نظرسنجی ها می توانند داده ها و اطلاعات مهم زیادی را در اختیار صاحبان مشاغل، بخش های بازاریابی، تیم های توسعه و گروه های خدمات مشتری قرار دهند. انجام نظرسنجی می تواند به شما کمک کند تا مشتریان خود را درک کنید و برای حمایت از انتظارات آنها تصمیمات تجاری بهتری بگیرید. با نرم افزار نظرسنجی می توانید ارسال، دریافت و ثبت این اطلاعات مفید را به صورت خودکار انجام دهید.
در این مقاله از ایوسی، نرمافزار نظرسنجی را تعریف میکنیم و ویژگیهای نرمافزار رایج را توضیح میدهیم، بهعلاوه فهرستی از ۲۴ راهحل نظرسنجی نرمافزاری – و قیمتهای آنها – را ارائه میکنیم که میتوانید برای به دست آوردن بینش مشتری از آنها استفاده کنید.
مطالب مرتبط: نحوه ایجاد نظرسنجی رضایت مشتری (با نمونه سوالات)
نرم افزار نظرسنجی چیست؟
نرم افزار نظرسنجی همان چیزی است که بسیاری از شرکت ها برای ایجاد و توزیع نظرسنجی ها، پرسشنامه ها، بازخوردگیری ها و فرم های مشتریان برای درک بهتر افکار، انتظارات، تجربیات، نظرات و نیازهای مشتریان خود استفاده می کنند. بسیاری از پلتفرمهای نرمافزار نظرسنجی همچنین به شما امکان میدهند ویجتی را در وبسایت خود نصب کنید یا یک پنجره بازشو در برنامه تلفن همراه خود ایجاد کنید تا رضایت مشتری برای مشارکت را خودکار کنید.
مطالب مرتبط: ۱۱ روش برای ارائه خدمات عالی به مشتریان
چرا از نرم افزار نظرسنجی استفاده میشود؟
استفاده از نرم افزار نظرسنجی به دلایل مختلفی میباشد، از جمله:
- درک نیازها و علاقهها: با استفاده از نرم افزار نظرسنجی، میتوان نیازها، علاقهها و ترجیحات افراد را بهتر درک کرد. این اطلاعات میتواند در تصمیمگیریها و بهبود محصولات و خدمات مورد استفاده قرار بگیرد.
- جمعآوری دادهها: با استفاده از نرم افزارهای نظرسنجی، میتوان دادهها را به صورت مستقیم و به طور آنی جمعآوری کرد. این دادهها در تحلیلهای بعدی و تهیه گزارشات مفید واقع میشوند.
- ارتباط با مشتریان: استفاده از نرم افزار نظرسنجی، به سازمانها امکان میدهد تا به صورت مستقیم و با اعمال تغییراتی در محصولات و خدمات خود، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.
- ارزیابی رضایتمندی مشتریان: با استفاده از نرم افزار نظرسنجی، میتوان عملکرد سازمان را از دید مشتریان ارزیابی کرد و در صورت لزوم تغییراتی را در سیاستها و رویکردهای خود اعمال کرد.
- استخراج آمار و تحلیل دادهها: با استفاده از این نرم افزارها، میتوان آمار و تحلیل دادهها را به صورت اتوماتیک و دقیق انجام داد و اطلاعات قابل درک و مفیدی را استخراج کرد.
استفاده از نرم افزارهای نظرسنجی به سازمانها و شرکتها در ارتقاء کیفیت و جذابیت محصولات و خدمات خود بسیار کمک میکند و میتواند بهبود عملکرد و در نتیجه رشد و موفقیت سازمان را تسریع کند.
۲۴ راه حل نظرسنجی نرم افزاری
در اینجا لیستی از نرم افزارهای نظرسنجی وجود دارد که می توانید از آنها برای انجام نظرسنجی با پایگاه مشتریان خود استفاده کنید:
۱. کیمیاگر
Alchemer نرم افزاری است که به سازمان ها کمک می کند تا بیشتر در مورد آنچه که مشتریانشان فکر می کنند، نیاز دارند و می خواهند بفهمند. اگر یک تیم فروش، بازاریابی، عملیات یا حتی منابع انسانی قوی دارید که از دادهها، تحقیقات بازار و دانش بیشتری در مورد مشتریان خود بهره میبرد، Alchemer ممکن است راهحلی برای شما باشد.
Alchemer همچنین توانایی ایجاد تعداد نامحدودی از نظرسنجی ها را با پاسخ های نامحدود فراهم می کند. میتوانید گزارشها را بر اساس پاسخها فیلتر کنید و پاسخهایی که دریافت میکنید در Alchemer برای استفاده در هر زمان بایگانی میشوند.
قیمت: برنامه ها از ۴۹ دلار برای هر کاربر، در ماه شروع می شود.
۲. Crowdsignal
با Crowdsignal ، میتوانید از کاربران دعوت کنید تا نظرسنجی شما را از طریق ایمیل یا از طریق یک ویجت نصب شده در وبسایت خود انجام دهند. اگر میخواهید بدانید که بازدیدکنندگان وبسایت شما چه کسانی هستند و سپس، استراتژیهای بازاریابی هدفمندی که نیازهای آنها را برآورده میکند، ایجاد کنید، این ادغام با ویژگی گزارش میتواند مفید باشد.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته تر از ۱۵ دلار در ماه شروع می شود.
۳. خوشحال
Delighted به شما کمک می کند امتیاز رضایت مشتری (CSAT) و امتیاز خالص پروموتر (NPS) را پیگیری کنید، که هر دو معیارهای عملکرد کلیدی برای بسیاری از سازمان ها هستند. این یک ابزار آسان برای استفاده است که می تواند به شما کمک کند نظرسنجی هایی را در مدت زمان کوتاهی ایجاد و منتشر کنید، در حالی که نمرات خود را نظارت می کنید، معیارها را تعیین می کنید و حتی با نرم افزارهای دیگر یکپارچه می شوید.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۲۴۵ دلار در سال شروع می شود.
مطالب مرتبط: ۷ نکته برای تضمین و بهبود رضایت مشتری
۴. فیدر
Feedier به کاربران این امکان را می دهد که نظرسنجی ها و فرم های بازخورد ایجاد کنند که بینشی در مورد سفرها، نیازها و تجربه مشتری شما با سازمان شما ارائه می دهد. میتوانید این گزارشها را برای ادغام با گردشهای کاری موجود ایجاد کنید و نرمافزار را طوری تنظیم کنید که نظرسنجیها را در برنامه، ایمیل، پیامهای پیام کوتاه و وبسایت خود لحاظ کند.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۴۹.۹۰ دلار در ماه شروع می شود.
۵. رمزگشای FocusVision
FocusVision Decipher نرم افزار نظرسنجی است که به شما امکان می دهد هم نظرسنجی سریع از مشتریان و هم مطالعات طولانی مدت و در مقیاس بزرگ را تنظیم کنید. میتوانید نظرسنجیها را بر اساس مخاطبان سفارشی کنید، سپس از پلتفرم برای دریافت اطلاعات استفاده کنید.
قیمت: طرح پایه رایگان است و قیمت طرح پیشرفته در صورت درخواست است.
۶. دریافت فیدبک
GetFeedback یک محصول Salesforce است که به شما امکان می دهد بازخورد مشتری را از یک خرید واحد تا یک سفر چند مرحله ای خریدار با محصول یا خدمات خود دریافت و ثبت کنید. از آنجایی که GetFeedback یک محصول Salesforce است، همچنین با تمام اطلاعاتی که در آنجا ذخیره کرده اید کاملاً یکپارچه می شود.
قیمت: قیمت از ۵۰ دلار در ماه شروع می شود.
۷. هوتجار
Hotjar نرم افزار نظرسنجی محبوبی است که صاحبان سایت می توانند از آن برای درک بهتر قصد و رفتار کاربر استفاده کنند. میتوانید محرکهای رفتاری ایجاد کنید تا نظرسنجیهای خاصی را برای مشتریان ایجاد کنید.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۳۹ دلار در ماه شروع می شود.
مرتبط: ۸۰ سوالی که باید در نظرسنجی بعدی مشتریان خود بگنجانید
۸. HubSpot
با HubSpot ، می توانید نظرسنجی ایجاد کنید تا در وب سایت خود نمایش داده شود یا از طریق ایمیل برای مشتریان خود ارسال کنید. اگر مطمئن نیستید که از کدام قالب برای نظرسنجی خود استفاده کنید، HubSpot می تواند به شما کمک کند نظرسنجی مناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید. همچنین میتوانید نظرسنجیهای خود را دنبال کنید و گزارشهایی را برای درک بهتر مشتریان و بهبود تعاملات خود تهیه کنید.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۴۰۰ دلار در ماه شروع می شود.
۹. JotForm
JotForm یک نرم افزار نظرسنجی در مقیاس بزرگ است که به شما امکان می دهد به راحتی نظرسنجی و فرم های آنلاین را از هر دستگاهی بسازید و منتشر کنید. JotForm بیش از ۱۰۰۰۰ قالب و همچنین توانایی ایجاد قالب خود را ارائه می دهد. یکی دیگر از مزایای JotForm این است که با بیش از ۱۰۰ برنامه شخص ثالث ادغام می شود.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۲۴ دلار در ماه شروع می شود.
۱۰. KwikSurveys
KwikSurveys می تواند به شما در ایجاد نظرسنجی سریع و بدون نیاز به طراحی تخصصی کمک کند. استفاده از این نرم افزار آسان است، یک رابط بصری ارائه می دهد و برای شروع بیش از ۳۰ قالب نظرسنجی را در اختیار شما قرار می دهد.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۱۲.۹۹ دلار در ماه شروع می شود.
مطالب مرتبط: چگونه از کسی بخواهیم نظرسنجی را پر کند (با مثال)
۱۱. LimeSurvey
LimeSurvey یک گزینه محبوب در میان شرکت های تحقیقات بازار، دانشکده ها، دانشگاه ها و نهادهای دولتی است. شما می توانید حداکثر ۲۵ پاسخ نظرسنجی در ماه دریافت کنید و تعداد نامحدودی کاربر دریافت می کنید. گزینه LimeSurvey Pro با سفارشی سازی بسیار بیشتری همراه است، اما همه برنامه های LimeSurvey پشتیبانی ارائه می دهند.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۳۴ دلار در ماه شروع می شود.
مطالب مرتبط: نحوه دریافت بازخورد از مشتریان
۱۲. بینش پالس
Pulse Insights یک نرم افزار نسبتا ساده است که می توانید از آن برای ایجاد و انجام نظرسنجی استفاده کنید. این یک پلت فرم نظرسنجی کوچک است که به شما کمک می کند داده های کاربر را جمع آوری کنید. از Pulse Insights استفاده کنید تا پاسخهایی را که دریافت کردهاید ببینید و با برنامههای نرمافزاری خودتان، مانند تجزیه و تحلیل وب، ادغام کنید.
قیمت: قیمت از ۴۰۰۰ دلار در ماه شروع می شود.
۱۳. کوالارو
Qualaroo بیشتر در بین صاحبان وب سایت ها استفاده می شود. با استفاده از این نرم افزار به راحتی می توانید ویجتی را در پایین صفحه نمایش کاربر نصب کنید تا او را به پاسخگویی به یک سوال یا یک سری سوالات دعوت کنید. از نظرسنجی گرفته تا پاسخ های طولانی، Qualaroo به شما این امکان را می دهد که از مشتریان خود سوالاتی را که می خواهید به آنها پاسخ دهید بپرسید.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۵۰ دلار در ماه شروع می شود.
۱۴. هسته تحقیقاتی Qualtrics
Qualtrics Research Core نظرسنجیهایی را ایجاد میکند که قالبهای چند گزینهای، نوشتاری و سایر قالبهای قابل تنظیم هستند. همچنین به شما این امکان را می دهد که بر اساس اقدامات مشتری خاص، محرک ها را تنظیم کنید. وقتی زمان دریافت دادهها فرا میرسد، بسته به نیاز خود، از بین بیش از ۳۰ نمودار انتخاب کنید و نتایج را صادر کنید.
قیمت: قیمت از ۱۵۰۰ دلار در ماه شروع می شود.
مطالب مرتبط: هر آنچه که باید در مورد رضایت مشتری بدانید
۱۵. QuestionPro
QuestionPro به شما کمک می کند نظرسنجی و رای گیری را با الگوهای از قبل موجود، ۳۰ نوع سوال و گزینه های نظرسنجی سفارشی ایجاد کنید. همچنین میتوانید نحوه نظرسنجی از مشتریان خود را انتخاب کنید—از طریق ایمیل، از طریق پنجرههای بازشوی وبسایت و موارد دیگر.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۳۵ دلار در ماه شروع می شود.
۱۶. SoGoSurvey
SoGoSurvey به شما این امکان را می دهد که از بین چندین نظرسنجی و قالب از پیش ساخته شده انتخاب کنید و در عین حال توانایی ایجاد خود را نیز ارائه می دهد. شما می توانید از سوالات مقدماتی ساده تا نظرسنجی های عمیق تر انتخاب کنید و توزیع از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی آسان است.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۲۵ دلار در ماه شروع می شود.
۱۷. نظرسنجی در هر مکان
Survey Anyplace به شما امکان می دهد نظرسنجی های سفارشی را بر اساس صدای برند، رنگ ها و چندین گزینه دیگر ایجاد کنید. می توانید نظرسنجی های سنتی و همچنین آزمون ها و ارزیابی ها ایجاد کنید.
قیمت: قیمت از ۳۳ دلار در ماه شروع می شود.
مطالب مرتبط: چگونه یک نظرسنجی بنویسیم که برای شما مفید باشد
۱۸. SurveyLegend
SurveyLegend یک نرم افزار نظرسنجی بسیار پاسخگو است که دریافت نتایج دقیق و افزایش نرخ پاسخ را آسان می کند. با یک رابط بصری، می توانید نظرسنجی های سفارشی ایجاد کنید و گرافیک های کاربر پسند دریافت کنید.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۱۲ دلار در ماه شروع می شود.
۱۹. SurveyMonkey
SurveyMonkey یک گزینه محبوب نرم افزار نظرسنجی است. گزینه اصلی به شما امکان می دهد به راحتی و به سرعت نظرسنجی ایجاد کنید، با بسیاری از برنامه ها ادغام می شود و چندین گزینه سفارشی سازی دارد.
قیمت: قیمت از ۲۵ دلار در ماه شروع می شود.
۲۰. سروی آجیل
Survey Nuts بسیار ساده است، اما ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. نرم افزار آنها با پرسیدن سه سوال از شما شروع می شود که می توانید قبل از اضافه کردن موارد بیشتر به نظرسنجی خود، آنها را تکمیل کنید. وقتی کارتان تمام شد، Survey Nuts یک نسخه از نظرسنجی شما را همراه با یک پیوند برای شما ارسال می کند تا بتوانید به راحتی آن را توزیع کنید.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۱۷ دلار در ماه شروع می شود.
۲۱. بررسی سیاره
با Survey Planet ، میتوانید نظرسنجی با مضامین سفارشی ایجاد کنید و از سؤالات از پیش نوشته شده برای راهنمایی ایجاد نظرسنجی خود استفاده کنید. ابزارهای مفید Survey Planet به شما این امکان را می دهد که پیش نمایشی از نظرسنجی خود داشته باشید.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۲۰ دلار در ماه شروع می شود.
مطالب مرتبط: نحوه ارسال نظرسنجی که پاسخ می گیرد (با نکات)
۲۲. Survicate
Survicate نرم افزار نظرسنجی قوی است که به شما کمک می کند مشتریان را تقسیم بندی کنید و از ابزارهایی برای پیش بینی رفتار مشتری استفاده کنید. میتوانید پارامترهای راهاندازی را طوری تنظیم کنید که کاربران نظرسنجیهایی را بر اساس عملکردشان در وبسایت خود دریافت کنند، اما همچنین میتوانید ایمیلهایی حاوی درخواستهای نظرسنجی ارسال کنید. هنگامی که نیاز به صادرات دارید، گزینه های زیادی وجود دارد که Survicate در اختیار شما قرار می دهد تا از بین آنها یکی را انتخاب کنید.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۸۹ دلار در ماه شروع می شود.
مرتبط: رضایت مشتری: ۷۰ سوال برای بازخورد
۲۳. نقطه عطف
TurningPoint می تواند به شما کمک کند بازخورد مشتری را ساده کنید و حفظ را افزایش دهید. با نرم افزار نظرسنجی، می توانید نظرسنجی ها، دوره ها و ارائه های مهمی را برای مشتریان و مشتریان خود ایجاد کنید. پس از تکمیل نظرسنجی، می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای مشاهده داده هایی که می توانید استفاده کنید استفاده کنید.
قیمت: قیمت از ۱ دلار در ماه شروع می شود.
۲۴. Typeform
Typeform با بیش از ۵۰۰ برنامه ادغام می شود تا بتوانید در صورت نیاز به صورت یکپارچه در داخل و بین پلتفرم ها کار کنید. Typeform همچنین به شما امکان می دهد فرم ها و نظرسنجی هایی ایجاد کنید که تعاملی هستند، استفاده از آنها برای مشتری آسان است و در همه دستگاه ها پاسخگو هستند.
قیمت: طرح پایه رایگان است و برنامه های پیشرفته از ۳۵ دلار در ماه شروع می شود.
مزایای استفاده از نرم افزار نظرسنجی
استفاده از نرم افزار نظرسنجی برای برقراری ارتباط با مشتریان مزایای متعددی دارد. برخی از مزایای قانع کننده تر عبارتند از:
-
نظرسنجی ها را برای بازار شما سفارشی می کند
-
جمعیت شناسی شما را مشخص می کند
-
این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود
-
به طور خودکار بینش مشتری را دریافت می کند
-
این به شما کمک می کند تا نظرسنجی های حرفه ای طراحی کنید
-
جمع آوری و سازماندهی داده ها را ساده می کند
-
به شما این امکان را می دهد که به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید
-
تحقیق و تحلیل را آسان می کند
مطالب مرتبط: ۷۵ سوال نظرسنجی برای درک بهتر مشتریان