بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

AMP چیست؟ (با موارد استفاده، مزایا و معایب)

AMP چیست

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بسیاری از کسب و کارها از AMP به دلیل مزایای زیادی که در هنگام طراحی وب سایت ها و برنامه ها ارائه می دهد، استفاده می کنند. به عنوان مثال، AMP می تواند زمان بارگذاری را کاهش دهد، نرخ تبدیل را افزایش دهد و امنیت وب سایت را بهبود بخشد. یادگیری در مورد AMP ممکن است به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا پیاده سازی آن در وب سایت ها یا برنامه های خود انتخاب مناسبی برای تیم شما است یا خیر.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد تعریف AMP صحبت می کنیم، توضیح می دهیم که چه کسی معمولاً از آن استفاده می کند و چندین مزایا و معایب استفاده از آن را فهرست می کند.

AMP چیست؟

AMP یا Accelerated Mobile Pages (صفحات موبایل تسریع شده | صفحات موبایلی پرشتاب)، کتابخانه ای از کد است که هر برنامه نویسی می تواند به آن دسترسی داشته باشد و در وب سایت خود پیاده سازی کند. کتابخانه AMP به محتوای صفحه تلفن همراه اجازه می دهد تا سریعتر بارگیری شود و از داده کمتری نسبت به یک صفحه معمولی تلفن همراه استفاده کند. AMP شکل ساده شده ای از HTML است که صفحات وب را با زمان بارگذاری سریع از طریق فناوری استریم که محتوا را از سرورهای آنلاین بازیابی می کند، فراهم می کند.

مطالب مرتبط: HTML در مقابل جاوا اسکریپت: تعاریف، تفاوت ها و چرایی اهمیت آنها

چه کسی از AMP استفاده می کند؟

در اینجا لیستی از موقعیت هایی است که معمولاً از AMP استفاده می کنند:

مهندسین نرم افزار

مهندسان نرم افزار معمولاً از AMP برای توسعه وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه استفاده می کنند. یک مهندس نرم افزار ممکن است صفحات سایت یا برنامه خود را برای بلوک هایی از کد HTML اسکن کند که می تواند کارآمدتر شود. سپس ممکن است تغییراتی در این بلوک های کد ایجاد کنند یا کل صفحه را با AMP بازنویسی کنند. به عنوان مثال، اگر سعی دارند اندازه فایل هر صفحه را فشرده کنند یا اگر به دنبال فرصت هایی برای بهبود نرخ تبدیل با افزایش سرعت بارگذاری سایت خود هستند، ممکن است از AMP استفاده کنند.

توسعه دهندگان وب سایت

توسعه دهندگان وب سایت معمولاً AMP را به پیوندهای صفحه اصلی یک وب سایت اضافه می کنند. آنها این کار را با پیاده سازی بخش هایی از کدی که AMP در کتابخانه خود ارائه می دهد، انجام می دهند. وجود این پیوندها می تواند منجر به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو شود زیرا دید یک صفحه AMP را افزایش می دهد.

وبلاگ نویسان

وبلاگ نویسان اغلب هنگام ایجاد پست های وبلاگ جدید از AMP استفاده می کنند، به خصوص اگر محتوای خود یا سایت رسانه های اجتماعی دیگری را پست می کنند. این به ویژه برای وبلاگ نویسان وابسته که با شبکه های وابسته کار می کنند تا پیوندهایی را به تبلیغ کنندگان ارسال کنند، صادق است. به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس وابسته پست های وبلاگ حمایت شده را ارسال می کند، ممکن است با استفاده از AMP به تبلیغ کننده پیوند دهد. این می تواند به پست تبلیغ کننده اجازه دهد تا در وبلاگ خود وبلاگ نویس با رتبه بالایی ظاهر شود و به طور بالقوه درآمد اضافی برای شرکت وابسته ایجاد کند.

مرتبط: ۱۵ معیار اساسی وب سایت برای اندازه گیری موفقیت آنلاین

بازاریابان دیجیتال

بازاریابان دیجیتال می توانند از صفحات AMP برای کمک به ایمن سازی آدرس ایمیل مشتریان خود و ردیابی اقدامات بازدیدکنندگان در وب سایت خود استفاده کنند. آنها همچنین از آن برای ثبت داده های مربوطه برای تولید گزارش استفاده می کنند. به عنوان مثال، بازاریابان ممکن است از صفحات AMP برای ردیابی عملکرد دکمه هایی که کاربران در بخش های مربوطه یک وب سایت روی آنها کلیک می کنند، استفاده کنند.

مرتبط: چگونه یک بازاریاب دیجیتال شویم؟

صاحبان مشاغل کوچک

صاحبان مشاغل کوچک اغلب AMP را برای بهبود دید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به ویژه SERP های محلی مفید می دانند. موتورهای جستجو اغلب صفحات AMP را سریعتر از صفحات معمولی تلفن همراه ایندکس می کنند و دید کلی آنها را در SERP افزایش می دهند. AMP همچنین آنها را در دستگاه های تلفن همراه سریعتر از صفحات معمولی تلفن همراه فهرست می کند، که نرخ کلیک آنها (CTR) را افزایش می دهد و نرخ تبدیل آنها را برای دستگاه های تلفن همراه بهبود می بخشد.

مزایای استفاده از AMP

در اینجا برخی از مزایای رایج استفاده از AMP وجود دارد:

زمان بارگذاری صفحه سریعتر

صفحات AMP اغلب در بارگذاری سریعتر از صفحات معمولی موبایل هستند. AMP زمان بارگذاری صفحه وب را با استفاده از سرورهای آنلاین برای ارائه محتوا کاهش می دهد. این کار با ذخیره‌سازی محلی محتوا در دستگاه‌های کاربران نهایی انجام می‌شود که سرعت صفحه را افزایش می‌دهد و دستگاه‌ها را در بارگذاری کارآمدتر می‌کند.

مطالب مرتبط: ۲۷ نکته موثر در طراحی وب سایت برای بهبود وب سایت شما

UX بهبود یافته

یکی دیگر از مزایای اصلی استفاده از AMP، افزایش تجربه کاربری (UX) به دلیل سرعت بارگذاری سریع‌تر صفحه است. در مرور وب، اگر صفحات وب به سرعت بارگذاری شوند، افراد تمایل به بازگشت دارند. این ممکن است رضایت بازدیدکنندگان و وفاداری به یک وب سایت را بهبود بخشد.

کاهش مصرف داده

صفحات AMP با استفاده از سرورهای آنلاین برای ذخیره محتوا برای کاربر نهایی، داده ها را ذخیره می کنند. از آنجایی که سرور این محتوا را تا زمانی که کاربران به آن نیاز نداشته باشند دانلود نمی کند، می تواند مصرف داده را برای کاربران نهایی کاهش دهد. این به کسب و کارها اجازه می دهد تا بدون در نظر گرفتن سرعت اتصال به اینترنت، وب سایت ها و برنامه هایی را برای همه کاربران ایجاد کنند.

مطالب مرتبط: ۲۶ روش موثر برای افزایش ترافیک وب سایت شما

افزایش رتبه ها

موتورهای جستجو اغلب صفحات AMP را سریعتر از صفحات معمولی موبایل ایندکس می کنند، که به آنها امکان می دهد در SERP رتبه بالاتری داشته باشند و میزان قابل مشاهده بودن آنها در نتایج جستجو را افزایش دهند. AMP می تواند به بهبودهای قابل توجهی در دید دست یابد زیرا الگوریتم های AMP به صفحات با بارگذاری سریع تر علاقه دارند. این می تواند منجر به افزایش CTR و نرخ تبدیل شود.

پیاده سازی آسان

پیاده سازی AMP برای کسانی که مهارت های اولیه کدنویسی دارند نسبتاً آسان است و افزونه ها و افزونه های زیادی برای آسان تر کردن این فرآیند وجود دارد. به عنوان مثال، یک کسب و کار می تواند یک افزونه را در صفحه اصلی وب سایت خود قرار دهد و با استفاده از یک برنامه افزودنی AMP برای ناشران به وب سایت تلفن همراه خود پیوند دهد. این به کدنویسان با تجربه کمتر اجازه می دهد تا از AMP برای ایجاد صفحات وب و برنامه های تلفن همراه استفاده کنند.

افزایش امنیت

صفحات AMP ایمن هستند زیرا خارج از سرورهای آنلاین قابل دسترسی نیستند. این می تواند یک مزیت قابل توجه برای کسانی باشد که فروشگاه های تجارت الکترونیکی را اداره می کنند و باید محتوا و داده های خود را ایمن کنند. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است نیاز داشته باشد داده های حساس خود را از وب سایت های خارجی ایمن کند.

مطالب مرتبط: چگونه یک صفحه فشرده قانع کننده برای وب سایت خود ایجاد کنیم (با نکات)

بازدهی بهتر

صفحات AMP اغلب از پهنای باند کمتری نسبت به صفحات معمولی موبایل استفاده می کنند که می تواند منجر به کاهش هزینه میزبانی وب شود. هزینه های انتقال داده نیز کمتر است و می تواند هزینه میزبانی را برای صاحبان مشاغل کاهش دهد. این به مشاغل اجازه می دهد تا برای خدمات مهم دیگر پول خرج کنند.

AMP چیست

معایب استفاده از AMP

در اینجا چند اشکال احتمالی استفاده از AMP وجود دارد:

ممکن است ترافیک سایت را افزایش ندهد

AMP ممکن است افزایشی در ترافیک سایت ایجاد نکند، زیرا دید بیشتر در موتورهای جستجو به طور خودکار بازدید کاربران بیشتری از یک صفحه را تضمین نمی کند. کاربران ممکن است تصمیم بگیرند به دلایل دیگری علاوه بر دیدن صفحات در نتایج موتور جستجوی خود، از صفحات بازدید کنند. با این حال، توسعه دهندگان AMP در حال تلاش برای بهبود CTR وب سایت هایی هستند که به طور مداوم از AMP استفاده می کنند.

کاهش زمان بارگذاری برای برخی از محتوای وب سایت

محتوای وب‌سایتی که از AMP استفاده نمی‌کند ممکن است کندتر از محتوای دارای AMP بارگیری شود. این ممکن است به دلیل زمان‌های بارگذاری ناهموار برای محتوا در همان صفحه وب، مشکلات UX ایجاد کند. با ایجاد محتوای بیشتر با استفاده از AMP، می‌توانید زمان بارگیری را برای همه محتوای یک صفحه وب عادی کنید.

مرتبط: ۱۰ مورد از بهترین نکات بهینه‌سازی سرعت برای وب‌سایت‌های المنتوری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *