بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۴ راه برای رشد کسب و کار

رشد کسب و کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را توسعه دهید، گسترش کسب‌وکار، ایجاد تیم و گسترش پایگاه مشتری‌تان ضروری است. با این حال، شعله‌ور کردن نوعی رشد که موفقیت بلندمدتی را که شرکت شما را به خوبی به آینده می‌برد تضمین می‌کند، همیشه آسان نیست – به خصوص اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید.
اگر متعهد به دستیابی به موفقیت پایدار هستید، در این مقاله از ایوسی، ۱۴ نکته برای کسب و کار کوچک آورده شده است که می توانید برای رسیدن به آن مسیر و یک چالش بزرگ که در راه باید از آن آگاه باشید، پیاده سازی کنید.

۱. جایگاه خود را پیدا کنید

طاقچه یک منطقه تخصصی از یک بازار بزرگتر با نیازهای برآورده نشده است که می توانید به طور مداوم با پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود به آن خدمت کنید. اگر افراد کافی در این حوزه پیدا کنید ، می‌توانند از چند طریق به شما در رشد کسب و کارتان کمک کنند: ایجاد یک جریان درآمد ثابت و ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار. شناسایی این مشتریان آسان است و بخش نادیده گرفته شده ای هستند که برای آنچه شما باید ارائه دهید آماده است. آنها نیاز به یک استراتژی خاص دارند که شامل تحقیقات زیادی در مورد نحوه نزدیک شدن به آنها و بازاریابی برای آنها است.

۲. با خدمات مشتریان خود قدم های بیشتری را طی کنید

مشتریان به چندین نوع خدمات نیاز دارند:

  • شما باید شفافیت ارائه دهید، که شامل ارتباطات باز در مورد تغییرات قیمت و خدمات است.
  • مشتریان باید بدانند که کنترل تعامل را در دست دارند، که مستلزم تغییرات اشتراک، تنظیمات مدت زمان و توانایی بازگرداندن آسان محصولات و بازگرداندن پول خود است.
  • وقتی آنها آماده باز کردن کیف پول خود هستند، گزینه های پرداخت و تنوع محصول تنها چند نمونه از چگونگی تقویت آزادی انتخاب مشتریان است.
  • از لحظه ای که آنها شروع به تحقیق در مورد محصولات خود می کنند تا زمانی که آنها خرید می کنند و بعد از آن، مشتریان به اطلاعات نیاز دارند. این می تواند شامل محتوای آموزشی و سرگرم کننده باشد که با برند، محصول یا خدمات شما مرتبط است.

شرکت هایی که این خدمات و سایر خدمات پیشگیرانه را به طور منظم ارائه می دهند، بیشتر به خاطر سپرده می شوند و توسط مشتریان خود ارجاع می شوند.

مرتبط: ۱۰ نمونه خدمات مشتری برجسته

۳. از مشتریان فعلی خود استفاده کنید

اولین گام در گسترش پایگاه مشتریان خود این است که با خوشحال ترین مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و نظرات، توصیفات و ارجاعات را بخواهید. وقتی شخصی در مرحله بررسی سفر مشتری است، اغلب با پرسیدن از دوستان و بررسی آنلاین برای توصیه‌ها و نظرات، تحقیق می‌کند. تبدیل بهترین مشتریان به حامیان برند به این معنی است که وقتی شخصی از همتایان خود توصیه ای می خواهد یا شروع به مقایسه نظرات آنلاین می کند، شهرت برند شما بالاتر از رقبای شما خواهد بود.

۴. عاقلانه استخدام کنید

استخدام بهترین کارمندان ممکن کاتالیزور اصلی برای تقویت رشد و نوآوری کسب و کار است. کارمندان کسب و کارهای کوچک نسبت به افرادی که در یک سازمان بزرگتر هستند، فرصت بیشتری برای تأثیر مستقیم بر تجارت دارند. برای بررسی دقیق رزومه ها و بررسی صحیح نامزدها وقت بگذارید تا مطمئن شوید که فقط متخصصانی را استخدام می کنید که ارزش ماندگاری برای شرکت شما فراهم کنند.

مرتبط: ۱۲۵ پرسش و پاسخ متداول مصاحبه (همراه با نکات)

۵. رسانه های اجتماعی را با دقت ادغام کنید تا ردپای آنلاین خود را افزایش دهید

هر کسی که با کسب و کار شما تعامل دارد، احتمالاً برای بررسی حضور آنلاین شما وقت می گذارد. گوش دادن اجتماعی در وب سایت و رسانه های اجتماعی به کسب و کار شما بینشی از رفتارها، روندها، کلمات کلیدی جدید و مهمتر از همه، آنچه مشتریان در مورد کسب و کار شما می گویند، می دهد. یادگیری نحوه ادغام دقیق رسانه های اجتماعی در تجارت روزانه به شما کمک می کند شهرت خود را بهتر مدیریت کنید و مشتریان جدید جذب کنید.

۶. کارمندان خود را به سفیران برند تبدیل کنید

اینجاست که استخدام عاقلانه می تواند نتیجه دهد. هر یک از کارمندان شما این فرصت را دارند که به شما کمک کنند تا کسب و کار خود را توسعه دهید – نه تنها با انجام وظایف شغلی خود در هر روز، بلکه همچنین با نحوه صحبت آنها در مورد شرکت در خارج از محل کار. آنها منبع اصلی حقیقت در مورد کسب و کار شما هستند، و زمانی که شما یک محیط کاری مثبت ایجاد می کنید، به احتمال زیاد درباره شرکت شما صحبت می کنند و خدمات عالی به مشتریان ارائه می دهند.

مرتبط: درباره سفیر برند بیاموزید

۷. مشارکت های استراتژیک تشکیل دهید

مشارکت استراتژیک با یک شرکت دیگر می تواند یک ائتلاف سودآور کوتاه مدت یا بلند مدت باشد. این یک توافق الزام آور مانند یک سرمایه گذاری مشترک نیست. در عوض، این در مورد دو شرکت است که خدمات تکمیلی را در تلاش برای گسترش دامنه و سود خود به اشتراک می گذارند. یکی از تاریخی ترین اتحادهای استراتژیک که هنوز هم وجود دارد، بین دیزنی و هیولت پاکارد بود. نوسان ساز صوتی HP برای ساخت فیلم اصلی Fantasia در سال ۱۹۴۰ استفاده شد.

۸. مقیاس با قیف فروش

قیف فروش یک راه عالی برای افزایش زمان بازاریابی و رشد کسب و کار شما است. این یک تاکتیک اتوماسیون است که می تواند به شما کمک کند به سرعت مقیاس کنید. شرکت ها از آهنربای سرنخ استفاده می کنند – محصول یا خدمات رایگانی که مشتریان را جذب می کند. قیف آنها را از چهار مرحله عبور می دهد: آگاهی، علاقه، تصمیم گیری و اقدام، و در هر مرحله، محتوای شما هر مشکل یا نگرانی ای را که دارند، بررسی و حل می کند. این باعث ایجاد اعتماد آنها به برند شما می شود و آنها را به خرید یا مشترک شدن وا می دارد.

مرتبط: قیف فروش چیست؟

۹. مجوز محصول خود را

اگر محصولی دارید که می توانید به دیگران مجوز دهید، این یک راه عالی برای افزایش جریان درآمد کسب و کار شما بدون تلاش زیاد است. برای استفاده از یکی از محصولات محبوب‌تر خود، می‌توانید مجوز آن را به شرکتی با مخاطبان بیشتری دریافت کنید و درآمد را به اشتراک بگذارید. یکی از پرسودترین معاملات مجوز زمانی بود که مک دونالد مجوز انحصار را صادر کرد و عناصر بازی را به عاریت گرفت تا یک تبلیغ برنده فوری ایجاد کند.

۱۰. سیستم مدیریت مشتری مناسب را بیابید

ساده سازی و اتوماسیون باعث صرفه جویی در زمان و روابط با مشتری می شود. با وجود سیستم مدیریت مشتری مناسب، می‌توانید معاملات ارسال کنید و با بخش مناسب برای بهینه‌سازی پیام بهتر ارتباط برقرار کنید. همانطور که تجارت شما رشد می کند، توانایی یافتن راه هایی برای ردیابی خودکار کمپین ها، استفاده از داده های مشتری و مدیریت بهتر فروش شما می تواند با افزایش ارجاعات و سود بیشتر نتیجه دهد.

مرتبط: سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

۱۱. یک وبینار ایجاد کنید

وبینارها ابزارهای استادانه ای هستند که به کسب و کارها کمک می کنند تا مخاطبان را مجذوب خود کنند و فروش را قطعی کنند. این رسانه بصری یک ابزار بازاریابی بسیار مؤثر است، همانطور که معیارهای YouTube اغلب نشان می دهد. همراه با استراتژی قیف فروش، وبینار به کسب و کار شما اجازه می دهد تا به سرعت به مخاطبان گسترده ای دسترسی پیدا کند و به آنها بینشی از برند و پیشنهاد شما بدهد. یک وبینار به خوبی انجام شده می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا سودهای مکرر از آگاهی از برند و افزایش درآمد کسب کند.

۱۲. آنچه را که کار می کند اندازه گیری کنید و در حین حرکت آن را اصلاح کنید

تجزیه و تحلیل برای هر کسب و کار کوچک ضروری است. تنها راه برای درک اینکه چه چیزی برای کسب و کار شما مفید است و چه چیزی مفید نیست، اندازه گیری بازاریابی ارگانیک و پولی خود است . در حالی که فروش موفقیت بزرگی برای هر کسب و کاری است، اما دانستن اینکه آیا خریداران یا مشترکین به تبلیغات فیس بوک شما پاسخ داده اند یا خیر، به این معنی است که می توانید بدون اینکه فکر کنید تصمیم درستی گرفته اید یا خیر، هر یک از روش ها را اصلاح کنید یا کنار بگذارید. آنچه را که کار می کند اندازه گیری کنید و می دانید چه مراحلی را باید بردارید.

۱۳. از داده های خود برای کشف فرصت های جدید استفاده کنید

داده ها طلا هستند و این برای همه مشاغل صادق است. ردیابی داده‌های کسب‌وکارتان، بینش‌های تصمیم‌گیری را نشان می‌دهد، مانند اینکه کدام جمعیت به محصولات شما پاسخ می‌دهد و کانال‌های توزیع شما چگونه کار می‌کنند یا کار نمی‌کنند. جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های کسب و کار شما، نه فقط داده های بازاریابی دیجیتال شما، می تواند روندهایی را در بخش خود به شما نشان دهد که می توانید از آنها استفاده کنید یا بازارهای بالقوه ای که می توانید به آن ها بروید. فرصت‌هایی که کسب‌وکار شما برای رشد دارد تنها با توانایی شما در درک آنچه که داده‌ها به شما می‌گویند محدود می‌شود.

۱۴. جریان های درآمد غیرفعال ایجاد کنید

تمرکز بر موفقیت محصول یا خدمات اصلی، که درآمد فعال شما نیز نامیده می‌شود، یک شاهکار است، اما اگر حاشیه سود شما ناچیز باشد یا یک سکسکه ناگهانی، مانند یک مشکل زنجیره تامین یا یک بیماری همه‌گیر، کاهش یابد یا حتی متوقف شود، چه می‌شود. فروش شما؟ ایجاد درآمد غیرفعال، جایی که پول از یک شرکت جداگانه که نیازی به توجه مداوم شما ندارد، می‌تواند وضعیت مالی شما را در حالی که متوجه می‌شوید در کسب و کار اصلی‌تان چه می‌گذرد، ثابت نگه دارد.

مرتبط: چگونه از هیچ چیز ثروتمند شویم / ۷ راز ثروتمندان خودساخته را بشناسید

یکی از چالش‌های مهمی که هنگام رشد کسب‌وکار خود با آن روبرو خواهید شد

طبق بیان پلتفرم اطلاعات بازار CB Insights، یکی از مهمترین دلایل شکست کسب و کارهای کوچک این است که پول نقد آنها تمام می شود. در بحبوحه رشد شگفت انگیز، می توان به راحتی مسیر ورود و خروج پول را از دست داد یا آنچه را که برای حفظ جریان نقدی نیاز دارید دست کم گرفت. در طول دوره رشد، کسب و کار شما ممکن است نیاز به خرج کردن پول بیشتری برای ثابت نگه داشتن فروش داشته باشد تا زمانی که به آن سطح از ثبات برسد. از قبل برنامه ریزی کنید، به خصوص وقتی صحبت از زنجیره تامین، قراردادهای مشارکت و بودجه بازاریابی باشد.
با وجود این ضرب المثل، موفقیت معمولا یک شبه به دست نمی آید. با این حال، با استفاده از این استراتژی‌ها، می‌توانید به نوعی پیشرفت کنید که به موفقیت مستمر تبدیل می‌شود.

سوالات متداول در مورد اینکه چگونه کسب و کار خود را توسعه دهید

مراحل رشد کسب و کار کوچک چیست؟

پنج مرحله رشد کسب و کار کوچک وجود دارد:

  1. وجود مرحله ای است که کسب و کار شما باید قابل دوام باشد.
  2. بقا به معنای کسب سود است.
  3. موفقیت جایی است که سود تبدیل به درآمد می شود.
  4. برخاستن مرحله رشد سریع است.
  5. بلوغ منابع به سمت پایداری بلندمدت حرکت می کند.

چهار استراتژی اصلی رشد کسب و کار چیست؟

چهار استراتژی اصلی رشد عبارتند از :

  1. نفوذ در بازار، که در مورد گسترش سهم بازار است.
  2. توسعه بازار که مستلزم افزایش فروش محصول است.
  3. توسعه محصول، که مستلزم راه اندازی محصولات یا خدمات جدید است.
  4. تنوع، اگرچه خطرناک است زیرا در مورد راه اندازی در بازارهای جدید است.

چه زمانی باید یک کسب و کار را افزایش دهید؟

شما می دانید که برای افزایش مقیاس آماده هستید زمانی که:

  • شما دائماً در حال پیشی گرفتن از اهداف برای مدت طولانی هستید.
  • جریان نقدی ثابت و قابل تکرار است.
  • زیرساخت شما قوی است و شما اثبات محکمی از مفهوم دارید.

اساساً، زمانی که آماده هستید و خطر به حداقل می رسد، مقیاس را افزایش دهید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *