بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه فروش هر چیزی: ۱۱ نکته ثابت و آسان فروش

تاکتیک فروش موثر

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مهم نیست در چه صنعتی هستید، می توانید یاد بگیرید که چگونه هر چیزی را بفروشید. فروش را مانند یک نماینده فروش ستاره با پیروی از بهترین نکات تجارت شروع کنید.

همه ما این ضرب المثل را شنیده ایم که «محصول خوب خودش را می فروشد». اگر فقط به طور جهانی صادق بود.

ممکن است مردم برای عرضه جدیدترین آیفون صف بکشند، اما این فقط به خاطر خود محصول نیست. همچنین به این دلیل است که اپل دهه ها را صرف ایجاد اعتبار بی عیب و نقص برند، تجربه مشتری منحصر به فرد و پشتیبانی فوق العاده از مشتری کرده است. این گوشی مزیت یک تجربه فروش فوق العاده است.

صرف نظر از محصول، یک فروشنده ماهر و آگاه همیشه بر فروشنده ای که آمادگی کافی را ندارد برتری می یابد. بنابراین اگر به دنبال افزایش فروش خود هستید، ۱۱ نکته و استراتژی این مقاله از ایوسی را بخوانید که تعداد شما را افزایش می دهد و شما را به جلو سوق می دهد.

  1. تکنیک های جدید فروش را کشف کنید
  2. تحقیق کنید
  3. فروش SPIN را برای فروش های پیچیده امتحان کنید
  4. رویکرد فروش مشاوره ای را در پیش بگیرید
  5. ارائه های فروش خود را شخصی سازی کنید
  6. روی انسان تمرکز کنید نه محصول
  7. از یک کد اخلاقی قوی پیروی کنید
  8. اعتراضات فروش را پیش بینی کنید
  9. بالافروشی و فروش متقابل داشته باشید، فقط در صورت لزوم
  10. تمرکز روی بسته شدن را متوقف کنید
  11. فروش خود را با CRM مدیریت کنید

۱. تکنیک های جدید فروش را کشف کنید

فروش یکی از صنایعی است که به سرعت در حال تغییر است. بین تغییرات اجتماعی، اقتصادی و عاطفی در بازار، ماندن در صدر روندها و بهترین شیوه ها یک نبرد دائمی است. اگر می خواهید مهارت های فروش خود را بهبود ببخشید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در مورد تکنیک های فروش جدید کنجکاو باشید .

اگر می خواهید مهارت های فروش خود را بهبود ببخشید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در مورد تکنیک های جدید فروش کنجکاو باشید.

چه به دنبال روش مناسبی برای بستن آن فروشِ دشوار باشید و چه در تلاش برای افزایش تعداد کلی خود باشید، تمایل به امتحان تاکتیک‌های جدید راهی مطمئن برای بهبود شانس شماست.

اگر به دنبال منابع هستید، گزارش‌های روند فروش سالانه را بررسی کنید . بسیاری از شرکت‌ها هر سال این نوع گزارش‌ها را منتشر می‌کنند و شما می‌توانید از آن‌ها برای آشنایی با چشم‌انداز فروش فعلی و کارهایی که می‌توانید برای دستیابی به موفقیت انجام دهید، استفاده کنید.

۲. تحقیقات خود را انجام دهید

تحقیقات بازار
تحقیقات بازار

در دنیای ایده‌آل، مشتری درگیر و علاقه‌مند به محصولی است که می‌فروشید، و لازم نیست برای متقاعد کردن آنها برای خرید خیلی سخت کار کنید. اما اگر تکالیف خود را انجام نداده باشید، نمی توانید آن را به این راحتی داشته باشید. برای تحقیق در مورد سرنخ های واجد شرایط خود وقت بگذارید و هر چیزی را که می توانید در مورد آنها بیاموزید.

سپس، آنها را وادار کنید تا با سؤالات فروش باز صحبت کنند :

  • آیا می توانید بیشتر در مورد کسب و کار خود بگویید؟
  • آیا می توانی من را در طول روز معمولی خود راهنمایی کنی؟
  • اهداف کوتاه مدت و بلند مدت کسب و کار شما چیست؟
  • مسائل کلیدی که شما را از دستیابی به آن اهداف باز می دارد چیست؟
  • آیا در گذشته سعی کرده اید به این مسائل بپردازید؟
  • آیا محدودیت های بودجه قبلاً موضوعی بوده است؟
  • شرکت شما محصولات یا خدمات جدید را چگونه ارزیابی می کند؟
  • آیا کسب و کار شما هنوز با [مشکل درج] دست و پنجه نرم می کند؟

اگر قبلاً پاسخ برخی از این سؤالات را می دانید، سؤالات بعدی را آماده انجام دهید.

سوال پرسیدن راهی عالی برای جلب نظر مشتری بالقوه شما است. بسیاری از مردم نمی خواهند به آنها گفته شود که چه چیزی نیاز دارند، اما اگر شما مشتریان بالقوه خود را تشویق به باز کردن صحبت کنید، به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهند کرد و از شما در مورد راه حل بالقوه سوال خواهند کرد.

۳. فروش SPIN را برای فروش های پیچیده امتحان کنید

گاهی اوقات، شما با یک فروش دشوار یا پیچیده مواجه می شوید و تاکتیک های آزمایش شده و واقعی شما کارساز نیستند. این زمان خوبی برای روی آوردن به فروش SPIN است. مخفف مخفف انواع مختلف سؤالات است:

  • S: وضعیت – Situation
  • P: مشکل – Problem
  • I: مفهوم – Implication
  • N: نیاز به پرداخت – Need-payoff

هدف اصلی فروش SPIN این است که به شما کمک کند در مورد نیازهای منحصر به فرد مشتری و نقاط درد بیشتر بدانید. به جای تمرکز بر بستن فروش، با مشتری بالقوه خود کار می کنید تا به مشکلات جدی در شرکت آنها رسیدگی کنید و به مزایای یافتن راه حل نگاه کنید. این یک راه عمیق تر برای بررسی سوالات فروش است که در بالا توضیح دادیم.

در برخی موارد، شما نیازی به فروش محصول خود ندارید – فقط باید یک مشتری بالقوه برای مشاهده مزایای سرمایه گذاری در چیزی که به آنها کمک می کند، به دست آورید.

۴. رویکرد فروش مشاوره ای را اتخاذ کنید

در سال ۲۰۲۱، ۸۱ درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید، تحقیقات آنلاین انجام دادند. بالقوه‌هایی که تحقیقات خود را انجام می‌دهند، نیازی به طرح اساسی ندارند. آنها احتمالاً قبلاً در مورد شما و شرکت شما می دانند. درعوض، باید روی راهنمایی آنها به سمت محصول مناسب برای حل مشکلشان تمرکز کنید.

اگر کسی محصول شما را فراتر از یک کلیک روی تبلیغ تحقیق کند، نیازی نیست که علاقه او را جلب کنید—شما باید اعتبار برند را ایجاد کنید و پشتیبانی و مشاوره باور نکردنی از مشتری ارائه دهید. با فروش مشاوره ای ، شما فرض می کنید که مشتری بالقوه شما می خواهد خرید کند. تحت این فرض، شما هرگز آنها را برای خرید تحت فشار قرار نمی دهید. شما به سادگی آنجا هستید تا به هر سؤالی که در طول راه دارند پاسخ دهید.

اگر فردی فراتر از یک کلیک تبلیغاتی، محصول شما را تحقیق می کند، نیازی نیست که علاقه او را جلب کنید، بلکه باید اعتبار برند را ایجاد کنید.

این سبک فروش به ویژه برای فروش B2B مفید است. هنگامی که مشتریان بالقوه شما در تجارت نیز کار می کنند، به ندرت وارد یک گفتگوی فروش می شوند. اگر بتوانید به تحقیقاتی که آنها انجام داده اند احترام بگذارید و آنها را در شرایط مساوی ملاقات کنید، فراتر خواهید رفت.

۵. ارائه های فروش خود را شخصی سازی کنید

ما می دانیم که تنظیم دقیق ارائه فروش چقدر سخت است ، بنابراین ممکن است کار زیادی به نظر برسد. اما به خاطر داشته باشید که یک بخش کلیدی از ارائه شما، ارائه راه‌حل‌های خاص برای مشکلات خاص است – و قرار نیست هر مشتری بالقوه‌ای مشکل یکسانی داشته باشد.

ایجاد یک الگوی قابل استفاده مجدد عالی است، اما وقتی آن را طوری تنظیم کنید که هر ارائه منحصر به فرد باشد، فرصت های فروش بهتری ایجاد می کنید.

قبل از شروع یک ارائه فروش، به مشتری بالقوه خود نگاه کنید و مطمئن شوید که می توانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • هویت برند آنها چیست؟
  • ارزش برند آنها چیست؟
  • مشتریان آنها چه کسانی هستند؟
  • نقاط درد اصلی آنها چیست؟
  • آنها در حال حاضر از چه محصولی استفاده می کنند؟

اگر به اندازه کافی در خط لوله فروش هستید که ارائه فروش ارائه می دهید، باید بتوانید به این سؤالات پاسخ دهید و پاسخ ها را در زمینه خود بگنجانید.

۶. روی انسان تمرکز کنید نه محصول

ارتباط با مشتری چیست، اهمیت آن و نکاتی برای بهبود خدمات و روابط با مشتری

شما به شرکت و محصول خود اعتقاد دارید و این احتمالاً در زمینه های شما نشان می دهد. متأسفانه، در بازار فعلی، شرکت‌ها محصولاتی را نمی‌فروشند، بلکه در حال فروش تجربیات هستند. در واقع، ۸۰ درصد از مشتریان می گویند که اگر شرکتی تجارب شخصی و مثبت را ارائه دهد، احتمال بیشتری دارد که با آن تجارت کنند .

۸۰ درصد از مشتریان می گویند که اگر شرکتی تجربیات شخصی و مثبت را ارائه دهد، به احتمال زیاد با آن تجارت می کنند.

این بدان معنا نیست که محصول شما مهم نیست، اما در نظر بگیرید که آیا محصول شما باید نقطه کانونی استراتژی فروش شما باشد یا خیر. قبلاً کمی در مورد این موضوع صحبت کرده‌ایم، اما امروزه محصولات واقعاً منحصربه‌فرد کمیاب هستند. رقابت در بازار امروز شدید است. شرکت شما احتمالاً نمی‌تواند هر هفته ویژگی‌ها و محصولات جدید را توسعه دهد، بنابراین راه جذب مشتریان از طریق تجربیات برتر و شخصی‌شده است.

فروش شخصی یک بازی طولانی‌تر از ارائه محصول مبتنی بر محصول است، اما با درصد بالاتری از مشتریان تکراری و ارجاع‌ها نتیجه می‌دهد.

فروش اجتماعی را در آغوش بگیرید

یک راه ساده برای گنجاندن فروش شخصی در تاکتیک های فروش خود چیست؟ از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. اگر شرکت بزرگ‌تری هستید و کاملاً از مرحله استارت‌آپ یا مادر و پاپ خارج شده‌اید، ممکن است سرمایه‌گذاری روی فروش شخصی دشوار به نظر برسد. فروش اجتماعی به شما امکان می دهد با مصرف کنندگان در آن سطح عمیق تر ارتباط برقرار کنید.

هنگامی که در صفحات رسانه های اجتماعی خود با مشتریان تعامل دارید، حتی اگر فقط برای “لایک کردن” یک نظر باشد، از شر “شرکت بزرگ” خلاص می شوید و مشتری را وارد حلقه خود می کنید. فالوورهای شبکه های اجتماعی نیز فرصت های بازاریابی منحصر به فردی را فراهم می کنند (یعنی هدایا) که بازاریابی سنتی این کار را نمی کند.

۷. از یک منشور اخلاقی قوی پیروی کنید

روزهای “هدف وسیله را توجیه می کند” مدت هاست که گذشته است. دروغ گفتن در فروش نه تنها غیراخلاقی و غیراخلاقی است، بلکه می تواند به شرکت شما نیز آسیب برساند.

فروش اخلاقی همیشه راهی برای رفتن است. این رویکرد تماماً در مورد حفظ بهترین منافع مشتریان و صادق بودن در مورد اینکه چگونه محصول یا خدمات شما می تواند زندگی آنها را بهبود بخشد است. این تضمین می کند که محصولات و نام تجاری شما در معرض دید عموم قرار می گیرند.

اگر مشتری در مورد ویژگی محصول سوال می کند و محصول شما آن را ندارد، در مورد آن دروغ نگویید. شما فقط با یک مشتری عصبانی و یک کالای بازپرداخت شده مواجه خواهید شد. در عوض، در مورد محدودیت‌ها شفاف باشید و سپس به آنچه محصول دارد، بپردازید. اگر محصولی دارید که با نیازهای مشتری سازگارتر است، حتی می توانید از این به عنوان فرصتی برای فروش متقابل استفاده کنید.

جدا از اینکه از نظر اخلاقی کار درستی است، فروش اخلاقی به شما کمک می کند اعتماد مشتری را نیز جلب کنید زیرا صداقت را به حقه ترجیح می دهید.

۸. اعتراضات فروش را پیش بینی کنید

ایرادات فروش بخشی طبیعی از فروش است، مهم نیست که در چه سطحی در صنعت هستید. همیشه برای اعتراضات فروش آماده باشید تا بتوانید آنها را دور بریزید و به جنبه های مثبت گفتگو بازگردید.

رایج ترین اعتراضات فروش عبارتند از:

  • عدم اعتماد (معمولاً از طرف خریدارانی که برای اولین بار خریداری می کنند)
  • قیمت محصول (خیلی گران)
  • زمان‌بندی بد (“زمان مناسبی نیست”)
  • عدم نیاز (محصول مشکلی را برای مشتری حل نمی کند)
  • فقدان اقتدار (مشتری صلاحیت امضای قرارداد را ندارد)
  • اعتراض محصول (مشتری محصول را دوست ندارد)
  • از خود راضی بودن (چشم انداز “با شرایط خوب است”)
  • وفاداری به برندهای دیگر (در حال حاضر مشتری در حال معامله با یک رقیب است)

شما نیازی به غلبه بر همه این مخالفت ها ندارید – اگر مشتری نتواند از قرارداد فعلی خود با شرکت دیگری خارج شود، از شما خرید نخواهد کرد. اما سعی کنید بر اساس آنچه در مورد مشتری بالقوه می دانید، پیش بینی کنید که با چه اعتراضاتی ممکن است مواجه شوید. داشتن یک پاسخ آماده به این معنی است که وقتی اعتراضی ظاهر می شود، لنگ نمی زنید.

به عنوان مثال، اگر مشتری بالقوه از قیمت شکایت کند، شما چند گزینه مختلف دارید:

  • یک طرح پرداخت ارائه دهید
  • بر ارزش محصول در مقابل هزینه تاکید کنید
  • آنها را در گفتگو در مورد قیمت محصولات مشابه درگیر کنید

هر یک از این گزینه‌ها حرکتی قوی‌تر از اصرار است که آنها باید «فقط آن را بخرند».

۹. بالافروشی و فروش متقابل فقط در صورت لزوم

بالافروشی و فروش متقابل جانورانی حیله‌گر هستند، اما کلیدهای کارکرد آنها عبارتند از:

  • دانستن اینکه چه زمانی آنها را وارد مکالمه کنید
  • دانستن اینکه چه کسی ممکن است علاقه مند باشد

بسیاری از شرکت ها یک رویکرد یکسان برای بالافروشی یا فروش متقابل دارند، اما این لزوما بهترین راه برای درآمدزایی نیست. به عنوان مثال، اگر با مشتری بالقوه‌ای روبرو هستید که به سختی از خط پایان عبور کرده است، فشار دادن یک محصول دیگر بر روی آنها می‌تواند آنها را از شرکت دور کند.

مشتریان جدید برای توسعه وفاداری به برند و قدردانی از محصول به زمان نیاز دارند. در نتیجه، فروش متقابل و فروش متقابل روی مشتریان مکرر بهترین کار را دارد. افرادی که قبلاً محصولات شما را دوست دارند، به احتمال زیاد به طرح های اضافی علاقه مند می شوند زیرا به شرکت شما اعتماد دارند و ارزش چیزی را که به آنها ارائه می دهید را درک می کنند.

همه می‌خواهند تا آنجا که می‌توانند بفروشند، اما ارزیابی تک تک مشتری‌ها و اطمینان از اینکه این پیشنهاد ضرری بیش از فایده ندارد، بسیار مهم است.

چگونه می‌دانید که آیا شخصی برای فروش متقابل یا فروش متقابل باز است؟

  • مشتری بالقوه در طول این فرآیند اعتراضات فروش زیادی را مطرح نکرده است.
  • مشتری به چندین محصول علاقه مند است و در تصمیم گیری با مشکل مواجه است.
  • خریدار یک مشتری تکراری با سابقه خرید واضح است که نشان دهنده علاقه به محصولات دیگر است.
  • با یک محصول سطح بالاتر یا ترکیبی از محصولات می توان نقاط درد مشتری را بهتر برطرف کرد.
  • مشتری از نظر مالی توانایی خرید محصولات اضافی یا بالاتر را دارد.
  • شما می توانید به عنوان بخشی از یک بسته تخفیف دار با محصول اصلی، فروش متقابل یا فروش متقابل ارائه دهید.

۱۰. تمرکز بر بسته شدن را متوقف کنید

کارهایی که باید هنگام بستن یک معامله انجام دهید

اگر فقط به بستن فروش اهمیت می دهید ، زمان تغییر فرا رسیده است. حتی اگر هدف کلی شما رسیدن به سهمیه یا فراتر از آن باشد، اگر روی اعداد و ارقام استرس داشته باشید، موفق نخواهید شد. هنگامی که بر روی پایان کار تمرکز می کنید و نه بر روی سفر فروش، به احتمال زیاد مشتریان بالقوه خود را دفع می کنید – آنها می توانند تشخیص دهند که شما فقط به معامله اهمیت می دهید و نه آنها.

هنگامی که بر روی پایان کار تمرکز می کنید و نه بر روی سفر فروش، به احتمال زیاد مشتریان بالقوه خود را دفع خواهید کرد.

در عوض، روی تقویت مراحل خط لوله فروش خود تمرکز کنید و به هر مرحله به عنوان یک برد نگاه کنید. جذب خریدار احتمالی برای تماس با شما یک برد است. متقاعد کردن یک مشتری برای ثبت نام در یک جلسه اولیه یک برد است. ایجاد یک رابطه مستمر با یک مشتری بالقوه یک برد است .

در پایان روز، شما کنترل زیادی روی اینکه آیا مشتری بالقوه کیف پول خود را باز می کند یا نه، ندارید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که راه را برای یک رابطه قوی هموار کنید و راه حلی ارائه دهید که مشتری منتظر خرید آن نیست.

۱۱. فروش خود را با CRM مدیریت کنید

ما نمی‌توانیم به اندازه کافی روی این موضوع تاکید کنیم – اگر فروش، ارتباطات و داده‌های مشتری خود را با CRM ردیابی نکنید، شما پشت رقابت هستید.

با یک CRM قدرتمند مانند Zendesk Sell، می‌توانید KPI و داده‌های فروش خود را با سرعت و دقت بی‌نظیری ردیابی کنید، به تیم خود در هر زمان اجازه دسترسی به پروفایل‌های مشتری، تقسیم‌بندی مشتریان بالقوه، و ایجاد اتوماسیون در خط لوله فروش خود را بدهید. وقتی بتوانید مشغله کاری را به CRM خود بسپارید، زمان و انرژی بیشتری برای مشتریان بالقوه خود خواهید داشت.

امروز یک نسخه نمایشی درخواست کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد وقتی نمایندگان فروش می‌توانند روی مشتری بالقوه تمرکز کنند، نه روی کاغذ بازی.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *