بازاریابی محتوا ابزار قدرتمندی است که هر نوع سازمانی می تواند از آن برای ایجاد نام تجاری و انتقال مزایای محصولات و خدمات خود استفاده کند. اگر امیدوارید با استفاده از تکنیکهای بازاریابی محتوا مانند مقالات بهینهسازی شده، پستها و ویدیوهای رسانههای اجتماعی، کسبوکار خود را با موفقیت تبلیغ کنید، استفاده از نکات و ابزارهایی برای کمک به ایجاد محتوای مؤثرتر میتواند مفید باشد.
در این مقاله از ایوسی، ما ۲۴ نکته بازاریابی محتوا را فهرست می کنیم که به شما در بهبود کمپین های تبلیغاتی کمک می کند.
مرتبط: بازاریابی محتوا چیست؟
نکات بازاریابی محتوا
زمانی که بازاریابی محتوا به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد، می تواند به بهبود رضایت و وفاداری مشتری و افزایش فروش شرکت کمک کند.
در اینجا ۲۴ نکته بازاریابی محتوا وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد کمپین های قوی کمک کند:
۱. یک استراتژی محتوا ایجاد کنید
مدیریت محتوای خود از طریق یک استراتژی بازاریابی می تواند به بهبود کمپین های شما و افزایش دسترسی به مشتری کمک کند. زمانی که استراتژی خود را توسعه می دهید، تعیین اینکه کجا محتوای خود را پست می کنید، چه نوع مشتریانی را هدف قرار می دهید و به چه اطلاعاتی بیشتر پاسخ خواهند داد می تواند مفید باشد.
۲. به طور منظم منتشر کنید
ایجاد یک برنامه زمانبندی مشخص را در نظر بگیرید که فهرستی از زمانهایی که قصد دارید مقالهها یا ویدیوهای جدیدی را منتشر کنید و آن را به مخاطبان خود در میان بگذارید. گفتن به مصرف کنندگان چه انتظاراتی داشته باشند و حفظ یک جریان مداوم محتوا می تواند به شما کمک کند مشتریان را به برند خود علاقه مند نگه دارید.
۳. یک تقویم محتوا ایجاد کنید
تقویمهای محتوا راهی عالی برای سازماندهی برنامه انتشار شما هستند و به شما کمک میکنند بدانید چه زمانی مقالات یا ویدیوهای جدید موعد مقرر است. اگر با یک تیم کار میکنید، میتواند به شما کمک کند کار را به طور مؤثرتری واگذار کنید و همه را قادر به درک نقش خود در کمپین بازاریابی کنید.
۴. دستور زبان و لحن را دوباره بررسی کنید
بررسی مجدد خطاهای گرامری می تواند به شما کمک کند مطمئن شوید که محتوای شما فاقد اشتباه است و به راحتی قابل درک است. محتوای مختصر و صحیح می تواند به جذب پایگاه مشتریانی که انتظار مقالات یا ویدیوهای با کیفیت بالا را دارند کمک کند. حفظ صدای ثابت در میان محتوای پیشنهادی شما همچنین می تواند به مشتریان کمک کند تا در طول زمان از برند شما چه انتظاراتی داشته باشند.
۶. یک فراخوان برای اقدام ایجاد کنید
فراخوان برای اقدام بیانیه ای است که از مشتریان می خواهد کاری انجام دهند تا درگیر شوند. به عنوان مثال، در پایان یک مقاله یا ویدیو، ممکن است یک فراخوان برای اقدام مانند “برای دریافت محتوای آموزشی بیشتر مانند این، در لیست ایمیل ما ثبت نام کنید.”
۷. محتوای محبوب و جاودانه تولید کنید
تولید محتوای محبوب و همیشه سبز می تواند به برند شما کمک کند مرتبط و به روز بماند. این می تواند شامل ایجاد محتوای پرطرفدار و همچنین محتوای مفید سال به سال باشد. محتوای دیجیتال به طور مکرر تغییر می کند، به همین دلیل است که درک بازار و هر حرکت فعلی، مانند جستجوهای کلید واژه داغ یا سوالات پرطرفدار، مهم است.
۸. خلاقانه انطباق و توزیع محتوا
اگر چند مقاله یا محتوای مبتنی بر متن نوشتهاید، میتواند مفید باشد که ببینید چگونه میتوانید آنها را با اشکال دیگر ارائه محتوا تطبیق دهید. این می تواند به شما این امکان را بدهد که محتوای خود را از طریق قالب ها یا پلتفرم های مختلف به مخاطبان نشان دهید. به عنوان مثال، اگر یک مقاله وبلاگ نوشته اید، در نظر بگیرید که محتوای آن مقاله را مجدداً به یک ویدیوی کوتاه برای مخاطبان خود تبدیل کنید.
۹. سوله ها را کشف و توسعه دهید
همانطور که درباره شرکتهای دیگر تحقیق میکنید و به موضوعاتی میپردازید که بینندگان زیادی را به خود جذب میکنند، میتوانید در نظر بگیرید که این کسبوکارها چه نوع محتوایی را تولید نمیکنند، مفید باشد. ایجاد مقالات یا ویدیوها در مورد موضوعاتی که قبلاً در بازار ارائه نشدهاند، میتواند به شما این امکان را بدهد که مخاطبان خاص را هدف قرار دهید و احتمالاً چشمهای تازهای را به خود جلب کنید.
۱۰. کلمات کلیدی را هدف قرار دهید
هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص یک راه عالی برای افزایش دسترسی به مشتری و توسعه یک کمپین بازاریابی محتوای موفق است. قبل از ایجاد محتوای جدید، در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و از آنها برای تنظیم محتوای خود با نتایج جستجوی خاص استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک جستجوی پرطرفدار شامل عبارت «چگونه یک شرکت استارتآپ ایجاد کنیم» را در نظر بگیرید، مقالهای بنویسید درباره چند روش که افراد میتوانند استارتآپهای خود را توسعه دهند.
۱۱. هدف را تعریف کنید
اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به یک سوال مهم پاسخ می دهد، راه حلی برای یک مشکل ارائه می دهد یا برای مخاطب مورد نظر سرگرم کننده است. این می تواند به شما این امکان را بدهد که مطمئن شوید محتوایی که توسعه می دهید برای مخاطب هدف شما مفید است و بنابراین رضایت مشتری را بهبود می بخشد.
۱۳. از تست A/B استفاده کنید
تست A/B تمرینی است برای نشان دادن نسخههای منحصربهفرد یک متغیر (یک صفحه وب، عنصر در صفحه یا محتوای دیجیتالی دیگر) به دو نفر و دیدن اینکه کدام یک قویترین اثر را بر جای میگذارد و بیشترین تأثیر را دارد.
بیشتر بخوانید: تست چند متغیره در مقابل تست A/B در بازاریابی (سؤالات متداول)
۱۴. مخاطبان هدف خود را بشناسید
درک مخاطبان هدف می تواند به شما در تولید محتوایی کمک کند که توجه آنها و در نتیجه کسب و کارشان را جلب کند. یکی از راههای عالی برای شناخت بهتر مخاطبان هدف، استفاده از شخصیتهای مشتری است. پرسوناها پروفایل های ساختگی هستند که به شرکت ها کمک می کنند تا مشتری ایده آل خود را بهتر درک کنند و چگونه تصمیم به خرید می گیرند.
بیشتر بخوانید: چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنیم؟
۱۵. از اطلاعات بصری استفاده کنید
محتوای بصری راهی عالی برای ارائه حقایق، آمار یا سایر نقاط داده در قالبی است که مخاطبان هدف شما بتوانند به راحتی درک کنند و سپس با دیگران به اشتراک بگذارند. نمونه های عالی از محتوای بصری شامل فیلم ها، اینفوگرافیک ها و عکاسی اصلی است.
۱۶. از زبان محاوره ای استفاده کنید
زبان مکالمه می تواند به ایجاد لحن آرامی کمک کند که مشتریان بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. این آشنایی به مخاطبان اجازه میدهد تا به جای یک سخنرانی آموزشی، با محتوا ارتباط برقرار کنند.
۱۷. ارائه انحصار
محتوای انحصاری شامل مقالات و ویدیوهای ویژه ای است که در دسترس مشتریان خاصی است که آن را درخواست می کنند. این نوع محتوای محدود می تواند مشتریان را تشویق کند تا اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار دهند، که به شما امکان می دهد با سهولت بیشتری آنها را در مورد تبلیغات ویژه یا فروش مطلع کنید. برخی از مشتریان حتی ممکن است برای محتوای انحصاری هزینه کنند، اگر احساس کنند مقالات و ویدیوها همچنان اطلاعات ارزشمندی را در اختیار آنها قرار می دهند.
۱۸. اینفلوئنسرها را مستقر کنید
اینفلوئنسرها افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی فالوورهای زیادی را جذب می کنند. مشارکت با اینفلوئنسر برای بازاریابی برند شما میتواند تلاشهای شما را برای ارتباط با مشتری افزایش دهد و در نتیجه، احتمالاً فروش شما را افزایش دهد. اینفلوئنسرها اغلب محتوای خود را بر روی موضوعات خاصی متمرکز می کنند، بنابراین یافتن محتوایی که با صنعت، مخاطبان هدف، اهداف و اصول شما همسو باشد، می تواند مفید باشد.
مرتبط: راهنمای بازاریابی اینفلوئنسر: چگونه با اینفلوئنسرها کار کنیم
۱۹. آموزش دهید
محتوایی که به مخاطبان شما اطلاع میدهد و خلاقیت و تمایل آنها به دانستن بیشتر را برمیانگیزد، مهم است زیرا به نشان دادن مزایای پیشنهادات برند شما کمک میکند. همچنین می تواند به آنها کمک کند تا به سؤالات فوری پاسخ دهند، راه حل های آماده را از طریق محصولات یا خدمات شما بیابند و تخیل آنها را تحریک کنند. مطمئن شوید که ادعاها یا استدلال های خود را در محتوای خود با حقایق پشتیبانی کنید، که همچنین به خوانندگان سیگنال می دهد که محتوای شما می تواند اطلاعات مفید و قابل اعتمادی ارائه دهد.
۲۰. در مورد رقبا تحقیق کنید
تحقیق در مورد رقبا یک راه عالی برای درک نحوه بازاریابی مقالات خود و کشف نکات مفید در مورد نحوه ارائه بهترین محتوای خود به مشتریان است. همچنین تعیین اینکه چه حوزههایی از بازار محتوا بیش از حد اشباع شده است و مخاطبان کدام مقالهها را مؤثرتر و با طراوتتر خواهند دید، میتواند مفید باشد.
بیشتر بخوانید: نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبا
۲۱. به مردم اجازه اشتراک گذاری بدهید
اگر به افراد اجازه دهید تا محتوای شما را در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند، ممکن است به شما کمک کند به راحتی دسترسی به مشتری خود را افزایش دهید. اضافه کردن لینک هایی به سایت های رسانه های اجتماعی محبوب را در نظر بگیرید که به سرعت به بینندگان اجازه می دهد محتوای شما را با دنبال کنندگان و دوستان خود به اشتراک بگذارند.
۲۲. محتوای قدیمی را به روز کنید
اگر محتوایی دارید که دارای تاریخ است زیرا از حقایق، آمار یا تاریخهای خاصی استفاده میکند، مرتباً آن را بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به بهروزرسانی دارد یا خیر. تازه کردن محتوای شما می تواند اطمینان حاصل کند که برای مشتریان شما مرتبط، دقیق و مفید است.
۲۳. سفر خریدار را درک کنید
نگاه کردن به محصول شما از دیدگاه خریدار مفید است زیرا می تواند به شما در درک فرآیند فکری آنها کمک کند. قرار دادن خود به جای آنها می تواند به ایجاد محتوایی کمک کند که آنها را به خرید محصولات یا خدمات شما متقاعد کند. این ممکن است شامل انجام تمرینهایی مانند نقشهبرداری داستان کاربر، و ایجاد شخصیتهای مشتری برای کمک به شناسایی مراحلی باشد که مشتریان ممکن است برای خرید محصول شما بردارند.
۲۴. موفقیت خود را ارزیابی کنید
همانطور که محتوای جدید را توسعه و منتشر می کنید، ارزیابی کنید که پایگاه مشتری شما چگونه آن را دریافت می کند. شما می توانید این کار را با استفاده از ابزارهای تحلیلی و ایجاد یک سیستم بررسی برای مخاطبان خود انجام دهید. استفاده از ابزارهای تحلیلی میتواند دادههای کمی را در مورد تعداد دفعات مشاهده محتوای شما در اختیار شما قرار دهد، و یک سیستم بررسی میتواند به جمعآوری بازخورد مخاطبان کمک کند تا بتوانید از نزدیک متوجه شوید که آیا از محتوای شما لذت بردهاند یا خیر.