بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای بازی های آموزشی هدف گذاری در محل کار

چگونه بازارهای هدف ایده آل خود را برای کمپین های پولی شناسایی کنید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اهداف بلند مدت یا کوتاه مدت برای هدایت کسب و کار شما در مسیر درست ضروری هستند. برای نوآوری، برتری در رضایت مشتری و تولید محصولات و خدمات استثنایی، باید اهداف مناسبی را تعیین کنید. بازی ها روشی سرگرم کننده برای آموزش تیم شما برای تعیین اهداف موثر در کار ارائه می دهند.

در این مقاله از ایوسی، اهمیت هدف گذاری خوب را توضیح می دهیم و چند بازی خوب برای هدف گذاری را فهرست می کنیم.

چرا هدف گذاری مهم است؟

تعیین اهداف مهم است زیرا چارچوبی را برای دستیابی به نقاط عطف بزرگتر در تجارت یا حرفه شما فراهم می کند. اهداف مؤثر به افراد انگیزه می دهد و برای آنها روشن می کند که انرژی خود را به کجا باید هدایت کنند. زمانی که افراد به عنوان یک تیم اهدافی را تعیین می کنند، می تواند به آنها کمک کند تا احساس مسئولیت بیشتری نسبت به نتایج نهایی یک پروژه داشته باشند. این می تواند برای همه افراد تیم مفید باشد.

مطالب مرتبط: ۱۰ نکته برای هدف گرا بودن در محل کار

چگونه فعالیت ها به هدف گذاری کمک می کنند

فعالیت های جذاب برای آموزش مهارت های مهمی مانند گوش دادن، آزمایش و استراتژی در هنگام تعیین اهداف به شرکت کنندگان طراحی شده است. بازی‌های آموزشی می‌توانند درس‌های مهم زیادی را نشان دهند، مانند چگونگی تعیین اهداف قابل دستیابی، نحوه تجدید نظر در اهداف، نحوه اولویت‌بندی اهداف و نحوه ارزیابی خطرات هدف.

فعالیت های آموزشی هدف گرا

در زیر شش فعالیت تعیین هدف آورده شده است که می توانید از آنها برای بیان اهمیت اهداف و نحوه برنامه ریزی موثر استفاده کنید.

  • بلیط برنده لاتاری

  • دیروز خود را ارزیابی کنید

  • توپ را در هوا نگه دارید

  • یکی، برخی، بسیاری

  • تشویق

  • ایفای نقش ارتباط هدف

بلیط برنده لاتاری

آنچه شما نیاز دارید: کاغذ و چیزی برای نوشتن

نحوه بازی:

  1. به شرکت کنندگان بگویید که به تازگی ۲۰ میلیون دلار برنده شده اند و از آنها بپرسید که در مرحله بعد چه کاری انجام خواهند داد. به عنوان مثال، می توانید از آنها بپرسید که آیا تصمیم دارند پول را خرج کنند یا پس انداز کنند و چه چیزی را در اولویت قرار می دهند.

  2. پس از پنج دقیقه، به شرکت کنندگان بگویید که اکنون فقط ۱۰ میلیون دلار برنده شده اند.

  3. از آنها بخواهید بنویسند که چه تغییراتی در برنامه های اولیه خود ایجاد می کنند و اکنون چه مواردی را در اولویت قرار می دهند.

  4. بعد از ۵ دقیقه دیگر، به شرکت کنندگان بگویید که اکنون فقط ۵ میلیون دلار برنده شده اند.

  5. از آنها بخواهید در برنامه ها و اولویت های خود تجدید نظر کنند.

آنچه می آموزد: این تمرین به شرکت کنندگان می آموزد که چگونه ارزش ها و اولویت های اصلی خود را محدود کنند. این به محل کار ترجمه می‌شود، جایی که دستیابی به اهداف مستلزم تعیین مهم‌ترین ارزش‌های کسب‌وکار شما و کشف نحوه اعمال آن‌ها است.

دیروز خود را ارزیابی کنید

آنچه شما نیاز دارید: کاغذ و چیزی برای نوشتن

نحوه بازی:

  1. از شرکت کنندگان بخواهید فهرستی از ۱۰ کاری که دیروز در محل کار انجام داده اند بنویسند.

  2. از آنها بخواهید بنویسند که دوست دارند در سال آینده به چه اهداف شغلی دست یابند.

  3. از آنها بخواهید این دو پاسخ را با هم مقایسه کنند.

  4. بپرسید آیا کاری که دیروز انجام دادند به هدف آینده آنها کمک کرد یا خیر.

آنچه که آموزش می دهد: این فعالیت قدرت دستیابی به اهداف کوچک برای رسیدن به یک هدف بزرگتر را نشان می دهد. در حالت ایده آل، اقدامات روزانه باید از اهداف بلندمدت پشتیبانی کند. در مورد اهمیت ارزیابی اقدامات فعلی برای تعیین اینکه کدام یک نیاز به تغییر دارند بحث کنید. برجسته کنید که چگونه تمرکز بر کارهای کوچک مهم هر روز به تدریج در طول زمان به نتایج عظیم تبدیل می شود.

توپ را در هوا نگه دارید

آنچه شما نیاز دارید: یک توپ ساحلی یا بالن

نحوه بازی:

  1. تیم خود را به دو تا سه گروه کوچک تقسیم کنید.

  2. به گروه ها بگویید که وظیفه آنها این است که توپ را برای تعداد مشخصی ضربه در هوا نگه دارند بدون اینکه اجازه دهند توپ با زمین تماس پیدا کند. هیچ کس نمی تواند دو بار پشت سر هم توپ را لمس کند.

  3. از هر گروه بپرسید که فکر می کنند می توانند چند ضربه را مدیریت کنند.

  4. دو دقیقه به گروه ها فرصت دهید تا یک استراتژی برای نگه داشتن توپ در هوا ارائه کنند.

  5. از گروه ها بخواهید یکی یکی بروند و تعداد بازدیدهایشان را پیگیری کنند.

  6. هر گروه سه بار می رود و فرصتی برای سازماندهی مجدد استراتژی خود قبل از هر تلاش دارد.

  7. گروهی که بیشترین تعداد بازدید را در یک تلاش واحد داشته باشد برنده است.

آنچه آموزش می دهد: این فعالیت نشان می دهد که چگونه هدف گذاری و کار تیمی با هم مرتبط هستند. جزئیات در اهداف مهم است. تصمیم گیری در مورد آنچه که آنها می توانند انجام دهند، ارائه یک استراتژی و ایجاد استراتژی های جدید در صورت عدم دستیابی به هدف، همه جنبه های ارزشمند برای دستیابی به اهداف به عنوان یک تیم است.

یکی، برخی، بسیاری

آنچه شما نیاز دارید: کاغذ، نشانگر، وایت برد و یادداشت های چسبناک

نحوه بازی:

  1. به هر فردی آموزش دهید که سه هدف شخصی را روی یادداشت های چسبناک خود بنویسد.

  2. شرکت کنندگان را به دو یا سه نفر گروه بندی کنید و از آنها بخواهید اهداف فردی خود را به اشتراک بگذارند.

  3. از آنها بخواهید که اهداف مشابه یا مشابه را با هم ترکیب کنند و فهرست جدیدی از اهداف ارائه دهند.

  4. همه را دور هم جمع کنید و از هر گروه بخواهید اهداف ترکیبی خود را روی تابلو قرار دهد.

  5. از شرکت کنندگان بخواهید برای پیشبرد اهداف گروهی که مشابه یا مرتبط هستند با یکدیگر همکاری کنند.

چیزی که آموزش می دهد: این بازی به صورت بصری نشان می دهد که چگونه یک گروه می تواند اهداف مشترک را شناسایی کند و برای دستیابی به آنها با هم کار کند، حتی زمانی که همه اهداف یکسانی ندارند.

تشویق

آنچه شما نیاز دارید: کاغذ و چیزی برای نوشتن

نحوه بازی:

  1. از هر شرکت کننده بخواهید به یکی از بزرگترین اهداف خود فکر کند.

  2. از شرکت کنندگان بخواهید چشمان خود را ببندند و تصور کنند به هدف خود رسیده اند. از آنها بخواهید خود را در مقابل تماشاچیانی که برایشان تشویق می کنند، تجسم کنند.

  3. آنها را تشویق کنید تا در این صحنه تا جایی که می توانند به جزئیات فکر کنند.

  4. از شرکت کنندگان بخواهید چشمان خود را باز کنند، بنویسند که چه دستاوردی داشته اند و چه مراحلی را باید در نظر بگیرند تا به آن برسند.

  5. ۱۰ دقیقه به شرکت کنندگان فرصت دهید تا این مراحل را یادداشت کنند و از تشویق ایستاده تا لحظه حال به عقب بروند.

آنچه آموزش می دهد: این فعالیت هدف گذاری رو به عقب را آموزش می دهد. شروع با هدف نهایی و اندیشیدن در مورد اهداف کوچکتری که برای رسیدن به آن لازم است به شرکت کنندگان کمک می کند تا نقاط عطف کلیدی را شناسایی کنند که ابتدا باید به آنها برسند. هدف گذاری به عقب گام ها را واضح تر می کند و هرگونه سردرگمی را که ممکن است هدف گذاری سنتی ایجاد کند کاهش می دهد.

ایفای نقش ارتباط هدف

آنچه شما نیاز دارید: سطل زباله و کاغذ

دور اول:

  1. به یکی از شرکت کنندگان یک تکه کاغذ مچاله شده بدون هیچ دستورالعمل دیگری بدهید.

  2. به گروه توضیح دهید که فعالیتی که انجام می‌دهید مربوط به برقراری ارتباط مؤثر اهداف است.

  3. پس از چند دقیقه، به شخصی که کاغذ را به او دادید بپیوندید و از او بپرسید که چرا آن را دور نینداخته است در حالی که این وظیفه ای بود که باید انجام می داد.

  4. سپس از شرکت کننده بپرسید که پاسخ شما چه احساسی در آنها ایجاد کرده است.

  5. به طور خلاصه بحث کنید که چگونه اهدافی که ابلاغ نشده اند بر بهره وری تأثیر می گذارند.

دور دوم:

  1. به یک شرکت کننده دیگر یک تکه کاغذ مچاله شده بدهید و به آنها بگویید که وظیفه آنها دور انداختن آن است و هر تکه کاغذ دیگری را که سایر شرکت کنندگان به آنها می دهند دور بیندازید.

  2. به مدت ۳۰ ثانیه، از همه شرکت کنندگان بخواهید که به طور مداوم کاغذ را به آنها پاس دهند.

  3. از شرکت کننده بپرسید که این چه احساسی در آنها ایجاد کرده است.

  4. بحث کنید که چگونه شرکت کنندگان باید اهدافی را ایجاد کنند که به اندازه کافی چالش برانگیز باشد تا آنها را ملزم به استفاده از مهارت های خود کند.

دور سوم:

  1. شرکت‌کننده دیگری را انتخاب کنید و به آن‌ها دستور دهید که دور از سطل زباله بایستند.

  2. به آنها بگویید که باید با چشمان بسته به پرتاب کردن تکه های کاغذ در سطل زباله ادامه دهند و سطل زباله بدون اینکه بدانند به کجا منتقل می شود منتقل می شود.

  3. به آنها بگویید عملکردشان بر اساس تعداد توپ های کاغذی است که با موفقیت وارد سطل زباله شده اند.

  4. پس از ۳۰ ثانیه، از شرکت کننده بپرسید که این کار چه احساسی در آنها ایجاد کرده است.

  5. در مورد اهمیت ایجاد اهداف قابل دستیابی و ارائه بازخورد بحث کنید.

دور چهارم:

  1. یک شرکت کننده نهایی را انتخاب کنید و یک تکه کاغذ مچاله شده به آنها بدهید.

  2. به آنها آموزش دهید که کاغذ را در سطل زباله بیندازند، اما از زبان فنی استفاده کنید که درک آن دشوار است.

  3. قبل از اینکه شرکت کننده تلاش کند تا کار را انجام دهد، از او بپرسید که دستورالعمل شما چه احساسی در آنها ایجاد کرده است.

  4. در مورد اهمیت شفاف و ساده کردن اهداف بحث کنید.

آنچه می آموزد: این فعالیت قدرتمند اهمیت تعیین اهداف واضح و قابل دستیابی و برقراری ارتباط موثر با آنها را نشان می دهد. اهداف تعریف شده با دستورالعمل های مستقیم باعث افزایش بهره وری و توانمندسازی کارکنان می شود.

مطالب مرتبط: چگونه با همکاران بهتر ارتباط برقرار کنیم

چگونگی ساختار اهداف دست یافتنی

ابزارهای مناسب می توانند به شما کمک کنند تا به طور مداوم اهداف موثری را برای حرفه خود تعیین کنید. این مراحل را برای برنامه ریزی اهداف عملی دنبال کنید، آنها را پیگیری کنید و متمرکز بمانید.

  1. ماموریت خود را تعیین کنید

  2. اهداف شرکت خود را مشخص کنید.

  3. چارچوبی را برای تعیین اولویت ها انتخاب کنید.

  4. معیارهایی را برای اندازه گیری پیشرفت هدف انتخاب کنید.

  5. معیارها را به طور موثر با تیم خود در میان بگذارید.

۱. ماموریت خود را تعیین کنید

یک بیانیه ماموریت با تیم خود ایجاد کنید که دلایل همه افراد برای کار در سازمان شما را متحد کند. اعضای تیم شما زمانی که مأموریت شرکت را درک می کنند و به ارزش های آن احترام می گذارند، احتمالاً این دلایل را در کار خود تجسم می دهند.

۲. اهداف شرکت خود را مشخص کنید

دانستن اینکه شرکت شما چه اهداف مشخصی دارد به رهبران تیم و اعضای تیم جهت روشنی می دهد. وقتی همه با هم روی یک هدف مشترک کار می کنند، همه می توانند تصمیمات استراتژیک برای پیشرفت به سمت آن هدف بگیرند.

یک راه ساده و در عین حال موثر برای تعریف اهداف، روش هدف SMART است. SMART مخفف:

  • Specific – خاص: هدف خود را تا حد امکان دقیق و واضح بیان کنید.

  • Measurable – قابل اندازه گیری: تعریف کنید که چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنید.

  • Achievable – قابل دستیابی: اطمینان حاصل کنید که هدف شما در یک بازه زمانی معقول قابل دستیابی است.

  • Relevant – مرتبط: مطمئن شوید که هدف شما با ارزش های شما همسو است و به ماموریت بزرگتر کمک می کند.

  • Time-based – محدود به زمان: یک تاریخ شروع و پایان تعیین کنید تا با انگیزه و در برنامه باقی بمانید.

بیشتر بخوانید: اهداف هوشمند: تعاریف و مثال ها

۳. چارچوبی را برای تعیین اولویت ها انتخاب کنید

راه های زیادی برای رسیدن به یک هدف وجود دارد. چند فریم ورک را امتحان کنید تا مشخص کنید کدام یک برای تیم شما بهتر عمل می کند. می‌توانید با استفاده از کاربرگ‌های تعیین هدف برنامه‌ریزی کنید، یا با پرسیدن سؤالاتی مانند “چرا این کار را انجام می‌دهیم، و چگونه به ماموریت ما کمک می‌کند؟” شروع کنید. برای کمک به تعیین مراحل اولیه

۴. معیارهایی را برای اندازه گیری پیشرفت هدف انتخاب کنید

هنگامی که هدف خود را مشخص کردید و اولویت ها را تعیین کردید، مشخص کنید که از چه معیارهایی برای اندازه گیری پیشرفت استفاده خواهید کرد. جمع‌آوری داده‌ها در مورد تأثیر فعالیت‌هایتان به شما کمک می‌کند ارزیابی کنید که چه چیزی مؤثر است و چه چیزی باید تغییر کند.

۵. معیارها را به طور موثر با تیم خود در میان بگذارید

توانمندسازی تیم خود با اطلاعات به آنها کمک می کند تا تصمیمات دقیقی بگیرند. جلسات هفتگی انفرادی و جلسات تیمی راه های آسانی برای گرد هم آوردن همه برای ارائه اطلاعات و جمع آوری اطلاعات هستند. نمایش معیارهای کلیدی در زمان واقعی، مانند اهداف فروش، همچنین می تواند به تیم شما انگیزه دهد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *