بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

شایستگی فرهنگی چیست و چرا اهمیت دارد؟

راه هایی برای تمرین شایستگی فرهنگی در کلاس درس

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

همکاری موثر از کار گروهی و بهره وری در کار پشتیبانی می کند. بخشی از کار خوب با دیگران، برقراری ارتباط و تعامل موثر با مردم در فرهنگ‌های مختلف است که باورها و برنامه‌های متفاوتی دارند. در حالی که بهبود شایستگی فرهنگی در محل کار می تواند مفید باشد، درک این نکته مفید است که زمان و تعهد به آموزش را می طلبد.

در این مقاله از ایوسی، در مورد اینکه شایستگی فرهنگی چیست، توضیح می دهیم که چرا اهمیت دارد و نکات مفیدی برای بهبود شایستگی فرهنگی شما در محل کار ارائه می دهیم.

صلاحیت فرهنگی چیست؟

شایستگی فرهنگی توانایی برقراری ارتباط موثر و تعامل با مردم در سراسر فرهنگ ها از طریق رفتارها، نگرش ها و سیاست های مثبت است. واژه فرهنگ به باورها، ارزش ها و افکار یک گروه نژادی، قومی، مذهبی یا اجتماعی اشاره دارد. شایستگی به معنای توانایی عملکرد مؤثر است.

چرا صلاحیت فرهنگی مهم است؟

شایستگی فرهنگی یک مهارت حیاتی برای برقراری ارتباط و همکاری موفق در کار است. هنگامی که کارکنان این مهارت را داشته باشند، می تواند منجر به سطوح بالاتری از کارایی و بهره وری برای یک سازمان شود. یادگیری نحوه همدلی و احترام به افراد با فرهنگ ها و پیشینه های مختلف می تواند مزایای زیر را داشته باشد:

افزایش قدردانی از دیدگاه های دیگر

کارمندان دارای صلاحیت فرهنگی معمولاً نسبت به دیدگاه ها و دیدگاه های دیگران بازتر هستند. آنها حس درک تجربیات هم تیمی های خود را دارند. این می تواند عملکرد کارکنان را با تقویت همکاری و اتحاد افزایش دهد.

مطالب مرتبط:  اهمیت حساسیت فرهنگی در محیط کار امروزی

ایده های بیشتر

هنگامی که افراد از فرهنگ های مختلف با هم کار می کنند، اغلب ایده های بیشتری دارند. داشتن ایده های متنوع می تواند به تیم ها کمک کند تا مشکلات را به روش های خلاقانه تری حل کنند. همچنین می تواند به شرکت ها کمک کند تا به طور واقعی با مخاطبان بیشتری از مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند.

مطالب مرتبط:  ۱۰ تکنیک ایده پردازی برای حل مسئله

افزایش خلاقیت

شایستگی فرهنگی ممکن است در نتیجه دیدگاه ها و راهبردهای جدید خلاقیت را در حل مسئله افزایش دهد. این بدان معناست که کارمندان ممکن است توانایی حل مسائل را داشته باشند حتی اگر راه حل غیرممکن به نظر برسد. آنها همچنین ممکن است از تنوع اطراف خود به طور خلاقانه الهام بگیرند.

مطالب مرتبط:  راهنمای شما برای بهبود خلاقیت در محل کار

گوش دادن بهبود یافته است

گوش دادن فعال و ارتباط واضح، الزامات ارتباط موفق در میان فرهنگ ها هستند. هر کس مسئول انتقال افکار و عقاید خود به طور واضح و مختصر است. آنها همچنین موظف هستند که برای شنیدن آنچه می گویند و درک نظرات آنها به دیگران توجه کنند. تلاش در جهت شایستگی فرهنگی می تواند به کارکنان آموزش دهد تا شنوندگان و ارتباطات بهتری باشند.

مطالب مرتبط:  گوش دادن خود را در محل کار بهبود بخشید (با نکات)

افزایش همدلی و سازگاری

فکر کردن و اهمیت دادن به اعضای تیم با تجربیات مختلف می تواند باعث ایجاد حس همدلی و انعطاف شود. کارمندان همدل و سازگار تمایل دارند مولدتر باشند و هماهنگ تر با هم کار کنند. هنگامی که تغییراتی در روال، مدیریت یا جهت گیری استراتژیک رخ می دهد، این کارکنان می توانند سریعتر و با میل خود را تطبیق دهند.

مطالب مرتبط:  همدلی در محل کار

نکاتی برای بهبود شایستگی فرهنگی خود در محل کار

نکات زیر ممکن است به شما در توسعه درک فرهنگی خود در محل کار کمک کند:

یک طرح ایجاد کنید

چه می خواهید در سطح شخصی قدردانی فرهنگی بیشتری در محل کار به دست آورید یا آن را در بین کارمندان تشویق کنید، با ایجاد یک برنامه اقدام شروع کنید. سطح فعلی شایستگی فرهنگی را در خود یا در میان کارکنان شرکت ارزیابی کنید و دانش، مهارت ها و منابعی را که می خواهید به دست آورید شناسایی کنید. این می تواند به شما ایده ای از نقاط قوت و ضعف خود در منطقه بدهد.

مشخص کنید که آیا می خواهید برای ایجاد تغییر به دنبال بودجه بگردید و اگر چنین است، چه مقدار پول ممکن است مفید باشد. برای مثال، برنامه های آموزشی ممکن است برای تکمیل به منابع شرکت و زمان کارکنان نیاز داشته باشد. اهداف و همچنین مراحل دستیابی به آنها را توسعه دهید، در حالی که برنامه شایستگی فرهنگی خود را چه، چه زمانی و چگونه مشخص کنید.

مطالب مرتبط:  چگونه یک برنامه توسعه شخصی ایجاد کنیم

اطلاعات را توزیع کنید

ارائه اطلاعات به کارکنان برای کمک به درک بهتر تفاوت های فرهنگی برای کار موثر و عملکرد تیمی در یک محیط کاری بین فرهنگی بسیار مهم است . شرکت در کلاس‌های آموزشی یا برگزاری کلاس‌های آموزشی را در نظر بگیرید تا به کارکنان کمک کنید تا شیوه‌های موجود در فرهنگ‌های دیگر را بهتر درک کنند. آموزش می تواند موضوعاتی مانند سبک های ارتباطی در فرهنگ های مختلف، مهارت های مذاکره، آداب تجارت و مهارت های بازاریابی را پوشش دهد.

همچنین مهم است که کارکنان را تشویق کنید تا رفتار خود را خود ارزیابی کنند. تشویق کارکنان به تفکر در دانش فرهنگی خود را در نظر بگیرید. انجام نظرسنجی و گفتگوهای آزاد می تواند به اعضای تیم کمک کند تا خودآگاه تر شوند و تنظیمات لازم را برای فرهنگ های دیگر انجام دهند.

مطالب مرتبط:  کنجکاوی فرهنگی: چیست و نکاتی برای بهبود وضعیت شما

مهارت های ارتباطی خود را توسعه دهید

فرهنگ های مختلف راه های زیادی برای برقراری ارتباط دارند، به ویژه در مورد زمینه و مستقیم. به عنوان مثال، در برخی از فرهنگ‌ها، افراد به صورت مستقیم و صریح صحبت می‌کنند، که در فرهنگ‌های دیگر ممکن است فرد با صحبت غیرمستقیم ادب نشان دهد.

این نوع تفاوت فرهنگی گاهی اوقات می تواند گیج کننده باشد یا منجر به ارتباط نادرست شود. برای جلوگیری از این، سعی کنید از جملات کوتاه و واضح استفاده کنید و از عامیانه خودداری کنید. پیگیری ارتباط کلامی با ایمیل نیز می تواند به جلوگیری از اشتباهات و سوء تفاهم ها کمک کند.

مرتبط:  موانع ارتباطی رایج (با مثال)

اخلاق خوب را تمرین کنید

در حالی که کارمندان عموماً اهمیت اخلاق خوب را می دانند، آنچه مؤدبانه تلقی می شود ممکن است بسته به پیشینه فرهنگی افراد متفاوت باشد. برای مثال، برخی از متخصصان گفتن « لطفا » و « متشکرم » را نشانه‌های ضروری ادب می‌دانند. همچنین مهم است که هر دو سطح رسمی بودن همکاران خود را در نظر بگیرید. در برخی از فرهنگ‌ها، افراد معمولاً معمولی‌تر هستند، هم از نظر رفتار و هم لباس. در فرهنگ های دیگر، رسمیت نشان دادن احترام است.

مطالب مرتبط:  ۱۴ عادت بد در محل کار (و نحوه بهبود آنها)

بحث را تشویق کنید

ممکن است بخواهید کارمندان را تشویق کنید تا در صورت مواجهه با چالش‌های مربوط به تفاوت‌های فرهنگی، به سراغ شما بیایند. هرچه زودتر بتوانید به مسائل رسیدگی کنید، تأثیر منفی کمتری بر بهره وری خواهند داشت. به هر یک از اعضای تیم اجازه دهید تا نگرانی های خود را به میزان مساوی بیان کنند تا همه دیدگاه ها را به بهترین شکل درک کنند و با موفقیت در تعارض کار کنند.

موارد مرتبط:  ۷ مهارت حل تعارض (و نحوه استفاده از آنها در محل کار)

کار گروهی را تقویت کنید

وقتی اهدافی را تعیین می کنید و محیط های مشترک را اولویت بندی می کنید، اغلب می توانید تضادهای فرهنگی را به حداقل برسانید. اهداف، مقاصد یا اهداف راه‌های مؤثری برای هدایت یک تیم برای تکمیل وظایف و غلبه بر چالش‌ها هستند. تیم سازی بین فرهنگی برای بهره مندی از تنوع فرهنگی ضروری است. می توانید انواع تمرینات تیم سازی، مانند بازی ها و سایر فعالیت ها را امتحان کنید.

مطالب مرتبط:  ۶ ایده برای فعالیت های تیم سازی

گوش دادن را تمرین کنید

شایستگی فرهنگی مستلزم این است که با ذهنی باز گوش کنید تا دیدگاه دیگران را به طور کامل درک کنید. بسیار مهم است که به این ایده باز باشید که ایده یا دیدگاه شخص دیگری ممکن است بهتر یا مؤثرتر از ایده شما باشد.

حداقل مستلزم این است که هر مکالمه ای را به عنوان یک فرصت یادگیری در نظر بگیرید. کارمندان می توانند این مهارت را از طرق مختلف تمرین کنند. به عنوان مثال، ممکن است سعی کنید در پایان هر روز درباره یک ایده، واقعیت یا دیدگاهی که از شخص دیگری آموخته اید، یادداشت برداری کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *