بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

قانون ۸۰/۲۰ بازاریابی: چیست و چگونه می توان آن را اعمال کرد

اصل پارتو

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کسب و کارها اغلب به دنبال راه هایی برای افزایش بهره وری، صرفه جویی در زمان و افزایش فروش هستند. اجرای قانون بازاریابی ۸۰/۲۰ می تواند به افراد در دستیابی به این اهداف کمک کند. اگر به دنبال توسعه یک استراتژی بازاریابی یا بهبود عملیات تجاری هستید، می توانید از قانون بازاریابی ۸۰/۲۰ برای تعیین یک برنامه و استراتژی موثر استفاده کنید.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد اینکه قانون ۸۰/۲۰ در بازاریابی چیست و هشت روشی که می‌توانید آن را برای یک کمپین مؤثر یا سایر عملیات بازاریابی اعمال کنید، بحث می‌کنیم.

خوراکی های کلیدی:

  • قانون ۸۰/۲۰ بیان می کند که ۸۰ درصد نتایج از ۲۰ درصد حساب ها به دست می آید.

  • برخی از کارشناسان از قانون ۸۰/۲۰ به عنوان اصل پارتو یاد می کنند که به نام اقتصاددان ایتالیایی ویلفردو پارتو، که ثروت را با جمعیت مقایسه می کرد، نامگذاری شده است.

  • قانون ۸۰/۲۰ در زمینه های مختلفی مانند بازاریابی، تولید، مدیریت و منابع انسانی اعمال می شود.

قانون ۸۰/۲۰ بازاریابی چیست؟

قانون ۸۰/۲۰ که به عنوان  اصل پارتو نیز شناخته می شود ، یک استراتژی بازاریابی است که می گوید ۸۰ درصد نتایج شما محصول ۲۰ درصد اقدامات شما است. ویلفردو پارتو، اقتصاددان، زمانی به این ایده فکر کرد که متوجه شد تقریباً ۸۰ درصد از خاک کشورش متعلق به ۲۰ درصد از جمعیت آن است. می توانید از قانون ۸۰/۲۰ برای کمک به توسعه استراتژی های بازاریابی موثر استفاده کنید. در اینجا چند روش رایج برای استفاده از قانون ۸۰/۲۰ آورده شده است:

  • ۸۰ درصد نتایج حاصل ۲۰ درصد زمان سرمایه گذاری شده است.

  • ۸۰ درصد فروش ها از ۲۰ درصد مشتریان است.

  • ۸۰ درصد از شکایات از ۲۰ درصد مشتریان است.

  • ۸۰ درصد آلودگی جهان از ۲۰ درصد کارخانه ها سرچشمه می گیرد.

  • ۸۰ درصد از فروش آنلاین محصولات از ۲۰ درصد محصولات حاصل می شود.

  • ۸۰ درصد از ترافیک وب سایت از ۲۰ درصد از کلمات کلیدی استفاده می شود.

شما می توانید قانون ۸۰/۲۰ را در هر شرایطی اعمال کنید، اما این یک قانون اساسی نیست که اعمال شما را دیکته کند. برخی از نتایج و اقدامات شما ممکن است درصدهای بالاتر یا کمتری داشته باشند. قانون ۸۰/۲۰ می تواند به استراتژی های شما کمک کند و به فرآیندهای فکری شما کمک کند، اما اطلاعات تجاری قابل اعتمادتر از تحقیقات، گزارش ها و تجزیه و تحلیل ها به دست می آید.

مرتبط:  قانون ۸۰/۲۰ توضیح داده شده (راهنمای اصل پارتو)

۸ روش برای استفاده از قانون ۸۰/۲۰

اعمال قانون ۸۰/۲۰ در یک کسب و کار می تواند به شما کمک کند فعالیت های فروش را ردیابی کنید و مهم ترین عواملی را که باید در نظر بگیرید را تعیین کنید. در اینجا روش هایی برای شروع اجرای قانون ۸۰/۲۰ برای بهبود کارایی، افزایش فروش و رشد کسب و کار آورده شده است:

۱. بهترین مشتریان را پیدا کنید

بهترین مشتریان اغلب سود را به ارمغان می آورند، به این معنی که ۸۰ درصد فروش ممکن است از ۲۰ درصد مشتریان باشد. شناسایی ۲۰ درصد از مشتریانی که بیشتر محصولات یا خدمات شما را خریداری می‌کنند، می‌تواند به شما در توسعه استراتژی‌های بازاریابی برای جذب مشتریان همفکر کمک کند. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید بهترین مشتریان را کشف کنید:

  • مشتریان دائمی را شناسایی کنید. تدارکات و داده های فروش را بررسی کنید تا مشتریانی را که مکرر یا جدیدترین خریدها را انجام می دهند شناسایی کنید. گزارش فروش شما فروش روزانه، هفتگی و ماهانه را نشان می دهد و بینش هایی را ارائه می دهد که می تواند به شما در توسعه استراتژی های بازاریابی جدید کمک کند.

  • ردیابی کنید که مشتریان چگونه شما را پیدا کردند. منابعی را که مشتریان را به محصولات یا خدمات کشانده اند، از طریق رسانه های اجتماعی یا تبلیغات هدفمند شناسایی کنید. پیدا کردن جایی که ۲۰٪ از مشتریان از کجا آمده اند می تواند به شما کمک کند تا استراتژی های خود را برای یافتن مشتریان بیشتر از طریق همان کانال ها بهینه کنید.

  • محل حضور مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید. دانستن محل زندگی مشتریان ممکن است هدف قرار دادن آنها را برای شما آسان تر کند. استفاده از پلتفرم‌های نقطه فروش (POS) برای دیدن مناطقی که مشتریان شما از آنجا آمده‌اند، می‌تواند راهی عالی برای هدف قرار دادن مشتریان بیشتر از مکان‌های دقیق‌تر باشد.

مطالب مرتبط:  تجزیه و تحلیل بازار هدف: چیست و چگونه می توان آن را ساخت

۲. محصولات سودآور را شناسایی کنید

یک شرکت ممکن است چند محصولی داشته باشد که مشتریان آنها را دوست داشته باشند، که در ۸۰٪ از کل فروش شرکت می کند. به جای تبلیغ محصولاتی که فروش زیادی ندارند، می‌توانید با راه‌اندازی به‌روزرسانی‌های جدید یا ویژگی‌های بهبودیافته، روی بهبود ۲۰ درصد پرفروش‌ترین محصولات یا خدمات تمرکز کنید تا کیفیت بهتری برای مشتریان فراهم کنید تا خریدهای بیشتر را تشویق کنید.

مرتبط:  سودآوری محصول: تعریف و روش ها

۳. ترافیک وب سایت را افزایش دهید

قانون ۸۰/۲۰ همچنین می تواند با  بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) کار کند  ، با در نظر گرفتن اینکه ۸۰ درصد از ترافیک وب سایت از ۲۰ درصد از کلمات کلیدی استفاده شده ناشی می شود. کلمات کلیدی خاص ممکن است ترافیک بیشتری نسبت به سایرین ایجاد کنند. تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید تا ببینید کدام پست های وبلاگ یا پست های رسانه های اجتماعی ترافیک بیشتری را به همراه دارند و کدام کلمات کلیدی در نتایج جستجو رتبه بالایی دارند. هنگامی که می دانید کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند، می توانید تلاش خود را بر روی آن کلمات خاص متمرکز کنید و به دنبال راه هایی برای پیاده سازی آنها در محتوای بازاریابی و طراحی وب سایت باشید.

مطالب مرتبط:  ۲۶ روش موثر برای افزایش ترافیک وب سایت شما

۴. زمان خود را عاقلانه سرمایه گذاری کنید

شما همچنین می توانید قانون ۸۰/۲۰ را برای تعیین بهترین راه های سرمایه گذاری زمان خود اعمال کنید. هنگامی که به اهداف شرکت نگاه می کنید، ۲۰٪ از مهمترین آنها را اولویت بندی کنید تا ۸۰٪ از فروش یا درآمد را به دست آورید. سپس، می توانید زمان باقی مانده خود را بر روی بقیه اهداف متمرکز کنید.

مطالب مرتبط:  نحوه اولویت بندی وظایف محل کار (با ۵ مرحله و نکته)

۵. مدیریت هزینه ها را یاد بگیرید

همچنین می توانید از قانون ۲۰/۸۰ برای شناسایی ۲۰ درصد اقلام مسئول ۸۰ درصد هزینه های شرکت استفاده کنید و در صورت امکان هزینه ها را کاهش دهید. با شناسایی مکان هایی که بیشترین پول را خرج می کنید، می توانید تصمیمات بودجه ای هوشمندانه تری بگیرید و با شناسایی جایی که بیشترین پول را خرج می کنید، سود را افزایش دهید. به دنبال مواردی مانند هزینه‌های تولید، کانال‌های تبلیغاتی و زیان‌ها باشید تا هزینه‌هایی را که بیشتر از هزینه‌هایشان تولید نمی‌کنند، شناسایی کنید.

مطالب مرتبط: چگونه یک بودجه را مدیریت کنیم

۶. بر محتوای رسانه های اجتماعی تمرکز کنید

قانون ۸۰/۲۰ می تواند با استراتژی رسانه های اجتماعی کار کند، با در نظر گرفتن این که ۸۰٪ از اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی ممکن است از ۲۰٪ از پست ها باشد. ۲۰ درصد محتوایی را که به مخاطب علاقه دارد و نیازهای آنها را برآورده می کند و در عین حال برندسازی می کند، کشف کنید. با استفاده از یک ردیاب تجزیه و تحلیل اجتماعی بررسی کنید که نظرات، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها از کجا آمده‌اند و برای ادامه جذب مخاطبان مشابه، محتوای مشابه ایجاد کنید.

مرتبط:  ۸ مرحله برای ایجاد استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی موفق

۷. مراقب باشید که ترافیک از کجا می آید

همه وب‌سایت‌ها ترافیک را از منابع زیادی دریافت می‌کنند، اما یافتن ۲۰ درصد منابعی که ۸۰ درصد ترافیک از آن‌ها می‌آید، مهم است. به جای نظارت بر همه کانال‌های ترافیک، روی پنج تا ۱۰ کانال ترافیکی تمرکز کنید که بیشترین ارجاع‌ها را به ارمغان می‌آورند و بر کیفیت پست‌ها تمرکز کنید. ایجاد یک حضور رسانه ای قوی در کانالی که مخاطبان اصلی کسب و کار را هدف قرار می دهد، می تواند فروش و شناخت برند را به طور موثرتری افزایش دهد.

مطالب مرتبط:  نظارت بر ترافیک وب چیست؟ به علاوه مزایا، ابزار و مراحل

۸. نرم افزار با کیفیت توسعه دهید

۲۰ درصد از تلاش های توسعه نرم افزار ممکن است به ۸۰ درصد از عملکرد برنامه کمک کند. صرف ساعت‌ها در برنامه‌نویسی می‌تواند زمان‌بر و پرهزینه باشد، اما اعمال قانون ۸۰/۲۰ برای توسعه نرم‌افزار جدید می‌تواند به شما کمک کند تا روی ویژگی‌هایی تمرکز کنید که عملکرد با کیفیتی را برای کاربران فراهم می‌کنند. نرم افزار یا یک سایت موثر نیز می تواند رضایت مشتری را افزایش دهد و درآمد و شهرت شرکت را بهبود بخشد.

مرتبط: توسعه نرم افزار چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *