بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۶ مزیت انعطاف پذیری در تجارت

اهمیت انعطاف پذیری کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

انعطاف پذیری محل کار شامل سازگاری با شرایط و انتظارات در حال تغییر در کار است. این امر مستلزم تمایل کارفرمایان و کارمندان به داشتن ذهنی باز و تمایل به تغییر نحوه انجام کار است. درک انعطاف پذیری در کسب و کار می تواند تجربه محل کار شما را افزایش دهد و بهره وری را بهینه کند.

در این مقاله از ایوسی، مولفه‌های انعطاف‌پذیری کسب‌وکار را مورد بحث قرار می‌دهیم، توضیح می‌دهیم که چرا در محل کار مهم است و مزایای استفاده از ترتیبات انعطاف‌پذیر را بررسی می‌کنیم.

انعطاف پذیری در کسب و کار چیست؟

انعطاف پذیری در کسب و کار زمانی است که کیفیت کار نسبت به زمان و مکان تکمیل کار کارکنان اولویت دارد.

دو نوع انعطاف در تجارت وجود دارد:

  • انعطاف پذیری کارکنان: این شامل کارمندانی می شود که نقش خود را بر اساس نیازهای شرکت تطبیق می دهند، که شامل مواردی مانند تنظیم ساعات کاری، تغییر موقعیت کاری از خانه، یا تا دیر وقت ماندن برای کمک به یک همکار در پروژه است.

  • انعطاف پذیری کارفرما: این شامل اعضای رهبری می شود که به کارکنان خود اجازه می دهند در حین کار آزادی داشته باشند، دوست دارند برنامه های خود را انتخاب کنند، کد لباس راحت داشته باشند یا پروژه های خود را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: انعطاف پذیری محل کار (تعریف و انواع)

نمونه هایی از انعطاف پذیری کسب و کار

چند نمونه از تمرین انعطاف پذیری در محل کار عبارتند از:

نوع لباس پوشیدن

یکی از راه‌هایی که کسب‌وکارها انعطاف‌پذیری ارائه می‌دهند، از طریق یک کد لباس آرام‌تر است. شرکت ها ممکن است به کارمندان خود اجازه دهند شلوار جین، گرمکن یا سایر لباس های غیر رسمی بپوشند. داشتن یک کد لباس راحت‌تر با ایجاد راحتی بیشتر در پوشیدن لباس‌هایی که می‌خواهند به کارمندان کمک می‌کند و به آنها آزادی بیشتری برای بیان فردیت خود می‌دهد.

استقلال بر تکالیف

استقلال کارمندان به آزادی کارمندان برای تصمیم گیری در مورد زمان، مکان و نحوه کار اشاره دارد. داشتن استقلال در تکالیف همچنین ممکن است به کارمندان بیاموزد که چگونه ابتکار عمل کنند و مهارت های رهبری را بهبود بخشند ، زیرا آنها انگیزه و اشتیاق لازم برای تکمیل پروژه ها را دارند.

محل کار

بسیاری از شرکت‌ها انعطاف‌پذیری را با اجازه دادن به کارمندان خود انجام می‌دهند که آیا می‌خواهند از راه دور یا در دفتر کار کنند. کار از راه دور مزایای زیادی برای کارمندان دارد، مانند کاهش هزینه صرف شده برای ناهار یا کمد لباس و کاهش زمان رفت و آمد، در حالی که یک مزیت برای کارفرمایان شامل کاهش فضای اداری است.

انعطاف پذیری زمان استراحت

کسب‌وکارهای انعطاف‌پذیر معمولاً زمان مرخصی با حقوق منعطف یا نامحدود (PTO) را به کارمندان خود ارائه می‌کنند.

  • PTO انعطاف پذیر: این شامل اجازه دادن به کارمندان برای انتخاب زمان استفاده از مرخصی است. آنها ممکن است از ساعات PTO خود برای روزهای بیماری یا تعطیلات استفاده کنند.

  • PTO نامحدود: این زمانی است که کارمندان می توانند مدت زمانی را که می خواهند بدون عواقب تصمیم بگیرند.

چرا انعطاف پذیری در محل کار مهم است؟

در اینجا چند دلیل وجود دارد که انعطاف پذیری در محل کار مهم است:

  • انعطاف‌پذیری در کسب‌وکار مهم است، زیرا باعث می‌شود کارمندان احساس ارزشمندی کنند و در عین حال اعتماد ایجاد کنند و محیط کاری خلاقانه‌تری ایجاد کنند.

  • کارمندانی که در شغل خود احساس قدردانی می کنند با تمام توان خود عمل می کنند.

  • با اجازه دادن به کارمندان برای انتخاب مواردی مانند برنامه، پروژه ها و محل کار خود، استقلال را تشویق می کند.

  • انعطاف پذیری در محل کار، مشوق هایی را برای کارکنان ارائه می دهد که به آنها انگیزه می دهد و روحیه را تقویت می کند.

  • ارائه یک ترتیب کاری منعطف باعث تعادل بهتر بین کار و زندگی می شود و استرس کارمندان را کاهش می دهد.

۶ مزیت انعطاف پذیری در تجارت

در اینجا لیستی از مزایایی است که کارفرمایان می توانند از پذیرش انعطاف پذیری در محل کار انتظار داشته باشند:

استرس را کاهش می دهد

انعطاف پذیری در محل کار به دلیل فضای آرامی که انعطاف پذیری ایجاد می کند، استرس را کاهش می دهد. به عنوان مثال، دادن آزادی به کارمندان برای انتخاب برنامه خود، فشار روز کاری آنها را از بین می برد. کارمندانی که با برنامه انعطاف‌پذیرتری کار می‌کنند، اغلب استرس کمتری را تجربه می‌کنند زیرا زمان خود را کنترل می‌کنند. آنها دیگر نگران دیر رسیدن به محل کار، رسیدگی به ترافیک در طول رفت و آمد و بیدار شدن در یک ساعت اولیه صبح نباشند.

بهره وری را بهبود می بخشد

کاهش سطح استرس کارکنان و ارائه مزایای انعطاف پذیر باعث افزایش بهره وری می شود. اجازه دادن به کارمندان برای کار از راه دور به این معنی است که آنها کمتر از روزهای کاری مرخصی می گیرند و این امر تولید شرکت را افزایش می دهد.

کارمندانی که کنترل بیشتری بر وظایف خود دارند، ممکن است بخواهند پروژه های خود را به پایان برسانند، زیرا آنها خلاقانه تر و مورد اعتماد مدیران خود هستند.

وفاداری کارکنان

شرکت‌هایی که مشوق‌هایی مانند مرخصی نامحدود و فرصت‌های کار از خانه را به کارمندان خود ارائه می‌کنند، نشان می‌دهند که عمیقاً به کارکنان خود اهمیت می‌دهند و به احتمال زیاد جابجایی کارمندان کمتری دارند. کارمندانی که از انعطاف‌پذیری شرکت خود لذت می‌برند، ممکن است درباره شرکت با دیگران به اشتراک بگذارند و مخاطبین خود را برای درخواست ارجاع دهند.

اعتماد ایجاد می کند

انعطاف پذیری در محل کار با فراخوانی از کارفرمایان برای اطمینان از اینکه کارمندان می توانند کار خود را به طور دقیق و مستقل به پایان برسانند، اعتماد ایجاد می کند. وجود اعتماد بین کارفرما و کارمند ضروری است زیرا آنها اغلب برای کمک به یکدیگر وابسته هستند. داشتن یک رابطه کاری قابل اعتماد سودمند است زیرا باعث می شود کارکنان احساس مسئولیت کنند، به آنها وابسته و حمایت شوند، که می تواند آنها را قادر سازد تا در شرکت مشارکت بیشتری داشته باشند. کارمندان همچنین ممکن است با دانستن اینکه کارفرمایان به آنها برای انجام کارشان به خوبی اعتماد دارند، اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

استقلال بیشتر

انعطاف پذیری در محل کار شامل اجازه دادن به کارمندان برای کنترل پروژه ها و برنامه زمانی است که به آنها آزادی و اختیار بر کارشان می دهد.

به عنوان مثال، کارفرمایان منعطف ممکن است به کارمندان خود این توقع را بدهند که یک پروژه در روز را تکمیل کنند، اطمینان حاصل کنند که کارکنان ابزارهای مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها، مانند نرم‌افزار یا منابع آنلاین را دارند، سپس به کارمندان اجازه می‌دهند در زمان خود کار کنند.

تعادل زندگی کاری

انعطاف‌پذیری در کسب‌وکار به شما امکان می‌دهد تا تعادل بین کار و زندگی بهتری داشته باشید، زیرا کارفرمایان به کارکنان خود برای ایجاد و حفظ برنامه‌های زمانی خود اعتماد دارند. داشتن زمان با کیفیت بیشتری که برای خانواده، دوستان و سرگرمی‌ها در نظر گرفته شده است، به کارمندان این مزیت را می‌دهد که احساس شادابی و آمادگی برای انجام پروژه‌های بیشتر به سر کار بازگردند.

به عنوان مثال، اگر یک کارمند نیاز داشته باشد که بچه های خود را از مدرسه بیاورد یا اگر برای حضور با پزشک قرار ملاقات داشته باشد، مجبور نیست از زمان بیماری استفاده کند. کارمندان می توانند به طور مساوی بر روی کار و مسئولیت های شخصی خود تمرکز کنند، که احتمال غرق شدن در آنها را کاهش می دهد، و نشان می دهد که تعادل مناسب کار و زندگی رضایت کارکنان و روحیه کلی را بهبود می بخشد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *