بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای شناخت معنادار کارکنان

راهنمای کامل به رسمیت شناختن کارکنان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

حفظ شناخت کارکنان در دفتر می تواند بر محیط کلی محل کار شما تأثیر بگذارد. اگر رهبری شناخت کارکنان را به درستی اجرا و تشویق کند، ممکن است کارکنان برای شرکت منظم انگیزه داشته باشند. این در نهایت می تواند منجر به ارائه کار با کیفیت و افزایش بهره وری کارکنان شود.

این راهنما از ایوسی، به شما کمک می کند تا شناخت کارمندان موثری را در دفتر خود اجرا کنید و نکاتی را برای حفظ شناخت کارمندان به شما ارائه می دهد.

شناخت کارمند چیست؟

به رسمیت شناختن کارکنان زمانی اتفاق می افتد که یک شرکت از عملکرد کارکنان خود در محل کارشان قدردانی کند. به رسمیت شناختن کارمندان به خاطر دستاوردهایشان می تواند روحیه کارکنان را تقویت کند، کارگران را تشویق کند تا مولد باقی بمانند و آنها را برای تولید کار با کیفیت بالا ترغیب کند.

به رسمیت شناختن کارکنان راهی برای سرپرستان است تا به کارمندان نشان دهند که کار آنها ارزشمند است. این به افراد این امکان را می دهد که به خاطر ایجاد تأثیر مثبت احساس قدردانی کنند و به آنها اطمینان می دهد که کار آنها به موفقیت کلی شرکت کمک می کند.

چرا شناخت کارکنان در محل کار مهم است؟

کارکنانی که برای کار و عملکرد با کیفیت شناخته می شوند، به طور مداوم احساس انگیزه می کنند. این می تواند باعث شود که آنها هر روز هنگام رسیدن به محل کار، اشتیاق نشان دهند. دیدن سایر کارکنان هیجان زده از حضور در محل کار می تواند هیجان سایر اعضای تیم را افزایش دهد.

این می تواند منجر به تعهد قوی تر کارکنان به شرکت شود. تعهد کارکنان می تواند منجر به نرخ ترک خدمت کمتر برای کارکنان شود. این می تواند به شرکت در صرفه جویی در هزینه های نصب و آموزش کارکنان جدید کمک کند.

به رسمیت شناختن کارکنان همچنین باعث ایجاد انگیزه در کارکنان برای بهبود عملکرد کاری خود می شود که در ابتدا می تواند منجر به رشد در شرکت شود. کارکنانی که دائماً تشویق می‌شوند، احساس قدرت می‌کنند تا در نهایت به موقعیت‌های رهبری بپیوندند و به بهبود شرکت کمک کنند. هنگامی که به رسمیت شناختن کارمندان باعث ایجاد مشارکت کارکنان، افزایش بهره وری و افزایش روحیه کلی کارکنان می شود، ممکن است متوجه شوید که دفتر به خوبی و کارآمدی کار می کند.

هنگامی که شیوه‌های شناسایی کارمندان انجام شود، ممکن است دفتر دارای فضای مثبتی باشد که پر از کارکنان شاد است.

راه های شناخت کارکنان

در زیر روش‌های مختلفی وجود دارد که سرپرستان می‌توانند برای اطمینان از اینکه کارکنانشان حمایت و شناسایی مداوم دریافت می‌کنند، اعمال کنند.

  • پاداش دادن به آنها برای اجرای کاری چشمگیر

  • علناً کارکنان را به خاطر دستاوردها تحسین کنید

  • میزبانی رویدادها برای نشان دادن قدردانی از کارکنان

  • فرصت هایی برای بازخورد فراهم کنید

  • قدردانی اعضای تیم را تشویق کنید

  • به بخش ها برای کار تیمی و همکاری تبریک می گویم

پاداش دادن به آنها برای اجرای کاری چشمگیر

اگر یک یا چند کارمند اخیراً کار باکیفیتی ارائه کرده‌اند، می‌توانید با دادن پاداش برای این کار سخت، ارزش کار آنها را نشان دهید. اگر رهبری برای تکمیل پروژه‌ها، انجام چندین ضرب‌الاجل یا فراتر از انتظارات پاداش بدهد، کارمندان ممکن است بخواهند به این کار سخت ادامه دهند. پاداش دادن به کارمندان آنها را تشویق می کند تا به عملکرد خوب خود ادامه دهند و در راستای هدف خود برای کسب این پاداش تلاش می کنند.

نمونه هایی از پاداش عملکرد کاری:

  • پذیرایی ناهار یا دسر سورپرایز در اتاق استراحت

  • پاداش اضافی در چک حقوق آینده آنها اضافه شده است

  • اهدای جوایز یا کارت هدیه به آنها

علناً کارکنان را به خاطر دستاوردها تحسین کنید

به عنوان یک سرپرست، مردم برای نقش رهبری شما ارزش قائل می شوند. کارمندان احساس قدردانی خواهند کرد اگر علناً آنها را به خاطر دستاوردی که به دست آورده اند یا پروژه ای که با نتایج چشمگیر به پایان رسانده اند تحسین کنید. با اعلام تمجید، کارمندان احساس خواهند کرد که سهم آنها برای شما و سایر رهبران شرکت مهم است و ضروری است.

ستایش عمومی کارمندان منجر به تمجید اعضای تیم از یکدیگر می شود و در نهایت یک محیط جذاب برای کارمندان ایجاد می کند.

نمونه هایی از نحوه ستایش عمومی کارکنان:

  • دستاوردهای این کارمند را در یک جلسه در سطح شرکت اعلام کنید.

  • ستایش خود را برای کارمند در سیستم پیام رسانی شرکت به اشتراک بگذارید.

  • در مورد دستاوردهای کارمند در صفحات شبکه های اجتماعی شرکت پست کنید.

میزبانی رویدادها برای نشان دادن قدردانی از کارکنان

علاوه بر شناسایی تک تک کارکنان، گاهی اوقات کل شرکت ممکن است نتایج کاری قابل توجهی ارائه دهد. هنگامی که این اتفاق می افتد، نشان دادن قدردانی باعث می شود کارکنان به ارائه کار با کیفیت ادامه دهند.

برای تشویق این امر، می‌توانید رویدادها و فرصت‌های مختلفی را میزبانی کنید تا همه کارکنان در آن شرکت کنند.

نمونه هایی از رویدادها برای نشان دادن قدردانی از کارکنان:

  • برای ایجاد کار تیمی و مهارت های پیوند دادن، یک محل اقامت کارمند برنامه ریزی کنید تا همه کارمندان خود را به شهری جدید ببرید.

  • به آنها یک روز مرخصی بدهید تا با هم داوطلب شوند.

  • یک روز قدردانی از کارمندان را میزبانی کنید و آن را حول ستایش هر یک از کارمندان خود در طول روز متمرکز کنید.

مطالب مرتبط: چگونه در کار انگیزه پیدا کنیم

فرصت هایی برای بازخورد فراهم کنید

کارمندان ممکن است از کار در محیطی لذت ببرند که احساس کنند به خاطر افکارشان شنیده می شود و از آنها قدردانی می شود. شما می توانید با اجازه دادن به آنها برای ارائه بازخورد و نظرات خود، این امر را به آنها اعطا کنید. اجازه دادن به کارمندان و شناخت آنها برای ارائه ایده های ارزشمند برای بهبود شرکت، راهی موثر برای کمک به آنها برای احساس شناخته شدن است.

راه هایی که کارکنان می توانند بازخورد ارائه دهند:

  • جلسات انفرادی با کارمندان برگزار کنید تا به افکار و نظرات آنها در مورد شرکت گوش دهید.

  • جلسات طوفان فکری را با گروهی از کارمندان داوطلب برگزار کنید و آنها را تشویق کنید تا ایده های خود را به اشتراک بگذارند.

  • اعلام کنید که درب دفتر شما باز است و برای بازخورد کارمندان آماده است.

هنگامی که کارمندان را تشویق به ارائه بازخورد کردید، می‌توانید به‌خاطر ایده‌ها یا مشارکت‌هایی که ممکن است برای شرکت ارزش یا اهمیتی ایجاد کند، به‌طور عمومی از آنها تشکر کرده و به رسمیت بشناسید.

مطالب مرتبط: استفاده از مدیریت عملکرد در محیط کار

قدردانی اعضای تیم را تشویق کنید

کارمندان ممکن است زمانی که رهبری کار چشمگیر آنها را تصدیق می کنند احساس تشویق کنند، اما اگر سایر اعضای تیم قدردانی خود را ابراز کنند، آنها نیز احساس انگیزه خواهند کرد. هنگامی که کارکنان متوجه می شوند که رهبری به طور مرتب کارمندان را به خاطر دستاوردهایشان تشخیص می دهد، ممکن است به اعضای تیم خود تبریک بگویند.

قدردانی مداوم از سوی همه اعضای شرکت باعث می شود کارکنان احساس کنند بخشی از یک تیم تشویق کننده و حمایت کننده هستند.

نمونه هایی از قدردانی اعضای تیم:

  • فرصت هایی را برای کارمندان فراهم کنید تا به طور هفتگی برای کارمندانی که در آن هفته کار به خوبی انجام داده اند، فریاد بزنند.

  • بین اعضای تیم مسابقات دوستانه ایجاد کنید و آنها را تشویق کنید که هر هفته به برنده تبریک بگویند.

  • کارکنان را تشویق کنید تا در محل کار از یکدیگر سپاسگزاری و قدردانی مداوم نشان دهند.

به بخش ها برای کار تیمی و همکاری تبریک می گویم

همکاری یک عنصر کلیدی برای بسیاری از شرکت‌ها است که اگر می‌خواهند شرکتشان رشد و موفقیت کند، از آن استفاده کنند. کارکنان خود را تشویق کنید که به طور منظم به عنوان یک بخش همکاری کنند. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید به هر تیم به خاطر کار چشمگیرشان که با هم انجام شده است تبریک بگویید و آنها را بشناسید.

این می تواند کارکنان را تشویق کند که به طور منظم به عنوان یک تیم کار کنند و می تواند آنها را تشویق کند تا با نشان دادن به رسمیت شناختن اعضای تیم با یکدیگر محترمانه رفتار کنند.

نمونه هایی برای تشویق همکاری بخش ها

  • یک بخش موفق در ماه را تأیید کنید و آنها را به ناهار ببرید.

  • برگزاری مسابقات تیم سازی بین بخش ها و پاداش دادن به تیم برنده.

  • برای تیمی که در طول یک جلسه یا از طریق سیستم پیام‌رسانی شرکت نتایج فوق‌العاده‌ای را ارائه کرده‌اند، یک پیام عمومی را اعلام کنید.

نکاتی برای شناخت کارکنان

هنگام به کارگیری این استراتژی‌های شناسایی کارکنان، سرپرستان باید اطمینان حاصل کنند که محیطی مشارکتی، تشویق‌کننده و راحت را برای کارکنان ایجاد می‌کنند تا احساس کنند به رسمیت شناخته شده و مورد قدردانی قرار می‌گیرند. در اینجا چند نکته برای کمک به توسعه استراتژی های موثر شناسایی کارکنان وجود دارد.

به تمام برنامه های شناسایی کارکنان متعهد شوید

اگر در حال اجرای برنامه های مختلف شناسایی کارکنان هستید، متعهد شدن به هر یک کارمندان را تشویق می کند تا به طور منظم در آن شرکت کنند. پس از ایجاد یک برنامه خاص، سعی کنید به تشویق کارکنان به مشارکت منظم ادامه دهید. ممکن است مفید باشد که برای خود برنامه‌ریزی کنید و همه چیزهایی را که باید هر هفته برای این برنامه‌های شناسایی کارمندان تکمیل شود فهرست کنید.

به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد فریادهای هفتگی برای کارمندان هستید، می توانید زمانی را در طول هفته برای بررسی عملکردها برنامه ریزی کنید و توجه داشته باشید که کدامیک بیشترین ارزش را داشته است. همچنین ممکن است بخواهید هر هفته زمانی را برای اعلام این تعطیلی به کارمندان برنامه ریزی کنید.

هنگام نشان دادن قدردانی خود، دقیق باشید

چه شخصاً یا به صورت عمومی از کارمندان خود قدردانی می کنید، سعی کنید جزئیات را درج کنید. به کارمندان توضیح دهید که چرا از شما قدردانی می کنند و کدام یک از اهداف انجام شده آنها توجه شما را به خود جلب کرده است.

به عنوان مثال، اگر کارمندی از مشتری تمجید بالایی دریافت کرد، می توانید این موضوع را برای کارمندان توضیح دهید. این چیزی است که می‌توانید بگویید: «می‌خواهم به امیلی به خاطر کار خوبش تبریک بگویم. من به تازگی با بزرگترین مشتریمان که از امیلی تمجید می کرد، تلفن کردم. با تشکر از شما، امیلی، برای کار سخت، مهارت های ارتباطی قوی و تعهد مداوم شما به مشتریان ما.

همه را در فرصت های شناسایی کارکنان بگنجانید

همانطور که فرصت هایی را برای شناسایی کارمندان اجرا می کنید، مطمئن شوید که همه کارکنان شما می توانند در همه برنامه های شناسایی گروهی شرکت کنند. به عنوان مثال، اگر میزبان مسابقات بین بخش ها هستید، سعی کنید هر بخش را در رقابت دوستانه شرکت دهید. تمام قوانین مربوط به این فرصت‌های شناسایی را توضیح دهید و این را به همه کارمندان اطلاع دهید تا مطمئن شوید که همه احساس می‌کنند که شامل آن می‌شوند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *