رهبران می توانند این اقدامات و استراتژی ها را برای افزایش اثربخشی اطرافیان خود بیاموزند. افراد زمانی که چشم اندازی برای یک سازمان، یک محصول یا گروهی از افراد دارند، از این رفتارها برای ترغیب افراد به عمل استفاده می کنند.

مطالب مرتبط:  تبدیل شدن به یک مدیر: چگونه یک برنامه کاری ایجاد کنیم

چرا رفتارهای رهبری موثر مهم هستند؟

رفتارهای رهبری خوب برای تبدیل شدن به فردی که الهام بخش و هدایت کننده افراد برای به حداکثر رساندن کارایی و دستیابی به اهداف سازمان باشد، بسیار مهم است. رفتارهای رهبری برای موارد زیر ضروری است:

  • افزایش بهره وری یک تیم: رهبری مستمر می تواند تیم را برای عملکرد بیشتر انگیزه دهد.

  • افراد را حفظ کنید: اگر کارمندان در نقش فعلی خود رهبری و راهنمایی عالی دریافت کنند، احتمال ترک کار کمتر است.

  • رهبران آینده را پرورش دهید: رفتارهای رهبری برای توسعه و پرورش رهبران آینده در یک سازمان ضروری است.

مطالب مرتبط:  ۱۰ سبک رهبری رایج (به علاوه نحوه یافتن سبک خود) 

نحوه نشان دادن رفتارهای رهبری موثر:

در اینجا فهرستی از روش هایی وجود دارد که می توانید مانند یک رهبر رفتار کنید:

۱. صادق باشید

صداقت به ایجاد محیط کاری کمک می کند که منصفانه و باز باشد. اگر کارمندان احساس کنند که شما با آنها صادق هستید، ممکن است بیشتر به تصمیمات شما اعتماد کنند و مشکلات خود را به شما اعتماد کنند. پیروی از سخنان و تعهدات خود نیز جزء ضروری رهبری صادقانه است.

مرتبط:  استفاده از مدیریت عملکرد در محیط کار

۲. در تصمیمات خود مطمئن باشید

تصمیم گیری سریع و مطمئن یکی از وظایف اصلی شما به عنوان یک رهبر است. با تمرین این رفتار، تیم شما می تواند به توانایی های تصمیم گیری شما اعتماد کند. این همچنین می تواند به شما این امکان را بدهد که وقتی زمان یک منبع ضروری است، کارایی خود را افزایش دهید.

مطالب مرتبط:  مدل های مختلف تصمیم گیری که باید بدانید – و مزایا و معایب آنها

۳. قابل دسترس باشید

سعی کنید خطوط ارتباطی را باز نگه دارید تا تیم شما احساس کند می تواند با شما صحبت کند. مهارت های گوش دادن فعال را برای تشویق ارتباط نشان دهید، مانند پرسیدن سؤالات باز و دقت در هنگام صحبت کردن کارمند. کارمندان خود را با برقراری ارتباط منظم با آنها در مورد تصمیمات و آنچه در تیم و سازمان اتفاق می افتد، آگاه نگه دارید.

۴. بازخورد عینی ارائه دهید

به تیم خود اجازه دهید بداند که از آنها چه انتظاری دارید و چگونه می توانند پیشرفت کنند. شما می توانید این کار را با تمرکز بر آموزش کارکنان به جای تنبیه آنها به طور مثبت انجام دهید. می توانید اصلاحات را به صورت خصوصی انجام دهید تا باعث شرمساری اعضای تیم نشوید. با شناسایی کارهایی که کارمند به درستی انجام می دهد و پیشنهاد راه هایی که می توانند بهتر انجام دهند، یک رابطه مثبت و قابل اعتماد ایجاد کنید.

مطالب مرتبط:  راهنمای ارائه بازخورد سازنده در محل کار

۵. با مثال رهبری کنید

خود را مطابق با استانداردهای کارمندان نگه دارید. اگر تیم شما مجبور است تا دیر وقت بماند، تا دیروقت با آنها بمانید. اگر تیم شما می‌خواهد به هدف خاصی برسد، می‌توانید آن را به هدفی تبدیل کنید که می‌توانید به آن نیز برسید. در حالی که تفویض اختیار یک مهارت ضروری است که رهبران اغلب از آن برخوردارند، تیم شما ممکن است از آن قدردانی کند که بتوانید در کنار آنها برای رسیدن به یک هدف مشترک کار کنید.

۶. یک برنامه پاداش برای کارکنان ایجاد کنید

به طور عمومی دستاوردها و نقاط عطف هر یک از اعضای تیم را تشخیص دهید. وقتی کارکنان احساس می کنند که دستاوردهای آنها مورد قدردانی قرار می گیرد، به احتمال زیاد در جهت اهداف و دستاوردهای جدید تلاش می کنند. وجود یک برنامه پاداش در کار به انگیزه کارکنان برای رسیدن به اهداف فردی و تیمی کمک می کند. حتی یک تشکر ساده از کارکنان به خاطر تلاش هایشان راهی برای نشان دادن قدردانی و تشویق کارمندان به ادامه بهترین کارشان است.

مطالب مرتبط:  استراتژی پاداش کل چیست؟

۷. نحوه برخورد خود را با کار خود تغییر دهید

تبدیل شدن به یک رهبر موثر مهارتی است که می توانید روزانه آن را تمرین کنید. یکی از راه‌های شروع فرآیند رهبر شدن و شناخته شدن به عنوان فردی با رفتار رهبری قوی این است که طرز فکر خود را تغییر دهید. افرادی که می خواهند رهبر شوند می توانند وظایف شغلی خود را دوباره تعریف کنند. در نظر بگیرید که علاوه بر وظایف معمولی خود چه کارهایی را می توانید برای کمک به تیم، بخش یا سازمان خود انجام دهید. هدف این است که در کار خود فعال باشید و راهی برای مشارکت معنادار پیدا کنید.

برای شروع به اجرای این رفتارهای جدید، فقط با دو اقدامی که می توانید انجام دهید، شروع کنید. به عنوان مثال، می‌توانید دستاوردهای همسالان خود یا هر یک از کارکنانی که بر آنها نظارت می‌کنید را متوجه شوید و تشخیص دهید و بازخورد مثبت و عینی در مورد چگونگی بهبود ارائه دهید. فعالانه روی دو رفتار رهبری تمرکز کنید تا زمانی که آنها به طور طبیعی برای شما ظاهر شوند. سپس دو رفتار رهبری دیگر را شناسایی کنید و آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا زمانی که به بخشی طبیعی از سبک رهبری شما تبدیل شوند.

۸. مسائل بالقوه را قبل از تبدیل شدن به مشکل حل کنید

با نظارت دقیق تیم خود، ممکن است بتوانید مناطقی را که پتانسیل تبدیل شدن به یک مشکل را دارند متوجه شوید. به عنوان مثال، اگر در بهره وری تأخیر وجود داشته باشد، ممکن است مشکل را تشخیص دهید و بتوانید قبل از اینکه به یک مشکل بزرگتر تبدیل شود، اقدام اصلاحی انجام دهید. این می تواند به شما کمک کند تا بهره وری کلی تیم خود را بهبود ببخشید و به شما کمک کند ارتباط دائمی با تیم خود در مورد عملکرد آنها حفظ کنید.

مطالب مرتبط:  گام های موثر حل مسئله در محل کار

۹. به نیازهای تک تک کارکنان توجه کنید و در رفع آنها تلاش کنید

علاوه بر نظارت بر اعضای تیم خود برای مسائل احتمالی، می توانید به نیازهای فردی آنها نیز توجه داشته باشید. برخی از افراد ممکن است با حداقل نظارت بهتر کار کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است زمانی که وظایف چالش برانگیزی برای آنها ارائه شود، بهترین عملکرد را دارند. وقتی می دانید که هر فرد به چه چیزی نیاز دارد، می توانید سعی کنید آن نیازها را برآورده کنید و احترام تیم خود را به دست آورید. این می تواند انگیزه و رضایت شغلی را بهبود بخشد.

مرتبط:  استفاده از مدیریت عملکرد در محیط کار

۱۰. با باز نگه داشتن خطوط ارتباطی، خلاقیت را تشویق کنید

به افراد اجازه دهید و آنها را تشویق کنید تا با ایده های خود به شما نزدیک شوند. وقتی تیم شما بداند که می‌تواند با شما در مورد تغییرات احتمالی و راه‌های بهبود محیط کار صحبت کند، احتمالاً راه‌حل‌های خلاقانه‌ای از آنها خواهید شنید. برای مثال، ممکن است شخصی پیشنهادی در مورد چگونگی کارآمدتر کردن یک کار داشته باشد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *