ویژگی های شخصیتی شما بر اساس شخصیت، اخلاق، اخلاق و اعتقادات شماست. دانستن بهترین ویژگیهای شخصیتی میتواند به شما کمک کند تا آنها را بیشتر توسعه دهید و از آنها به نفع خود در حرفه خود استفاده کنید، از نوشتن یک رزومه متقاعد کننده یا نامه پوششی گرفته تا درخواست ارتقاء. در این مقاله، ۱۳ ویژگی شخصیتی را تعریف می کنیم که می تواند شغل شما را رونق بخشد.
ویژگی های شخصیتی چیست؟
ویژگی های شخصیت بخش های فردی از شخصیت و رفتار شما هستند که بیانگر شخصیت شما هستند. این جنبههای شخصیتی شما میتواند به مدیر استخدامی بگوید که چگونه با دیگران کار میکنید یا وظایف را انجام میدهید. برجسته کردن بهترین و مرتبط ترین ویژگی های شخصیتی در رزومه و مصاحبه می تواند به استخدام شما کمک کند.
۱۵ نمونه از بهترین ویژگی های شخصیت کار
در حالی که ویژگیهای شخصیتی زیادی وجود دارد که میتواند به موفقیت شغلی کمک کند، در اینجا برخی از ویژگیهای برتر وجود دارد که میتواند به پیشرفت شما در محل کار کمک کند:
۱. جاه طلب
یک فرد جاه طلب کسی است که تمایل زیادی برای رسیدن به موفقیت از طریق رسیدن به اهداف خود دارد. ممکن است زمانی که برای غلبه بر چالش یا فراتر از اهداف شرکت کار سخت و فداکاری انجام داده اید، جاه طلبی نشان داده اید.
مطالب مرتبط: ۲۳ ویژگی رهبری برای اینکه یک رهبر موفق باشید
۲. خلاق
فردی که خلاق است می تواند از تخیل خود برای ساختن یا اختراع چیزی استفاده کند. خلاقیت فقط در مورد نقش های هنری صدق نمی کند. برای حل یک مشکل دشوار، ارائه اطلاعات به شیوه ای واضح و جالب یا یافتن راه های بهتر برای تکمیل کارها به خلاقیت نیاز دارد.
۳. دلسوز
شخص دلسوز کسی است که هم می تواند با دیگران احساس همدردی کند و هم ابراز همدردی کند. هنگامی که به یک همکار کمک می کنید تا بر یک چالش دشوار غلبه کند، ممکن است شفقت نشان دهید. شفقت یک ویژگی مفید در هر موقعیتی است، اما می تواند به ویژه در نقش های خدمات مشتری مفید باشد .
مطالب مرتبط: چرا همدلی در محیط کار مهم است؟
۴. وظیفه شناس
فردی که وظیفه شناس است مراقب است و هدفمند اقدام می کند. آنها در فکر انجام آنچه درست است و انجام وظیفه هستند. عموماً افراد با وجدان سطح بالاتری از نظم و انضباط شخصی دارند و تلاش می کنند تا هر کاری را به بهترین نحو انجام دهند.
۵. شجاع
یک کارمند شجاع کسی است که با چالش ها و مشکلات منصرف نمی شود. آنها احتمالاً پروژههایی را که دیگران از آن میترسند انجام میدهند که ممکن است خیلی سخت باشد یا به کار بیش از حد نیاز داشته باشد. آنها همچنین ممکن است ریسک های حساب شده تری را در محل کار متحمل شوند که می تواند منجر به سود برای یک شرکت شود.
۶. انعطاف پذیر
افراد انعطاف پذیر می توانند به سرعت با تغییرات در برنامه ها، مانند کوتاه شدن جدول زمانی پروژه یا نیازهای مشتری جدید، سازگار شوند. توانایی اصلاح رفتارهای خود بر اساس تغییرات در محیط کار برای موفقیت در نقش ها و شرکت های سریع بسیار مهم است.
۷. صادق
یک فرد صادق همیشه صادق و راستگو است و عموماً از شرکت در اعمال فریبکارانه احساس راحتی نمی کند. در حالی که صداقت در همه موقعیتها ضروری است، به ویژه در صنایعی که به شدت تنظیم شدهاند مانند مراقبتهای بهداشتی و مالی مهم است.
۸. فروتن
افراد فروتن قادرند تواضع نشان دهند. آنها از لاف زدن در مورد دستاوردهای خود اجتناب می کنند و در هنگام کسب تمجید یا قدردانی احترام قائل هستند. اگر رهبری هستید که اطمینان حاصل کنید که به کل تیم شما برای دستیابی به یک هدف اعتبار داده می شود، ممکن است این ویژگی را نشان دهید.
۹. محترم (صداقت)
کسى که شرافتمند است، پاکدامنى دارد و به اصول و اخلاق خود عمل مى کند. یک کارمند شریف کسی است که مطمئن می شود همیشه به گونه ای رفتار می کند که بر شرکتی که در آن کار می کند منعکس کننده مثبت باشد.
مرتبط: راهنمای کامل برای صداقت در محل کار
۱۰. وفادار
یک کارمند وفادار از یک سازمان و مأموریت آن حمایت می کند. به فردی که وفادار است می توان به اطلاعات حساس اعتماد کرد و احتمال بیشتری دارد که در یک شرکت طولانی مدت بماند.
۱۱. بیمار
افراد صبور می توانند شکست ها، تاخیرها یا چالش های غیرمنتظره را بدون اینکه مضطرب یا عصبانی شوند، تحمل کنند. داشتن صبر برای مشاغلی که ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا نتایج تلاش های شما را ببینید، مانند زمانی که یک تیم بازاریابی یا کمپین را رهبری می کنید، ضروری است.
۱۲. پایدار
کارمندانی که پیگیر هستند در تعقیب بی وقفه اهداف کار می کنند. آنها با وجود هر گونه موانع و مشکلاتی که در این راه با آن مواجه می شوند به مسیر خود ادامه می دهند. پشتکار یک ویژگی عالی برای کسی در فروش ، روزنامه نگاری، خدمات عمومی یا حقوق است.
۱۳. انعطاف پذیر
یک فرد تاب آور کسی است که می تواند به سرعت از شکست ها، استرس ها، موقعیت های نامطلوب یا تغییرات غیرمنتظره بهبود یابد. به عنوان مثال، اگر زمانی که در رسیدن به یک هدف شکست می خورید، ممکن است یک کارمند انعطاف پذیر باشید، اما به سرعت برنامه ای برای فراتر از هدف بعدی خود تنظیم کنید.
۱۴. منضبط
فردی با نظم و انضباط می تواند بر وسوسه های منحرف شدن از مسیر موفقیت غلبه کند، مانند اهمال کاری و شک و تردید به خود. کارمندان خود انضباط به سختی کار می کنند و اغلب نیاز به نظارت کمی دارند.
این فقط نمونهای از ویژگیهای شخصیتی مثبت است که میتواند به شما در موقعیت شغلی که میخواهید یا موفقیت در نقشی که دارید کمک کند. اگر مطمئن نیستید که کدام ویژگی در مورد شما صدق می کند، از همتایان مورد اعتماد خود بپرسید که آنها چه ویژگی هایی را با ارزش ترین ویژگی های شما می دانند و هر روز به دنبال راه هایی برای اعمال آنها در کار باشید.
۱۵. کنجکاو
کنجکاوی یک ویژگی مهم شخصیتی است که میتواند بدون اینکه از قبل از او پرسیده شود میخواهد مهارتها، اطلاعات و تواناییهای جدید را بداند یا بیاموزد. کارمندان کنجکاو به دلیل توانایی آنها در ایجاد انگیزه مستقل برای یادگیری و رشد در نقش و کارشان ارزشمند هستند. کنجکاو بودن یک ویژگی مهم برای بسیاری از مشاغل است، به ویژه مشاغلی که می توان آنها را به عنوان مشاغلی باز، انعطاف پذیر و استراتژیک توصیف کرد.
این ویژگیهای مثبت شخصیت نمونههایی از شخصیت و رفتارهای مورد نیاز است که کارفرمایان، مدیران استخدام و استخدامکنندگان هنگام استخدام نامزدها به دنبال آن هستند. در حالی که هر شغلی به مهارت ها و توانایی های متفاوتی نیاز دارد، این نمونه هایی از نقاط قوت شخصیت می تواند به شما کمک کند برای کارفرمایان جذاب تر به نظر برسید. درک بهترین و مرتبطترین ویژگیهای شخصیت شما در محل کار میتواند از تعیین اهداف برای حرفهتان ، جستجوی شغل جدید، دریافت بررسی عملکرد یا درخواست افزایش حقوق یا ارتقای شغلی پشتیبانی کند.
مرتبط: ارزیابی شخصیت برای مشاغل
چرا ویژگی های شخصیتی در محیط کار مهم است؟
وقتی بهترین ویژگی های شخصیت خود را بشناسید، می توانید برای تقویت آنها تلاش کنید. این می تواند از راه های مختلفی به شما کمک کند، از پیشرفت شغلی و دستیابی به اهداف تا توسعه روابط و رشد شبکه حرفه ای خود.
ویژگیهای شخصیتی همچنین میتواند به شما کمک کند تا تصمیمهایی بگیرید که با ارزشهای شما همسو باشد. به عنوان مثال، ممکن است شما را با شجاع بودن شناسایی کنید، و در نتیجه، تمایل بیشتری برای دفاع از آنچه به آن دارید یا در محل کار سخت بگیرید.
از ویژگی های شخصیت در جستجوی شغل خود استفاده کنید
ویژگی های زیر را مرور کنید و به دقت در نظر بگیرید که کدام یک از آنها را دارید یا با آنها همسانی دارید. هنگامی که بهترین ویژگی های خود را شناختید، مطمئن شوید که آنها را در رزومه، پوشش نامه و مصاحبه های خود مطرح کنید.
ویژگی های شخصیتی در رزومه شما
شما می توانید ویژگی های شخصیت خود را با گنجاندن زبان هایی مانند:
بیش از ۴ سال تجربه در ساخت راه حل های خلاقانه برای تیم فروش سازمانی. ”
همچنین آنها را در شرح تجربه کاری خود بگنجانید . به عنوان مثال، می توانید یک نقطه را اضافه کنید که به شرح زیر است:
« انعطاف پذیری را در طول تجدید ساختار در سراسر شرکت به دلیل COVID-19 حفظ کرد و فرآیندهای خانگی را با موفقیت در یک ضرب الاجل محدود اجرا کرد. ”
ویژگی های شخصیت در نامه شما
هنگام نوشتن نامه پوششی ، باید ویژگی های شخصیتی مرتبط با شغل را نشان دهید. به عنوان مثال، اگر برای نقشی در خدمات مشتری درخواست میدهید، ممکن است زمانی را که صبر و شفقت را به کار گرفتهاید، برجسته کنید.
ویژگی های شخصیت در مصاحبه شما
همچنین باید بهترین ویژگیهای شخصیتی خود را در پاسخهای خود به سؤالات مصاحبه رفتاری و موقعیتی مانند “بزرگترین نقاط قوت شما چیست” یا “درباره زمانی به من بگویید که بر یک چالش غلبه کردهاید” استفاده کنید. به یاد داشته باشید، مهم است که هنگام پاسخ دادن به سؤالات مصاحبه دقیق باشید، بنابراین سعی کنید داستان ها و تجربیات مربوط به زمان هایی را که این ویژگی ها را در یک محیط حرفه ای به نمایش گذاشته اید، به اشتراک بگذارید.
برجسته کردن ویژگی های شخصیت برای پیشرفت شغلی
علاوه بر این، زمانی که کارفرمای شما می تواند ویژگی های شخصیت شما را تشخیص دهد، به آنها درک بهتری از نقاط قوت شما می دهد. ویژگیهای شخصیتی شما میتواند بینشی در مورد نحوه انجام وظایف شغلی جدید، برقراری ارتباط با همسالان، مدیریت استرس و مدیریت موقعیتهای پرفشار ارائه دهد.
به عنوان مثال، اگر کارفرمای شما به دنبال ارتقای فردی به یک موقعیت مدیریتی است و شما به این فرصت علاقه مند هستید، ممکن است توجه او را به این موضوع جلب کنید که شما دارای درک، همدلی، انگیزه و استراتژیک هستید. این ویژگیهای خاص مشخصه افرادی است که میتوانند نیازهای تیم خود را شناسایی کنند، نقاط دردشان را درک کنند، آنها را به سمت اهداف سوق دهند و بهترین گامهای بعدی را برای دستیابی به اهداف شرکت تعیین کنند.
مرتبط: ارزشهای اصلی: مرور کلی و مثالها
2 پاسخ
چند ویژگی شخصیتی خوب که برای شادی و خوشبختی ضروریاند
و …