بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

انطباق تجاری: تعریف و استراتژی ها

مدیریت تغییر تحول کسب و کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شرکت‌هایی که انعطاف‌پذیری نشان می‌دهند و خود را با تغییرات غیرمنتظره سازگار می‌کنند، به احتمال زیاد به موفقیت بلندمدت دست پیدا می‌کنند. حتی با وجود برنامه‌های دقیق، شرایط می‌تواند به‌طور غیرقابل پیش‌بینی تغییر کند، بنابراین درک چگونگی انطباق با تغییرات می‌تواند به کسب‌وکارها در هنگام بروز مشکلات کمک کند.

آزمایش، توسعه محصول و متنوع کردن روش‌های تولید و توزیع نمونه‌هایی از استراتژی‌های انطباق تجاری است که می‌تواند برای شرکت‌ها در همه صنایع مفید باشد. در این مقاله، انطباق کسب و کار را تعریف می کنیم، توضیح می دهیم که چرا مهم است و چندین استراتژی برای کمک به سازمان شما برای سازگاری با شرایط پیش بینی نشده شرح می دهیم.

سازگاری کسب و کار چیست؟

انطباق کسب و کار یا تطبیق مدل کسب و کار مجموعه ای از تصمیمات است که به استراتژی بازار، ساختار سازمانی و معاملات سازمان مربوط می شود. این ویژگی‌های تطبیقی ​​ابزارهایی را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند که برای گذر از انواع چالش‌های تجاری نیاز دارند.

انطباق کسب و کار و آزمایش استراتژی همچنین می تواند به شرکت ها کمک کند تا در یک چشم انداز اقتصادی در حال تغییر مرتبط باقی بمانند. همانطور که فناوری در مقیاس رشد می کند و کارآمدتر می شود، استراتژی ها و تاکتیک ها برای انطباق سریع کسب و کار در ماهیت بسیار رایج و خلاقانه تر می شوند.

کسب و کارها زمانی موفق تر هستند که بتوانند کارهای زیر را انجام دهند:

  • استراتژی ها و محصولات رقبای خود را ارزیابی کنید
  • انجام تحقیقات اکتشافی برای شناسایی چالش های بالقوه
  • از طیف وسیعی از منابع استفاده کنید
  • با کارمندان همکاری کنید
  • سازگاری های محصول جدید را بدون ترس از شکست آزمایش کنید
  • از فناوری، محیط های مجازی و جوامع آنلاین استفاده کنید

به عنوان مثال، اگر یک رقیب شروع به فروش محصولی کند که فقط کمی بهتر از محصول شماست، تطبیق کسب و کار شما با این تغییر بازار می تواند به شما کمک کند مرتبط و سودآور بمانید. برای مقابله با این چالش، می توانید مکان یا پایگاه مشتریان هدف کسب و کار خود را تغییر دهید تا از بازارها و منابع استفاده نشده استفاده کنید.

مرتبط: سازگاری در محیط کار: مزایا و اهمیت

استراتژی های سازگاری کسب و کار

برای نشان دادن انعطاف پذیری در مواجهه با عدم اطمینان و آماده شدن برای چالش های آینده، کسب و کارها باید مهارت هایی برای انطباق سریع و توسعه راه حل های خلاقانه برای مشکلات پیچیده داشته باشند. بررسی استراتژی‌های انطباق کسب‌وکار جدید می‌تواند به شرکت شما کمک کند تا مرتبط باقی بماند و پیشتاز بازار را نسبت به رقابت حفظ کند. در اینجا چندین استراتژی انطباق تجاری برای بررسی و در نظر گرفتن برای آینده وجود دارد:

سیگنال های تغییر را از قبل شناسایی کنید

برای انطباق، شرکت ها باید سیگنال های تغییر بازار را شناسایی کنند، آن سیگنال ها را رمزگشایی کرده و به سرعت بر اساس آنها عمل کنند. بهبود قابلیت‌های سیگنال‌خوانی می‌تواند فرآیند تصمیم‌گیری را ساده‌تر کند تا شرکت‌ها بتوانند مشکلات را در زمان واقعی حل کنند. یک شرکت انعطاف پذیر که مشتریان خود را به آرامی در طول زمان به رقبا از دست می دهد ممکن است برای شناسایی دلیل از دست دادن مشتریان خود کار کند و به آنها توانایی تنظیم محصولات یا تاکتیک های لازم برای موفقیت در آینده را بدهد.

مثال: GoCam، یک شرکت محبوب وب‌کم، به دلیل قیمت‌های پایین و کمپین بازاریابی منحصربه‌فرد، از مزیت بازار رقابتی برخوردار بوده است. با این حال، کارمندی که تحقیقات اکتشافی در GoCam انجام می دهد، متوجه طرح رقیب برای انتشار نسخه جدید و بهبود یافته مدل وب کم قبلی خود می شود. از آنجایی که GoCam این سیگنال تغییر را قبل از ورود محصول رقیب به بازار شناسایی کرده است، این شرکت می‌تواند به سرعت استراتژی کمپین بازاریابی فعلی خود را قبل از اینکه رقیب مدل وب‌کم خود را منتشر کند، تطبیق دهد.

اکتشاف و آزمایش را تشویق کنید

برای آماده شدن برای تغییرات غیرقابل پیش بینی، انجام تحقیقات و آزمایش های پیشگیرانه اغلب مفید است. از ابزارهای مجازی و منابع تکنولوژیک مختلف برای تولید، آزمایش و تکرار ایده‌ها به طور کارآمدتر استفاده کنید. محیط‌های مجازی و جوامع آنلاین فرصت‌هایی را برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند تا به طور مکرر و در مقیاسی بسیار گسترده‌تر از روش‌های سنتی که در گذشته اجازه می‌دادند، آزمایش کنند.

همچنین می‌توانید آزمایش‌هایی را از طریق کارمندان خود انجام دهید، از آنها بخواهید ورودی استراتژیک داشته باشند یا به آنها اجازه دهید تکنیک‌های جدیدی را در محل کار پیاده‌سازی کنند تا ببینید آیا نتایج مطلوب‌تری کسب می‌کنند یا خیر.

مثال: Pam’s Electronics یک مدیر جدید استخدام می کند تا به کسب و کار کمک کند تا با رقبا در منطقه سازگار شود. مدیر جدید همه کارمندان را تشویق می کند تا در مورد راه هایی برای افزایش رضایت مشتری فکر کنند و مسئولیت های شغلی سنتی خود را آزمایش کنند. به همین دلیل، کارکنان دریافتند که کار مشترک از طریق یک برنامه جدید، بهره وری و خلق و خوی را در طول روز افزایش می دهد. بلافاصله پس از آن، بازخوردهای آنلاین مشتریان در ۹۰٪ موارد افزایش یافت و شامل بازخورد مثبت شد.

به روز رسانی و آزمایش محصولات و خدمات جدید

سازگاری محصول شامل اصلاح یک محصول موجود است تا برای طیف وسیعی از مشتریان و بازارها مناسب باشد. این استراتژی می تواند به شرکت ها کمک کند تا با تغییر ارزش های مصرف کننده در طول زمان و تشدید رقابت، مرتبط باقی بمانند. اگر یک کسب و کار بیشترین سود خود را از خرید و فروش یک محصول یا خدمات به دست آورد، به روز رسانی، آزمایش و ارزیابی محصولات و خدمات جدید به طور منظم می تواند بسیار سودمند باشد. درگیر شدن با استراتژی‌های سازگاری با محصول می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا محصولات را در سطح بین‌المللی صادر و توزیع کنند تا به پایگاه گسترده‌تری از مشتریان و بازارها دست یابند.

فرهنگ، توسعه بازار، رقابت و قوانین همگی نقش کلیدی در سازگاری محصول دارند. در نظر گرفتن محیط خارجی و چشم‌انداز مالی صنعت می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا انطباق محصول را در اولویت قرار دهند و در طول زمان گسترش پیدا کنند.

مثال: یک شرکت استراتژی جدیدی برای انطباق محصول ایجاد می کند تا بتواند محصولات را برای بازارهای هدف خاص در سراسر جهان سفارشی کند. این استراتژی به شرکت کمک می کند تا با اجتناب از تولید انبوه و تمرکز بر سفارشی سازی محصولات برای چندین بازار کمتر شناخته شده، در زمان، پول و منابع صرفه جویی کند.

مرتبط: راهنمای سازگاری با محصول

گسترش و تنوع روش های منبع یابی

کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از روش‌های گسترده‌تر منبع‌یابی یا داشتن تامین‌کنندگان مختلف برای یک محصول، خود را انعطاف‌پذیرتر کنند. این می تواند خطر تولید بیش از حد را در هنگام تغییر تقاضای مصرف کننده یا تغییر چشم انداز اقتصادی کاهش دهد. تکیه بر یک منبع عرضه منحصر به فرد می تواند منجر به چالش های غیرمنتظره در آینده شود، بنابراین کاوش در فرصت ها برای تهیه محصولات به طور کارآمدتر و گسترده تر می تواند در صورت بروز موانع به شما کمک کند.

مثال: یک شرکت آب میوه به دلیل شرایط محیطی غیرقابل پیش بینی و شرایط آب و هوایی که بر برداشت و حمل میوه تاثیر می گذارد با چالش های بالقوه ای مواجه است. از آنجایی که این شرکت میوه های خود را از چندین روش مختلف در مکان های مختلف در سراسر کشور تهیه می کند، اما می تواند به فروش آب میوه در کل سال تقویمی ادامه دهد. این آنها را در یک مزیت رقابتی قرار می دهد، زیرا بیشتر شرکت های آبمیوه سازی مواد را از یک منطقه جغرافیایی محدود تهیه می کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *