بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۰ نوع ارزش اصلی (به علاوه راه هایی برای شناسایی ارزش های خود)

ارزش ها و اعتقادات شما

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ارزش‌های اصلی، باورهای بنیادی هستند که توسط یک فرد یا یک سازمان وجود دارد. آنها اغلب دیدگاه راهنمایی هستند که نحوه رفتار ما (یا کارمندان یک شرکت) را با دیگران شکل می دهند. یک شرکت بیانیه ماموریت خود را از اخلاق و ارزش های خود شکل می دهد و از آن بیانیه استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که همه چیز بر روی برند است، از عرضه محصول جدید تا خدمات بهبود یافته.

در این مقاله از ایوسی، ما بحث می‌کنیم که چگونه باورهای اصلی می‌توانند به شما کمک کنند تا اهداف و آرزوهای شغلی خود را پرورش دهید و شرکتی را پیدا کنید که با باورهای شما همسو باشد.

ارزش های اصلی چیست؟

ارزش های اصلی مجموعه ای از اصول هستند که می توانند به هدایت نگرش ها، رفتارها و تصمیمات شما در طول زندگی کمک کنند. تجربیات، فرهنگ و پیشینه شما نیز می تواند تعیین کند که کدام ارزش ها و اخلاقیات را مهم می دانید. شما ممکن است اصول مهم خود را داشته باشید، مانند صداقت یا درستکاری، که روزانه آنها را تمرین می کنید. در نظر بگیرید که چه ارزش هایی برای پیشرفت کلی شما در زندگی و کار برای همسویی با دیگرانی مانند شما ضروری است.

هنگامی که به دنبال یک موقعیت باز هستید، سعی کنید در بیانیه ماموریت شرکت، فرهنگ کاری و اهداف تجاری تحقیق کنید تا به درک بهتری از ارزش های سازمان برسید. این می تواند به شما نشان دهد که چگونه تعامل یک مدیر با کارکنان و ارتباط با مشتریان می تواند بر فرهنگ کلی برند آنها تأثیر بگذارد. شرکتی با صداقت و شفافیت به عنوان ارزش اصلی ممکن است دارای شیوه های تجاری اخلاقی نیز باشد.

۱۰ نوع ارزش اصلی

از آنجایی که اصول اصلی ممکن است متفاوت باشد، درک انواع مختلف می تواند به پیشرفت شما در زندگی شخصی و کاری کمک کند. در اینجا چند ارزش متداول برای بررسی وجود دارد تا بدانید کدام یک از آنها را دارید یا با مأموریت اصلی شرکت شما همسو است:

۱. دستاورد

موفقیت یک ارزش اصلی است که شما بر پایه موفقیت، عزم و اراده و رسیدن به یک هدف قرار می دهید. ممکن است در موفقیت شخصی خود انگیزه پیدا کنید و با نشان دادن شایستگی در یک زمینه به آن دست یابید. به عنوان مثال، اگر تلاش می کنید کارمند ماه شوید یا بالاترین آمار فروش را در تیم خود داشته باشید، احتمالاً موفقیت یکی از اصول اصلی شماست.

۲. خیرخواهی

این ارزش اصلی بر حمایت در یک گروه تأکید دارد، بنابراین می‌توانید با دیگران برای ارتقا و ارتقای رفاه جامعه یا محیط نزدیک خود کار کنید. ممکن است برای شما بخشنده، وفادار و حمایت از اطرافیانتان ارزش قائل شوید. یک مثال عالی از خیرخواهی می تواند روزهای سلامت روان در دفتر باشد، جایی که شرکت مراقبت کارمندان را در اولویت قرار می دهد.

۳. انطباق

سازگاری توانایی اولویت دادن به دیگران بالاتر از خود در برخی شرایط است. داشتن این ارزش اصلی ممکن است به شما کمک کند به جای تمرکز بر دستاوردهای شخصی خود، گروه را در هنگام ایجاد اهداف در نظر بگیرید. برای مثال، اگر روی یک پروژه گروهی کار می‌کنید، اگر می‌دانید که به موفقیت کل پروژه کمک می‌کند، می‌توانید به جای تمرکز بر روی خودتان به یک همکار در بار کاری کمک کنید. این شامل توجه به اولویت های جمعی و نه فردی است.

۴. خدمات

پذیرفتن خدمات به عنوان یک ارزش به این معناست که به خودتان توجه کنید که چگونه می توانید به دیگران کمک کنید. در خدمات مشتری یا نقشی مشابه، این به معنای اطمینان از این است که مشتریان و ارباب رجوعان احساس می کنند واقعا شنیده می شوند و نیازهای آنها به اندازه کافی برآورده می شود. این همچنین به نحوه تعامل شما با همکاران در محل کار نیز گسترش می یابد، جایی که می توانید منبع حمایت مداوم باشید. یکی از جنبه های اصلی خدمات ارائه تجربیات معنادار و احساس حمایت به اطرافیانتان است.

۵. خودکفایی

خودکفایی یک ارزش اصلی است که زیربنای بسیاری از مشاغل است و به دنبال ثروت، منابع و کنترل است. وقتی از آن به‌عنوان یک محرک کلیدی استفاده می‌کنید، خودکفایی می‌تواند با انگیزه‌های دیگر ترکیب شود تا روشی فوق‌العاده مؤثر و کارآمد را تشویق کند. اغلب به دلسوزی و مسئولیت برای دیگران بستگی دارد که واقعاً مؤثر باشد، زیرا این یک ارزش جمعی در معنای حرفه ای است.

۶. امنیت

تاکید بر امنیت به عنوان یک ارزش اصلی نشان دهنده تمایل به ثبات و هماهنگی در زندگی، تجارت و جامعه شما به طور کلی است. در محل کار، این مقدار می تواند به شما در درک و درک کدهای انطباق دقیق و اقدامات خط مشی کمک کند. به عنوان مثال، اگر در ساخت و ساز کار می کنید، ممکن است از نقشی بهره مند شوید که باید قوانین ساختمان را درک کنید.

۷. رشد

رشد ارزشی است که هر چه بیشتر آن را بپذیرید خود را تقویت می کند و این از رشد شخصی شما فراتر می رود. شرکت یا سازمانی که برای رشد ارزش قائل است، همه اعضای خود را تشویق به رشد و پیشرفت می کند که برای کل کسب و کار مفید است. در یک محیط حرفه ای، رشد موفقیت متقابل را تشویق می کند. این به افراد اجازه می دهد تا از استعدادهای فردی مختلف خود برای پیگیری اهداف جمعی استفاده کنند.

۸. خود هدایتی

توانایی ایجاد مسیر خود در زندگی یک ارزش اصلی تعیین کننده است که به عنوان خود هدایتی شناخته می شود. اگر تجسم خود هدایتی هستید، احتمالاً می خواهید رئیس خود باشید و خودتان تصمیم بگیرید. این همان احساسی است که باعث می‌شود کارآفرینان و کسب‌وکارها کارها را طبق شرایط خود انجام دهند. به عنوان یک ارزش اصلی، خود هدایتی راهی برای بیان آزادی، اصالت و استقلال است. نمونه ای از خود هدایتی می تواند کارآفرینان فناوری باشد که از تخصص خود برای راه اندازی شرکت های نوپا استفاده می کنند.

۹. سنت

سنت یک ارزش اصلی است که نشان می دهد شما به شیوه های ثابت احترام قائل هستید. این یک احترام عمیق برای آداب و رسوم و ایده هایی است که پیش از آنها آمده است. برای کسب‌وکارها، این ممکن است به معنای پایبندی به یک رویکرد تثبیت‌شده و مؤثر برای کار باشد. شما ممکن است سنت را به عنوان یک ارزش اصلی داشته باشید که منعکس کننده میراث فرهنگی، پیوندهای مذهبی یا احترام به نسل های قبلی شماست. به عنوان مثال، کار کردن برای یک کسب و کار خانوادگی، که در آن خانواده یکسان صاحب کسب و کار برای نسل‌ها بوده است، می‌تواند ارزش‌های اصلی سنت‌گرایان را جذب کند.

۱۰. جهان گرایی

جهان گرایی ارزش اصلی عدالت اجتماعی است که به افراد صدایی می بخشد و هدف آن برابری در همه جنبه های جامعه است. از حفاظت از محیط زیست تا پایان دادن به خشونت، جهانی گرایی یک ارزش اصلی است که به دنبال ایجاد جهانی بهتر برای همه است. این می تواند شامل اطمینان از اینکه یک شرکت اخلاقی عمل می کند یا برای یک فرد، چگونه می تواند به دیگران کمک کند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید برای شرکتی کار کنید که متعهد شده است که انتشار کربن خود را جبران کند، یا شرکتی که در طول سال به کارمندان خود روزهای داوطلبانه می دهد.

پیدا کردن اصول خود

درک اصول خود ممکن است نیاز به شناسایی ارزش های شما داشته باشد. این می تواند یک فرآیند بازتابی باشد که زمان می برد، بنابراین مهم است که پذیرای افکار و احساسات خود باشید تا به ارزیابی اخلاقیات خود کمک کنید. چند رویکرد برای شناسایی دقیق دستورالعمل‌های اخلاقی که با جهان‌بینی شما همسو هستند، وجود دارد. برای کمک به شروع، سعی کنید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • هنگام کار چه نوع محیطی را راحت تر می بینید؟
  • چه چیزی شما را صبح ها بیدار می کند؟
  • شادی را از کجا در زندگی خود می گیرید؟
  • الگوهای شما چه کسانی هستند و چرا به آنها نگاه می کنید؟
  • آرزوهای آینده شما چیست؟
  • برای ارتقای بیشتر شغل خود به چه مهارت هایی نیاز دارید؟
  • چه چیزی در حال حاضر مانع شما در زندگی شما شده است؟
  • بهترین چیز در مورد جامعه ما چیست؟ چرا این فکر را می کنید؟

پاسخ های شما ممکن است به شناسایی اصول خود کمک کند. این همچنین می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی برای زندگی شخصی و کاری شما مهم است و آینده شغلی و آینده شما را راهنمایی می کند.

راه هایی برای استفاده از اخلاق

شناسایی اخلاق شما تنها بخشی از فرآیند است. برای استفاده از اصول خود، راه هایی را در نظر بگیرید که می توانید آنها را در زندگی روزمره به کار ببرید. در زیر، ما چند روش را بیان کرده‌ایم که می‌توانید اصول خود را وارد دنیای کار کنید تا به شما کمک کند شغلی مطابق با دیدگاه‌های شما پیدا کنید:

اخلاق خود را در درخواست های شغلی برجسته کنید

هنگام درخواست شغل، سعی کنید اصول اخلاقی خود را در بدنه برنامه ذکر کنید. این موضوع شخصیت و دیدگاه شما را برای استخدام‌کنندگان بالقوه برجسته می‌کند، که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا درک کنند که چگونه با شرکت تناسب دارید. ذکر اینکه چقدر برای این برنامه ها در محل کار ارزش قائل هستید، اخلاق قوی شما را به استخدام کننده نشان می دهد. نمونه هایی از اخلاق شما می تواند به شکل پروژه های آگاهانه اجتماعی و ابتکارات خیریه باشد.

شرکت هایی را پیدا کنید که ارزش های شما را به اشتراک بگذارند

اگر به دنبال شغل جدیدی هستید، سعی کنید هنگام درخواست برای یک شرکت، با تطبیق ارزش‌های آن‌ها و شما، مناسب‌ترین گزینه را پیدا کنید. این به شما کمک می کند تا شرکت مناسبی را پیدا کنید که با اصول شما همسو باشد و شناسایی شما را به عنوان یک کاندید مناسب برای استخدام کنندگان آسان تر می کند. وقتی به شرح شغل و وب سایت های شرکت نگاه می کنید، بیانیه ماموریت، صفحه «درباره» و خط مشی مسئولیت اجتماعی شرکت را مرور کنید. برای مثال، اگر برای سنت ارزش قائل هستید، بسیاری از شرکت‌ها منشأ خود را در جدول‌های زمانی تعاملی در بخش «درباره ما» نشان می‌دهند.

اخلاق خود را به محل کار بیاورید

هنگامی که موقعیتی را پیدا کردید که با اصول اصلی شما همخوانی دارد، از آن برای پیشرفت شغلی خود به گونه ای استفاده کنید که برای شما رضایت بخش باشد. اهدافی را مشخص کنید که از نظر مد مشابه شرکت هستند و به مافوق خود نشان دهید که با پیام کلی کسب و کار مطابق با برند هستید. از درک خود از اصول اخلاقی فردی خود به عنوان یک مزیت در زندگی کاری روزمره خود استفاده کنید. برای مثال، اگر برای خیرخواهی ارزش قائل هستید، می توانید رویدادهای جمع آوری کمک های مالی را به عنوان بخشی از زندگی اجتماعی دفتر راه اندازی کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *