داشتن یک وب سایت با طراحی خوب برای شرکت هایی که تجارت آنلاین انجام می دهند ضروری است. اکثر وب سایت های عالی شامل چندین عنصر کلیدی هستند. اگر در حال ساختن یک وب سایت برای شرکت خود هستید، می توانید این عناصر کلیدی وب سایت را بگنجانید تا وب سایت خود را برای بازدیدکنندگان لذت بخش و آسان کنید.
در این مقاله از ایوسی، به اهمیت گنجاندن عناصر کلیدی در وب سایت شما می پردازیم و ۲۰ عنصر از وب سایت های عالی را فهرست می کنیم.
چرا توجه به عناصر وب سایت مهم است؟
مهم است که عناصر کلیدی وب سایت را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین وب سایت ممکن را برای کاربران خود طراحی کنید. گنجاندن عناصر خاصی در وب سایت شما می تواند جذابیت زیبایی شناختی آن را افزایش دهد و تجربه کاربری شما را بهبود بخشد. این می تواند با جذب مشتریان جدید و کمک به ایجاد روابط قوی با مشتریان فعلی به شرکت شما کمک کند.
مطالب مرتبط: طراحی وب چیست؟ تعریف، عناصر و کاربردها
چه کسی باید نگران عناصر وب سایت باشد؟
شما می توانید در مورد عناصر وب سایت یاد بگیرید چه یک طراح وب با تجربه باشید و چه برای اولین بار در حال ساخت وب سایت هستید. گنجاندن عناصر خاص وب سایت می تواند وب سایت ها را در تمام سطوح مهارت طراحی وب بهبود بخشد. این باعث می شود فکر کنید که کدام عناصر برای وب سایت شما مؤثرتر هستند.
۲۰ عنصر کلیدی وب سایت
چه در حال کدنویسی یک وب سایت از ابتدا باشید و چه از یک الگوی وب سایت استفاده می کنید، عناصر متنوعی وجود دارد که می تواند وب سایت شما را قوی تر کند و می توانید ویژگی های وب سایت را انتخاب کنید که به بهترین وجه برای شرکت شما مناسب است. در اینجا ۲۰ عنصر اصلی وب سایت وجود دارد که باید در وب سایت خود در نظر بگیرید:
۱. محتوا
محتوا یک عنصر ضروری وب سایت است. محتوا می تواند نوشتاری یا تصویری باشد—شما می توانید متن، تصاویر، ویدیوها و موارد دیگر را در وب سایت خود قرار دهید. محتوای وب سایت شما می تواند بر نحوه نمایش وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر بگذارد و همچنین می تواند بر نحوه دید کاربران از شرکت شما تأثیر بگذارد. مطمئن شوید که متن خوب و مختصر و محتوای بصری با کیفیت بالا را برای حرفه ای جلوه دادن وب سایت خود قرار دهید.
مرتبط: ایجاد محتوا: تعریف و مراحل توسعه یک استراتژی محتوای عالی
۲. چیدمان تمیز
طرح بندی تمیز یکی دیگر از عناصر کلیدی وب سایت است. اغلب، طراحان تجربه کاربری مسئول طراحی طرحبندیهای تمیز و بصری هستند. یک چیدمان عالی می تواند هضم محتوای وب سایت شما را برای کاربران آسان تر کند و وب سایت شما را از نظر زیبایی شناسی جذاب کند. برای ایجاد یک طرح بندی موثر برای وب سایت خود، سعی کنید اطلاعات وب سایت خود را به گونه ای سازماندهی کنید که برای کاربر منطقی باشد و به طور طبیعی جریان یابد.
مطالب مرتبط: طراحی UX چیست؟
۳. طراحی واکنش گرا
اگر می خواهید وب سایت شما در انواع دستگاه ها از جمله دستگاه های تلفن همراه خوب به نظر برسد، طراحی ریسپانسیو ارزش آن را دارد که در نظر بگیرید. طراحی ریسپانسیو به طراحی وب اطلاق می شود که می تواند در هر اندازه صفحه نمایش داده شود. هنگامی که یک وبسایت طراحی واکنشگرای خوبی داشته باشد، زمانی که کاربران اندازه صفحه خود را تغییر میدهند یا به دستگاه دیگری تغییر میدهند، باید بهطور خودکار پاسخ دهد.
۴. جذابیت بصری
جذابیت بصری نیز جزء مهمی از یک وب سایت عالی است. ایجاد یک وب سایت جذاب از نظر بصری می تواند کاربران را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود آنها از تجربه خود در سایت شما لذت ببرند. شما می توانید با استفاده از تایپوگرافی، گرافیک و سایر تکنیک های هنری یک وب سایت از نظر بصری جذاب ایجاد کنید.
۵. ناوبری آسان
وب سایت های عالی معمولاً دارای ناوبری آسان و شهودی هستند. برای مثال، کاربران باید بتوانند به راحتی به نوار ناوبری یا منو دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، میتوانید گزینههای منو را در دستهها سازماندهی کنید تا کاربران بتوانند اطلاعات دقیق مورد نظر خود را پیدا کنند.
۶. قابلیت دسترسی
دسترسی یکی دیگر از عناصر ضروری است که ارزش توجه دارد. مطمئن شوید که وب سایت شما قابل دسترسی است تا افراد دارای معلولیت بتوانند از آن استفاده کنند. این ممکن است شامل اجازه دادن به کاربران برای تغییر اندازه متن، افزودن متن جایگزین به تصاویر و استفاده از متن و رنگهای پسزمینه با کنتراست بالا باشد.
۷. صفحه اصلی
صفحه اصلی اولین صفحه ای است که کاربران هنگام ورود به وب سایت شما می بینند، بنابراین مهم است که یک صفحه اصلی طراحی کنید که بلافاصله آنها را درگیر کند. صفحه اصلی شما می تواند شامل اطلاعاتی درباره شرکت شما و همچنین تصاویر یا ویدیوهای چشم نواز باشد تا کاربران را تشویق کند تا در سایت بمانند و بیشتر آن را مرور کنند.
۸. نام تجاری شما
همچنین می توانید نام تجاری خود را در سراسر وب سایت خود، از جمله لوگوی خود و همچنین ترکیب فونت ها و طرح رنگی که نشان دهنده برند شما است، وارد کنید. ثابت نگه داشتن برند شما برای اطمینان از اینکه شرکت شما برای مشتریانش قابل تشخیص است مهم است.
بیشتر بخوانید: برندسازی چیست؟ چرا برندسازی برای کسب و کار شما مهم است؟
۹. تعامل
تعامل کلید یک وب سایت جذاب است. وب سایت های تعاملی شامل ویژگی هایی هستند که کاربران می توانند با آنها درگیر شوند و فرصت هایی برای گفتگوهای دو طرفه با یک شرکت. این می تواند تجربه کاربر وب سایت را بهبود بخشد و به شرکت کمک کند تا روابط خود را با مشتریان خود تقویت کند.
۱۰. صفحه درباره
همچنین میتوانید صفحهای را اضافه کنید که به بازدیدکنندگان درباره شرکت شما، از جمله تاریخچه و پیشینه آن، اطلاع میدهد. یک صفحه درباره می تواند ساده و مختصر باشد و فقط نکات اصلی شرکت شما را برجسته کند. همچنین می توانید تصاویر مرتبط را در این صفحه قرار دهید تا کاربران را علاقه مند نگه دارید.
۱۱. تابع جستجو
داشتن یک عملکرد جستجو مهم است زیرا تضمین می کند که کاربران وب سایت می توانند به سرعت دقیقاً به آنچه در وب سایت به دنبال آن هستند پیمایش کنند. به طور معمول، وبسایتها دارای یک نوار جستجو در یک مکان قابل دسترسی هستند – معمولاً در گوشه سمت راست بالای صفحه – جایی که کاربران میتوانند عبارتهای جستجوی خاص را تایپ کنند. این می تواند به آنها کمک کند تا اطلاعات دقیق مورد نظر خود را بدون نیاز به خواندن گزینه های منو پیدا کنند.
۱۲. صفحه تماس
یک صفحه تماس نیز ارزش گنجاندن دارد تا اطمینان حاصل شود که کاربران کانال های مختلفی را که می توانند از طریق آن با شما تماس بگیرند را می شناسند. حتما اطلاعات تماس ضروری مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس فیزیکی را وارد کنید. علاوه بر این، میتوانید فرم تماسی را در نظر بگیرید که به کاربران اجازه میدهد بدون خروج از صفحه، پیامهایی را برای شما ارسال کنند.
مرتبط: راهنمای شما برای ایجاد یک تجربه مشتری دیجیتال عالی
۱۳. پاورقی با اطلاعات مهم
در پایین وب سایت خود، می توانید یک پاورقی با اطلاعات مهم مربوط به شرکت خود اضافه کنید. پاورقی ها معمولاً شامل اطلاعات تماس، پیوندهای اضافی و سایر اطلاعات مفید شرکت هستند که در یک طرح مینیمالیستی نمایش داده می شوند. اغلب، پاورقی شامل برخی از همان اطلاعاتی است که در سایر مناطق سایت ظاهر می شود.
۱۴. فضا
فضا یک عنصر مهم طراحی وب و اصل هنری است. حتماً فضای خالی بین متن، تصاویر و سایر اجزای وب سایت خود قرار دهید. فضا می تواند از نظر بصری جذاب باشد و همچنین می تواند هضم محتوای شما را برای کاربر آسان تر کند.
۱۵. امنیت
امنیت یکی دیگر از اجزای کلیدی وب سایت است. اطمینان حاصل کنید که از وب سایت خود در مکانی امن نسخه پشتیبان تهیه می کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که از پروتکل HTTPS به جای پروتکل HTTP استفاده کنید، زیرا ایمن تر است. این می تواند به محافظت از شما و کاربران وب سایت شما در برابر هکرها و سایر مسائل امنیتی کمک کند. علاوه بر این، داشتن یک وب سایت امن می تواند به شما در ایجاد اعتماد بین کاربران کمک کند.
مرتبط: راهنمای کامل SSL: چیست و چگونه کار می کند
۱۶. یکپارچه سازی پروفایل رسانه های اجتماعی
اگر مایل هستید، می توانید یکپارچه سازی پروفایل رسانه های اجتماعی را به وب سایت خود اضافه کنید. میتوانید فیدهای رسانههای اجتماعی خود را جاسازی کنید، یا میتوانید دکمههای اشتراکگذاری رسانههای اجتماعی را اضافه کنید تا کاربران بتوانند محتوای شما را در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خود منتشر کنند. علاوه بر این، شما همچنین می توانید گزینه ای برای ورود کاربران به وب سایت خود از طریق حساب های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید که می تواند راحتی را برای آنها افزایش دهد.
۱۷. پشتیبانی مشتری
اگر یک وب سایت برای یک شرکت می سازید، عملکرد پشتیبانی مشتری می تواند عنصر موثری باشد. این میتواند باعث شود مشتریان احساس تعامل بیشتری با یک شرکت داشته باشند و تجربه کاربری خود را بهبود بخشند. یک عنصر وب سایت پشتیبانی مشتری می تواند فرم درخواست مشتری، ربات چت پشتیبانی مشتری یا روش دیگری باشد. در نظر بگیرید که کدام روش پشتیبانی مشتری برای مشتریان شرکت خاص مناسبتر است.
مرتبط: حمایت از مشتری چیست؟ (با ۴ استراتژی برای اجرا)
۱۸. قابلیت های تجارت الکترونیک
اگر آن را برای یک کسب و کار می سازید، افزودن قابلیت های تجارت الکترونیک به وب سایت خود بسیار مهم است. عناصر وب سایت تجارت الکترونیک شامل کاتالوگ محصولات با اطلاعات و تصاویر دقیق محصول و همچنین روشی برای پردازش معاملات است. میتوانید از خدمات یا افزونههای شخص ثالث برای آسانتر کردن افزودن قابلیتهای تجارت الکترونیک به وبسایت خود استفاده کنید.
۱۹. ویژگی های سئو
ویژگی های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی دیگر از عناصر ضروری وب سایت است. شما میتوانید ویژگیهای سئو را در وبسایت خود با یافتن کلمات کلیدی که احتمالاً توسط مخاطبان هدف جستجو میشوند و گنجاندن آنها در متن اصلی وبسایت و سربرگهای اصلی خود پیادهسازی کنید. این کار باعث می شود تا کاربران راحت تر بتوانند وب سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند که می تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد.
بیشتر بخوانید: راهنما: سئو چیست؟
۲۰. معیارهای عملکرد
معیارهای عملکرد به شما این امکان را می دهد که اثربخشی وب سایت خود را پس از اجرا پیگیری کنید. میتوانید از نرمافزار تجزیهوتحلیل وبسایت برای جمعآوری دادههایی در مورد مدت زمانی که کاربران از وبسایت شما بازدید میکنند، صفحاتی که بیشترین زمان را در آن صرف میکنند، جمعیتشناسی کاربر و سایر اطلاعات ارزشمند استفاده کنید. میتوانید از این دادهها برای کمک به شناسایی فرصتهای بهبود وبسایت خود استفاده کنید.