بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نظرسنجی کارکنان: جعبه پیشنهادات روز مدرن شما

گیفتوگرام جعبه پیشنهاد کارمند خود را مدرن کنید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نظرسنجی های کارکنان به ایجاد فرهنگی کمک می کند که برای صداقت، پیشرفت و نوآوری ارزش قائل شود. ممکن است دفتر شما بازخورد کارمندان را از طریق نظرسنجی ها، جعبه پیشنهادات، بررسی عملکرد و جلسات جمع آوری کند. شرکت در نظرسنجی ها و پیشنهادات کارمندان می تواند به شما کمک کند تا مالکیت محل کار خود را به دست آورید.

از این فرصت ها برای به اشتراک گذاشتن ایده های خود و تسهیل رشد مثبت در محل کار استفاده کنید.

در این مقاله از ایوسی، نظرسنجی‌های کارکنان، اشکال مختلف آن‌ها و چگونگی مشارکت بهتر در این روش ارزشمند بازخورد شرکت را مورد بحث قرار می‌دهیم.

نظرسنجی کارمند چیست؟

نظرسنجی کارمندان فرصتی برای شماست تا در مورد تجربه کاری خود به کارفرما یا مدیر خود بازخورد بدهید. برخی از نظرسنجی‌های کارمندان موضوعات خاصی را پوشش می‌دهند، در حالی که هدف برخی دیگر جلب بازخورد عمومی‌تر است.

گاهی اوقات، نتایج نظرسنجی ممکن است نام شما را نشان دهد و به کارفرمای شما اجازه می‌دهد ببیند چه ایده‌هایی برای شرکت دارید. سایر نظرسنجی ها ممکن است ناشناس باشند تا صادقانه ترین بازخورد را از کارمندان تشویق کنند.

مرتبط: قالب های نظرسنجی و نحوه استفاده موثر از آنها

انواع بازخورد کارکنان

محل کار شما ممکن است از شما درخواست کند که در فواصل زمانی منظم یا در طی مراحل کلیدی استخدام به نظرسنجی ها پاسخ دهید. برای مثال، برای شرکت‌ها معمول است که نظرسنجی‌هایی را به صورت فصلی، سالانه یا برای همه افراد تازه استخدام شده انجام دهند. انواع نظرسنجی کارکنان عبارتند از:

۱. نظرسنجی استخدام جدید

هنگامی که به یک شرکت جدید ملحق می شوید، سرپرست شما ممکن است از شما بخواهد که یک نظرسنجی استخدام جدید را تکمیل کنید تا موفقیت اهداف و رویه های اجرایی شرکت را اندازه گیری کند.

۲. بررسی مشارکت کامل سالانه

برخی از شرکت ها هر ساله از این نوع نظرسنجی برای سنجش تناسب اندام شما در موقعیت، مسئولیت پذیری، حجم کاری و منابع استفاده می کنند تا کارتان را به خوبی انجام دهید. این نظرسنجی همچنین ممکن است فرصت های پیشرفت و رشد را مشخص کند.

۳. رضایت کارکنان

این نوع نظرسنجی به دنبال تعیین میزان رضایت شما از شغل خود است. شرکت ها ممکن است از اطلاعات برای درک و ایجاد تغییرات برای بهبود نرخ نگهداری خود استفاده کنند.

۴. فرهنگ محل کار

در نظرسنجی های مربوط به فرهنگ، باید به اشتراک بگذارید که چگونه بودن در محل کار از توانایی شما برای بهترین بودن پشتیبانی می کند. برخی از مثال‌ها عبارتند از اینکه آیا احساس می‌کنید می‌توانید خودتان باشید، ایده‌ها را به اشتراک بگذارید، لذت ببرید، مشارکت کنید و فرصت‌هایی برای رشد داشته باشید. اگر فرهنگ محل کار با کارکنان آنها مطابقت داشته باشد، شرکت ها می توانند کارکنان شادتر و مولدتری داشته باشند.

۵. عملکرد کارکنان

این نوع نظرسنجی از شما سوالاتی در مورد عملکرد خودتان می پرسد. هدف بسیاری از نظرسنجی های عملکرد کارکنان این است که بفهمند آیا وظایف، اهداف و منابع شما با مهارت ها و نقاط قوت شما مطابقت دارند یا خیر.

۶. بررسی تغییرات سازمانی

هنگامی که یک شرکت تغییرات سازمانی ایجاد می کند، مدیر شما ممکن است به شما اجازه دهد دیدگاه خود را در مورد سیاست ها، ساختار، همکاران، فرهنگ یا هر عنصری که تغییر را تجربه کرده است به اشتراک بگذارید. مدیران ممکن است بخواهند اطمینان حاصل کنند که افراد می توانند عملکرد، مشارکت و رضایت خود را در طول تغییرات سازمانی حفظ کنند.

۷. بررسی های خروج

اگر شغلی را ترک کنید، شرکت ممکن است از شما بخواهد که یک نظرسنجی خروج را تکمیل کنید تا راه‌هایی برای بالا نگه داشتن نرخ حفظ کارکنان خود بیابید. به این ترتیب، اگر نتایج نظرسنجی نشان دهنده نیاز باشد، شرکت می تواند پیشرفت هایی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای فرهنگ شرکت

روش های موثر برای استفاده از جعبه پیشنهاد کارمند

جعبه پیشنهادات دفتر شما می تواند ابزاری قدرتمند برای ارائه راه حل های خلاقانه یا نمایش روش های خلاقانه تفکر باشد. از این روش ها برای ارائه پیشنهادات مفید برای بهبود بهره وری و کارایی محل کار خود استفاده کنید:

  • اهداف شرکت خود را بشناسید.

  • زمینه های بهبود را شناسایی کنید.

  • صادق باشید.

  • از ایده خود حمایت کنید

  • برای مشکلات راه حل ارائه دهید.

  • پیشنهاد خود را ساده نگه دارید.

اهداف شرکت خود را بشناسید

برای اینکه پیشنهاداتتان تا حد امکان مفید باشد، زمانی را برای آشنایی با اهداف سازمانتان اختصاص دهید. ممکن است شرکت شما قبلاً حوزه هایی را که برای بهبود نیاز دارد مانند بهره وری بخش، کنترل کیفیت، ساده سازی فرآیند یا کاهش هزینه ها شناسایی کرده باشد.

ممکن است بخواهید روی این زمینه ها تمرکز کنید، اما می توانید ایده های دیگری را که به رشد و موفقیت مداوم شرکت مربوط می شود نیز کمک کنید. اهداف و ایده های خود را برای بهبود با جهتی که شرکت شما به سمت آن کار می کند هماهنگ کنید.

مرتبط:  ارزش‌های اصلی: مرور کلی و مثال‌ها

زمینه های بهبود را شناسایی کنید

در حالی که شرکت شما ممکن است بر روی تغییرات بزرگ‌تر تمرکز کند، شما و تیمتان بهتر می‌توانید تعیین کنید که چه چیزی می‌تواند در مورد فرآیندهایی که هر روز انجام می‌دهید، بهبود بخشد. در طول هفته، به سیستم‌ها یا شیوه‌هایی که تیم شما می‌تواند بهبود بخشد توجه داشته باشید.

کارهایی را که فکر می کنید وقت گیر یا ناکارآمد هستند را در نظر بگیرید و تعیین کنید چگونه می توانید زمان صرف شده را در عین افزایش بهره وری کاهش دهید. این پیشنهادات ممکن است رهبران شرکت شما را تشویق کند تا منابعی را که به موفقیت شما و تیمتان کمک می کند، تسهیل کنند.

صادق باشید

وقتی کارمندان صادق باشند، شرکت‌ها بهتر می‌توانند درک کنند که کارکنانشان از محل کارشان چه می‌خواهند و چه نیاز دارند. بازخورد صادقانه می تواند به کارفرمای شما کمک کند تا تنظیماتی را انجام دهد که روحیه و بهره وری را بهبود می بخشد. مفیدترین بازخورد از سوی کارمندانی است که به دنبال رشد در کنار شرکت خود هستند.

از ایده خود حمایت کنید

بازخورد موثر شامل شواهدی از بهبود مورد نیاز و اینکه چگونه یک تغییر می تواند برای تیم و شرکت مفید باشد، می باشد. می توانید به داده های موجود مانند گزارش ها نگاه کنید یا داده های خود را جمع آوری کنید. نمونه‌هایی از موقعیت‌هایی را که با آن‌ها مواجه می‌شوید که می‌توانند برای بهبود شرایط محل کار تنظیم شوند، به اشتراک بگذارید. حمایت از بازخورد خود با شواهد قابل اندازه گیری می تواند به شرکت شما کمک کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد بهبود محل کار بگیرد.

برای مشکلات راه حل ارائه دهید

شما می توانید پیشنهادات خود را با ارائه یک یا چند راه حل ممکن تقویت کنید. اگر متوجه حوزه ای می شوید که نیاز به بهبود دارد، زمانی را به این فکر کنید که یک سناریوی ایده آل در محل کار چگونه خواهد بود و شرکت شما چه استراتژی هایی می تواند برای ایجاد آن محیط اجرا کند. اگر نظرسنجی های محل کار شما ناشناس نیستند، راه حل های پیشنهادی شما می تواند نشان دهد که شما یک مبتکر و حل کننده مشکل هستید.

پیشنهاد خود را ساده نگه دارید

پیشنهادات خود را با پرداختن به یک ایده در یک زمان روشن نگه دارید. اگر بیش از یک ایده دارید، آنها را جداگانه ارسال کنید. اگر به یک نظرسنجی پاسخ می‌دهید، یک ایده کاملاً توسعه‌یافته را با مثال‌ها و راه‌حل‌ها در یک زمان ارائه دهید و به وضوح چندین پاسخ را از هم جدا کنید. یک ارسال ساده می تواند درک نحوه کمک به شما و تیم شما را برای کارفرمای شما آسان تر کند.

پاسخ‌های شما به جعبه‌های پیشنهادات محل کار و سایر ابزارهای جمع‌آوری بازخورد کارکنان می‌تواند شما را قادر سازد در بهبود فرهنگ محل کار خود مشارکت کنید. پاسخ های خود را به دقت در نظر بگیرید و در صورت امکان برای ارائه کمک های ارزشمند برنامه ریزی کنید.

پاسخ‌های شما به جعبه‌های پیشنهادات محل کار و سایر ابزارهای جمع‌آوری بازخورد کارکنان می‌تواند شما را قادر سازد در بهبود فرهنگ محل کار خود مشارکت کنید. پاسخ های خود را به دقت در نظر بگیرید و در صورت امکان برای ارائه کمک های ارزشمند برنامه ریزی کنید.

مرتبط: کلید رضایت کارکنان و چگونگی دستیابی به آن

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *