بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۲۰ شغل برتر در بازاریابی: وظایف و الزامات

بازاریابی پویا

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر استعداد آن را داشته باشید، بازاریابی می تواند یک حرفه هیجان انگیز و نشاط آور باشد. برای شروع، در مورد فرصت های شغلی مختلف موجود تحقیق کنید و مواردی را که ممکن است مناسب شما باشد فهرست کنید. در این مقاله از ایوسی به بررسی ۲۰ شغل در بازاریابی، وظایف اولیه و الزامات آنها می پردازیم.

مطالب مرتبط: راهنمای قطعی بازاریابی آگاهانه (با مزایا)

۲۰ شغل در بازاریابی

مشاغل در زمینه بازاریابی گسترده است و زمینه های تمرکز زیادی دارد که به مهارت ها و کانال های بازاریابی متفاوتی نیاز دارد. چند نمونه از مشاغل بازاریابی عبارتند از:

۱. متخصص مراقبت از مشتری

وظایف اصلی: متخصصان مراقبت از مشتری به نگرانی ها، سوالات و شکایات مشتری در مورد محصولات، خدمات و سیاست های تجاری پاسخ می دهند. آنها گزارش های مراقبت از مشتری را می نویسند و کارمندان مرکز تماس را آموزش می دهند.

الزامات: داشتن مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی یا ارتباطات و توسعه مهارت های ارتباطی عالی، بین فردی و رهبری مفید است .

۲. ویرایشگر عکس

وظایف اصلی: ویرایشگرهای عکس مجموعه دارایی های بصری را بر اساس نیازهای عکس برای کمپین های فعلی و آتی نگهداری می کنند. آنها طبق راهنمای نام تجاری، تصاویر انتخاب شده را در طرح‌بندی‌های جذاب ویرایش و قرار می‌دهند. بسیاری از ویرایشگرهای عکس، عکس‌های عکاسی را خودشان سازماندهی می‌کنند، پروژه‌ها را به عکاسان دیگر واگذار می‌کنند یا عکس‌های استوک خریداری می‌کنند.

شرایط: شما باید مدرک لیسانس عکاسی، هنر یا طراحی، درک تکنیک ها و سبک های عکاسی و دانش کامل تجهیزات عکاسی و نرم افزارهای ویرایش عکس داشته باشید. به داشتن ارتباطات خوب، مدیریت زمان و توانایی های سازمانی کمک می کند.

۳. مدیر فروش و بازاریابی

وظایف اصلی: مدیران فروش و بازاریابی استراتژی های بازاریابی را توسعه می دهند، روابط با مشتری ایجاد می کنند، عملکرد فروش را نظارت می کنند و گزارش های فروش را می نویسند.

شرایط مورد نیاز: مدرک لیسانس در تجارت، امور مالی یا ارتباطات ممکن است کمک کننده باشد. همچنین از شما خواسته می شود که مهارت های خدمات مشتری، مدیریت و مذاکره خوبی داشته باشید.

مطالب مرتبط: تفاوت بین فروش و بازاریابی چیست؟

۴. نویسنده محتوا

وظایف اصلی: نویسندگان محتوا محتوای آموزنده و جذاب مرتبط با یک محصول، خدمات یا نام تجاری ایجاد می کنند تا اعتماد مشتری را برانگیزند. آنها وبلاگ ها، مقالات، پست های رسانه های اجتماعی، محتوای وب سایت، خبرنامه ها، کتاب های الکترونیکی، کاغذهای سفید، کپی اینفوگرافیک و موارد دیگر را می نویسند.

الزامات: همراه با مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد در ادبیات، ارتباطات جمعی یا روزنامه نگاری، به مهارت های نوشتاری خوب و مجموعه ای از نمونه های نوشتاری حرفه ای برای نشان دادن به مشتریان نیاز دارید.

۵. طراح گرافیک

وظایف اصلی: طراحان گرافیک تصاویر بصری ضروری برای تبلیغات ایجاد می کنند. آنها طرح‌بندی، لوگوی برند، بنرهای تبلیغاتی و سایر آثار هنری بازاریابی را برای کمپین‌های بازاریابی طراحی می‌کنند.

الزامات: همراه با مدرک لیسانس، مدرک کاردانی یا گواهی در زمینه طراحی گرافیک، هنرهای زیبا یا هنر دیجیتال، به یک مجموعه طراحی قوی، مهارت های ارتباطی و بین فردی خوب و توانایی همگام شدن با روندهای صنعت نیاز دارید.

۶. نماینده فروش

وظایف اصلی: نمایندگان فروش بین مشاغل و مشتریان ارتباط برقرار می کنند. آنها مشتریان را در مورد محصولات و خدمات آگاه می کنند و بینش بازار را به مشاغل ارائه می دهند.

الزامات: داشتن مدرک لیسانس در زمینه تجارت، تبلیغات یا بازاریابی و مهارت های ارتباطی و ارائه عالی بسیار مهم است.

مطالب مرتبط: ۴۰ نقطه قوت فروش که هر فروشنده ای باید داشته باشد

۷. مدیر روابط

وظایف اصلی: مدیران روابط بر تقویت روابط با مشتریان و مشتریان تمرکز می کنند. آنها همراه با ایجاد برنامه هایی برای رفع نیازهای مشتری و حل سریع مسائل مشتری، به تیم فروش کمک می کنند تا فرصت های فروش بهتری را طراحی کنند.

الزامات: موقعیت مستلزم ارتباط قوی، تفکر استراتژیک و مهارت های بین فردی است. شما باید نیازهای مشتری را درک کنید، روابط را ایجاد و حفظ کنید. خودانگیزه بودن و سازماندهی خوب یک مزیت است.

۸. تصویرگر

وظایف اصلی: تصویرگران ایده ها را طوفان فکری می کنند و طرح های خشن را مطابق با مشخصات مشتری آماده می کنند. آنها اینها را به تصاویر دستی یا دیجیتالی اصلی برای رسانه های چاپی یا دیجیتال تبدیل می کنند تا برای مصرف کنندگان جذاب باشند.

شرایط مورد نیاز: مدرک لیسانس در هنرهای زیبا و نمونه کارها با نشان دادن مهارت های هنری و مفهومی ضروری است. شما باید در نرم افزارهای طراحی و تصویرسازی مهارت داشته باشید، مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشید و تحت فشار پیشرفت کنید.

۹. بازاریاب دیجیتال

وظایف اصلی: بازاریابان دیجیتال کمپین های دیجیتالی را برای بالا بردن نمایه آنلاین یک برند برنامه ریزی می کنند. آنها روندها را شناسایی می کنند، استراتژی های خلاقانه را پیاده سازی می کنند، SEO و SEM را مدیریت می کنند، عملکرد کمپین را نظارت و اندازه گیری می کنند.

شرایط مورد نیاز: لیسانس یا فوق لیسانس بازاریابی یا تبلیغات بگیرید. مهارت های خلاقانه، تحلیلی و دانش ابزارهای بازاریابی آنلاین را توسعه دهید.

مطالب مرتبط: مذاکره در مورد عنوان شغل: دلایل، نکات و چگونگی ایجاد پیشنهاد

۱۰. تحلیلگر بازاریابی

وظایف اصلی: تحلیلگران بازاریابی روش های بازاریابی را با بررسی دقیق شرایط بازار و روند فروش برنامه ریزی می کنند. آن‌ها گزارش‌های بازاریابی درباره آنچه مصرف‌کنندگان می‌خواهند ایجاد می‌کنند که شرکت‌ها می‌توانند از آن برای تبلیغ محصولات مورد تقاضا استفاده کنند.

شرایط مورد نیاز: مدرک لیسانس در بازاریابی، تجارت یا ریاضیات دریافت کنید. ایجاد، جمع آوری و تفسیر داده های بازاریابی را بیاموزید. تفکر منطقی و مهارت های سازمانی را توسعه دهید.

۱۱. کپی رایتر

وظایف اصلی: کپی رایترها محتوای نوشتاری متقاعدکننده و تبلیغاتی را برای کمپین های تبلیغاتی ایجاد می کنند. این نوشته ممکن است در تبلیغات مجلات و روزنامه ها، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، کمپین های پست مستقیم، آگهی ها، پوسترها، بنرها یا بیلبوردها ظاهر شود.

الزامات: مدرک لیسانس در ادبیات، ارتباطات جمعی، تبلیغات یا بازاریابی ضروری است. شما همچنین به مهارت های ارتباط کلامی و نوشتاری عالی ، مهارت های مدیریت زمان، مهارت های سازمانی و مجموعه ای از مطالب تبلیغاتی نوشتاری نیاز دارید.

۱۲. مدیر رسانه های اجتماعی

وظایف اصلی: مدیران رسانه های اجتماعی حساب های رسانه های اجتماعی مشتریان خود را مدیریت می کنند و استراتژی رسانه های اجتماعی خود را برای ایجاد علاقه عمومی به برند خود برنامه ریزی می کنند. آن‌ها بر ایجاد و ارسال محتوای رسانه‌های اجتماعی مرتبط برای قرار گرفتن در معرض حداکثر و مثبت آنلاین نظارت می‌کنند.

شرایط مورد نیاز: مدرک لیسانس در ارتباطات جمعی، روابط عمومی یا بازاریابی کسب کنید. روی توانایی های خلاقانه و ارتباطی خود کار کنید، با پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی و تکنیک های روابط عمومی آشنا شوید.

۱۳. مشاور بازاریابی

وظایف اصلی: مشاوران بازاریابی به مشتریان در مورد اجرای بهترین استراتژی های بازاریابی برای برند خود توصیه می کنند. آنها همچنین می توانند کمپین های بازاریابی را برنامه ریزی و نظارت کنند.

الزامات: همراه با مدرک لیسانس در ارتباطات یا بازاریابی، ممکن است از تفکر استراتژیک صحیح، حل مسئله و توانایی های ارتباطی بهره مند شوید. آگاهی از فرآیند تولید محتوا ممکن است کمک کند.

۱۴. استراتژیست محتوا

وظایف اصلی: استراتژیست های محتوا استراتژی های محتوا را برای برآورده کردن اهداف تجاری مشتری و نیازهای مشتری توسعه می دهند. آنها تقویم های سرمقاله، راهنماهای سبک و برنامه های ارسال محتوا را ایجاد می کنند.

شرایط مورد نیاز: مدرک لیسانس در ادبیات، بازاریابی، تجارت یا ارتباطات بگیرید. به داشتن مهارت های مدیریت پروژه و طراحی کمک می کند.

۱۵. مدیر بازاریابی وابسته

وظایف اصلی: این شغل شامل درک نیازهای مشتری، تعیین اهداف بازاریابی و برقراری ارتباط با شرکت های وابسته برای افزایش فروش است.

الزامات: همراه با مدرک لیسانس در ارتباطات، تبلیغات، بازاریابی، تجزیه و تحلیل داده ها یا آمار، تجربه تجارت الکترونیک ضروری است.

مطالب مرتبط: راهنمای نهایی بازاریابی وابسته برای مبتدیان – گام به گام

۱۶. استراتژیست دیجیتال

وظایف اصلی: استراتژیست های دیجیتال، نقاط تماس دیجیتالی را که بر رفتار مصرف کننده آنلاین تأثیر می گذارد، تحقیق می کنند و بر اساس آنها کمپین های بازاریابی دیجیتال ایجاد می کنند. آنها به ایجاد و حفظ تصویر آنلاین یک برند و رسیدن به اهداف بازاریابی آن کمک می کنند.

شرایط مورد نیاز: دریافت مدرک لیسانس در بازاریابی یا ارتباطات، توسعه مهارت در رسانه های اجتماعی، نرم افزار طراحی و ابزارهای بازاریابی دیجیتال.

۱۷. مدیر توسعه کسب و کار

وظایف اصلی: مدیران توسعه کسب و کار، سرنخ های کسب و کار را شناسایی کرده و مشتریان جدیدی را به دست می آورند. آنها همچنین گزارش های تجاری و ادبیات بازاریابی می نویسند.

الزامات: مهارت های ارتباطی خوب، رهبری و مذاکره ضروری است، حتی دانش شیوه های تجاری و CRM ممکن است کمک کننده باشد.

۱۸. مدیر برند

وظایف اصلی: مدیران برند استراتژی های برند را توسعه می دهند، رشد برند را ارتقا می دهند و برای دستیابی به اهداف تجاری برند تلاش می کنند.

الزامات: مدرک لیسانس در تجارت، بازاریابی یا روانشناسی درست مانند مهارت های تحقیقاتی قوی و درک رفتار مصرف کننده کمک می کند.

۱۹. مدیر خلاق

وظایف اصلی: مدیران خلاق بر کار تولید محتوا برای کمپین های بازاریابی نظارت می کنند. آنها با مشتریان و تیم‌های خلاق ارتباط برقرار می‌کنند، بر اساس نیازهای مشتری، روندهای فعلی، خلاصه‌های کمپین را برنامه‌ریزی می‌کنند و تلاش می‌کنند تا پروژه نهایی را به موقع تحویل دهند.

شرایط مورد نیاز: مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در طراحی گرافیک، ارتباطات جمعی یا بازاریابی می تواند کمک کننده باشد. شما باید مهارت های ارتباطی، بین فردی و رهبری عالی، همچنین مدیریت پروژه و مهارت های مدیریت زمان را داشته باشید.

۲۰. مدیر بازاریابی

وظایف اصلی: مدیران بازاریابی برنامه ها و استراتژی های بازاریابی را توسعه می دهند و بر بخش بازاریابی نظارت می کنند. آنها همراه با نظارت بر بودجه، اولویت بندی پروژه ها و تعیین وظایف، بین مشتریان و تیم های بازاریابی ارتباط برقرار می کنند، تحقیقات بازار را انجام می دهند و روندهای بازار را مطالعه می کنند.

شرایط مورد نیاز: مدرک لیسانس یا فوق لیسانس بازاریابی یا مدیریت بازرگانی ضروری است. همچنین، به داشتن توانایی‌های عالی تفکر استراتژیک، مهارت‌های ارتباطی خوب و هوش تجاری خوب کمک می‌کند. خلاقیت نیز مهم است.

چه نوع شغل هایی می توانید در بازاریابی داشته باشید؟

شما می توانید بر اساس علایق، توانایی ها، مهارت ها، مدارک تحصیلی و تجربه خود کار دریافت کنید. برخی از نقش‌ها ممکن است نیاز به حضور در محل داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است اجازه کار از راه دور را بدهند . قبل از درخواست، شرایط شغلی را با توانایی های خود مقایسه کنید.

مطالب مرتبط: ۱۵ شغل بازاریابی که درآمد خوبی دارند

آیا بازاریابی یک شغل خوب است؟

اگر از تنوع و چالش در کار لذت می برید، حرفه بازاریابی خوب است. فرصت هایی را برای خلاق بودن و کار با آخرین فناوری ها ارائه می دهد. شما می توانید تکنیک های نوآورانه بازاریابی را یاد بگیرید و دانش بازاریابی خود را گسترش دهید.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن رزومه یک دستیار بازاریابی (و نکات)

پردرآمدترین مشاغل بازاریابی کدامند؟

در حالی که دستمزدها ممکن است متفاوت باشد، مدیران، مشاوران و استراتژیست ها اغلب مشاغل بازاریابی با بالاترین درآمد را دارند. این متخصصان به شرکت ها در اتخاذ تصمیمات تجاری آگاهانه، قابل دوام و سودآور کمک می کنند. آنها به شرکت ها در مورد افزایش عملیات تجاری، غلبه بر مسائل مالی و بهره برداری از بازارهای نوظهور مشاوره می دهند.

و بخوانید:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *