بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تبلیغات متقاعد کننده چیست؟

تبلیغات متقاعد کننده در مقابل تبلیغات اطلاعاتی مک دونالد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات مستلزم ایجاد پیام های خاص برای گروه های هدف است. مخاطبان مختلف به انواع مختلف پیام‌ها پاسخ می‌دهند، و ایجاد تبلیغاتی که مصرف‌کنندگان را تشویق به اقدام کند، مهم است. این مهم است که درک کنید مخاطب شما برای چه چیزی ارزش قائل است و چه چیزی برای آنها جذاب است.

در این مقاله از ایوسی، به چیستی تبلیغات متقاعد کننده، مزایای تبلیغات متقاعد کننده، انواع تکنیک های تبلیغات متقاعد کننده و نمونه هایی از این تکنیک ها می پردازیم.

تبلیغات متقاعد کننده چیست؟

تبلیغات متقاعد کننده روشی از تبلیغات است که تلاش می‌کند با توسل به نیازها و خواسته‌های مشتری، یک محصول یا خدمات را متقاعد کند. این روش تبلیغاتی تلاش می‌کند محصولات را در یک نور مثبت قاب‌بندی کند و مصرف‌کنندگان را در مورد مزایای آن متقاعد کند. تبلیغات متقاعد کننده از پاسخ های احساسی به جای حقایق برای ایجاد انگیزه در مصرف کنندگان استفاده می کند.

استراتژی های تبلیغات متقاعد کننده به سه دسته کلی تعلق دارند:

  • اخلاق : توسل به اخلاق، شخصیت و اعتبار

  • لوگوها: توسل به عقل و منطق

  • پاتوس: توسل به احساسات و عواطف

مطالب مرتبط: ۱۴ نوع تبلیغات

مزایای تبلیغات متقاعد کننده

در اینجا برخی از مزایای تبلیغات متقاعد کننده آورده شده است:

بر رویکرد کاربر محور تمرکز دارد

تبلیغات متقاعد کننده بر ارضای نیاز مصرف کننده متمرکز است. این استراتژی ها اغلب جذابیت هایی ایجاد می کنند که مزایای بسیار شخصی را برای کاربران فراهم می کند. این تبلیغات اغلب از زبان “شما” برای جذب و حفظ مشتری استفاده می کنند.

اعتبار ایجاد می کند

تبلیغات متقاعد کننده، مصرف کننده را متقاعد می کند که محصول یا خدمات شما را بر اساس احساسی که نسبت به آن دارد، نه واقعیت ها، خریداری کند. این استراتژی‌ها به شما امکان می‌دهند اعتبار خود را از طریق استدلال‌های خوب ایجاد کنید. این بحث ها باعث می شود که مردم شما را باور کنند و کاری در مورد آن انجام دهند.

وفاداری به برند را ایجاد می کند

تبلیغات متقاعدکننده از طریق جذابیت های احساسی، مصرف کنندگان را برای خرید محصول ترغیب می کند. مصرف کنندگان محصولات را به دلایل خاصی بر اساس احساسی که تبلیغات در آنها ایجاد می کند انتخاب می کنند. تبلیغات متقاعد کننده اغلب یک پیوند یا ارتباط بین مشتری و برند ایجاد می کند و آنها را تشویق به خریدهای تکراری می کند.

مطالب مرتبط: ۸ نوع تبلیغات دیجیتال: تعاریف و مزایا

تکنیک های تبلیغات متقاعد کننده

در اینجا چند تکنیک تبلیغاتی متقاعد کننده وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

هویج و چوب

تکنیک هویج و چوب به این ایده مربوط می شود که بیشتر انسان ها اغلب جذب لذت می شوند نه درد. تبلیغاتی که بر روی هویج متمرکز شده است، مزایای یک محصول را برجسته می کند، مصرف کنندگان را جذب می کند و آنها را امیدوار می کند. تبلیغاتی که بر روی چوب متمرکز می شود، اغلب بر جنبه های منفی چیزی تمرکز می کند و احساسات ترس یا احتمال از دست دادن را برمی انگیزد.

اصل کمیابی

اصل کمیابی بر تمایل فرد برای داشتن چیزی منحصر به فرد متکی است. این برای مصرف کنندگانی که برای اشیاء و تجربیات کمیاب ارزش قائل هستند جذاب است. اصل کمیابی اغلب به این دلیل کار می کند که مردم چیزی را دارند که دیگران نمی توانند داشته باشند، به خصوص که این احساس ممکن است احساس قدرت یا ارزش خود را افزایش دهد. نمونه هایی از این تکنیک ممکن است شامل استفاده از عباراتی مانند “در دسترس بودن محدود” یا “پیشنهاد انحصاری” برای ایجاد کمبود درک شده برای افزایش تقاضا باشد.

یک پیام برای هر آگهی

استفاده از یک پیام در هر تبلیغ به شما این امکان را می دهد که مصرف کننده خود را فوراً علاقه مند کنید و آنها را به خواندن یا تماشای بیشتر ترغیب کنید. این تکنیک قوی ترین مزیت یا ویژگی محصول یا خدمات شما را برجسته می کند. این به مشتریان کمک می کند تا ارزش را بهتر درک کنند تا احتمال خرید آن افزایش یابد.

حرف دوم شخص

تکنیک فعل دوم شخص بر استفاده از زبان “شما” تمرکز دارد. این کار مشتریان شما را درگیر می کند و توجه آنها را حفظ می کند. این به آنها اجازه می دهد تا به راحتی خود را بخشی از روایتی که شما ایجاد می کنید در نظر بگیرند و تصور کنند که محصول یا خدمات شما چگونه می تواند برای زندگی آنها مفید باشد.

مخاطب حس کنترل دارد

تکنیک دادن حس کنترل به مخاطب کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان مجبور به خرید محصول شما نیستند. این به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند احساس کنند انتخابی برای خرید دارند. این ممکن است شامل استفاده از عباراتی مانند “احساس راحت…” یا “بدون فشار…” باشد.

فراخوانی به ارزش

این تکنیک از یک فراخوانی به ارزش در کپی تبلیغاتی به جای دعوت به اقدام استفاده می کند. تبلیغات به وضوح ارزش محصول شما را به مصرف کنندگان منتقل می کند. این به آنها اجازه می دهد تا مزایای بالقوه خرید آنچه را که می فروشید تجسم کنند.

درخواست تجدید نظر باند

تکنیک جذابیت واگن (bandwagon) باعث می شود مصرف کننده احساس کند اگر محصول شما را نداشته باشد، از دست می دهد. مصرف کنندگان را به خرید خدمات یا محصول شما به دلیل محبوبیت آن تشویق می کند. این تکنیک میل به تعلق را جلب می کند.

گواهینامه یا انجمن مشهور

گواهینامه یا انجمن مشهور با هدف افزودن اعتبار به محصول شما است. ممکن است محصول شما را لوکس یا خواستنی تر جلوه دهد. همچنین، این تکنیک ممکن است طرفداران سلبریتی را به دلیل تمایل بیشتر به شبیه شدن به آنها، برای خرید محصول ترغیب کند.

جذابیت عاطفی

جذابیت های عاطفی سعی در ایجاد حس خاصی در مخاطبان دارد و باعث می شود که اقدام خاصی انجام دهند. این تبلیغات ممکن است سعی کنند هر نوع احساسی مانند شادی، غم، هیجان یا ترس را برانگیزند. این تکنیک سعی می کند مصرف کنندگان را از تفکر منطقی منحرف کند و فقط بر اساس احساس آنها خرید کند.

شوخ طبعی

تکنیک طنز سعی می کند مخاطب را بخنداند. این باعث می شود که مخاطب به طور مثبت در مورد محصول فکر کند. ممکن است شامل طرح‌ها، کارتون‌ها یا هر چیز دیگری با رنگ کمیک باشد و ممکن است حاوی اطلاعات بسیار کمی در مورد محصول باشد.

درخواست ضد واگن

تکنیک جذابیت ضد واگن به میل افراد به منحصر به فرد بودن جلب می شود. این ممکن است محصول را به عنوان راهی برای مصرف کنندگان برای بیان سبک خود و پذیرش فردیت خود نشان دهد. این ایده را ایجاد می کند که خرید این محصول بر خلاف هنجار کارهایی که مردم انجام می دهند، می گویند یا می خرند سرکشی می کند.

شعار

شعارها تکنیک های رایج تبلیغاتی هستند. شعار یک شرکت، شعار یا عبارتی است که در تبلیغات آن استفاده می‌کنند، و شرکت‌ها اغلب شعارها را تکرار می‌کنند به این امید که مصرف‌کنندگان آنها را به خاطر بسپارند. هدف این تکنیک این است که مصرف کنندگان شعارها را به خاطر بسپارند و از آنها الهام بگیرند تا به آنچه شرکت می فروشد اعتقاد داشته باشند.

مطالب مرتبط: شعارهای شرکت: چیستی، چرا از آنها استفاده می شود و مثال هایی

کلیت پر زرق و برق

تکنیک کلیت پر زرق و برق شامل پر کردن نسخه تبلیغاتی شما با کلماتی است که مفاهیم مثبتی دارند. این پیام ها ممکن است مبهم باشند، اما هدف انتقال یک پیام مثبت است. تبلیغ‌کنندگان ممکن است از کلیات پر زرق و برق استفاده کنند تا مخاطبان را به باور یک حزب سیاسی، یک سازمان یا یک محصول تشویق کنند.

مقایسه محصول

هدف تکنیک مقایسه محصول نشان دادن مزایای انتخاب محصول شما نسبت به رقبا است. با این تکنیک، یک تبلیغ شامل دو یا چند محصول و جزئیات مربوط به مشخصات آنها می شود. هدف این است که ویژگی های مثبت محصول خود را برجسته کنید تا مصرف کنندگان را به خرید آن تشویق کنید.

تکرار

تکنیک تکرار شامل تکرار عبارات، تصاویر، کلمات، نظرات، ایده ها یا صداها در یک تبلیغ است. هدف این است که مصرف کنندگان تبلیغات شما را به خاطر بسپارند. اگر می خواهید روی انتشار یک پیام خاص تمرکز کنید، این تکنیک را در نظر بگیرید.

کلمات راسو

تکنیک کلمات راسو شامل استفاده از کلماتی است که ممکن است کمی مشتریان را گمراه کند تا آنها را متقاعد به خرید محصول شما کند. این کلمات معنای مثبتی دارند و امکان دستیابی به نتایج خوب را بدون اینکه واقعاً نتایج امیدوارکننده ای داشته باشند، افزایش می دهند. تکنیک کلمات راسو اغلب ادعاهای مبهمی ایجاد می کند که مصرف کنندگان به راحتی آن را باور می کنند.

آوانگارد

تکنیک آوانگارد به تمایل مصرف کننده برای اولین کسی که یک محصول را دارد جلب می کند. این نوع تبلیغات نشان می دهد که کاربر یک آداپتور اولیه و در خط مقدم فناوری است. این پیام‌ها ممکن است برای افرادی جذاب باشد که می‌خواهند منحصر به فرد باشند و چیزی را داشته باشند که دیگران ندارند.

مواد جادویی

تکنیک مواد جادویی چیزی را در مورد محصول نشان می دهد که آن را از رقبای خود منحصر به فرد می کند. این ممکن است نوعی کشف به ظاهر معجزه آسا باشد که محصولی فوق العاده موثر ایجاد می کند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید این تکنیک ممکن است شامل اغراق در حقیقت باشد، اما شامل دروغ گفتن نیست.

منتقل کردن

تکنیک انتقال تلاش می کند تا تصور مثبتی از محصول ایجاد کند. این تبلیغات ممکن است شامل تصاویر، کلمات و ایده های مثبت برای ایجاد یک تصور مثبت از محصول باشد. این تکنیک به شدت به مفاهیمی که مصرف کنندگان بیان می کنند متکی است.

مردمی ساده

تکنیک مردمی ساده بر کاربردی بودن یک محصول تمرکز دارد. این تبلیغات نشان می دهد که محصولات برای افراد عادی مناسب است. هدف این تکنیک این است که یک محصول جذاب و با ارزش به نظر برسد.

تجدید نظر اسنوب

تکنیک جذابیت اسنوب برای کسانی که خواهان یک سبک زندگی پر زرق و برق یا مجلل هستند جذاب است. این تبلیغات به محصولی اشاره دارد که ظاهر و وضعیت خریدار را بهبود می بخشد. این شامل پیشنهاد خریداران برای تبدیل شدن به بخشی از یک گروه نخبه است.

رشوه

تکنیک رشوه دادن شامل ارائه چیز اضافی به شما است. این ممکن است چیزی رایگان یا یک معامله خوب باشد. هدف این است که مصرف کننده را متقاعد کنیم که در حال دریافت سود عالی هستند.

مثال ها

در اینجا چند نمونه از این تکنیک های تبلیغات متقاعد کننده آورده شده است:

  • هویج: مسابقه سازگاری ۵۰ سوالی MatchMe را کامل کنید تا ۵۰% شانس بیشتری برای یافتن بازی مناسب خود داشته باشید.

  • چوب: در سرویس قدیمی قابل اعتماد کنار جاده ثبت نام کنید تا مطمئن شوید که دیگر هرگز در جاده تنها نخواهید بود.

  • اصل کمبود: عجله کنید و صندلی خود را همین امروز رزرو کنید! جاهای محدود باقی مانده است!

  • یک پیام در هر آگهی: به بیمه داگلاس بروید و ۲۰ درصد پس انداز کنید.

  • حرف دوم شخص: با آموزش آنلاین Super Student می توانید به دستاوردهای بیشتری برسید.

  • احساس کنترل: دریابید که چرا ساکنان خدمات کنترل آفات ما را با مشاوره بدون اجبار و پیشنهاد رایگان دوست دارند.

  • Call to-value: امروز به باشگاه ما بپیوندید تا فردا قوی تر باشید.

  • جذابیت Bandwagon: ببینید چرا هزاران والدین پوشک های Super Snug را ترجیح می دهند.

  • جذابیت عاطفی: خانواده خود را با سیستم ایمنی دفاعی اول محافظت کنید.

  • درخواست تجدید نظر ضد واگن: با چکمه‌های کابوی کورتنی از بین مردم متمایز شوید.

  • کلیات پر زرق و برق: برای یک ناهار سالم و خوشمزه، بوقلمون کم چرب را از میان غذاهای ما انتخاب کنید.

  • مقایسه محصول: CinemaStream هر ماه ۲۰۰ فیلم جدید دارد که دو برابر MoviePlayer است!

  • کلمات راسو: فروشگاه ظروف الماس ظروف شما را عملاً بدون لک می گذارد.

  • آوانگارد: با IntelliWatch اولین نفر در دفتر خود باشید.

  • مواد جادویی: لایه قدرتمند ما کیسه های زباله ما را سه برابر قوی تر می کند.

  • مردم ساده: Golden O’s را انتخاب کنید، غلات صبحانه انتخابی خانواده ها در همه جا.

  • جذابیت اسنوب: با خطوط هوایی Indulge به سبک سفر کنید.

  • رشوه: دو جفت کفش کتانی بخر، یک بسته جوراب رایگان بگیر!

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *