بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تبلیغات مقایسه ای چیست؟ تعریف و مثال

تبلیغات مقایسه ای

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر درگیر بازاریابی یک شرکت هستید، تبلیغات مقایسه ای یک مهارت مهم است، به خصوص اگر آن شرکت یک یا چند رقیب کلیدی داشته باشد. درک و به کارگیری اصول اولیه تبلیغات مقایسه ای می تواند به شما کمک کند تا به یک بازاریاب پیشرفته تر تبدیل شوید. همچنین می تواند به شما در ایجاد دانش صنعت و انجام کارتان به طور موثرتر کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، مفهوم تبلیغات مقایسه‌ای را مورد بحث قرار می‌دهیم، ۱۰ مثال را به اشتراک می‌گذاریم، مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم، بهترین روش‌ها را فهرست می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چه کسی از تکنیک‌های تبلیغات مقایسه‌ای بیشتر سود می‌برد.

تبلیغات مقایسه ای چیست؟

تبلیغات مقایسه ای یک استراتژی تبلیغاتی است که در آن متخصصان بازاریابی تفاوت های بین یک کسب و کار و رقبای مستقیم آن را به عنوان راهی برای متقاعد کردن مشتریان برای امتحان یک محصول یا خدمات خاص شناسایی می کنند. تبلیغات مقایسه ای بر این نکته تاکید می کنند که چگونه محصولات و خدمات شرکت شما بهتر از محصولات مشابه موجود در بازار هستند.

هنگام ایجاد کمپین های تبلیغاتی مقایسه ای، می توانید انتخاب کنید که محصول را با یک رقیب واحد، طیف وسیعی از شرکت های دیگر در زمینه خود یا یک نمایش تخیلی از رقابت خود مقایسه کنید. تبلیغات مقایسه ای معمولاً شامل صدا، متن یا تصاویری است که به طور خلاصه دلیل برتری محصولات شما را نشان می دهد.

۱۰ نمونه تبلیغاتی مقایسه ای

در اینجا نمونه‌هایی از انواع مختلف استراتژی‌های تبلیغاتی مقایسه‌ای آورده شده است تا به شما ایده بدهد که چگونه می‌توانید استراتژی خود را بسازید:

۱. مقایسه ارزش

برخی از تبلیغات مقایسه ای ارزش یک محصول را در مقایسه با یک رقیب برای جذب کسب و کار تعیین می کنند. وقتی شرکتی ادعا می کند که محصول آنها “پنج برابر موثرتر” است یا “شما برای انجام کاری که محصول ما در یک بطری انجام می دهد به دو بطری از محصول رقیب نیاز دارید”، از این نوع تبلیغات مقایسه ای استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک شرکت صابون سازی ممکن است یک نوار از صابون خود را در کنار چهار تخته صابون رقیب نشان دهد تا نشان دهد که ارزش آن چهار برابر بیشتر است.

مطالب مرتبط: تبلیغات آنلاین چیست؟ (با اهمیت و فواید)

۲. تاکید بر سبک زندگی

یک استراتژی تبلیغات مقایسه ای رایج، تمرکز بر سبک زندگی کاربر به جای ویژگی های خاص محصول یا طراحی آن است. تبلیغاتی که به کاربر یک محصول نشان می دهد سبک زندگی ایده آلی دارد در حالی که عکس آن را برای مشتریان رقبا نشان می دهد، مزایای بالقوه یک محصول را نسبت به دیگری نشان می دهد. به عنوان مثال، یک شرکت خودروسازی ممکن است شخصی را که یکی از مدل‌های خودروی خود را برای رویدادهای سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز مختلف رانندگی می‌کند، تبلیغ کند، در حالی که شخصی در یک مدل رقیب در حال انجام کارهای خسته‌کننده است.

۳. تست های چشایی

انجام تست های چشایی و به اشتراک گذاشتن نتایج یک روش رایج برای استفاده از تبلیغات مقایسه ای برای فروش محصولات غذایی است. برای انجام تست طعم، تمام مارک ها را از بسته ها حذف کنید. سپس از مشتریان بخواهید نظر خود را به اشتراک بگذارند و برند شما را به عنوان محصول ترجیحی معرفی کنند.

مطالب مرتبط:  بازاریابی در مقابل فروش: نحوه کار آنها با هم و ۵ تفاوت کلیدی

۴. دموهای زنده

نمایش زنده نحوه عملکرد یک محصول در مقایسه با محصول دیگر نمونه کلاسیک تبلیغات مقایسه ای است. این امر به ویژه در تبلیغات اطلاعاتی که سرعت یا اثربخشی یک محصول را در کنار یک محصول مشابه ناکارآمد نشان می دهند، رایج است. نمایش‌های زنده می‌توانند نشان دهند که محصول چگونه مشکلات را حل می‌کند و به آموزش کاربران در مورد ویژگی‌ها کمک می‌کند.

۵. بازخورد واقعی مشتری

استفاده از توصیفات مشتری در مورد اینکه چقدر محصول شما را بیشتر از محصول دیگر دوست دارند، یک روش رایج برای تبلیغات مقایسه ای است. می‌توانید از نقل قول‌های مشتریان راضی که از رقیب تغییر کرده‌اند، برای نشان دادن برتری خود بدون بحث در مورد محصولات یا خدمات واقعی رقیب استفاده کنید. زمانی که مشتریان را ترغیب می‌کنید تا برای بهبود توانایی شما در جمع‌آوری نظرات، بازخورد ارائه کنند، به آنها تخفیف یا اعتبار ارائه دهید.

مطالب مرتبط:  نحوه ورود به بازاریابی: راهنمای مبتدیان

۶. به اشتراک گذاری آمار

استفاده از آمار در مورد عملکرد یک محصول در مقایسه با پیشنهادات مشابه یکی دیگر از نمونه های محبوب تبلیغات مقایسه ای است. هنگام به اشتراک گذاری آمار، اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که جمع آوری و ارائه می کنید دقیق و صادقانه است. به عنوان مثال، شرکت های تلفن اغلب اطلاعات مربوط به پوشش شبکه خود را در مقایسه با پوشش رقبا با استفاده از جزئیات مشخص از مطالعات مستقل برای جذب مشتری به اشتراک می گذارند.

۷. تصاویر کنار هم

بسیاری از شرکت ها محصول خود را در کنار یک محصول مشابه نشان می دهند و تفاوت های اصلی را بیان می کنند. استفاده از تصاویر واقعی محصول، درک اینکه چرا یک محصول دقیقاً چرا برتر است را برای مشتریان آسان می کند، به آنها اجازه می دهد نتیجه گیری های خود را انجام دهند و به آنها کمک می کند در انتخاب خرید خود اطمینان داشته باشند. به عنوان مثال، می توانید دستمال توالت خود را در کنار رقیب نشان دهید تا به راحتی متوجه شوید که محصول شما ضخیم تر است.

مطالب مرتبط:  ۱۵ شغل بازاریابی که درآمد خوبی دارند

۸. مقایسه های غیر اختصاصی

وقتی کسب‌وکارها از عباراتی مانند «برند پیشرو» یا «سایر محصولات» استفاده می‌کنند بدون اینکه واقعاً برند رقیب را نشان دهند، در حال اجرای مقایسه‌های غیر اختصاصی هستند. اینها معمولاً شامل گروه بندی همه رقبا و تمرکز بر ارزش اصلی محصول آنها برای ارائه به مشتریان است. شما می توانید از این استراتژی برای ارائه دیدگاه جامع تری از مزایای محصول استفاده کنید.

۹. بازآفرینی تجربه مشتری

تبلیغات ویدیویی اغلب بازنمایی هایی از مشتریانی را که از محصولاتشان استفاده می کنند و محصولات رقبا را نشان می دهد تا نشان دهد استفاده از برند آنها چقدر راحت تر است. به عنوان مثال، متخصصان بازاریابی در یک اتحادیه اعتباری محلی ممکن است خدمات مشتری برتر را با استفاده از تبلیغات مقایسه ای تبلیغ کنند. آنها ممکن است با نمایش یک صفحه تقسیم شده با مشتری خود در سمت چپ به سرعت سپرده گذاری کنند، در حالی که فرد سمت راست زمانی را در صف یک بانک زنجیره ای سپری می کند.

۱۰. نمایش ویژگی های منحصر به فرد

اگر یک محصول یا خدمات دارای ویژگی باشد که هیچ کس دیگری در بازار ندارد، شرکت ها می توانند بر منحصر به فرد بودن آن ویژگی در تبلیغات خود تأکید کنند. ویژگی منحصر به فرد می تواند یک عملکرد اضافی، تفاوت در عملکرد یا ارائه رایگان باشد. به عنوان مثال، اگر یک کارواش محلی تنها در منطقه بود که شامپوهای داخلی رایگان ارائه می کرد، ممکن است با تاکید بر اینکه رقبای خود فاقد این خدمات هستند، تبلیغ کند.

مزایای استفاده از تبلیغات مقایسه ای

تبلیغات مقایسه ای می تواند هر جنبه ای از محصولات یک شرکت را هدف قرار دهد، از جمله هزینه، ارزش، کیفیت، زیبایی شناسی، عملکرد، پذیرش اجتماعی و موارد دیگر. شما می توانید از تبلیغات مقایسه ای برای تاکید بر جنبه های مثبت محصولات شرکت خود استفاده کنید. اگر یک استراتژی تبلیغاتی مقایسه ای ایجاد کنید، ممکن است از مزایای آن استفاده کنید:

برند شما را متمایز می کند:

تبلیغات مقایسه ای روشی مستقیم و سرراست برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان در مورد اینکه چه چیزی یک برند را منحصر به فرد می کند است. با مقایسه یک شرکت با شرکتی دیگر، دلایل خاص خاص بودن محصول خود را به مشتریان نشان می دهید و برند شما را تقویت می کنید.

بر مزایای محصولات شما تأکید می کند:

روش های تبلیغاتی مقایسه ای می تواند ویژگی های مثبت محصولات شما را مهم تر به نظر برساند. گفتن اینکه محصول شما خوب است ممکن است به تنهایی قانع کننده نباشد، اما گفتن اینکه محصول شما بهتر از یک رقیب است ممکن است مشتریان را مورد توجه قرار دهد.

مشتریان را متقاعد می کند که چیز جدیدی را امتحان کنند:

به دست آوردن سهم بیشتری از بازار یکی از اهداف اصلی تبلیغات است و روش های تبلیغات مقایسه ای راهی عالی برای جذب مشتریانی است که در حال حاضر کسب و کار خود را به یک شرکت رقیب می دهند. وقتی مشتریان می بینند که محصولاتی که در حال حاضر استفاده می کنند در مقایسه با یک محصول برتر منفی است، ممکن است در عادات خرید خود تجدید نظر کنند.

وفاداری ایجاد می کند:

علاوه بر جذب مشتریان جدید، استفاده از تبلیغات مقایسه ای یک راه عالی برای تقویت پایگاه مشتریان فعلی شما است. آنها ممکن است با انتخاب های هوشمندانه خرید خود احساس اعتبار کنند و آنها را تشویق کنند که به خرید محصولات شما ادامه دهند و از برند شما حمایت کنند.

تحقیقات اهرمی:

اگر به تحقیقات بازار در مورد محصول خود در مقایسه با محصولات شرکت های دیگر دسترسی دارید، تبلیغات مقایسه ای روشی موثر برای به اشتراک گذاشتن آن اطلاعات با مخاطبان است. ارائه جزئیات و حقایق خاص در مورد عملکرد محصول شما در مقایسه با محصول دیگر به مصرف کنندگان، دلیل مشخصی برای خرید به آنها می دهد.

مطالب مرتبط: تبلیغات چیست؟ / معرفی ۱۴ نوع تبلیغات

بهترین شیوه های تبلیغات مقایسه ای

قبل از شروع آماده سازی یک کمپین تبلیغاتی مقایسه ای، مطمئن شوید که مفاهیم حقوقی ادعا در مورد محصولات یک شرکت دیگر را درک کرده اید. کمیسیون تجارت فدرال و Better Business Bureau قوانین و مقرراتی در مورد آنچه می توانید در تبلیغات مقایسه ای در ایالات متحده بگویید دارند. شما باید بتوانید از هر ادعایی که دارید پشتیبان بگیرید و نمی توانید اطلاعات نادرست را منتشر کنید یا مشتریان را گمراه کنید. برای اطمینان از اینکه تبلیغات مقایسه ای شما از نظر قانونی مطابقت دارند، بهترین شیوه ها را دنبال کنید:

حقایق را تأیید کنید:

قبل از اینکه ادعا کنید محصول شما در یک دسته بندی خاص بهترین است، درباره سایر محصولات موجود در بازار تحقیق کنید. به عنوان مثال، اگر بگویید شما تنها محصول موجود در بازار هستید که از مواد تمام ارگانیک استفاده می کنید، اما برند دیگری نیز از مواد تمام ارگانیک استفاده می کند، ممکن است علیه شما ادعایی داشته باشند.

مطالعات مستقل انجام دهید:

استخدام شرکت‌های خارجی برای انجام مطالعاتی که ادعاهای شما را در برابر رقبا آزمایش می‌کند، راهی عالی برای اطمینان از استفاده از تحقیقات بی‌طرفانه برای اثبات مقایسه‌های خود است. اگر هنگام تهیه یک آگهی مقایسه ای تحقیقات متناقضی پیدا کردید، تلاش بیشتری برای تأیید این نتایج و محدود کردن مسئولیت خود انجام دهید.

خاص باشید:

هنگام بحث در مورد محصولات در تبلیغات از زبان خاص و معیارهای مشخص استفاده کنید. بیش از حد مبهم یا کلی بودن می تواند فضای زیادی برای تفسیر باقی بگذارد و می تواند مشتریان را گمراه کند.

مطالب مرتبط:  درباره مدیر تبلیغات بیاموزید

آیا تبلیغات مقایسه ای برای شما مناسب است؟

شرکت ها در صورتی که در حال حاضر اکثریت سهام بازار را نداشته باشند، بیشترین سود را از تبلیغات مقایسه ای می برند. اگر شرکتی در حال حاضر بسیار موفق بوده و محبوب‌ترین محصول را در یک دسته خاص داشته باشد، تبلیغات مقایسه‌ای می‌تواند به شرکت‌های دیگر در معرض دید رایگان قرار گیرد و به مشتریان خود نشان دهد که گزینه‌های دیگری نیز دارند. اگر شرکت شما در تلاش است تا یک رقیب بزرگتر را به چالش بکشد، لازم نیست نگران ارائه رایگان در معرض دید قرار دهید. شرکت‌های در حال رشد بیشترین سود را از تبلیغات مقایسه‌ای دارند و آن را به یک استراتژی ایده‌آل برای به چالش کشیدن یک برند موفق تبدیل می‌کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

    1. سلام
      با نظر به اینکه مطلب جاری درخصوص تبلیغات هست، احتمال می دم منظور شما از بازاریابی، همون تبلیغات بود (چون این دو تا با هم تفاوت دارند)
      پس قبل از پاسخ به سوال شما؛ این مطلب رو هم به شما پیشنهاد می کنم: تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات چیست؟

      اما درخصوص سوال شما، هم تبلیغات و هم بازاریابی از تنوع بسیار زیادی برخوردارن؛ و لزوما نمی شه عدد خاصی رو برای تنوعشون اعلام کرد. ضمن اینکه هر دو، به طور مداوم و به فراخور زمان و شرایط و بازار و ….، به تعدادشون افزوده می شه.
      اما این دو مطلب می تونن راهنمایی نسبتا جامعی برای شما باشن:
      ۱. تبلیغات چیست؟ / معرفی ۱۴ نوع تبلیغات
      ۲. ۱۶۳ نوع بازاریابی توصیف شده + ابهام زدایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *