بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

درباره استخدام کننده بیاموزید

چرا بررسی پیشینه قبل از استخدام یک نامزد مهم است

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

استخدام کننده چه کاری انجام می دهد؟

استخدام کنندگان مسئول شناسایی و پردازش نامزدهای مطلوب برای پر کردن فرصت های شغلی هستند. این متخصصان منابع انسانی با نامزدها بررسی و مصاحبه می کنند، به عنوان رابط بین کارفرمایان و متقاضیان عمل می کنند و پیشنهادات شغلی را تسهیل می کنند. استخدام کنندگان معمولاً وظایف زیر را انجام می دهند:

شناسایی نامزدها

استخدام‌کنندگان با استفاده از مهارت‌های تحقیقاتی و شبکه ارتباطات خود، به دنبال داوطلبانی می‌گردند که مهارت‌ها، تحصیلات، تجربه و آرزوهای لازم برای یک فرصت شغلی را داشته باشند. بسیاری از استخدام‌کنندگان از پورتال‌های شغلی آنلاین برای ارسال فهرست‌ها یا جستجو در پورتال‌های مشابه برای رزومه‌های منتشر شده که با مجموعه مهارت‌های مورد نیاز آنها مطابقت دارد، استفاده می‌کنند. دیگران شخصاً از طریق رویدادهای شبکه‌سازی صنعت، نامزدها را شناسایی می‌کنند.

حضور در نمایشگاه های کار

استخدام کنندگان اغلب در نمایشگاه های شغلی و رویدادهای شغلی دانشگاه در مناطق محلی خود یا در سراسر کشور شرکت می کنند. در طول این رویدادها، آنها نماینده صنایع یا کارفرمایان هستند، به سؤالات مربوط به اشتغال و مشاغل پاسخ می دهند و به دنبال نامزدهایی برای فرصت های شغلی آینده می گردند.

مصاحبه با متقاضیان

پس از یافتن و غربالگری نامزدها، استخدام کنندگان از طریق تلفن، از طریق ویدئو یا حضوری با متقاضیان مصاحبه می کنند. آنها ارزیابی می کنند که آیا کاندیداها نیازهای کارفرمایان را برآورده می کنند و با مراجع تماس می گیرند تا در مورد مهارت ها و سوابق متقاضیان بیشتر بیاموزند. سپس استخدام‌کنندگان نامزدهای واجد شرایط را به کارفرمایان توصیه می‌کنند.

ارائه پیشنهادهای استخدامی

بسیاری از استخدام‌کنندگان نیز به نامزدها شغل پیشنهاد می‌دهند و درباره جزئیات استخدام مذاکره می‌کنند. آنها ممکن است با نامزدها و کارفرمایان ارتباط برقرار کنند تا در مورد عناوین شغلی، حقوق، مزایا و سایر شرایط پیشنهاد شغلی به توافق برسند.

میانگین درامد

استخدام کنندگان معمولاً مشاغل تمام وقت دارند و در ساعات کاری استاندارد یا بین ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر کار می کنند. حقوق سالانه آنها به سطح تحصیلات و تجربه آنها و همچنین هر گونه گواهینامه حرفه ای که دریافت کرده اند بستگی دارد. حقوق ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا شرکت آنها کمیسیون یا پاداش برای انتخاب استعدادها ارائه می دهد. (بروزرسانی ارقام در پاییز ۱۴۰۲)

  • حقوق رایج ملی:  ۱۱۵۹۷۵۲۰۰ تومان در سال

  • برخی حقوق از  ۳۳۶۰۰۰۰۰ تا ۳۰۴۸۰۰۰۰۰ تومان در سال متغیر است.

الزامات استخدام کننده

استخدام کنندگان برای انجام وظایف خود به یک مدرک لیسانس و چندین مهارت نرم نیاز دارند. برخی نیز گواهینامه حرفه ای دریافت می کنند.

تحصیلات

در بیشتر موارد، استخدام کنندگان برای کار در این زمینه نیاز به مدرک لیسانس دارند. اگرچه کارفرمایان ممکن است استخدام کنندگانی با مدارک مختلف استخدام کنند، اما رایج ترین رشته ها در این زمینه شامل مدیریت منابع انسانی و مدیریت بازرگانی است. از آنجایی که بیشتر رشته‌های منابع انسانی تمرکز کسب و کار دارند، هر دو مدرک به استخدام‌کنندگان مشتاق اجازه می‌دهند تا اصول کسب‌وکار، مبانی مالی و حسابداری و اصول مدیریت را بیاموزند. استخدام‌کنندگان مشتاق معمولاً گذراندن دوره‌های منابع انسانی برای تسلط بر اصول مدیریت استعداد و مدیریت مزایا را نیز مفید می‌دانند.

آموزش

برای اکثر استخدام‌کنندگان، دوره‌های کالج با تمرکز بر مدیریت منابع انسانی و مدیریت کسب‌وکار، آموزش‌های اولیه را ارائه می‌دهند. استخدام کنندگان معمولاً برنامه های آموزشی داخلی کوتاه مدت را برای یادگیری استراتژی ها و گردش کار شرکت تکمیل می کنند. برخی از شرکت‌ها آموزش‌های حین کار را ارائه می‌دهند، از جمله زیر نظر گرفتن همکاران استخدام‌کننده و ارائه جلسات تحت نظارت با نامزدهای احتمالی.

گواهینامه ها

اگرچه کسب گواهی‌های اضافی برای استخدام‌کنندگان ضروری نیست، بسیاری متوجه می‌شوند که دنبال کردن یک مدرک حرفه‌ای می‌تواند به پیشرفت شغلی کمک کند. یک گواهی از یکی از سازمان های زیر را در نظر بگیرید:

هوا

گواهینامه استخدام حرفه ای این سازمان به متخصصان کمک می کند تا در استراتژی استخدام و اصول اولیه استخدام مهارت پیدا کنند. اعتبارنامه‌های تخصصی، از جمله Certified Social Sourcing Recruiter و Certified Social Media Recruiter، به حرفه‌ای‌ها آموزش می‌دهد که چگونه نامزدها را با استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال شناسایی و بررسی کنند. استخدام کنندگان می توانند اکثر مدارک AIRS را با شرکت در یک کلاس هشت ساعته و قبولی در یک امتحان به دست آورند.

انجمن کارکنان آمریکا

یک سازمان حرفه ای مبتنی بر عضویت، ASA برنامه های صدور گواهینامه را هم برای اعضا و هم برای غیرعضو ارائه می دهد. استخدام‌کنندگان می‌توانند گواهینامه کارمندان حرفه‌ای را در نظر بگیرند، که بر قوانین استخدام تمرکز دارد، یا اعتبارنامه‌های خاص صنعت، مانند Certified Health Care Staffing Professional. ASA این اعتبارنامه ها را زمانی اعطا می کند که استخدام کنندگان یک امتحان دو ساعته را با موفقیت پشت سر بگذارند.

انجمن ملی خدمات پرسنلی

یکی دیگر از سازمان های مبتنی بر عضویت، NAPS، اعتبارنامه هایی را برای استخدام کنندگان مستقیم و استخدام موقت ارائه می دهد. NAPS مواد درسی و کتابچه های راهنما را ارائه می دهد و به مشاور پرسنل خبره و متخصص کارکنان موقت گواهینامه زمانی که استخدام کنندگان امتحان آنلاین را قبول می کنند، اعتبارنامه اعطا می کند.

انجمن مدیریت منابع انسانی

این سازمان صدور گواهینامه انواع مختلفی از اعتبارنامه های HR را ارائه می دهد، از جمله یکی از مواردی که بر استخدام و جذب استعداد متمرکز است. برای به دست آوردن مدرک تخصصی استعدادیابی از SHRM، استخدام کنندگان باید در یک سمینار استراتژی آنلاین ثبت نام کنند، شش دوره آنلاین را در موضوعاتی مانند تجزیه و تحلیل و ورود به سیستم بگذرانند و یک امتحان ۵۰ سوالی را پشت سر بگذارند.

مهارت ها

برای موفقیت به عنوان یک استخدام کننده، به قابلیت های زیر نیاز دارید:

مهارت های تحلیلی

استخدام کنندگان برای تحقیق در مورد نامزدهای شرکتی که برای نیازها استخدام می کنند، به مهارت های تحلیلی نیاز دارند. آنها همچنین از این مهارت ها در هنگام بررسی رزومه، ارزیابی پتانسیل نامزدها و مذاکره پیشنهادات استخدامی استفاده می کنند.

توجه به جزئیات

از آنجایی که استخدام کنندگان مسئولیت های مختلفی را بر عهده دارند و اغلب برای پر کردن چندین موقعیت به طور همزمان کار می کنند، باید جزئیات محور باشند. نگه داشتن برنامه ها و یادداشت های دقیق می تواند به مدیریت چندین کار به طور همزمان کمک کند.

مهارت های ارتباطی

استخدام کنندگان بیشتر روزهای خود را صرف تماس، نوشتن و صحبت با همکاران و مشتریان می کنند. برای ارائه دقیق پیام های خود، این متخصصان منابع انسانی باید بدانند که چگونه واضح صحبت کنند و بنویسند.

مهارت های کامپیوتری

برای ردیابی داده ها، نوشتن یادداشت ها، ارسال ایمیل و ایجاد ارائه، استخدام کنندگان به مهارت های اولیه کامپیوتری نیاز دارند. اکثر پلتفرم‌های نرم‌افزار HR استاندارد و همچنین برنامه‌های پردازش کلمه، صفحه‌گسترده، نمایش اسلاید و ایمیل را تسلط دارند.

مهارت های خدمات رسانی به مشتری

استخدام کنندگان برای ارزیابی نیازهای متقاضیان و کارفرمایان، پاسخ به سوالات و رسیدگی به مشکلات در صورت بروز نیاز به مهارت های قوی در خدمات مشتری دارند. این متخصصان منابع انسانی همچنین از مهارت های خدمات مشتری برای ایجاد روابط با مشتریان و نامزدها استفاده می کنند.

محیط کار استخدام کننده

استخدام کنندگان معمولا ساعات کار خود را بین چندین مکان تقسیم می کنند. آنها در حین کار بر روی میز در محیط های اداری، تحقیق می کنند و با نامزدها و شرکت ها ارتباط برقرار می کنند. با این حال، آنها همچنین برای جستجوی نامزدها در نمایشگاه های کار، ملاقات با شرکت ها و مصاحبه با متقاضیان بالقوه سفر می کنند. هنگام سفر به نمایشگاه‌های کار، استخدام‌کنندگان عموماً در مراکز کنفرانس یا پردیس‌های کالج کار می‌کنند. هنگام ملاقات با نمایندگان یا نامزدهای شرکت، آنها معمولاً در محیط های اداری کار می کنند.

چگونه یک استخدام کننده شویم

برای تبدیل شدن به یک استخدام‌کننده، این چهار مرحله را دنبال کنید:

۱. مدرک لیسانس بگیرید.

ابتدا یک برنامه لیسانس در رشته منابع انسانی یا مدیریت بازرگانی را تکمیل کنید و در کلاس هایی شرکت کنید که بر منابع انسانی تمرکز دارند تا اصول اولیه را بیاموزید.

۲. در HR کار کنید.

اکثر استخدام کنندگان قبل از اینکه در جذب استعدادها تخصص پیدا کنند، دو تا سه سال در HR کار می کنند. سعی کنید به دنبال شغلی به عنوان دستیار منابع انسانی یا هماهنگ کننده منابع انسانی باشید تا تجربه مصاحبه با نامزدها، رسیدگی به حقوق و دستمزد و مدیریت مزایا را به دست آورید.

۳. گواهینامه حرفه ای کسب کنید.

برای بهبود مهارت های استخدام یا تخصص در یک زمینه خاص، تکمیل یک گواهینامه حرفه ای را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، می‌توانید اعتبار Certified Internet Recruiter را از AIRS کسب کنید تا قابلیت‌های استخدام آنلاین خود را نشان دهید، یا می‌توانید گواهینامه Certified Personnel Consultant را از NAPS دنبال کنید تا شایستگی خود را در استخدام مستقیم نشان دهید.

۴. مهارت های کلیدی را مسلط کنید.

برای برتری در نقش خود، به دنبال فرصت هایی برای تسلط بر مهارت هایی باشید که به عنوان یک استخدام کننده نیاز دارید. برای مثال، می‌توانید برنامه‌های آموزشی را برای بهبود مهارت‌های پژوهشی و ارتباطی خود در نظر بگیرید، یا می‌توانید آموزش‌های آنلاین را برای یادگیری برنامه‌های نرم‌افزاری که به طور منظم استفاده می‌کنید، تکمیل کنید.

مثال شرح شغل استخدام کننده

متخصصین استخدام استعدادهای برتر برای جذب استعدادهای بازاریابی برای مشتریان خود به دنبال استخدام می باشد. نامزد ایده آل حداقل دو سال تجربه در زمینه استخدام خواهد داشت و می داند که چگونه در صنعت تحقیق کند، نامزدهای مناسب را شناسایی کند و مصاحبه انجام دهد. اگر شما یک استخدام کننده خودانگیزه با مهارت های ارتباطی و کار تیمی عالی هستید، می خواهیم در مورد این فرصت با شما صحبت کنیم.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *