بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ گام برای اجرای تغییر در سازمان شما

فرآیند مدیریت تغییر

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کمک به رشد و رونق کسب و کار شما اغلب مستلزم اجرای تغییرات در سراسر سازمان است. دانستن اینکه چه تغییراتی باید ایجاد کنید به اطمینان از انتقال آرام برای شرکت شما کمک می کند.

در این مقاله از ایوسی، به معنای اجرای تغییر در سازمان، مزایای اجرای تغییر و هشت مرحله مفید به همراه نکاتی برای کمک به شما در این فرآیند می‌پردازیم.

مرتبط: مدیریت تغییر: چیست و چرا مهم است

اجرای تغییر به چه معناست؟

هنگام اجرای تغییرات در یک سازمان، به این معنی است که شما در حال تغییر روشی هستید که کسب و کار خود را انجام می دهید، خواه شامل استراتژی تجاری جدید، شیوه های کارمندان یا پیاده سازی نرم افزار یا تجهیزات جدید باشد.

اجرای موثر تغییر مستلزم مدیریت تغییر است، که فرآیندی است که به کارکنان کمک می‌کند با استفاده از منابع و استراتژی‌های مختلف برای یک انتقال سازمانی آماده شوند. توصیه می‌شود برنامه‌ای تهیه کنید که باعث جلب رضایت کارکنان شود و ابزارهای لازم برای دستیابی به تغییر مورد نظر را در اختیار آنها قرار دهید.

مرتبط: مدیریت تغییر: تعریف، انواع و مزایا

مزایای اجرای تغییر چیست؟

تغییرات معمولاً برای دستیابی به کارایی بیشتر در تحقق اهداف تجاری یا تنظیم فرآیندها برای اهداف جدید اعمال می شوند.

نوع تغییری که اعمال می کنید بسته به اهداف و صنعت سازمان شما متفاوت است. با این حال، برخی از مزایای کلی اجرای تغییر در یک سازمان عبارتند از:

مرتبط: سازگاری در محیط کار: مزایا و اهمیت

۸ گام برای اجرای تغییرات سازمانی

مدیریت تغییر موفقیت آمیز مستلزم اجرای چند مرحله برای اطمینان از اجرای روان است. با دنبال کردن این هشت مرحله، می‌توانید کسب‌وکار خود را در مسیر انتقال حفظ کنید:

۱. تغییر را شناسایی کنید و ارزیابی تاثیر را انجام دهید

برای شروع، ابتدا باید تغییر لازم را شناسایی کنید و مطمئن شوید که با اهداف کلی شرکت شما همسو است. هنگامی که هدف خود را شناسایی کردید، ارزیابی تأثیر را انجام دهید تا ارزیابی کنید که این تغییر چگونه بر تمام سطوح سازمان شما تأثیر می گذارد. این ارزیابی رهنمودهایی را در مورد نحوه اجرای این تغییر ارائه می دهد زیرا نشان می دهد چه کسی بیشترین تأثیر را دارد و به بیشترین حمایت یا آموزش نیاز دارد.

۲. یک برنامه تدوین کنید

از بینش هایی که در مرحله آماده سازی به دست آورده اید برای تعیین نحوه اجرای تغییرات مورد نیاز استفاده کنید. برنامه ای ایجاد کنید که جهت سازمان شما را تعیین می کند، از جمله چگونگی دستیابی به تغییرات لازم و روش هایی برای سنجش موفقیت آمیز بودن تغییرات.

بسته به دامنه تغییری که اعمال می‌کنید، ممکن است لازم باشد برنامه‌ای در مورد نحوه حمایت از کارمندان در طول این انتقال بگنجانید. ارزیابی تأثیر شما کارکنانی را که بیشترین تأثیر را دارند شناسایی کرد، بنابراین برنامه اجرایی شما باید شامل هر نوع پشتیبانی یا آموزشی باشد که این کارمندان ممکن است به آن نیاز داشته باشند. مواردی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از برنامه‌های مربیگری، برنامه‌های آموزشی متقابل و سیاست‌های درهای باز که در آن کارمندان می‌توانند درخواست کمک کنند و شفاف‌سازی دریافت کنند.

مطالب مرتبط: راهنمای نهایی برنامه ریزی استراتژیک

۳. تغییر را به کارکنان اطلاع دهید

برای انتقال موثر تغییر به کارمندان، باید یک استراتژی ارتباطی ایجاد کنید. در این طرح، پیام های اصلی خود را ترسیم کنید، مخاطبان خود را شناسایی کنید و مشخص کنید چه کسی یا چه رسانه ای این اطلاعات را ارائه خواهد کرد. بسته به تغییر، ممکن است لازم باشد نحوه واکنش مدیریت به مقاومت یا بازخورد کارمندان را نیز در نظر بگیرید.

با توجه به ارزیابی تأثیر خود، احتمالاً از قبل می‌دانید که کدام سطح از سازمان بیشتر تحت تأثیر این تغییر قرار می‌گیرد. توصیه می شود ابتدا و اغلب اوقات با این کارمندان ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط: ۶ تاکتیک کلیدی در مدیریت مقاومت در برابر تغییر

۴. دلایل تغییر را ارائه دهید

برای به دست آوردن حمایت کارکنان هنگام اجرای تغییر، باید ضرورت تغییر را نشان دهید. اغلب، بهترین راه برای رسیدن به این هدف ارائه داده هایی است که از تصمیم شما پشتیبانی می کند. چنین داده هایی ممکن است شامل نظرسنجی مشتریان یا کارکنان، اهداف استراتژیک تجاری یا برنامه های بودجه باشد. به یاد داشته باشید که بر مزایای اجرای تغییر تاکید کنید. کارمندانی که درک می کنند چرا تغییر رخ می دهد، ممکن است انگیزه بیشتری برای مشارکت فعال در تغییر داشته باشند.

۵. به دنبال بازخورد کارکنان باشید

پس از اطلاع رسانی تغییرات به کارکنان، به آنها فرصت ارائه بازخورد بدهید. می توانید زمان هایی را برای برگزاری جلسات بازخورد حضوری یا ارسال نظرسنجی برنامه ریزی کنید. تغییر می تواند برخی افراد را عصبی کند، بنابراین اجازه دادن به کارمندان برای بیان نظرات خود باعث می شود احساس کنند بخشی از تصمیم یا گفتگو هستند. حتی ممکن است بینشی در مورد چگونگی بهبود برنامه های اجرایی خود به دست آورید. تشویق کارمندان به بیان نگرانی های خود همچنین فرصتی را برای رفع هرگونه سوء تفاهم و پاسخ به هرگونه سؤال طولانی فراهم می کند.

۶. تغییر را اجرا کنید

تغییر مؤثر در مراحلی اتفاق می‌افتد، که تضمین می‌کند کارمندان تحت فشار قرار نگیرند. یک جدول زمانی ایجاد کنید که با جنبه هایی که ابتدا باید تکمیل کنید، مانند آموزش کارکنان، خرید تجهیزات یا نصب نرم افزار شروع می شود. تعیین یک ضرب الاجل برای زمانی که می خواهید فرآیند پیاده سازی را ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا به اهداف مورد نظر شما دست یافته است یا خیر مفید است. بسته به اینکه چقدر زمان برای اجرای تغییرات دارید، ممکن است بخواهید یک برنامه آزمایشی را در نظر بگیرید. با داشتن گروه کوچکی از کارمندان، تغییرات را قبل از اجرای آن در سطح شرکت آزمایش کنند، احتمال تغییر موفقیت آمیز را افزایش می دهید.

۷. بر تغییر نظارت کنید

همانطور که تغییرات را در سراسر یک سازمان اجرا می کنید، به نظارت بر روند ادامه دهید تا مطمئن شوید که همه کارمندان شما از رویه های اجرایی مناسب پیروی می کنند. بسته به نقش خود، می توانید مستقیماً کارمندان را مشاهده کنید یا وظایف را به سایر سرپرستان محول کنید.

سعی کنید حداقل به صورت هفتگی پیشرفت را زیر نظر داشته باشید – در ابتدای پیاده سازی، حتی ممکن است بخواهید پیشرفت را روزانه مرور کنید. نظارت دقیق بر پیشرفت خود به شما کمک می کند اشتباهاتی را که پیش بینی نکرده بودید برطرف کنید و نتایج غیرمنتظره دیگری را از این تغییر بسنجید.

۸. تغییر را ارزیابی کنید

با کارمندان یا تیم خود کار کنید تا تعیین کنید چگونه موفقیت پیاده سازی را اندازه گیری کنید. در برخی شرایط، ممکن است نتایج قابل اندازه گیری داشته باشید که به راحتی قابل اندازه گیری باشد. اگر داده‌های قابل اندازه‌گیری برای کار کردن ندارید، ممکن است بخواهید از روش‌های دیگر سنجش موفقیت استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • هدف از این تغییر چه بود؟

  • با توجه به هدف نقطه شروع ما، موفقیت چگونه باید باشد؟

  • کدام حوزه های کسب و کار ما از زمان اجرای این تغییر بهبود یافته است؟

  • آیا زمینه هایی وجود دارد که بهره وری آنها را کاهش داده است؟

در مرحله برنامه ریزی، یک ضرب الاجل برای ارزیابی اجرا تعیین می کنید. هنگامی که به این ضرب الاجل رسیدید، با تیم خود ملاقات کنید تا نتایج را بر اساس دستورالعمل های تعیین شده خود برای اندازه گیری موفقیت ارزیابی کنید.

تعیین کنید که آیا این تغییرات اهداف تجاری شما را برآورده کرده است یا به سمت آنها پیشرفت کرده است. همچنین می‌توانید در مورد اینکه آیا فرآیند اجرای تغییر طبق برنامه عمل کرده است یا خیر صحبت کنید و تعیین کنید که آیا نیاز به بهبود دارید یا خیر. نتایج بحث خود را با کارمندان به اشتراک بگذارید – دیدن پیشرفت یا رسیدن به اهداف می تواند به آنها در کار انگیزه کمک کند.

مطالب مرتبط: ۲۰ راه برای حفظ انگیزه یک کارمند

نکاتی برای اعمال تغییرات

در اینجا چند نکته اضافی برای ایجاد یک فرآیند اجرای تغییر موثرتر در سازمان شما وجود دارد:

فرهنگ تغییر ایجاد کنید

برای اجرای موفقیت آمیز تغییر در سراسر یک سازمان، باید محیطی ایجاد کنید که تغییرات را ترویج کند. شما می توانید این طرح را در طول فرآیند استخدام خود شروع کنید – شامل سوالاتی باشد که علاقه یک نامزد را در اجرای تغییرات و اینکه آیا آنها تجربه مرتبط دارند را ارزیابی می کند. شما همچنین می خواهید کارکنان مدیریتی را بخواهید که اشتیاق به تغییر و تمایل به انعطاف نشان دهند و سپس می توانند آن را به تیم خود منتقل کنند.

ابتدا تغییرات را با مدیریت در میان بگذارید

تغییرات مورد نظر خود را ابتدا با کارمندان مدیریت در میان بگذارید تا آنها بتوانند به کارمندان خود ترجمه کنند. این مدیران باید چشم انداز شما و مزایای طرح را درک کنند و سپس می توانند آن را با تیم خود در میان بگذارند. مطمئن شوید که پیامی مختصر، واضح و منسجم برای آن‌ها ارائه می‌دهید تا اطمینان حاصل شود که همه در مسیر درست قرار دارند.

تاثیر تغییرات را بشناسید

تغییر می تواند برای کارمندان دشوار باشد، بنابراین مهم است که احساسات و نگرانی های آنها را هنگام برقراری ارتباط با این تغییرات به رسمیت بشناسید. سعی کنید تغییر را به گونه‌ای تنظیم کنید که نشان دهد چرا سیستم فعلی را بهبود می‌بخشد و چگونه مستقیماً به نفع خود کارکنان است. از نزدیک به بازخوردها گوش دهید و به دنبال راه هایی برای تسهیل انتقال برای کارمندان باشید.

ارتباط باز را حفظ کنید

اگرچه برقراری ارتباط با اجرای تغییر و تشویق بازخورد در شروع تغییر مهم است، شفافیت پایدار در کل فرآیند باعث جلب اعتماد کارکنان شما می شود. به کارمندان فرصتی برای ارائه بازخورد ادامه دهید، چه از طریق نظرسنجی های سازماندهی شده یا سیاستی که به آنها امکان می دهد در صورت نیاز با مدیران خود تماس بگیرند. ارتباط باز همچنین به شما کمک می کند تا چالش های غیرمنتظره را در صورت بروز آنها حل کنید.

موفقیت را جشن بگیرید

با جشن گرفتن نقاط عطف کلیدی و موفقیت های کلی، فرآیند اجرای تغییرات مثبت تری ایجاد کنید. کارمندانی که می بینند پیشرفتشان تجلیل می شود، ممکن است انگیزه بیشتری برای ادامه دستیابی به اهداف داشته باشند. یک تجربه موفق و مثبت می تواند اعتماد کارکنان را به رهبری سازمان ایجاد کند و پذیرش برای اجرای تغییر بعدی را آسان تر کند.

مقالات مرتبط بیشتر:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *