بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بازاریابی داخلی چیست و چه تاثیری بر شرکت ها می گذارد؟

بازاریابی مکالمه ای

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی یک جزء حیاتی در فروش محصولات و خدمات به مشتریان، استفاده از تصاویر، تبلیغات و کپی برای تشویق مصرف کنندگان به خرید است. بسیاری از کسب‌وکارها برای بازاریابی به آژانس‌ها متکی هستند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند بازاریابی را با تیمی اختصاصی از متخصصان که برای آن کسب‌وکار کار می‌کنند، در داخل خود وارد کنند. درک تفاوت بین این دو می تواند بینش ارزشمندی در مورد مزایا و معایب بازاریابی داخلی و برون سپاری ارائه دهد.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می‌دهیم که بازاریابی داخلی چیست، چگونه بر شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد و چه چیزی برای تبدیل بازاریابی به یک فرآیند داخلی ضروری است.

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی (in-house marketing) اصطلاحی است که شرکت ها زمانی از آن استفاده می کنند که یک بخش بازاریابی یا تیم متخصص تمام فعالیت های بازاریابی را از داخل کسب و کار مدیریت می کند. به عنوان مثال، یک سازمان ممکن است یک مدیر بازاریابی و دستیار را برای ایجاد کمپین ها، پیگیری بازگشت سرمایه و برنامه ریزی فعالیت های بازاریابی برای تبلیغ موفق یک محصول یا خدمات استخدام کند. بازاریابی داخلی می تواند برای کسب و کارها در حفظ کنترل کامل بر محتوایی که ایجاد می کنند با عملیاتی کردن فرآیند به جای مبتنی بر مشتری سودمند باشد.

خانه سازی یک گزینه استاندارد برای مشاغل کوچکتر است که ممکن است بودجه سرمایه گذاری آژانس های بزرگ را نداشته باشند یا شرکت هایی که می خواهند محصول خود را تا حد امکان به طور مؤثر به مخاطبان خاص بفروشند. برخی از شرکت هایی که کارکنان داخلی برای بازاریابی دارند ممکن است همچنان از منابع اضافی برای ایجاد مواد بازاریابی خاص استفاده کنند. به عنوان مثال، یک هماهنگ کننده بازاریابی ممکن است یک طراح گرافیک آزاد را استخدام کند تا بر اساس مختصری که ارائه می دهد، تبلیغاتی را برای یک برند ایجاد کند، در حالی که تمام نسخه های لازم را برای خود این تبلیغات می نویسد.

مرتبط: تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات چیست؟

بازاریابی داخلی در مقابل آژانس

تفاوت اساسی بین بازاریابی داخلی و آژانس در این است که چه کسی مواد بازاریابی را برای کمپین ها ایجاد می کند. به عنوان مثال، یک آژانس ممکن است با کسب و کارهای مختلف به عنوان مشتری برای ایجاد تصاویر، تبلیغات یا محتوا بر اساس یک خلاصه کار کند. بازاریابی از طریق یک تیم داخلی مستقیم است، که نیاز به خلاصه و اطلاعات کمتری دارد، زیرا کارکنان بازاریابی درک قوی از نام تجاری و پیام های شرکت دارند. در حالی که آژانس ها خدماتی را به مشاغل ارائه می دهند، بازاریابی درون سازمانی یک فرآیند عملیاتی است که در کنار فروش و مدیریت بالاتر برای نتایج موثر کار می کند.

مطالب مرتبط: بازاریابی در مقابل فروش: نحوه کار آنها با هم و ۵ تفاوت کلیدی

بازاریابی داخلی چگونه بر شرکت ها تأثیر می گذارد؟

انتخاب سرمایه گذاری در یک تیم داخلی برای بازاریابی یک راه ارزشمند برای شرکت ها برای بهبود کنترل و هزینه های خود در فعالیت های بازاریابی است. برخی از راه هایی که بازاریابی داخلی می تواند بر شرکت ها تأثیر بگذارد عبارتند از:

ارتباط قوی تر با برندسازی

کارمندان یک شرکت درک قوی تری از نام تجاری و پیام رسانی دارند که شرکت می خواهد با فعالیت بازاریابی خود منتقل کند. در حالی که آژانس‌ها برای دستیابی به نتایج بر دستورالعمل‌های دقیق برند تکیه می‌کنند، تیم‌های داخلی از درک قبلی برند و ادراک سود می‌برند. به عنوان مثال، اگر یک کسب‌وکار تبلیغاتی را برای جشن راه‌اندازی محصول جدید برنامه‌ریزی کند، یک تیم داخلی می‌داند که به سرعت تبلیغاتی متناسب با دستورالعمل‌های برند بدون مشورت مداوم با مشخصات و خلاصه‌ها ایجاد کند.

مرتبط: برندینگ چیست و چرا مهم است

افزایش سرعت برای فعالیت های بازاریابی

سرعت بهبودیافته دلیل مهمی است که کسب و کارها بازاریابی داخلی را انتخاب می کنند. برخلاف آژانس‌هایی که پروژه‌ها و خلاصه‌های شرکت‌های متعدد را مدیریت می‌کنند، تیم‌های بازاریابی تنها مسئول فعالیت بازاریابی هستند که کارفرمایشان دیکته می‌کند. این عمل امکان چرخش سریع‌تر را فراهم می‌کند و در صورت لزوم ساخت سریع مواد را آسان می‌کند. به عنوان مثال، تیم فروش ممکن است در مورد یک تبلیغ آنلاین لحظه آخری در روز پنجشنبه تصمیم بگیرد و از تیم بازاریابی بخواهد تا گرافیک را برای تایید تا پایان روز جمعه برای راه اندازی دوشنبه بعد توسعه دهد.

کنترل بیشتر برای اصلاحات و به روز رسانی ها

اصلاحات و به روز رسانی بخشی از فرآیند بازاریابی است. به عنوان مثال، تاریخ فروش ممکن است تغییر کند یا شرکت می تواند محصولی را که در یک پیشنهاد گنجانده است در آخرین لحظه تغییر دهد. یک تیم داخلی ظرفیت و زمان واکنش را دارد تا در صورت لزوم به سرعت تغییرات را ایجاد کند. آژانس‌ها معمولاً زمان‌های مشخصی برای تکمیل دارند، و این امر را برای شرکت‌ها چالش برانگیز می‌کند تا اصلاحات را به سرعتی که ممکن است نیاز داشته باشند، انجام دهند.

عملیاتی به جای شیوه های مبتنی بر مشتری

وارد کردن بازاریابی درون سازمانی می تواند راهی موثر برای تغییر رابطه از مشتری محور به عملیاتی باشد. شرکت‌هایی که ضرب‌الاجل‌های سختی دارند یا نیاز به بازاریابی برای پیروی از الزامات فروش دارند، می‌توانند از یک رویکرد عملیاتی بهره‌مند شوند. زمان اضافی که آژانس ها برای ایجاد درک برند و توسعه مفاهیم مختلف نیاز دارند، ممکن است برای فرآیندهای داخلی یک کسب و کار کارساز نباشد و راه حل عملیاتی را انتخاب بهتری کند.

مرتبط: ۱۲ مورد از بهترین روش های فروش مشتری محور، به گفته رهبران فروش

شفافیت هزینه بهبود یافته

شفافیت در مورد هزینه ها و بودجه دلیل اصلی انتخاب شرکت ها برای بازاریابی به عنوان یک راه حل داخلی است. هزینه های آژانس می تواند متغیر باشد و ممکن است در طول زمان تغییر یا افزایش یابد. به عنوان مثال، اگر شرکتی به آژانسی در مورد یک کمپین تبلیغاتی اطلاع رسانی کند و سپس تصمیم به تغییر موضوع بگیرد، ممکن است هزینه های اضافی فراتر از بودجه اصلی بپردازد. تیم‌های داخلی حقوق دریافت می‌کنند در حالی که هزینه‌های تولید مواد، مانند چاپ، معمولاً قیمت ثابتی باقی می‌ماند و شفافیت هزینه را به طور کلی بهبود می‌بخشد.

مطالب مرتبط: اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چیست؟ – راهنما

کاهش هزینه های بازاریابی

آژانس ها بسته به تجربه، مهارت و اندازه آنها می توانند گران باشند. برای مشاغل کوچکتر یا شرکت هایی با بودجه بازاریابی محدود، استفاده از خدمات داخلی می تواند به طور موثر هزینه ها را کاهش دهد. به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار سالانه بیش از ۵۰۰۰۰ پوند برای خدمات طراحی گرافیک پرداخت کند، استخدام یک متخصص داخلی با دستمزد کمتر می تواند هزینه های بازاریابی را کاهش دهد. هزینه استخدام برای کسب و کارها هنگام تصمیم گیری در مورد پرداخت هزینه برای خدمات آژانس یا استخدام شخصی برای یک موقعیت بازاریابی، یک ملاحظ اساسی است.

بازگشت سرمایه بهتر

بازده سرمایه‌گذاری یکی از معیارهای اولیه است که شرکت‌ها برای شناسایی میزان سودآوری فعالیت بازاریابی خود استفاده می‌کنند. استخدام یک تیم داخلی برای بازاریابی یک راه موثر برای بهبود بازگشت سرمایه با استخدام متخصصانی است که برند و مخاطبان آن را درک می کنند. برای مثال، یک کمپین رسانه‌های اجتماعی که توسط یک تیم داخلی بر اساس درک خوب جمعیت‌شناختی مخاطب ایجاد شده است، ممکن است موفق‌تر از یک کمپین عمومی ایجاد شده توسط آژانس باشد.

بخوانید: ROI در مقابل ROA: راهنمای سرمایه گذاری های مالی

چابکی برای سازگاری با محیط های در حال تغییر

چابکی برای بسیاری از فعالیت های بازاریابی، به ویژه کمپین های دیجیتال و تبلیغات، الزامی است. توانایی واکنش به شرایط در حال تغییر، مانند فراخوانی محصول، یک مشکل در عبارات که ممکن است غیر حساس به نظر برسد یا یک مشکل انبار، می تواند در حفظ اعتماد با مشتریان موجود و بالقوه ارزشمند باشد. به عنوان مثال، یک تیم داخلی می تواند به سرعت به حذف یک پست رسانه اجتماعی که می تواند اشاره به یک فاجعه طبیعی اخیر را نشان دهد و از روابط عمومی منفی جلوگیری کند، واکنش نشان دهد.

مرتبط: ویژگی های مدیر بازاریابی دیجیتال 

برای وارد کردن بازاریابی درون سازمانی چه چیزی لازم است؟

برای وارد کردن بازاریابی درون سازمانی، کسب‌وکارها از همان ابتدا مستقیماً روی توسعه و ایجاد یک تیم عملیاتی جدید کار می‌کنند. در حالی که کار نمایندگی می تواند عمدتا مستقل از عملیات داخلی باشد، وارد کردن بازاریابی به یک کسب و کار نیازمند توجه و تلاش بیشتر برای یکپارچگی موفق است. برخی از کارهای کلیدی که شرکت ها برای وارد کردن بازاریابی داخلی انجام می دهند عبارتند از:

استخدام نیروی متخصص

کارکنان بازاریابی لازمه یک تیم موفق داخلی هستند. بسته به اندازه شرکت، کسب‌وکارها ممکن است یک مدیر بازاریابی یا چندین متخصص ماهر را برای انطباق با حوزه‌های مختلف کاری استخدام کنند. به عنوان مثال، مشاغل بزرگتر ممکن است یک طراح گرافیک، متخصص رسانه های اجتماعی، دستیار بازاریابی و توسعه دهنده وب سایت را به عنوان بخشی از تیم بازاریابی داخلی خود استخدام کنند.

مرتبط: برترین سایت های کاریابی و استخدام ایرانی 

بودجه بندی برای فعالیت های بازاریابی

هر دو فعالیت بازاریابی داخلی و خارجی نیاز به بودجه دارند. در حالی که بودجه یک آژانس ممکن است یک کارمزد ثابت یا یک نگهدارنده باشد که شرکت ماهانه پرداخت می کند، بازاریابی داخلی به منابع مختلفی نیاز دارد. به عنوان مثال، بودجه بندی برای چاپ مواد فیزیکی، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در موتورهای جستجو و تبلیغات رسانه های اجتماعی، همگی موارد جداگانه ای هستند که در یک بودجه منابع بزرگتر ترکیب شده اند.

مطالب مرتبط: ۲۴ نکته مفید بازاریابی محتوا

الزامات فناوری برای ایجاد مواد

تیم های بازاریابی داخلی برای تکمیل کار خود به تجهیزات و فناوری تخصصی نیاز دارند. در حالی که آژانس ها این فناوری و نرم افزار را در هزینه های جاری خود لحاظ می کنند، تیم های داخلی خودشان این تجهیزات را خریداری می کنند. به عنوان مثال، یک طراح گرافیک ممکن است به یک تبلت گرافیکی به اضافه دسترسی به نرم افزار مربوطه نیاز داشته باشد و یک متخصص رسانه های اجتماعی ممکن است نیاز به دسترسی به یک دستگاه تلفن همراه پیشرفته برای ارسال و نظارت بر کانال های رسانه های اجتماعی داشته باشد.

موارد مرتبط: تحولی جذاب: بهره‌برداری از واقعیت افزوده در تبلیغات

ساختار تایید تعریف شده

ورود بازاریابی به داخل ممکن است نیاز به یک ساختار تایید تعریف شده برای کاهش فشار بر مدیریت بالاتر برای تایید هر کمپین یا آیتم داشته باشد. به عنوان مثال، استخدام یک مدیر بازاریابی یا مدیر بازاریابی برای تأیید بیشتر فعالیت های بازاریابی داخلی می تواند راهی موثر برای بهبود فرآیندهای موجود باشد. معرفی سلسله مراتب تیم همچنین می تواند منابعی را برای پشتیبانی و راهنمایی فراهم کند تا به اعضای تیم بازاریابی جوان کمک کند تا مهارت های خود را بهبود بخشند.

فضای اختصاصی برای تیم بازاریابی

اکثر آژانس ها در دفاتر خود یا به صورت آزاد کار می کنند، بدون نیاز به فضایی فراتر از جلسات گاه به گاه. یک تیم داخلی به عنوان یک بخش جدید به فضای اختصاصی در محل کار نیاز دارد. به عنوان مثال، شرکتی که یک تیم بازاریابی متشکل از پنج نفر را استخدام می کند، باید اتاقی را در دفتر فعلی خود پیدا کند تا میزها و فضاهای کاری را برای پذیرش آن کارمندان جدید فراهم کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *