بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه ارائه یک سخنرانی آسانسوری (با مثال)

چگونه یک طرح آسانسور عالی ایجاد کنیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شبکه سازی فقط به معنای ملاقات با افراد جدید نیست. دانستن نحوه ایجاد شبکه می تواند ارتباطات تجاری شما را تقویت کند و حتی ممکن است منجر به ارجاع شغل شود. در این ویدیو، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک رویداد شبکه را مانند یک حرفه ای هدایت کنید.

اگر بتوانید به طور حرفه ای خود را به روشی قانع کننده به شخصی معرفی کنید، می تواند به شما کمک کند تا برای یک مکالمه موفق، چه در یک رویداد شبکه، چه با یک همکار یا در ابتدای مصاحبه، آماده شوید. یکی از ابزارهایی که می توانید برای معرفی ساده و موثر از آن استفاده کنید، elevator pitch است.

در این مقاله از ایوسی، ما چندین نمونه پیاده‌سازی آسانسور را به همراه نکاتی برای کمک به شما در ساخت و ارسال پیام شخصی به اشتراک می‌گذاریم.

ارائه آسانسوری چیست؟

طرح آسانسور شخصی خلاصه ای سریع از خودتان است. این برای مدت زمانی که باید برای تحویل آن طول بکشد نامگذاری شده است، که معمولاً مدت یک سواری کوتاه با آسانسور است (تقریباً ۳۰ تا ۶۰ ثانیه یا ۷۵ کلمه). گاهی اوقات تصور می شود که ارائه های آسانسوری مختص یک ایده یا محصول هستند، اما می توانید از آنها برای فروش خود به عنوان یک حرفه ای نیز استفاده کنید.

مطالب مرتبط: چگونه می توان ارائه آسانسوری کامل را ایجاد کرد

چرا ارائه آسانسوری مهم است؟

یک ارائه آسانسوری خوب مهم است زیرا راهی موثر برای نشان دادن استعداد، قدرت و مهارت های حرفه ای شماست. ارائه آسانسوری نیز در موقعیت های متعدد مفید است که آن را به ویژه ارزشمند می کند. در صورت امکان، باید همیشه نکاتی را در مورد خودتان آماده کنید (بنابراین آماده استفاده از فرصت‌های غیرمنتظره هستید)، اما استفاده از آسانسور در طول جستجوی شغل بسیار مفید است.

شما می توانید از برنامه خود برای آماده شدن برای مصاحبه استفاده کنید. از صفحه تلفن گرفته تا مصاحبه حضوری، از شما خواسته می‌شود که خلاصه‌ای از شخصیت، سابقه و آنچه از شغل بعدی خود می‌خواهید ارائه دهید. طرح آسانسور می‌تواند چارچوب خوبی باشد زیرا در حال برنامه‌ریزی پاسخ خود به سؤال محبوب مصاحبه «به من درباره خودت بگو» هستید.

از آسانسور می‌توان برای طرح کلی نامه یا بیانیه خلاصه حرفه‌ای در بالای رزومه استفاده کرد. هم یک نامه پوششی و هم بیانیه خلاصه در نظر گرفته شده است که به خواننده بگوید شما از نظر حرفه ای چه کسی هستید، به چه کاری علاقه دارید و چرا صلاحیت انجام آن را دارید به گونه ای که به شما کمک کند از سایر متقاضیان متمایز شوید. اگر قبلاً یک ارائه آسانسوری ساخته اید، این یک راه عالی برای تغییر کاربری آن است.

مطالب مرتبط: ۷ روش قدرتمند برای شروع یک Cover Letter

طراحی آسانسور شخصی برای شبکه سازی در یک رویداد یا در طول یک برخورد خودجوش نیز مفید است. فرقی نمی‌کند در خواربارفروشی، در یک مهمانی کوکتل یا یک گردهمایی حرفه‌ای سازمان‌دهی شده در صف باشید، این مسابقه می‌تواند به سرعت به مخاطبین جدید کمک کند تا بفهمند چرا باید با شما ارتباط برقرار کنند یا وقتی فرصتی پیش آمد به شما توجه کنند.

مزیت استفاده از آسانسور هنگام صحبت در مورد شغل یا آرزوهای خود این است که می توانید نشان دهید که توانایی رهبری را دارید. به جای اینکه منتظر بمانید تا طرف مقابل مکالمه را هدایت کند، و به طور بالقوه به دور از آنچه می خواهید بحث کنید، می توانید با قاطعیت آنچه را که برای ارائه دارید توضیح دهید. در بسیاری از تعاملات، مانند مصاحبه شغلی یا پیشنهاد مربیگری، این می تواند برای مخاطبان شما تأثیرگذار باشد – آنها از دیدن اینکه شما هم می دانید چه می خواهید و چگونه آن را بخواهید خوشحال خواهند شد.

مطالب مرتبط: نکاتی برای قاطعیت در کار

چهار گام یک سخنرانی آسانسوری
چهار گام یک سخنرانی آسانسوری

مرتبط: ۱۳ نوع اصلی سخنرانی (با مثال ها و نکات)

چه زمانی باید از ارائه آسانسوری استفاده کنید

در نمایشگاه شغلی

یک ارائه آسانسوری صیقلی در نمایشگاه‌های شغلی مفید است که زمان شما برای تعامل با کارفرمایان اغلب به چند دقیقه محدود می‌شود. در این مثال، از آهنگ خود استفاده کنید تا به سرعت تاثیر اولیه خوبی داشته باشید و از سایر نامزدها متمایز شوید. هنگامی که خود را به یک کارفرما در یک نمایشگاه شغلی معرفی می کنید، با پیشروی آسانسور خود رهبری کنید، اما سعی کنید بلافاصله وارد آن نشوید. ابتدا نام و احوالپرسی خود را مبادله کنید، سپس کارفرما احتمالاً با این جمله پاسخ خواهد داد: «درباره خودت به من بگو». اگر این کار را نمی‌کنند، می‌توانید بگویید: «دوست دارم در مورد خودم به شما بگویم، آیا خوب است؟» سپس آهنگ خود را شروع کنید.

در طول شبکه های حرفه ای یا رویدادهای عضویت

چه به دنبال شغل جدیدی باشید و چه صرفاً علاقه مند به ملاقات با افراد جدید هستید، در طول رویدادهای حرفه ای برای ایجاد شبکه خود از آسانسور خود استفاده کنید. ممکن است از این که متوجه شوید شخصی مشاوره، ارتباطات مفید یا فرصتی جالب برای شما دارد، بر اساس تجربه و علاقه ای که در طرح خود ذکر می کنید، شگفت زده شوید. از سوی دیگر، اگر تجربه‌ای دارید که او می‌خواهد به دست بیاورد، ممکن است بتوانید پس از به‌اشتراک گذاشتن پیشنهاد خود در حرفه‌اش به او کمک کنید.

برای شبکه های داخلی

شبکه داخلی به مبادلاتی اطلاق می شود که با همتایان یا رهبران در محل کار فعلی خود دارید. یک فرصت شبکه داخلی ممکن است به طور خود به خود رخ دهد، زمانی که شما خود را به شخصی در دقایق قبل از جلسه معرفی می کنید، در حالی که در یک پروژه همکاری می کنید یا شاید حتی زمانی که یک آسانسور واقعی یا فضای مشترک دیگر را به اشتراک می گذارید. این نوع تعامل نیز قابل برنامه ریزی است. به عنوان مثال، اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک مدیر تجاری هستید، می توانید به یک مدیر تجاری در شرکت خود نزدیک شوید و از آسانسور خود برای پیشنهاد یک مصاحبه اطلاعاتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقش آنها استفاده کنید.

مطالب مرتبط: اهمیت شبکه در کسب و کار (نکات موجود)

در پروفایل های آنلاین شما

یک نسخه مکتوب از elevator pitch خود را در پروفایل های آنلاین خود قرار دهید تا به صورت مجازی خود را به کارفرمایان «معرفی کنید». این می تواند به استخدام کنندگان کمک کند تا شما را در یک جستجوی هدفمند پیدا کنند و آنها را تشویق کند تا با شما تماس بگیرند. همچنین می‌تواند تماس‌های با کیفیت بالاتری را از کارفرمایان ایجاد کند، زیرا شما فعالانه به فرصت‌های مورد علاقه‌تان و مهارت‌هایی که دارید می‌پردازید.

نحوه نوشتن و ارائه یک خط آسانسور

ارائه آسانسوری شما باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • شما کی هستید؟

  • چه کار می‌کنید؟

  • چه چیزی می خواهید؟

۱. با معرفی خود شروع کنید

هنگامی که به کسی نزدیک می شوید که در یک رویداد، مصاحبه یا هر چیزی در این بین شرکت کنید، با یک مقدمه شروع کنید . بازی خود را با نام کامل خود شروع کنید، لبخند بزنید، دست خود را برای دست دادن دراز کنید و جمله ای دلنشین مانند “از آشنایی با شما خوشحالم!”

۲. کارهایی که انجام می دهید را خلاصه کنید

این جایی است که شما خلاصه ای از پیشینه خود را ارائه می دهید. مرتبط ترین اطلاعات مانند تحصیلات، تجربه کاری و/یا هر تخصص یا نقاط قوت کلیدی خود را درج کنید. اگر مطمئن نیستید چه چیزی را باید بگنجانید، سعی کنید هر چیزی که به ذهنتان می رسد را روی یک تکه کاغذ بنویسید. هنگامی که آن را ضبط کردید، هر چیزی را که برای توضیح پیشینه شما و اینکه چرا مخاطبانتان به دنبال آن هستند را کاملاً حیاتی نیست، مرور کنید و حذف کنید (ممکن است مهمترین نکات برجسته را در رزومه خود در نظر بگیرید). هنگامی که به چند نکته رسیدید، آنها را به گونه ای سازماندهی کنید که در داستان شما منطقی باشد.

این یک مثال است:
«سلام، من امید احمدی هستم. خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم! من یک مدیر روابط عمومی با تمرکز ویژه بر نظارت بر راه اندازی ابتکارات موفق از ابتدا تا انتها هستم. همراه با هفت سال تجربه حرفه ای خود، اخیراً با مدرک MBA از دانشگاه XYZ فارغ التحصیل شدم، با تمرکز بر اعتماد و حفظ مصرف کنندگان…”

۳. آنچه را که می خواهید توضیح دهید

این مرحله به نحوه استفاده شما از ارائه بستگی دارد. “پرسش” از ارائه شما می تواند در نظر گرفتن یک فرصت شغلی، کارآموزی یا دریافت اطلاعات تماس باشد. این یک فرصت خوب برای توضیح ارزشی است که به ارمغان می آورید، چرا برای یک شغل مناسب هستید یا به طور کلی آنچه مخاطبان شما باید از تعامل شما به دست آورند. در طول این بخش از سخنرانی، روی چیزهایی که باید ارائه دهید تمرکز کنید.

بیایید به ارائه سارا برگردیم:
«سلام، من امید احمدی هستم. خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم! من یک مدیر روابط عمومی هستم و در نظارت بر ابتکارات موفق از ابتدا تا انتها تخصص دارم. همراه با هفت سال تجربه حرفه ای، اخیراً MBA خود را با تمرکز بر اعتماد و حفظ مشتری دریافت کردم. به نظر من کاری که تیم روابط عمومی شما انجام می دهد نوآورانه و با طراوت است و دوست دارم این فرصت را داشته باشم که تخصص خود را برای شرکت شما به کار ببرم…”

مطالب مرتبط: سوال مصاحبه: “درباره خودت به من بگو”

۴. با یک فراخوان به عمل به پایان برسانید

شما باید با درخواست یا بیان آنچه می خواهید در آینده اتفاق بیفتد، به بازی آسانسور خود پایان دهید. اگر احساس می کنید که ارائه آسانسوری برای یک موقعیت خاص مناسب است، با هدف به دست آوردن بینش جدید یا تعیین مراحل بعدی شروع کنید. مثال‌ها می‌تواند شامل درخواست یک جلسه، ابراز علاقه به یک شغل، تأیید اینکه به طور کامل به یک سؤال مصاحبه پاسخ داده‌اید یا از شخصی بخواهید که راهنمای شما باشد.

درخواست چیزی که می‌خواهید می‌تواند ترسناک باشد، اما مهم است که به جای اینکه بگذارید به بن‌بست برسد، یک آیتم عملی به مکالمه بدهید. به یاد داشته باشید: شما به تازگی با این شخص آشنا شده اید، بنابراین سؤال را ساده و بدون نیاز به کمی از طرف او انجام دهید. در اینجا یک مثال از ارائه ای که در حال ساخت آن بوده ایم آورده شده است:

“سلام، من امید احمدی هستم. خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم! من یک مدیر روابط عمومی هستم و در نظارت بر ابتکارات موفق از ابتدا تا انتها تخصص دارم. همراه با ۷ سال تجربه حرفه ای، اخیراً MBA خود را با تمرکز بر اعتماد مصرف کننده و حفظ آن دریافت کردم. به نظر من کاری که تیم روابط عمومی شما انجام می دهد نوآورانه و با طراوت است و دوست دارم این فرصت را داشته باشم که تخصص خود را برای شرکت شما به کار ببرم. آیا می‌خواهید هفته آینده یک تماس سریع برقرار کنم تا در مورد فرصت‌های آینده در تیم شما صحبت کنیم؟»

اگر آنها با درخواست شما موافقت کردند، حتما از آنها بابت وقتی که گذاشتند تشکر کنید و اطلاعات تماس آنها را دریافت کنید. مکالمه را با یک خداحافظی مختصر و عمل محور پایان دهید، مانند: «از اینکه وقت گذاشتید متشکرم، امشب یک ایمیل بعدی برای شما ارسال می کنم. روز خوبی داشته باشی!”. اگر با درخواست شما موافقت نکردند، مکالمه را با مودبانه به پایان برسانید: «می فهمم، از وقتی که در اختیار شما گذاشتید متشکرم! اگر همه چیز درست است، یک ایمیل بعدی برای شما ارسال می کنم و ببینم آیا زمان بهتری برای اتصال ما وجود دارد یا خیر.

مطالب مرتبط: سوالات مصاحبه رفتاری (و نحوه پاسخ دادن به آنها)

راه هایی برای جلوگیری از اشتباهات رایج در ارائه آسانسوری

طبیعی صحبت کنید

تکرار بیش از حد صدا می تواند باعث شود مکالمه اجباری به نظر برسد، بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا صدای آسانسور خود را با لحن مکالمه ارائه دهید. ممکن است برای شما مفید باشد که زیر و بم خود را به صورت خلاصه شده بنویسید. وقتی ارائه آن را تمرین می‌کنید، به‌جای حفظ کردن یک متن مستقیم که می‌تواند ارائه شما را ارگانیک‌تر به نظر برساند، به خود آموزش می‌دهید که ایده‌ها را به خاطر بسپارید. اشکالی ندارد اگر ترجیح شخصی شما این است که حرف خود را به خاطر بسپارید – اگر اینطور است، سعی کنید آن را تمرین کنید تا زمانی که بیان آن با صدای بلند طبیعی به نظر برسد.

یواشش کنید

اگر خیلی سریع صحبت کنید، ممکن است شنونده اطلاعات مهمی را از دست بدهد. سرعت آسانسور خود را با سرعتی آهسته تر و متفکرانه ارائه دهید تا مطمئن شوید که آنها برای پردازش آنچه می گویید زمان دارند. ممکن است این تمایل طبیعی شما به سریع صحبت کردن باشد یا در صورت احساس عصبی بودن ممکن است رخ دهد. صرف نظر از این، تلاش آگاهانه ای برای کاهش سرعت خود داشته باشید و این استراتژی را هنگام تمرین ارائه خود بکار ببرید. (نکته: نفس‌های آرام و عمیق می‌تواند به کند کردن گفتار شما کمک کند. در طول چهار ثانیه نفس بکشید و به مدت چهار ثانیه بیرون بیاورید تا سرعت خوبی پیدا کنید.)

از یک ارائه برای اکثر موارد (و نه همه) استفاده کنید

ممکن است نیازی نباشد که ارائه آسانسوری خود را برای همه مخاطبان سفارشی کنید. ایده خوبی است که یک طرح کلی داشته باشید که در هر لحظه بتوانید از آن استفاده کنید، اما باید سعی کنید هر زمان که می توانید آهنگ خود را تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر در یک نمایشگاه شغلی به غرفه یک شرکت نوپا نزدیک می‌شوید، می‌توانید دلیل هیجان خاصی در مورد کسب‌وکارهای نوپا را در طرح خود بنویسید. هرچه ایده های شما شخصی تر باشد، احتمال اینکه نتیجه مثبتی از گفتگو بگیرید بیشتر می شود. این نشان دهنده عمق علاقه و احترام شما به وقت شنونده است.

درک آن را آسان کنید

از زبان ساده در طرح آسانسور خود استفاده کنید که همه مخاطبان بتوانند آن را درک کنند. به عنوان مثال، اگر بسیاری از اصطلاحات تخصصی فنی و اصطلاحات مربوط به صنعت را وارد کنید که فقط فردی با سطح مهارت شما می‌داند، در این صورت ممکن است یک استخدام‌کننده یا هر فرد دیگری را که سطح دانش یکسانی ندارد از خود بیگانه کنید. این امر می‌تواند سؤالات بعدی را برای آنها دشوار کند و احتمال ادامه گفتگو با شما را کاهش دهد. شرایط خاص را برای یک مصاحبه فنی ذخیره کنید و پیشنهاد خود را برای همه آسان کنید.

نمونه های ارائه آسانسوری

بیایید نگاهی به نمونه‌های اضافی آسانسور از انواع عنوان‌ها و موقعیت‌های شغلی بیندازیم که می‌توانید هنگام ایجاد شغل خود به آن‌ها مراجعه کنید:

زمینه: در مصاحبه
عنوان شغلی: دستیار اجرایی

“سلام، من احسان محمدی هستم. خیلی ممنون که امروز با من نشستی پس از فارغ التحصیلی با مدرک لیسانس خود در مدیریت بازرگانی، سه سال گذشته را صرف ساختن تجربه حرفه ای به عنوان دستیار اجرایی کرده ام. من با موفقیت هماهنگی رویداد پایان به انتها را مدیریت کرده ام و یک شبکه حرفه ای قوی برای همکارانم ایجاد کرده ام. من برای اطلاع از این فرصت در فضای مدیریت ورزشی هیجان زده بودم. من همیشه به روشی که ورزش فرهنگ ها را به هم نزدیک می کند علاقه مند بوده ام و دوست دارم این فرصت را داشته باشم که مدیریت پروژه و توانایی های رهبری خود را به این موقعیت برسانم.”

زمینه: جستجوی یک مربی
عنوان شغلی: طراح گرافیک

«سلام، من حسین حبیبی هستم، خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم! من یک طراح گرافیک در ABC Inc. هستم، که در آن به ایجاد طرح‌های زیبا و بصری برای انواع وثیقه‌های بازاریابی برای مشتریان رده بالای خود علاقه دارم. قبل از آن، من فوق لیسانس خود را در طراحی گرافیک گرفتم. من به دنبال تجربیاتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مسیرهای شغلی و راه‌های رشد برای تصدی نقش مدیر هنری در چند سال آینده هستم. کار شما با نام تجاری XYZ الهام بخش راه هایی است که من در مورد طراحی فکر می کنم. اگر برای شما وقت دارید و به آن علاقه دارید، دوست دارم بیشتر در مورد یک مربی بالقوه با شما صحبت کنم.”

زمینه: افزودن یک مخاطب
عنوان شغل: تحلیلگر تجاری

“سلام! من یاسر هستم، از آشنایی با شما خوشحالم. من سابقه ای در تجزیه و تحلیل کسب و کار با بیش از ۱۰ سال تجربه در ایجاد راه حل های مبتنی بر داده برای مشکلات مختلف تجاری دارم. به طور خاص، من دوست دارم و در ارزیابی استراتژیک تجزیه و تحلیل داده ها با کارکنان اجرایی خود موفقیت زیادی کسب کرده ام. به نظر می رسد که شما کارهای مشابهی انجام می دهید و من دوست دارم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه شما و شرکتتان انجام می دهید در تماس باشم.

زمینه: جستجوی فرصت
شغلی عنوان شغل: برنامه ریز رسانه

“سلام، من معصومه احمدی هستم. و هشت سال گذشته را صرف یادگیری و رشد در نقش خود به‌ عنوان برنامه‌ریز رسانه‌ای کرده‌ام، جایی که برنامه‌های رسانه‌ای استراتژیک را برای مشتری برترمان توسعه و بهینه‌سازی کرده‌ام و زیرمجموعه‌ای از برنامه‌ریزان را به عنوان سرپرست تیم مدیریت کرده‌ام. یکی از افتخارآمیزترین دستاوردهای من پروژه abc بود که در سال گذشته به عنوان کمپین برتر غیرانتفاعی شناخته شد. مدت زیادی است که علاقه مند به انتقال به یک سازمان غیرانتفاعی هستم و کاری که شرکت شما در زمینه آموزش انجام می دهد را دوست دارم. آیا دوست دارید در مورد نیازهای برنامه ریزی رسانه ای که ممکن است در تیم داشته باشید به من بگویید؟

نکات نهایی ارائه آسانسوری

بعد از اینکه وقت گذاشتید و طرحی را که بر پیشینه و اهداف فوری شما متمرکز است، اختصاص دادید، آن را تمرین و اصلاح کنید. خواندن سخنان آسانسور با صدای بلند برای خودتان می‌تواند اشتباهات، فرصت‌هایی برای بیان بهتر یا اطلاعات اضافی را که ممکن است از نکات اصلی شما منحرف شود، آشکار کند. از یک دوست بخواهید که به شما کمک کند تا با صدای بلند تمرین کنید و بازخورد خود را برای شروع صیقل دادن سخنرانی خود ارائه دهید. در اینجا چند نکته در مورد تحویل در حین تمرین آورده شده است:

راحت باش

یک مکالمه آسانسور ذاتاً یک مکالمه سریع است، اما سعی کنید از تند صحبت کردن خودداری کنید. نگه داشتن آهنگ خود در حدود ۷۵ کلمه به شما کمک می کند اطلاعات بهینه را به روشی واضح و قابل هضم ارائه دهید. مراقب باشید که با عجله از آن عبور کنید یا سعی کنید اطلاعات زیادی به آن اضافه کنید.

آن را محاوره ای کنید

خوب است که برنامه آسانسور خود را از قبل برنامه ریزی کنید و تمرین کنید، اما باید از تکرار صدا در هنگام تحویل اجتناب کنید. یک راه خوب برای حفظ مکالمه زیر، این است که یک طرح کلی یا نکات کلیدی از سخنرانی خود را به خاطر بسپارید. این ساختار را در پس ذهن خود نگه دارید و زیر و بم خود را برای هر فردی که آن را به او می دهید تطبیق دهید. به عنوان مثال، اگر با کسی صحبت می کنید که به تازگی ملاقات کرده اید، مکالمه را به طور کلی حفظ کنید، بر پیشینه خود تمرکز کنید و احتمالاً بگویید که آیا به دنبال فرصت های جدید هستید یا خیر. اگر با شخصی صحبت می کنید که می خواهید با او کار کنید، مهم است که به موقعیت باز یا شرکت او و اینکه چگونه می توانید به طور خاص ارزش ارائه دهید، اشاره کنید.

ابراز اطمینان کنید

اگر تحویل شما اعتماد به نفس نداشته باشد، حتی بهترین ارائه آسانسوری می تواند کارایی خود را از دست بدهد. قفسه سینه خود را بالا نگه دارید، شانه ها را به سمت عقب نگه دارید و هنگام ملاقات با کسی و ارائه خود لبخند بزنید. برای نشان دادن اعتماد به تجربه خود و آنچه در آینده می خواهید از صدای گفتاری قوی استفاده کنید. اگر عصبی هستید، از نظر ذهنی نقش‌ها را تغییر دهید: اگر شما فردی بودید که به او پیشنهاد می‌شود، احتمالاً خوشحال می‌شوید که به پرسش‌گر گوش کنید و به بهترین شکل ممکن به او کمک کنید.

این پتانسیل وجود دارد که مخاطبان شما تمایلی به شنیدن صحبت های شما نداشته باشند. اگر زمان مناسبی نیست یا فردی که با او صحبت می‌کنید به نظر نمی‌رسد که پذیرا باشد، به‌خوبی از شما ایراد می‌گیرید. اگر درخواست ملاقات حضوری کرده‌اید و آنها پاسخ منفی داده‌اند، می‌توانید بپرسید که آیا ترجیح می‌دهند ایمیل یا تماس تلفنی داشته باشند. اگر در هر نقطه احساس کردید که مکالمه ناراحت کننده است، تعامل را با همدلی برای مخاطبان خود رها کنید یا با یک سوال کمتر مذاکره کنید. می‌توانید درخواست کنید در مورد مسیر شغلی آن‌ها بشنوید و به آنها فرصت دهید تا زمینه خود را به اشتراک بگذارند یا می‌توانید در صورت لزوم برای معرفی شخص دیگری بخواهید.

توسعه گام به گام آسانسور، ایجاد یک سخنرانی را که می تواند در هر موقعیت حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد، ساده می کند. طرح های آسانسور می تواند زمانی که آنها را در رویداد شبکه یا مصاحبه بعدی خود ببرید مفید باشد. طرح آسانسور شما می تواند آغاز یک فرصت جدید باشد، بنابراین با اطمینان پیش نویس، بررسی، اصلاح و ارائه دهید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

    1. سلام

      تعریف ارائه آسانسوری یا “Elevator Pitch” رو که در متن مقاله عنوان کردیم، اما به طور کلی می‌شه گفت: ارائه آسانسوری به یه پیشنهاد کوتاه و مختصر اطلاق می‌شه که برای جذب نتیجه سریع و انگیزه بخشیدن به مخاطبان در شرایط زمانی محدود استفاده می‌شه، مثل زمانی که ملاقات با یه شخص مهم در جایی مثل یه مسیر کوتاه یا همون آسانسور صورت می‌گیره و سریعاً می‌خواید فرصت خودتون رو به نتیجه تبدیل کنید.

       

      ارائه آسانسوری شامل چند ویژگی مهمه:

      1. کوتاه و مختصر بودن: ارائه باید در حداکثر یه یا دو دقیقه به صورت مختصر و مفید ارائه بشه. این کوتاهی زمانی برای جذب توجه مخاطبین بسیار مهمه.
      2. شفافیت: ارائه باید به طور واضح و مفهومی بیان بشه، به طوری که مخاطبان بتونند به سرعت درک کنند و مفهوم رو به خوبی بفهمند.
      3. جذابیت: ارائه باید جذابیت و انگیزه رو به مخاطبان انتقال بده تا اونها رو به عمل مشخصی ترغیب کنه، مثلاً همکاری، خرید یا حمایت مالی.
      4. تمایز: ارائه باید از رقبا و سایر پیشنهادها تمایز داشته باشه و نشون بده که چگونه منحصر به فرده و چه ارزشی برای مخاطبان خواهد داشت.
      5. ارتباط مخاطب: ارائه باید با مخاطبان در تماس باشه و به نیازها و مسائل‌شون پاسخ بده. این ارتباط و همدلی می‌تونه اطمینان خاطر و انگیزه بیشتری در مخاطبین ایجاد کنه.

      با استفاده از این ویژگی‌ها، ارائه آسانسوری می‌تونه برای جذب توجه و ایجاد اثر بخشی در مخاطبان بسیار مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *