بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ گام عملی برای ایجاد یک تیم فروش با عملکرد بالا

یک تیم فروش با عملکرد برتر بسازید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تیم‌های فروش برای بسیاری از کسب‌وکارها حیاتی هستند، زیرا به شرکت آنها اجازه می‌دهند مشتریانی را پیدا کرده و حفظ کنند. تیم فروش گروهی از متخصصان است که برای یک شرکت کار می کنند و اغلب سعی می کنند محصول یا خدمات خاصی را بفروشند. اگر حرفه ای در کسب و کار هستید یا مسئول استخدام یک تیم هستید، یادگیری بیشتر در مورد فروش و پویایی تیم می تواند مفید باشد.

در این مقاله از ایوسی، به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه می توانید یک تیم فروش با کیفیت بالا در هشت مرحله بسازید، اشتباهاتی که در هنگام ساختن تیم فروش خود باید از آنها اجتناب کنید و چرا داشتن یک تیم فروش قوی مهم است.

چگونه یک تیم فروش بسازیم

در اینجا هشت مرحله برای ایجاد یک تیم فروش موثر وجود دارد:

۱. با سایر متخصصان مشورت کنید

این می تواند مفید باشد که قبل از راه اندازی تیم فروش خود از سایر متخصصان فروش مشاوره بخواهید. این به شما اجازه می دهد تا در مورد روش های فروش جدید و تکنیک های مدیریتی که ممکن است به شما در تعیین اندازه ایده آل تیم فروش خود، نقش هایی که باید استخدام کنید و سایر ملاحظات برنامه ریزی کمک کند، بیاموزید. برای مشورت با سایر متخصصان فروش، ممکن است از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید، از طریق رویدادهای شبکه ای ارتباط برقرار کنید یا از آشنایان متقابل بخواهید که مرجع باشند.

۲. در مورد بازار خود تحقیق کنید

تحقیقات مستقلی در مورد بازار خود انجام دهید. این می تواند به شما کمک کند تا با شناسایی مهارت ها و وظایفی که تیم شما برای استفاده از بازار شما و کسب موفقیت نیاز دارد، برای ایجاد تیم فروش خود آماده شوید. همچنین می‌توانید از تحقیقات بازار برای آشنایی با رقبای خود و استراتژی‌های فروش آنها، از جمله روش‌هایی که برای سازماندهی و مدیریت تیم‌های فروش خود استفاده می‌کنند، استفاده کنید.

هنگام انجام تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل کنید که کدام محصولات تمایل به فروش بهتر دارند، اندازه تیم های فروش در شرکت های مشابه و کدام استراتژی های فروش موثرتر به نظر می رسند. بسیاری از شرکت ها تحقیقات بازار را با بررسی پایگاه های داده و صفحات وب، صحبت مستقیم با مصرف کنندگان و رقبا برای جمع آوری بازخورد و مشاهده استراتژی های فروش در بازار انجام می دهند.

مطالب مرتبط:  راهنمای انجام تحقیقات بازار

۳. افراد حرفه ای را در همه نقش ها استخدام کنید

هنگام استخدام افراد واجد شرایط برای تمام نقش های تیم فروش خود مراقب باشید. از آنجایی که یک تیم فروش به ترکیبی از افراد حرفه ای با مهارت ها و تخصص های منحصر به فرد نیاز دارد، مهم است که افرادی را استخدام کنید که مناسب سبک کاری شما باشند. این می تواند به تقویت تیم فروش شما از همان ابتدا کمک کند و اطمینان حاصل کند که اعضای تیم شما می توانند به طور موثر با هم کار کنند.

مطالب مرتبط:  فرآیند استخدام در ۷ مرحله (به علاوه نکات)

۴. در حین استخدام روی مهارت ها تمرکز کنید

برای ایجاد یک تیم فروش با عملکرد بالا، مهم است که هر یک از اعضا دارای مهارت های لازم برای انجام موفقیت آمیز وظایف خود باشند. هنگام استخدام، فهرستی از مهارت‌های مهم را برای هر نقش تهیه کنید و آنها را در طول فرآیند مصاحبه برجسته کنید. برای مثال، اینها برخی از مهارت‌ها و ویژگی‌هایی هستند که ممکن است در نامزدهای فروش ایده‌آل شناسایی کنید:

مرتبط:  مهارت های شغلی فروش: تعریف، مثال ها و نکات

۵. از ابزارهای سازمانی استفاده کنید

از مدیریت پروژه یا ابزارهای دیگر برای سازماندهی تلاش های تیم فروش خود استفاده کنید. بسیاری از آنها به صورت آنلاین در دسترس هستند و برای طراحی مناسب برای سازماندهی مقادیر زیادی از داده ها و تسهیل ارتباط بین گروه ها دارای ویژگی هستند. آنها همچنین نتایج یک تیم فروش را در یک مکان متمرکز نمایش می دهند.

۶. اهداف شفاف تعیین کنید

داشتن اهداف می تواند به تقویت تیم فروش کمک کند و به اعضای تیم چیزی برای همکاری با یکدیگر و ایجاد فرصتی برای جشن گرفتن پس از رسیدن تیم به هدف کمک کند. بسیاری از تیم های فروش، پیشرفت و دستاوردهای فروش سالانه، فصلی، ماهانه یا حتی روزانه را تعیین می کنند که دائماً نظارت می کنند. حصول اطمینان از شفاف و مشخص بودن اهداف نیز می تواند در انتقال همان اطلاعات برای درک بهتر نیازهای تیم مفید باشد.

مطالب مرتبط:  نحوه تعیین اهداف و دستیابی به آنها

۷. ارتباطات را حفظ کنید

ارتباط منظم بین اعضای تیم فروش خود را تشویق کنید تا بهره وری و تکمیل کار را افزایش دهید، از جمله بررسی های مربوط به پیشرفت برای تعیین هر گونه مانع یا سایر موانع. حفظ ارتباطات همچنین می‌تواند آشنایی و پتانسیل یادگیری از تکنیک‌های فروش یکدیگر را افزایش دهد، روابط را تقویت کند و به اعضای تیم اجازه دهد از یکدیگر حمایت کنند و با هم رشد کنند.

مرتبط:  راهنمای بهبود ارتباطات تیمی در محل کار

۸. روی تعامل تمرکز کنید

برای ایجاد یک تیم فروش که به خوبی ارتباط برقرار می کند و همکاری می کند، ایجاد یک فرهنگ تیمی قوی مهم است. شما می توانید این کار را با تمرکز بر تعامل بین اعضای تیم فروش انجام دهید. همدلی، رشد، پشتکار و کنجکاوی را در تیم ترویج دهید و بازخورد تیم را در مورد تعامل جمع آوری کنید. اینها چند سوال هستند که می توانید برای درک میزان مشارکت در تیم بپرسید:

  • آیا احساس می کنید در پشت کاری که انجام می دهید معنایی وجود دارد؟

  • آیا هنگام کار انگیزه دارید؟

  • آیا احساس می کنید قادر به انجام وظایف خود هستید؟

  • آیا فرهنگ موجود در تیم ما احساس امنیت را ترویج می کند؟

مطالب مرتبط:  ۱۸ تکنیک ساده برای درگیر نگه داشتن کارمندان

تیم فروش با عملکرد بالا چیست؟

تیم فروش با عملکرد بالا بخشی است که با موفقیت اهداف فروش یک سازمان را مدیریت می کند. این بخش اغلب تحت رهبری مدیر فروش است. یک تیم فروش با عملکرد بالا بر افزایش فروش، جذب مشتری، حفظ مصرف کنندگان و کمک به رشد کسب و کار تمرکز دارد.

مرتبط: ۲۰ نقل قول برای ایجاد انگیزه در تیم فروش شما

نقش های مهم تیم فروش

اینها چند نقش مهم تیم فروش هستند که می توانید برای ایجاد تیم خود به طور موثر به آنها اشاره کنید:

  • مدیر فروش: مدیر فروش بر تیم فروش نظارت می کند. آنها ممکن است استخدام، هدف گذاری و ارزیابی تیم را مدیریت کنند.

  • مدیران حساب: یک نماینده حساب یا همکار فروش، حرفه ای است که مستقیماً با مشتری در ارتباط است. آنها ممکن است خانه به خانه بروند یا از طریق تلفن یا با استفاده از ویژگی های چت آنلاین با مشتریان تماس بگیرند.

  • متخصص: متخصصان فروش هر جنبه ای از محصول یا خدمات را درک می کنند و می توانند به مشتریان در زمانی که سؤالات دشوار یا مشکلات پیچیده ای برای حل دارند کمک کنند. وقتی خدمات مشتری یا فروشنده نتواند مشکل مشتری را حل کند، ممکن است به متخصصان فروش مراجعه کند.

  • خدمات مشتری: نمایندگان خدمات مشتری بر حفظ مشتریان تمرکز دارند. آنها با پیگیری فروش یا کمک به مشتریان برای حل مشکلات حساب، خدمات یا محصولات خود با مشتریان تعامل دارند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *