تبلیغات نمایشی ابزار محبوبی است که بازاریابان دیجیتال از آن برای افزایش فروش، تولید سرنخ و افزایش ترافیک وب سایت استفاده می کنند. اگر در زمینه فروش یا بازاریابی کار می کنید، یادگیری در مورد این ابزار موثر ممکن است به شما در افزایش فروش و رسیدن به اهداف کمک کند.
در این مقاله از ایوسی، توضیح میدهیم که تبلیغات نمایشی چیست و دستهبندیهای مختلف آن، چرا تبلیغات نمایشی در کمپینهای بازاریابی مهم است و معیارهایی که میتوانید برای اندازهگیری موفقیت تبلیغات نمایشی خود استفاده کنید، توضیح میدهیم.
تبلیغات نمایشی چیست؟
تبلیغات نمایشی فرآیند تبلیغ یک محصول یا خدمات از طریق تبلیغات بصری در وب سایت ها، کانال های رسانه های اجتماعی و پلت فرم های دیجیتال است. بسیاری از تبلیغکنندگان از تبلیغات نمایشی استفاده میکنند تا مشتریان بالقوه را به انجام یک اقدام خاص تشویق کنند، مانند درخواست قیمت یا خرید یک محصول. رایج ترین تصاویری که برای ایجاد تبلیغات نمایشی استفاده می شود شامل عکس، گرافیک، فیلم و انیمیشن است. تبلیغات نمایشی همچنین ممکن است به صورت بنر یا تبلیغات متنی در وب سایت های شخص ثالث ظاهر شوند.
مطالب مرتبط: ۸ نوع تبلیغات دیجیتال: تعاریف و مزایا
چرا تبلیغات نمایشی برای گنجاندن در کمپین های بازاریابی مهم است؟
گنجاندن تبلیغات نمایشی برای ایجاد یک کمپین بازاریابی جامع بسیار مهم است زیرا آنها طیف گسترده ای از قالب ها و مکان های تبلیغاتی را برای نمایش محصولات، خدمات و پیشنهادات شما ارائه می دهند. استفاده از تبلیغات نمایشی می تواند به شما کمک کند:
-
آگاهی از برند را افزایش دهید: تبلیغات نمایشی سطح بالایی از قرار گرفتن در معرض را ارائه می دهند که می تواند به شما در افزایش آگاهی از برند، محصول یا خدماتی که بازاریابی می کنید کمک کند.
-
ترافیک را به سمت وب سایت خود هدایت کنید: بازاریابان اغلب از تبلیغات نمایشی برای تشویق مشتریان بالقوه برای بازدید از وب سایت خود استفاده می کنند. این می تواند به شما کمک کند سرنخ های جدید را جذب کنید، مشتریان جدیدی به دست آورید و درآمد را افزایش دهید.
-
افزایش فروش: تبلیغات نمایشی می تواند با تأثیرگذاری بر مشتریان بالقوه برای خرید محصول یا خدمات شما، به افزایش فروش شما کمک کند. آنها همچنین میتوانند به شما کمک کنند تا به طور مؤثرتری سرنخها را جذب کنید، که میتواند سایر تلاشهای بازاریابی شما را تقویت کند و به شما این امکان را میدهد که با تبلیغات اضافی، مشتریان بالقوه را مجدداً هدفگیری کنید.
-
تنوع را به کمپین بازاریابی خود اضافه کنید: استفاده از تبلیغات نمایشی می تواند به شما کمک کند کمپین بازاریابی خود را متنوع کنید زیرا می توانید یک تبلیغ را متناسب با چندین پلتفرم آنلاین سفارشی کنید. همچنین میتوانید دستههای مختلفی از تبلیغات نمایشی مانند تبلیغات بنری و تبلیغات ویدیویی ایجاد کنید تا محصول یا خدمات مشابهی را با جلوههای بصری مختلف تبلیغ کنید تا محتوای خود را تازه نگه دارید.
-
نتایج را به طور موثرتری اندازه گیری کنید: یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات نمایشی، توانایی ردیابی و اندازه گیری شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) در کل کمپین شما است. این می تواند به شما کمک کند تبلیغات خود را برای بهبود عملکرد کلی خود بهینه کنید.
-
مشتریان خاص را هدف قرار دهید: وقتی یک تبلیغ نمایشی ایجاد میکنید، میتوانید انتخاب کنید که چه کسی میتواند آن را ببیند، با ایجاد یک مخاطب هدف بر اساس جمعیتشناسی و علایق کلیدی. این می تواند به شما کمک کند تا به افرادی دسترسی پیدا کنید که احتمال خرید یا اقدام دلخواه را دارند.
مرتبط: انواع رسانه: مزایا و معایب هر کدام
نمایش دسته های تبلیغاتی
بازاریابان حرفه ای اغلب از چندین نوع مختلف تبلیغات نمایشی برای هر کمپین بازاریابی استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها جدید است و مشخص می کند که مخاطبان آنها با کدام تبلیغات بیشتر درگیر هستند. در اینجا چند دسته محبوب از تبلیغات نمایشی وجود دارد که ممکن است در کمپین بازاریابی بعدی خود استفاده کنید:
-
تبلیغات بنری: تبلیغات بنری معمولاً در بالای وب سایت ها به صورت گرافیک یا عکس مستطیلی ظاهر می شوند. بازاریابان معمولاً از تبلیغات بنری برای بازگرداندن ترافیک به وب سایت خود استفاده می کنند.
-
تبلیغات بینابینی: این تبلیغات به صورت صفحات وب ظاهر می شوند که کل صفحه کاربر را اشغال می کنند. برای دسترسی به صفحه اصلی وب مورد درخواست کاربر، باید از آگهی بینابینی خارج شود.
-
رسانه غنی: این نوع تبلیغات نمایشی شامل عناصر تعاملی مانند ویدیوها، کلیپ های صوتی یا دکمه های قابل کلیک است. تبلیغات نمایشی رسانه های غنی همچنین می تواند شامل فرم یا نظرسنجی باشد که اگر هدف شما ایجاد سرنخ باشد مفید است.
-
تبلیغات ویدیویی: این تبلیغات از فیلم ها یا انیمیشن ها برای ارتباط با مشتریان بالقوه در سطح شخصی تر استفاده می کنند. تبلیغات ویدیویی یکی از موثرترین اشکال تبلیغات نمایشی و برای ایجاد آگاهی از برند عالی است.
-
تبلیغات متحرک: در این تبلیغات از موشن گرافیک برای جلب توجه بینندگان استفاده می شود. بازاریابان اغلب تبلیغات متحرک را با نوع دیگری از تبلیغات نمایشی، مانند تبلیغات بنری، جفت می کنند تا اثربخشی آنها را به حداکثر برسانند.
-
تبلیغات قابل گسترش: یک تبلیغ قابل گسترش ممکن است به صورت یک آگهی بنری یا یک تبلیغ نمایشی کوچک دیگر ظاهر شود، اما وقتی کاربران روی آن کلیک می کنند، آگهی باز می شود تا کل صفحه نمایش آنها را پوشش دهد. تبلیغات قابل گسترش می تواند شامل عناصر تعاملی باشد و اطلاعات بیشتری را نسبت به سایر انواع تبلیغات نمایشی در اختیار بینندگان قرار دهد.
-
تبلیغات لایت باکس: این تبلیغات شبیه به تبلیغات قابل ارتقا هستند، اما کاربران به جای کلیک بر روی تبلیغ برای باز کردن آن، ممکن است به سادگی نشانگر خود را روی تصویر یا ویدیو قرار دهند. برای جلوگیری از درگیری های تصادفی، بیشتر تبلیغات لایت باکس تنها زمانی باز می شوند که کاربر مکان نما خود را برای حداقل دو ثانیه روی تبلیغ نگه دارد.
-
تبلیغات ویدیویی ۳۶۰ درجه: این نوع تبلیغات نمایشی از واقعیت مجازی استفاده می کند تا تجربه ای ۳۶۰ درجه را به بینندگان ارائه دهد. این تبلیغات بسیار تعاملی هستند و به کاربران این امکان را میدهند که با چرخاندن تلفن خود یا کشیدن ویدیو با مکاننمای رایانه خود، فضا را کاوش کنند.
مطالب مرتبط: ۱۴۰ کلمه تبلیغاتی موثر برای استفاده در بازاریابی
تبلیغات نمایشی در مقابل تبلیغات بومی
تبلیغات بومی یکی دیگر از اجزای محبوب بسیاری از کمپین های بازاریابی است. در حالی که تبلیغات نمایشی یک اصطلاح کلی است که برای شامل تمام تبلیغات بصری که مردم آنلاین می بینند استفاده می شود، تبلیغات بومی فقط به تبلیغاتی اشاره دارد که برای مطابقت با محتوای یک پلت فرم خاص ایجاد می شوند. در اینجا برخی از تفاوت های کلیدی بین تبلیغات نمایشی و تبلیغات بومی آورده شده است:
-
تبلیغات بومی با محتوای هر پلتفرم ترکیب می شود، در حالی که تبلیغات نمایشی برجسته می شوند.
-
تبلیغات بومی شبیه محتوای معتبری هستند که کاربر دیگری ممکن است ایجاد کند، در حالی که تبلیغات نمایشی به نظر می رسد بخشی از یک کمپین بازاریابی رسمی است.
-
تبلیغات بومی معمولاً شامل آرم شرکت یا نام تجاری نمی شود، در حالی که تبلیغات نمایشی از دستورالعمل های برند پیروی می کنند.
-
تبلیغات بومی معمولاً بر ارائه ارزش تمرکز دارند، در حالی که تبلیغات نمایشی بر ایجاد فروش متمرکز هستند.
بیشتر بخوانید: تبلیغات بومی چیست؟ انواع، مزایا و تجربه کاربری
معیارهایی که برای اندازه گیری موفقیت تبلیغات نمایشی استفاده می شود
اگر قصد دارید تبلیغات نمایشی را در کمپین بازاریابی بعدی خود بگنجانید، مهم است که بدانید از چه معیارهایی می توانید برای سنجش موفقیت خود استفاده کنید. در اینجا برخی از معیارهای کلیدی که متخصصان بازاریابی برای پیگیری پیشرفت تبلیغات نمایشی خود استفاده می کنند آورده شده است:
رسیدن
میتوانید از معیار دسترسی برای تعیین اینکه چند نفر تبلیغات نمایشی شما را به صورت آنلاین مشاهده کردهاند استفاده کنید. Reach تعداد منحصربهفرد افرادی را نشان میدهد که از وبسایت شخص ثالث، کانال رسانههای اجتماعی یا پلتفرم دیجیتالی بازدید میکنند که تبلیغ نمایشی خود را روی آن میزبانی میکنید. اگر هدف شما ایجاد آگاهی از برند یا گسترش مخاطبان هدفتان است، میزان دسترسی یک معیار عالی برای نظارت است. این می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که تبلیغات نمایشی خود را به جای افراد مشابه بارها و بارها به مخاطبان گسترده نشان می دهید.
برداشت ها
اگر میخواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، برداشتها معیار عالی دیگری برای ردیابی است. هر زمان که تبلیغ نمایشی شما در یک وب سایت ظاهر می شود یا به کاربر ارائه می شود، به عنوان یک نمایش به حساب می آید. تعداد نمایشهایی که دریافت میکنید همیشه بیشتر از تعداد افرادی است که با آنها تماس گرفتهاید، زیرا ممکن است برخی از افراد چندین بار تبلیغات نمایشی شما را ببینند. این می تواند به شما کمک کند میزان دفعات مشاهده تبلیغات نمایشی شما توسط مردم را بسنجید. هرچه برداشت های بیشتری دریافت کنید، ممکن است افراد با محصول یا خدماتی که تبلیغ می کنید آشنا شوند.
بیشتر بخوانید: دسترسی در مقابل برداشت: تفاوت چیست؟ (و چرا مهم است)
کلیک می کند
اگر هدف شما این است که مشتریان بالقوه را جذب کنید تا با تبلیغات نمایشی شما درگیر شوند و از وب سایت شما بازدید کنند، ممکن است بخواهید تعداد کلیک هایی که دریافت می کنید را پیگیری کنید. این معیار نشان می دهد که افراد چند بار روی تبلیغ نمایشی شما کلیک می کنند. توجه به این معیار می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا مردم به محصول یا خدماتی که تبلیغ می کنید علاقه مند هستند یا خیر. همچنین می توانید از این اطلاعات برای بهینه سازی تبلیغات نمایشی و بهبود عملکرد آنها استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که نمایش های زیادی دریافت می کنید اما کلیک های بسیار کمی دریافت می کنید، ممکن است عناصر بصری تبلیغ نمایشی خود را ویرایش کنید تا برای مشتریان بالقوه جذاب تر باشد.
نرخ کلیک (CTR)
نرخ کلیک به احتمال اینکه یک نفر بعد از مشاهده تبلیغ نمایشی شما روی آن کلیک کند، اشاره دارد. شما می توانید نرخ کلیک خود را با تعیین نسبت نمایش به کلیک محاسبه کنید. به عنوان مثال، اگر تبلیغات نمایشی شما به ۱۰۰۰ نفر برسد و ۵۰۰ کلیک دریافت کنید، نرخ کلیک شما ۵۰ درصد است. این می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید تبلیغات نمایشی شما چقدر خوب عمل می کند و آیا مخاطبان هدف شما به محصول یا خدماتی که بازاریابی می کنید علاقه مند هستند یا خیر.
همچنین میتوانید از این اطلاعات برای تعیین معیار برای کمپینهای تبلیغاتی آینده استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید چه نوع تبلیغات نمایشی در طول زمان موفق ترین هستند.
بیشتر بخوانید: محاسبه CTR: تعریف، اهمیت و مثال
بازدید از صفحه فرود
ردیابی تعداد بازدیدهای صفحه فرود که از تبلیغات نمایشی خود دریافت می کنید می تواند به شما کمک کند تا ترافیک وب سایت خود را با دقت بیشتری نسبت به تمرکز بر روی کلیک ها تجزیه و تحلیل کنید. این معیار به جای شمارش تعداد دفعاتی که افراد بر روی تبلیغ نمایشی شما کلیک میکنند، تعداد دفعاتی را که شخصی پس از دیدن تبلیغ شما با موفقیت به وبسایت شما راه یافته است، محاسبه میکند. میتوانید تعداد کلیکها و بازدیدهای صفحه فرود را که دریافت میکنید مقایسه کنید تا مشخص کنید که آیا افراد به طور تصادفی روی تبلیغات نمایشی شما کلیک میکنند یا خیر.
به عنوان مثال، اگر از یکی از تبلیغات نمایشی خود ۵۰۰ کلیک و ۴۰۰ بازدید از صفحه فرود دریافت کنید، ممکن است تشخیص دهید که ۱۰۰ نفر به طور تصادفی روی تبلیغ نمایشی شما کلیک کرده اند. همچنین ممکن است نشان دهد که بارگیری صفحه فرود شما بیش از حد طول کشیده است. نظارت بر بازدیدهای صفحه فرود می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را برای افزایش ترافیک وب بهینه کنید.
نرخ پرش (BCR)
نرخ پرش به درصدی از بازدیدکنندگان وب سایت اشاره دارد که قبل از بستن وب سایت فقط از یک صفحه وب بازدید می کنند. هنگامی که یک بازدیدکننده پس از دیدن یک تبلیغ نمایشی از صفحه وب خود باز میگردد، میتواند نشان دهد که اطلاعات مورد نظر خود را پیدا نکرده است. اگر می بینید که تبلیغ نمایشی شما دارای نرخ پرش بالایی است، ممکن است تبلیغ را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که با محتوای وب سایت شما مطابقت دارد. از طرف دیگر، میتوانید صفحه وب را ویرایش کنید تا کاربرپسندتر شود.
بیشتر بخوانید: نرخ پرش خوب چیست؟ با نکاتی در مورد چگونگی بهبود آن
نرخ تبدیل (CVR)
نرخ تبدیل نشان میدهد که چند درصد از افرادی که روی تبلیغ شما کلیک میکنند، پس از ورود به وبسایت شما، واقعاً اقدام مورد نظر را انجام میدهند. به عنوان مثال، اگر یک تبلیغ نمایشی برای بازاریابی کفش ایجاد می کنید، ممکن است هدف شما این باشد که مردم را وادار به خرید از فروشگاه شما کنید. اگر ۱۰۰ نفر روی تبلیغ شما کلیک کنند و ۳۰ نفر از آنها در وب سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما ۳۰ درصد خواهد بود. این می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که تبلیغ نمایشی شما چقدر در کمک به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی خود موفق است.
برخی از اقدامات دیگری که ممکن است با استفاده از معیار نرخ تبدیل ردیابی کنید عبارتند از:
-
دانلودهای برنامه
-
فرم یا نظرسنجی ارسالی
-
درخواست های نقل قول
-
مشترکین
درک نرخ تبدیل شما همچنین می تواند به شما در بهینه سازی وب سایت خود برای ایجاد تجربه کاربری بهتر کمک کند.
بازگشت سرمایه (ROI)
هنگامی که کمپین تبلیغاتی نمایشی شما کامل شد، می توانید بازده سرمایه خود را ارزیابی کنید تا میزان عملکرد تبلیغات خود را مشخص کنید. برای تعیین بازگشت سرمایه خود، مشخص کنید که هدف کلی شما برای کمپین چه بوده است. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند بود، ممکن است بر تعداد کل افرادی که با تبلیغات نمایشی خود به آنها دسترسی پیدا کرده اید تمرکز کنید. در مرحله بعد، مشخص کنید که چقدر برای تبلیغات نمایشی خود هزینه کرده اید. سپس از فرمول زیر استفاده کنید تا تعیین کنید که برای هر فرد چقدر هزینه دارید:
ROI = (کل هزینه تبلیغات) / (تعداد افرادی که به آنها رسیده است)
به عنوان مثال، اگر ۱۰۰ هزار تومان خرج کرده باشید و به ۱۰۰۰۰ نفر رسیده باشید، هزینه شما به ازای هر نفر ۱۰ تومان خواهد بود.