بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

طراح گرافیک در مقابل تصویرگر: هر آنچه که باید بدانید

تصویرسازی طراح مد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هنرهای تجسمی منبع مهمی برای کسب و کارهایی است که سعی در تبلیغ برای عموم دارند. هم طراحان گرافیک و هم تصویرگران به ایجاد تصاویری کمک می کنند که مصرف کنندگان را جذب و آگاه می کند. اگر به مشاغلی علاقه مند هستید که از مهارت های هنری برای کمک به موفقیت سازمان ها استفاده می کنند، ممکن است از درک بهتر حرفه های طراحی گرافیک و تصویرسازی بهره مند شوید.

در این مقاله از ایوسی، به بررسی چیستی طراح گرافیک، تصویرگر چیست و تفاوت های این دو شغل می پردازیم.

مطالب مرتبط: چگونه یک رزومه خلاقانه بسازیم

طراح گرافیک چیست؟

یک طراح گرافیک یک متخصص رسانه های بصری است که سبکی یکپارچه ایجاد می کند که افراد بتوانند آن را با یک شرکت، محصول، کمپین یا مکان شناسایی کنند. طراحان گرافیک ممکن است برخی از کارهای هنری را با دست انجام دهند، اما بیشتر از برنامه های نرم افزاری تخصصی برای ترکیب تصاویر، متن و سایر عناصر بصری در یک سری گرافیک استفاده می کنند.

طراحان گرافیک به مشتریان خود کمک می کنند تا داستان بگویند، با ارزش ها ارتباط برقرار کنند و علاقه عمومی ایجاد کنند. آنها ممکن است آزاد باشند، برای یک شرکت خاص کار کنند یا در یک شرکت طراحی گرافیک اختصاصی کار کنند. در اینجا برخی از کاربردهای رایج طراحی گرافیک آورده شده است:

  • برندسازی: طراحان گرافیک مهمترین عناصر طراحی برندها را توسعه می دهند: لوگوها، فونت ها، پالت های رنگی و تصاویر مرتبط. پس از تثبیت ظاهر برند، طراحان گرافیک به شرکت ها کمک می کنند تا ظاهر را در تمام تبلیغات و محصولات مرتبط اعمال کنند.

  • بازاریابی محصول: شرکت‌هایی که چندین محصول تولید می‌کنند، اغلب برای ایجاد هویت محصول متمایز، به سبک‌های طراحی متفاوتی برای هر یک نیاز دارند. طراحان گرافیک تصاویر بصری مورد استفاده در تبلیغات، بسته بندی و مواد تبلیغاتی را ایجاد می کنند.

  • ارتباطات عمومی: طراحان گرافیک می‌توانند زبان‌های بصری ایجاد کنند تا به عموم کمک کنند تا بفهمند کجا هستند. پارک ها، سیستم های حمل و نقل، جاذبه ها و حتی مناطق جغرافیایی از طراحی گرافیکی برای برقراری ارتباط با مردم استفاده می کنند.

  • کمپین ها: طراحان گرافیک ممکن است تصاویر بصری را برای کمپینی که هدف آن جلب مشارکت مردم است سازماندهی کنند. این می تواند کمپین یک نامزد سیاسی یا یک تئاتر محلی باشد که مجموعه ای از اجراها را تبلیغ می کند.

مرتبط: مهارت های طراح گرافیک: تعریف و مثال

تصویرگر چیست؟

تصویرگر هنرمند تصویری است که از رسانه های مختلف برای بازنمایی یا توضیح متون و ایده ها استفاده می کند. تصویرگران ممکن است یک اثر هنری واحد را به مشتریان ارائه دهند، یا ممکن است چندین تصویر را در یک سبک خاص ایجاد کنند. سازمان ها و افراد برای سرگرمی، تحریک یا برقراری ارتباط با مخاطبان، تصویرگران را استخدام می کنند. کاربردهای متداول کار تصویرگران عبارتند از:

  • دکوراسیون محصول: تصاویر ممکن است به فروش یک محصول کمک کنند یا به عنوان نقطه فروش محصول عمل کنند. به عنوان مثال، یک شرکت پوشاک ممکن است یک تصویرگر استخدام کند تا برای برچسب خود تصویرسازی کند، یا ممکن است تصویرگری را برای ایجاد تصویر روی تی شرت استخدام کند.

  • برندسازی: برخی از شرکت ها برای حفظ نام تجاری خود به تصاویر متکی هستند. مجلات، شرکت‌های پوشاک، شرکت‌های رسانه‌ای و برندهای خانگی به طور منظم برای استراتژی‌های بازاریابی خود به مهارت‌های تصویرگران نیاز دارند.

  • لذت هنری: برخی از تصویرگران آثار هنری تولید می کنند که مردم به عنوان قطعات مستقل خریداری می کنند.

  • همراهی متن: تصویرگران ممکن است تصاویر سرگرم کننده ای را برای همراهی با متن در نشریات ارائه دهند، یا ممکن است تصاویر آموزنده ای برای کمک به افراد در درک مفاهیم یا پیروی از دستورالعمل ها ارائه دهند.

مطالب مرتبط: ۱۳ مهارت برای هنرمندان خوب (به علاوه گام هایی برای بهبود)

طراح گرافیک در مقابل تصویرگر

تفاوت اصلی بین طراحان گرافیک و تصویرگران، هدف کار آنهاست. طراحان گرافیک از طرف مشتری ارتباط برقرار می کنند. هویت فردی، عقاید و عقاید آنها معمولاً مرتبط نیست. آنها قصد دارند به سرعت اطلاعاتی را با تصاویری ارائه دهند که به وضوح نشان دهنده مشتری است. تصویرگران ممکن است هدف مشابهی داشته باشند، اما اغلب مشتریان تصویرگران را برای ایده‌ها و سبک‌های منحصر به فرد خود استخدام می‌کنند. مشتریان ممکن است از ارتباط دادن خود با پیام یا معنای تصویر سود ببرند.

وظایف

وظایف مشترک طراحان گرافیک عبارتند از:

  • مشاوره با مشتری: طراحان گرافیک تا جایی که ممکن است اطلاعات بیشتری از مشتریان جمع آوری می کنند تا بتوانند عناصر طراحی را برای رضایت آنها ارائه دهند.

  • مفهوم سازی: طراحان گرافیک با گوش دادن به خواسته های مشتریان و ترکیب عناصر سبکی که فکر می کنند با آنها مطابقت دارد، شروع می کنند. آنها ممکن است چندین مفهوم را پیشنهاد کنند و سپس هر کدام را که مشتری ترجیح می دهد توسعه دهند.

  • طراحی فونت: طراحان گرافیک اغلب فونت های خود را برای ارتقای پیام مشتری طراحی می کنند.

  • ایجاد گرافیک: هنگامی که مشتری سبک بصری را تأیید کرد، طراح گرافیک گرافیک های فردی را برای استفاده در پلتفرم ها ایجاد می کند. این ممکن است به معنای ساخت پوستر، بروشور، صفحات وب یا تبلیغات باشد.

وظایف تصویرگران معمولاً شامل موارد زیر است:

  • مشاوره پروژه: تصویرگران با ویراستاران، طراحان گرافیک، بازاریابان و سایر مشتریان ملاقات می کنند که نحوه استفاده از آثار هنرمند را توضیح می دهند.

  • مذاکره قرارداد: تصویرگران اغلب برای چندین اثر یا برای مدت طولانی با ناشران یا شرکت ها رابطه برقرار می کنند. آنها در مورد پرداخت، جدول زمانی و جزئیات پروژه مذاکره می کنند.

  • تحقیق: تصویرگران ممکن است مجبور به انجام تحقیق برای ایجاد آثار هنری دقیق، آموزنده یا انتقادی باشند. به عنوان مثال، یک تصویر برای یک نشریه تاریخی ممکن است به تحقیق برای بازآفرینی سبک یک دوره زمانی نیاز داشته باشد و در عین حال تفسیر سیاسی نیز ارائه شود.

  • تولید طرح: تصاویر نهایی ممکن است به کار و زمان فشرده نیاز داشته باشد. تصویرگرها معمولاً قبل از ایجاد نسخه نهایی، طرح هایی را برای تأیید به مشتریان ارائه می دهند.

مسیرهای شغلی

در اینجا مسیرهای شغلی رایج برای طراحان گرافیک و تصویرگران آورده شده است:

مسیر شغلی طراح گرافیک

برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک، ممکن است مدرک لیسانس را دنبال کنید، دوره های طراحی گرافیک را بگذرانید یا با استفاده از منابع آنلاین به خودتان آموزش دهید. برنامه های کارشناسی ارشد در طراحی گرافیک نیز موجود است. تحصیلات شما احتمالاً یادگیری نرم افزار طراحی گرافیک استاندارد صنعتی و هر برنامه مرتبط برای ویرایش عکس یا ایجاد فونت را در اولویت قرار می دهد.

مشتریان و کارفرمایان معمولاً از کاندیداهایی که برای کار آزاد یا موقعیت های تمام وقت درخواست می کنند انتظار دارند که یک نمونه کار داشته باشند. می‌توانید در حین یادگیری، کارنامه خود را با ایجاد داوطلبانه برای ساخت آگهی‌های تبلیغاتی برای تولیدات مدرسه، طراحی مواد کمپین برای همکلاسی‌های دولت دانش‌آموزی یا ایجاد تی‌شرت برای سازمان‌های دانش‌آموزی یا گروه‌های موسیقی محلی توسعه دهید.

اکثر طراحان گرافیک در نقش های طراح جوان، چه با یک بخش بازاریابی یا تبلیغات یا در یک شرکت خلاق، شروع به کار می کنند. شما می توانید به سمت یک طراح میان وزن و به دنبال آن سمت طراح ارشد ارتقا پیدا کنید. از آنجا می توانید به عنوان یک کارگردان هنری یا خلاق کار پیدا کنید یا کسب و کار خود را شروع کنید. اگر می خواهید آزادکار شوید، ممکن است ابتدا از کسب تجربه تمام وقت بهره مند شوید تا مشتریان به توانایی های شما اطمینان داشته باشند. در غیر این صورت می توانید طراحی گرافیک را به صورت پاره وقت یا تمام وقت دنبال کنید.

مطالب مرتبط: طراحی دیجیتال چیست؟ تعریف و ۷ گزینه شغلی

مسیر شغلی تصویرگر

برای تبدیل شدن به یک تصویرگر با استعداد، مهم است که هر چه زودتر شروع به تمرین کنید. هر دوره هنری که مدرسه شما ارائه می دهد را دنبال کنید و با هر منبع آنلاین موجود برای بهبود توانایی های خود مشورت کنید. آموزش در رسانه های مختلف، مانند مداد، جوهر و رنگ نیز می تواند به توسعه مجموعه مهارت های شما کمک کند.

بسیاری از مدارس تحصیل در مقطع کارشناسی را در هنر استودیو ارائه می دهند و برخی از آنها مدرک لیسانس را در این زمینه اعطا می کنند. برای آموزش بیشتر، ممکن است مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا را در نظر بگیرید. تصویرگران همچنین از ایجاد مجموعه ای از بهترین کارهای خود در طول دوران تحصیلی خود سود می برند. فرصت‌های تجربه عملی شامل مشارکت با تصاویر در روزنامه‌ها یا مجلات مدرسه و ارسال کار به نشریات هنری آنلاین است.

تصویرگران می توانند در فیلم و تلویزیون، انتشارات، شرکت های خلاق یا به عنوان مترجم آزاد کار پیدا کنند. برخی از نقش های تصویرسازی بیشتر فنی هستند تا خلاقانه، مانند تصویرسازی پزشکی. برای چنین تخصص هایی، ممکن است مدارکی وجود داشته باشد که می توانید دنبال کنید، مانند گواهینامه هیئت مدیره انجمن تصویرگران پزشکی.

محیط های کاری

طراحان گرافیک در محیط های مختلفی کار می کنند. اگر طراحان گرافیک برای خودشان کار می کنند، احتمالاً به طور مستقل در خانه یا دفتر شخصی خود کار می کنند. اگر در یک شرکت کار می‌کنید، طراحان گرافیک ممکن است یکی از اعضای بخش در یک محیط شرکتی باشند. برخی از طراحان گرافیک در شرکت‌های طراحی گرافیک استخدام می‌شوند که در آنجا با خلاقان دیگر برای رفع نیازهای مشتری همکاری می‌کنند.

برخی از تصویرگران موقعیت های تمام وقت ایمن را انجام می دهند و در تنظیماتی مانند استودیو یا ناشر شرکتی کار می کنند. با این حال، اغلب به صورت آزاد کار می کنند و پروژه ها را در استودیو یا خانه خود انجام می دهند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *