بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۷ ابزار جمع آوری داده ها (با تعریف و اهمیت)

ابزارهای جمع آوری داده ها

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در محل کار، متخصصان اغلب با توزیع نظرسنجی، رهبری گروه های متمرکز و انجام مصاحبه، داده ها را از مخاطبان هدف جمع آوری می کنند. آنها همچنین ممکن است از ابزارهای جمع آوری داده ها برای جمع آوری نتایج آزمایش های خود در فضاهای آنلاین استفاده کنند. یادگیری در مورد برنامه‌هایی که می‌توانند داده‌ها را جمع‌آوری و ارزیابی کنند، می‌تواند به شما کمک کند تا پلتفرمی پیدا کنید که بتواند نیازهای تحقیقاتی کسب‌وکاری را که نمایندگی می‌کنید برآورده کند.

در این مقاله از ایوسی، هدف ابزارهای جمع‌آوری داده‌ها را بیان می‌کنیم، توضیح می‌دهیم که چرا آنها مهم هستند و هفت ابزار جمع‌آوری داده‌ها را شرح می‌دهیم که می‌توانید برای ابتکارات تحقیقاتی خود از آنها استفاده کنید.

ابزار جمع آوری داده ها چیست؟

ابزار جمع آوری داده ها برنامه های نرم افزاری هستند که می توانند اطلاعات را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند. آنها می توانند شما را قادر سازند تا نتایج آزمایش های تحقیقاتی خود را روی یک پلت فرم دیجیتال جمع آوری کنید. ویژگی‌های ابزار جمع‌آوری داده‌ها می‌تواند تشخیص روندها و نتیجه‌گیری برای پاسخ به سؤالات تحقیق را برای شما آسان‌تر کند. همچنین می توانید دسترسی به داده ها را با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید و اطلاعات را در برنامه های ذخیره سازی آنلاین ذخیره کنید. برخی از ابزارها الگوهایی را برای شما فراهم می‌کنند تا اسنادی را برای جمع‌آوری داده‌ها بنویسید و به شما امکان می‌دهد نتایج را همانطور که از دستگاه تلفن همراه یا رایانه رومیزی شما به دست می‌آید، ببینید.

مطالب مرتبط: روش های جمع آوری داده ها (با انواع داده ها و مثال ها)

چرا ابزار جمع آوری داده ها مهم هستند؟

ابزارهای جمع آوری داده ها مهم هستند زیرا می توانند نتایج تحقیق شما را سازماندهی کنند. در اینجا دلایلی وجود دارد که اهمیت سرمایه گذاری در نرم افزار مناسب را نشان می دهد:

  • همکاری با همکاران: هنگام یادگیری در مورد مخاطبان کلیدی، می توانید با همکاران خود برای ایجاد پرسشنامه و تفسیر یافته های خود همکاری کنید. اشتراک‌گذاری دسترسی به داده‌هایتان در یک پلتفرم می‌تواند نشان دادن پیشرفت تحقیقتان را برای شما ساده‌تر کند و بحث‌ها درباره معنای داده‌ها را تسهیل کند.

  • ساده‌سازی فرآیند تحقیق: برنامه‌های نرم‌افزاری برای جمع‌آوری داده‌ها همچنین می‌توانند در زمان و منابع شما در طول فرآیند تحقیق صرفه‌جویی کنند. شما می توانید اسناد ایجاد کنید، نتایج را نظارت کنید و گزارش ها را روی یک پلتفرم تولید کنید، که به شما کمک می کند از نیاز به سرمایه گذاری در چندین برنامه برای دستیابی به اهداف یکسان اجتناب کنید.

  • ارائه اطلاعات دقیق: دسترسی به اطلاعات دقیق هنگام تصمیم گیری که بر هم تیمی های خود و کل شرکت تأثیر می گذارد، می تواند برای شما مهم باشد. ابزارهای جمع آوری داده ها می توانند از یکپارچگی تحقیق شما محافظت کنند و به شما این امکان را می دهند که قبل از نتیجه گیری، مغایرت ها را شناسایی و برطرف کنید.

  • ارائه منابع برای پروژه‌های آینده: قابلیت‌های ذخیره‌سازی برنامه‌های جمع‌آوری داده‌ها می‌تواند شما را قادر سازد تا کار خود را ذخیره کرده و به آن‌ها برای پروژه‌های آینده ارجاع دهید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک نظرسنجی را در یک جمعیت شناسی خاص توزیع کنید، می‌توانید به پلتفرم دسترسی داشته باشید تا نظرسنجی را که در گذشته ایجاد کرده‌اید پیدا کنید و از آن به عنوان راهنمایی برای ساختن یک نظرسنجی جدید استفاده کنید.

مطالب مرتبط: ۹ ابزار مجازی سازی داده (به علاوه مزایا و معایب)

۷ ابزار جمع آوری داده ها

در اینجا فهرستی از ابزارهای جمع آوری داده ها وجود دارد که می توانید از آنها برای تجزیه و تحلیل داده ها در محل کار استفاده کنید:

۱. Formplus

Formplus می تواند برای انجام انواع مختلف تحقیقات مانند کمی و کیفی مفید باشد. این پلتفرم می‌تواند اطلاعات را از نظرسنجی‌ها و گروه‌های متمرکز جمع‌آوری کند و به شما اجازه می‌دهد تا ارقام را به شکل اصلی آن‌ها تجزیه و تحلیل کنید. می‌توانید از Formplus برای شخصی‌سازی طرح‌بندی و طراحی بصری نظرسنجی‌های یک شرکت استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می توانید از طرح رنگ و حروف یکسانی استفاده کنید تا به پاسخ دهندگان اجازه دهید منبع سوالات را تشخیص دهند. این پلتفرم همچنین می‌تواند پیوند نظرسنجی را در وب‌سایت شرکت درج کند، که می‌تواند دسترسی آسان به مخاطبانی را که می‌خواهند در مطالعه شرکت کنند، فراهم کند.

۲. پاسخ دهید

Repsly یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتری تلفن همراه (CRM) ارائه می دهد. می تواند برای مشاغل کوچک و متوسط ​​در صنعت خرده فروشی مفید باشد. شما می توانید با شناسایی الگوهای خرید کالا توسط مشتریان و کالاهایی که هنوز در قفسه هستند، عملکرد فروش شرکت را ردیابی کنید. این ابزار همچنین شما را قادر می سازد تا بر موجودی و بهره وری اعضای تیم فروش نظارت کنید. به عنوان مثال، داشبورد می تواند تعداد ساعات کار کارکنان در فروشگاه و میزان مشارکت آنها در اهداف فروش فروشگاه را نمایش دهد. همچنین یک گالری وجود دارد که تصاویری از این میدان را به نمایش می گذارد.

۳. GoSpotCheck

GoSpotCheck با کاربران کامپیوتر و موبایل که داده های میدانی را جمع آوری می کنند سازگار است. روندها را در داده‌ها در زمان واقعی ارائه می‌کند و ارقام را دسته‌بندی می‌کند تا شما را قادر سازد که یافته‌های خود را تفسیر کنید. می‌توانید به خلاصه‌ای از بینش‌های خود در گرافیک روی داشبورد، مانند نمودار دایره‌ای، نمودار خطی و نمودار میله‌ای دسترسی داشته باشید. این پلتفرم همچنین می‌تواند به شما اجازه دهد فیلترهایی را برای تأکید بر نکات خاصی از تحقیقات خود اعمال کنید و جزئیات لازم را به همکاران خود گزارش دهید. اگر می‌خواهید داده‌ها را به اشتراک بگذارید، می‌توانید ارقام را در قالب‌های مختلف صادر کنید یا به متخصصان تیم خود اجازه دسترسی بدهید.

۴. Zonka Feedback

Zonka Feedback می‌تواند به شما اجازه دهد سؤالاتی را برای یک نظرسنجی که رضایت مشتری را اندازه‌گیری می‌کند، ایجاد کنید. این ابزار می تواند مفید باشد اگر بخواهید بینشی از تجربه مشتریان با کسب و کاری که نماینده آن هستید به دست آورید. می‌توانید حوزه‌هایی را که برای مشتریان جذاب است و حوزه‌هایی را که شرکت می‌تواند برای تقویت رضایت و حفظ رتبه‌بندی‌ها بهبود بخشد، بیاموزید. Zonka Feedback می‌تواند گزارش‌هایی را با به‌روزرسانی‌های زنده داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید تولید کند. همچنین دارای یک سیستم اعلان است تا شما را از زمان دسترسی به اطلاعات جدید مطلع کند. داده ها می توانند به صورت آفلاین قابل مشاهده باشند، و می توانید بینش را به چندین زبان ترجمه کنید.

مطالب مرتبط: سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

۵. Forms On Fire

Forms On Fire می تواند یک سند تحقیقاتی را به فرمت دیجیتال تبدیل کند و با سیستم های ابری محبوب ادغام شود. این نرم افزار قالب هایی را برای شما فراهم می کند تا داده هایی را که جمع آوری کرده اید وارد کنید و اطلاعات را با همکاران خود به اشتراک بگذارید. فرم ها به صورت آنلاین یا آفلاین در دسترس شما هستند و می توانید با استفاده از دستگاه تلفن همراه یا رایانه آن ها را مشاهده کنید. اگر روی تیمی از محققان و تحلیلگران کار می کنید، در محل کار، Forms on Fire می تواند مفید باشد. می‌توانید داده‌ها را در گزارش‌ها ادغام کنید، که به شما امکان می‌دهد یافته‌های خود را بین مشتریان یا افسران ارشد توزیع کنید.

۶. QuickTapSurvey

QuickTapSurveys می تواند پرسشنامه هایی تولید کند که با و بدون اتصال به اینترنت در دسترس شما باشد. می‌توانید سؤالاتی را در نظرسنجی بگنجانید که به شما امکان می‌دهد اطلاعات تماس را از پاسخ‌دهنده جمع‌آوری کنید، مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن، که می‌تواند به شما در پیگیری آنها کمک کند. این پلتفرم نتایج نظرسنجی را جمع آوری می کند که می توانید از تلفن یا رایانه خود مشاهده کنید و با ابزارهای اتوماسیون مانند MailChimp سازگار است. اگر قصد دارید نظرسنجی های رضایت مشتری را توزیع کنید، استفاده از QuickTapSurvey می تواند مفید باشد. همچنین می‌توانید ظاهر نظرسنجی‌ها را مطابق با برند یک شرکت سفارشی کنید.

موارد مرتبط: معرفی بهترین ابزار تجزیه و تحلیل داده‌ها

۷. تکیه گاه

Fulcrum یک برنامه کاربردی برای به دست آوردن و تفسیر داده ها از دستگاه های تلفن همراه است. این می تواند برای کارمندانی مفید باشد که هنوز می خواهند در حالی که خارج از دفتر هستند به تحقیقات خود دسترسی داشته باشند. می‌توانید بینش‌های موجود در پلتفرم را به‌روزرسانی کنید، که به شما امکان می‌دهد با اطلاعات فعلی که در اختیار دارید، انتخاب کنید. Fulcrum همچنین مکان داده ها را ردیابی می کند و مختصات مبدا آن را ارائه می دهد. می توانید برنامه را با سایر برنامه های نرم افزاری یکی کنید. همچنین می‌توانید عکس‌ها، صداها و فیلم‌هایی بگیرید که در برنامه قابل دسترسی هستند. اطلاعات درون Fulcrum می تواند در سیستم های ابری آپلود شود.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *