بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

انواع مختلف مسابقات در محل کار (با نکات)

رقابت در محل کار: مراحلی برای حفظ سلامت و انگیزه آن

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر به دنبال راه هایی برای افزایش مشارکت کارکنان، بهره وری و همکاری هستید، یک رویکرد خلاقانه که شامل رقابت دوستانه است ممکن است راه حل باشد. زمانی که رقابت ها در محل کار به طور مدبرانه اجرا شوند، می توانند کار تیمی و وفاداری کارکنان را تشویق کنند. درک هدف از مسابقات در محل کار می تواند به شما کمک کند تا مسابقات تیم سازی موثری را برای الهام بخشیدن به رشد و رقابت سالم تیم ایجاد کنید.

در این مقاله از ایوسی، شش نمونه از مسابقات در محل کار را فهرست می کنیم، انواع مختلف رقابت را شرح می دهیم، مزایای رقابت در محل کار را بررسی می کنیم و نکاتی را برای ایجاد مسابقات خود ارائه می دهیم.

مسابقات در محل کار چیست؟

مسابقات در محل کار بازی ها یا مسابقاتی هستند که در آن همکاران برای دریافت جایزه یا تقدیر به رقابت می پردازند. مسابقات می تواند کار تیمی را تشویق کند، روحیه را تقویت کند و مهارت های حرفه ای خاصی را افزایش دهد. این مسابقات معمولاً حول محور ایده ها و ارزش های شرکت است و به اعضای تیم کمک می کند تا برای حل مشکلات با یکدیگر همکاری کنند. به عنوان مثال، ممکن است با ارائه یک جایزه برای شخصی که منحصر به فردترین شعار را برای شرکت ایجاد می کند، رقابتی برای افزایش خلاقیت تیم ایجاد کنید.

۶ نمونه از مسابقات محل کار

اگر به دنبال ایده هایی برای مسابقات در محل کار هستید، در اینجا چند راه عالی برای تقویت پیوند تیمی و افزایش روحیه کارکنان وجود دارد:

۱. بازی های چیزهای بی اهمیت

ساختن یک بازی حول اطلاعات شرکت، از حقایق سرگرم کننده در مورد تاسیس شرکت گرفته تا ارزش های فعلی و بیانیه های ماموریت، می تواند راهی عالی برای تقویت فرهنگ شرکت و اهدای جوایز سرگرم کننده به کارکنان باشد. بازی‌های چیزهای بی اهمیت معمولاً از شرکت کنندگان می‌خواهد که به سؤالات مربوط به دانش مشترک یا خاص پاسخ دهند. شما همچنین می توانید با نحوه پاسخ دادن به همکاران خود درباره آنها اطلاعات کسب کنید.

مرتبط:  اجرای فرآیندها در محل کار: ۹ مرحله

۲. مسابقات دکوراسیون

چه کارمندان در حال تزئین میز، اتاقک یا بخش خود هستند، مسابقات دکوراسیون می تواند خلاقیت و اعضای تیم را تشویق کند تا با یکدیگر به روش های معمولی و کم استرس تعامل داشته باشند. یک مسابقه تزئین میز یا مسابقه ای با موضوع تعطیلات را در نظر بگیرید. همچنین می توانید یک نظرسنجی ایجاد کنید تا ببینید کارمندان از چه چیزی ممکن است لذت ببرند.

مطالب مرتبط:  چگونه فرهنگ رقابت سالم در محل کار را توسعه دهیم

۳. مسابقات لباس

مسابقات لباس می تواند یک راه سرگرم کننده کم استرس برای کارمندان برای پیوند و رقابت باشد. یک مسابقه لباس برای تعطیلات یا حتی یک مسابقه موضوعی در نظر بگیرید. اجازه دادن به کارمندان برای رای دادن به بهترین لباس ممکن است به آنها کمک کند که تمایل بیشتری برای مشارکت داشته باشند.

مطالب مرتبط:  ۱۰ ایده مسابقه برای کار برای ایجاد انگیزه در تیم شما

۴. مسابقات فروش و کسب سهمیه

اگر در صنعتی کار می‌کنید که می‌توانید دستاوردها را بر اساس واحدهای فروخته شده اندازه‌گیری کنید، اعضای تیم می‌توانند برای اینکه ببینند چه کسی می‌تواند بیشترین فروش را در یک ماه معین داشته باشد یا به سهمیه‌های فروش خاصی برسد، رقابت کنند. این نوع رقابت دوستانه می تواند کارکنان را برای یافتن راه های خلاقانه جدید برای بستن یک فروش ترغیب کند. همچنین به افزایش فروش و درآمد شرکت کمک می کند زیرا کارمندان برای رسیدن به مقام اول سخت تر تلاش می کنند.

مرتبط:  رقابت تجاری: تعریف و انواع

۵. مسابقات استعدادیابی

مسابقات استعدادیابی می تواند راهی عالی برای تشویق فردیت در دفتر شما باشد و به اعضای تیم کمک کند تا همکاران خود را از منظری متفاوت ببینند. شرکت کنندگان می توانند استعدادی را که می خواهند نشان دهند انتخاب کنند و کارمندان می توانند به برنده رای دهند. شناخته شدن برای استعدادهای منحصر به فردشان می تواند باعث شود اعضای تیم احساس ارزشمندی کنند.

مطالب مرتبط:  راهنمای رقابت خالص: تعریف و ویژگی ها

۶. مسابقه طراحی تی شرت شرکتی

اگر شرکت شما در حال راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید است، مسابقه طراحی تی شرت می تواند راهی موثر برای جلب مشارکت همه افراد شرکت در شروع آن باشد. کارمندان می توانند طرح های اصلی تی شرت خود را ارسال کنند و طرح برنده می تواند تصویر برجسته روی پیراهن جدید باشد. این نیز یک راه عالی برای انجام برخی از تبلیغات برای عرضه محصول جدید است.

مطالب مرتبط:  نحوه مدیریت رقابت در تجارت (با مراحل)

انواع مختلف مسابقات محل کار

انواع مختلفی از مسابقات وجود دارد که رهبران می توانند در محل کار اجرا کنند، از مسابقات فردی گرفته تا مسابقات سراسری شرکت. رقابت‌ها می‌توانند با اهداف و مقاصد خاص مرتبط با کسب‌وکار مرتبط باشند، یا می‌توانند هدفشان تقویت روحیه باشد. در اینجا چند نوع مسابقه در محل کار آورده شده است:

مسابقات انفرادی

مسابقات انفرادی معمولاً بر روی نقاط قوت کلیدی هر کارمند تمرکز می کنند. به عنوان مثال، اگر یکی از همکاران فروش به طور مداوم ۱۰۰.۰۰۰ تومان کالا در ساعت بفروشد، مدیریت ممکن است در صورتی که بتواند فروش خود را ۵۰.۰۰۰ تومان در ساعت در طول یک هفته افزایش دهد، به آنها پاداش نقدی ارائه می دهد. مثال دیگر مسابقات تزیین میز است که با هدف تجاری مرتبط نیستند، اما می توانند رفاقت را با اجازه دادن به کارمندان برای بیان خلاقانه خود ترویج کنند.

مطالب مرتبط:  چگونه استرس را در محل کار کاهش دهیم؟

مسابقات تیمی

رهبران اغلب مسابقات تیمی را بین گروه هایی از افراد در یک بخش یا شرکت سازماندهی می کنند. مسابقاتی که به این شکل ساختار یافته می توانند همکاری قوی تر را تشویق کنند. به عنوان مثال، اگر یک سازمان غیرانتفاعی در حال جمع‌آوری کمک مالی برای خرید لوازم جدید است، تقسیم کارمندان به تیم‌ها برای اینکه ببینیم چه کسی می‌تواند بیشترین پول را جمع‌آوری کند، راهی سازنده برای ترکیب رقابتی است که به نفع سازمان است. مثال دیگر تقسیم کارمندان به تیم ها و ارائه مشوق ها برای تیمی است که ابتدا به یک هدف قابل تحویل می رسد یا برای تیمی که بهترین بازخورد مشتری را دریافت می کند.

مطالب مرتبط:  کار تیمی در مقابل تیم سازی: شباهت ها و تفاوت ها

مسابقات گروه و شرکت

مسابقات دپارتمان و شرکت شامل بخش‌های متعددی است. رقابتی مانند این ممکن است مستلزم یک مسابقه فروش سه ماهه باشد تا ببینیم کدام بخش می تواند بیشترین درآمد را در طول سه ماه ایجاد کند. یا، ممکن است دو بخش را تشویق کنید تا برای پاداش یا جوایز دیگر رقابت کنند، یا کل شرکت را تشویق کنید تا در یک مسابقه سلامتی برای کاهش وزن شرکت کنند.

نکاتی برای رقابت در محل کار

ساختار و اجرای مسابقات در محل کار به گونه ای که دوستانه، مثبت باشد و بهترین ویژگی ها را در افراد نشان دهد بسیار مهم است. در اینجا عواملی وجود دارد که باید هنگام ایجاد مسابقات در محل کار در نظر بگیرید:

اهداف واقع بینانه تعیین کنید

تعیین اهداف واقع بینانه و دست یافتنی بسیار مهم است تا کارکنان روحیه خود را در طول رقابت حفظ کنند. یک هدف واقع گرایانه به سوق دادن تیم یا شرکت شما به سمت موفقیت کمک می کند و تضمین می کند که آنها توانایی خود را برای رسیدن به آن اهداف درک می کنند. اهداف خود را حول توانایی های تیم یا کارمند و نیازهای شرکت متمرکز کنید.

مطالب مرتبط:  راهنمای بازی های آموزشی هدف گذاری در محل کار

پارامترهای رقابت را به وضوح تعریف کنید

قوانین را برای هر مسابقه تعریف کنید تا انتظارات محکمی ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که همه در آن مجموعه قوانین شرکت می کنند. این به تضمین رقابت منصفانه برای همه و ایجاد نتایج صادقانه کمک می کند. این می تواند به تشویق همکاری بیشتر و رقابت دوستانه کمک کند و اطمینان حاصل کند که همه فرصت یکسانی برای موفقیت در وظایف خود دارند.

مطالب مرتبط:  چگونه انتظارات را به کارکنان منتقل کنیم

چهارچوب مسابقات حول اهداف یا منافع مشترک

یک راه سازنده برای ساختار دادن به مسابقات، اتصال آنها به منافع جمعی برای تیم یا شرکت است. به وضوح بیان اینکه چگونه رقابت برای کسب و کار و کارکنان آن سود می برد، به احتمال زیاد نتایج مورد نظر را ایجاد می کند و منجر به بهبود عملکرد می شود. این مسابقات همچنین می تواند به تقویت مواردی مانند ارزش های اصلی شرکت و ارتقای فرهنگ شرکت کمک کند.

مزایای رقابت در محیط کار

مسابقات محل کار با تفکر طراحی شده می تواند با متحد کردن همکارانی که در تلاش برای دستیابی به یک هدف مشترک هستند، مزایای بسیاری را برای یک سازمان فراهم کند. مسابقات می‌توانند مهارت‌های جدیدی را آموزش دهند، مهارت‌های تخصصی را تقویت کنند و افراد را در بخش‌های مختلف به هم متصل کنند و به کمک به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان شما کمک کنند. در اینجا تنها چند مورد از مزایایی است که می تواند از اجرای مسابقات در محل کار در محل کار حاصل شود:

  • افزایش مشارکت کارکنان: رقابت‌ها و رقابت‌ها اهداف روشنی را برای هر یک از اعضای تیم مشخص می‌کند تا آنها بفهمند که شما از آنها چه انتظاری دارید و چگونه می‌توانند مشارکت کنند.

  • افزایش بهره وری کارکنان: مسابقات محل کار اهداف و ضرب الاجل های داخلی را ارائه می دهند و این نوع فعالیت ساختاریافته می تواند بهره وری را تشویق کند زیرا همه برای رسیدن به اهداف تعریف شده تلاش می کنند.

  • افزایش وفاداری و حفظ کارکنان: زمانی که کارمندان احساس می‌کنند عضوی ارزشمند از یک تیم هستند، به احتمال زیاد به شرکت وفادار می‌مانند و برای اهداف بلندمدت و ارتقاء تلاش می‌کنند.

  • پیوند تیمی بهبود یافته: به اشتراک گذاشتن یک هدف مشترک با همکاران، در داخل و خارج از بخش، به کارمندان این فرصت را می دهد تا با یکدیگر پیوند برقرار کنند و مجموعه مهارت های همکاران خود را بیاموزند.

مرتبط: ۱۲ مثال مزیت رقابتی (به علاوه تعریف)

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *